Kela päätti että maksaa enää vain 45e/kk mun sähkösta + sähkönsiirrosta...25e jää nyt sit maksamatta ja ennen pitkää sähköt katkee
Mitä oikein voin tehdä? Kaksi laskua jo joista jäänyt maksamatta 25-30e...Kohta tulee varoitus sähkön katkaisusta jne...
Saan siis perustoimeentulotukea, ja tähän asti Kela on aina maksanut sähkölaskuni.
Joudunko kohta olla ilman sähköjä kun itselläni ei ole varaa maksaa tuota ylimenevää osaa?
Neuvoja???
Kommentit (418)
Vierailija kirjoitti:
Piereskeletkö liikaa?
En todellakaan mitä sairaita sinä kyselet?
ap
Mikä idea ap:n trollailussa on?
Aikaisemmin huoli oli siitä saako hän häädön maksamattomien sähkölaskujen vuoksi.
Niin paljon häntä huolettaa että jättää ne sähkölaskut rästiin.
Mikäänhän ei estä häntä maksamasta ks laskuja muu kuin hän itse. Onneksi ei ole todellinen tilanne kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Toi on kyllä totta kela korvaa 45 kk yksin elävälle
Näinhän se menee.
Hei äläs ny ku me haluamme tietää täällä vauva fissä että piereskeletkö niin paljon että talo yhtiössä raikaa!
Vierailija kirjoitti:
Aikaisemmin huoli oli siitä saako hän häädön maksamattomien sähkölaskujen vuoksi.
Mikäänhän ei estä häntä maksamasta ks laskuja muu kuin hän itse. Onneksi ei ole todellinen tilanne kyseessä.
Oletko lukutaidoton idiootti? Millä minä maksan jos ei ole rahaa kerro se??
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Istut pimeässä tai sytytät kynttilän.
Lopeta nettiliittymä ja myy puhelin pois. Pimeässä voit miettiä mistä sitä toimeentuloa vois saada niin, että edes löytyis 25€ sähkölaskuun.
Apuun vois tulla Äiti ? Isä ? Sisko ? Veli ? Tai kerjäät ? Tai syöt vain kylmää kaurapuuroa kylmässä kämpässä.
Tai menisit jopa töihin ? Elämä on valintoja.
Ei ole ketään sukulaista joka auttaisi, en syö kaurapuuroa, ei saa töitä
ap
Etkö tee 4 hakemusta joka kuukausi? Pitäisi kai työsä olla.
Kyllä sinä syöt kaurapuuroa kun oikein nälkä tulee. Voithan tietysti pureskella myös kynsiäsi...
Oon ollu salilla enkä täällä vastailemassa, pääasiassa trolli vastaillut provoviestejä monta tuntia...Hanki elämä trolli...!
ap
Vierailija kirjoitti:
Oon ollu salilla enkä täällä vastailemassa, pääasiassa trolli vastaillut provoviestejä monta tuntia...Hanki elämä trolli...!
ap
Oletko homo?
Vierailija kirjoitti:
ap
Aiemmin väitit että se joka kävi salilla ja söi 600 euron edestä oli se trolli eikä oikea ap! Että mistäs me ny uskotaa sun olevan oikee ap?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopeta nettiliittymä ja myy puhelin pois. Pimeässä voit miettiä mistä sitä toimeentuloa vois saada niin, että edes löytyis 25€ sähkölaskuun.
Apuun vois tulla Äiti ? Isä ? Sisko ? Veli ? Tai kerjäät ? Tai syöt vain kylmää kaurapuuroa kylmässä kämpässä.
ap
Kyllä sinä syöt kaurapuuroa kun oikein nälkä tulee. Voithan tietysti pureskella myös kynsiäsi...
En syö mitään hiilari paska puuroa
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Kyllä sinä syöt kaurapuuroa kun oikein nälkä tulee. Voithan tietyst
Puuro syödään vikisemättä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apOletko homo?
En todellakaan ole
ap
Mutta sanoit että olet? Nyt et ole? Olet ja et ole? Mikä on totta?
Vierailija kirjoitti:
Tämä Kelan sivuilta:
Taloussähkömenoina huomidaan sähkön siirto- ja kulutusmenot sekä perusmaksu. Mahdollisia lisäpalveluita ei huomioida menona.
Eli kyllä siihen 45€ kuuluu ne siirto ja perusmaksut!
Ja tästä syystä aloittaja on trolli:
Jos asiakkaan taloussähkö- tai lämmitysmenot ovat suuret korkean sähkön hinnan vuoksi, Kela hyväksyy menot lähtökohtaisesti kokonaisuudessaan. Tämä edellyttää, että sähkönkulutus vastaa sähkölaskun perusteella määrältään tavanomaista kulutusta.
https://www.kela.fi/documents/d/guest/perustoimeentulotuessa-hyvaksytta…
Jotta ne sähkölaskut huomioidaan kokonaan korkean hinnan vuoksi, sopimuksen tulee olla määräaikainen eli että asiakkaalla ei ole mahdollista vaihtaa sitä halvempaan. Aloittajan kallis sopimus on toistaiseksi voimassa ja hän voi vaihtaa sen heti halvempaan, joten Kela ei huomioi siksi laskua kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Saathan sinä niitä tukia. Maksat niistä, vai onko ne jo loppu ennen kuin tulevat tilillesi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Saathan sinä niitä tukia. Maksat niistä, vai onko ne jo loppu ennen kuin tulevat tilillesi?
EI OLE VARAA MAKSAA KUN KAIKKI PIENET TUET MENEE RUOKAAN JA PAKOLISIIN JUTTUIHIN
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopetat turhien vempeleiden huudattamisen. Myös ilmasto kiittää.
Mulla ei ole mitään "turhia vempeleitä"
Uuni, hella, pyykinpesukone, valaistus ja tietokone...Siinä on mun laitteet.
aptolla setillä ei saa menemään 45e/kk ellei ylikäytä näitä lämmittämällä kämppää uunin luukku auki tms. Kyllä toimeentulotukea saava voi myöskin säästää sähkössä niinkun me työssäkäyvätkin tehdään.
ap teki jo toisen aiheen samasta asiasta. Etusivu täynnä samaa ranttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
EI OLE VARAA MAKSAA KUN KAIKKI PIENET TUET MENEE RUOKAAN JA PAKOLISIIN JUTTUIHIN
ap
Okei. Miksi asut vuokralla jonkun toisen omistamassa asunnossa, jollei se sähkölasku ole sun mielestäsi pakollinen meno?
Piereskeletkö liikaa?