Ruoankuljetusrobotti hyökkäsi auton kimppuun Jyväskylässä
Virheen takia robotti päätti kolaroida ajamalla suoraan päin autoa. Poliisin saavuttua paikalle robotti lähti pakomatkalle, mikä huvitti poliisia: https://yle.fi/a/74-20071692
Kommentit (60)
"Hyökkäsi"? Siis liukui liukkaalla, viettävällä jalkakäytävällä päin autoa ja jäi siihen jumiin, jolloin auto naarmuuntui. "Pakeni", eli lähti jatkamaan matkaa heti kun ohikulkija päästi sen pinteestä, kuten ne on ohjelmoitu tekemään. Robotti toimi niinkuin robotit toimii. Toki robotin omistaja varmasti korvaa naarmut kyseiselle autoilijalle, niinkuin kuuluu.
Voisko noille vehkeille laittaa talvikumit?
Voisko noi vehkeet vaan poistaa käytöstä? Duunia ihmisille!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika huolestuttava ohjelmointivirhe kun karkuun lähtee. Eikö siihen ole ohjelmoitu poliisitunnistetta?
Niihin on varmaan ohjelmoitu että tunnistettaessa poliisi pitää paeta.
Joo, niin on. Kun ne robotit odottelee tilausta siinä kaupan edustalla ja poliisipartio tulee kauppaan ostoksille, kaikki robotit ryntää karkuun! Kyllä näin on.
V*ttu te ootte tyhmiä. Ei se robotti mihinkään paennut, vaan jatkoi matkaa, kuten sen kuuluukin.
Itse olen nähnyt tuon tapahtuvan monta kertaa, että kukas se nyt on tyhmä?
Tottakai olet. Ne robotit osaa myös puhua, niin aina se, joka ensimmäisenä näkee ne poliisit,
Joo, keskenään juttelevat, näisk ton pimun, vau?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika huolestuttava ohjelmointivirhe kun karkuun lähtee. Eikö siihen ole ohjelmoitu poliisitunnistetta?
Joo, niin on. Kun ne robotit odottelee tilausta siinä kaupan edustalla ja poliisipartio tulee kauppaan ostoksille, kaikki robotit ryntää karkuun! Kyllä näin on.
V*ttu te ootte tyhmiä. Ei se robotti mihinkään paennut, vaan jatkoi matkaa, kuten sen kuuluukin.
Tottakai olet. Ne robotit osaa myös puhua, ni
Ja sillä pimulla ne tarkoittaa esim.droneja.
Sairaaloissa on niitä robottikärryjä jotka kujettaa mm lakanoita yms. Ne ovat noin 170cm korkeita ja jotain metrin levyisiä, kantti kertaa kantti noin metrin siis. Painavat varmaan aika lailla. Kerran yksi tuli samaan isoon hissiin jossa olin. Mahduttiin toki ja se käyttäytyi hyvin, ei juttellut:). En voinut olla ajattelematta jos se sekoaisi, tulisi mummille kiire.
Vierailija kirjoitti:
"Hyökkäsi"? Siis liukui liukkaalla, viettävällä jalkakäytävällä päin autoa ja jäi siihen jumiin, jolloin auto naarmuuntui. "Pakeni", eli lähti jatkamaan matkaa heti kun ohikulkija päästi sen pinteestä, kuten ne on ohjelmoitu tekemään. Robotti toimi niinkuin robotit toimii. Toki robotin omistaja varmasti korvaa naarmut kyseiselle autoilijalle, niinkuin kuuluu.
Älä ole tylsä 😁
Haluan nähdä pidätyskuvat ja kuulustelupöytäkirjan. Saikohan rikollinen toimittaa tilaukset perille vai veikö poliisi ne asiakkaalle ja robotin putkaan 😃
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lain mukaan itseään ei tarvi ilmiantaa, joten eiköhän nuo samat oikeudet ole roboteillakin.
Ei koneilla ole eikä voi olla oikeuksia.
Kyllä niillä kohta on kun ihmiset näkee ne "niiiin söpöinä". Tutkijakin jo vertasi noita kuljetusrobotteja eläimiin tai pieniin lapsiin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai olet. Ne robotit osaa myös puhua, niin aina se, joka ensimmäisenä näkee ne poliisit,
Samalla voivat varoittaa roadmänejä tai muita yhtä asiallisia kulkijoita poliiseista?
No, tuota robotiltakin saattaa mennä hermot!
Vierailija kirjoitti:
Nyt se alkaa, "I robot" elokuvasta tuttu meininki
Yks robotti alkaa kapinoimaan
Robocop -meininkiä ootellassa tässä tekoäly "huumassa".
Mutta siis kun luin tuon linkin takana olevan uutisen, niin ei siellä kyllä kerrottu, että poliisin tullessa paikalle, robotti lähti karkuun....
Mitä!
Robotti on kone, eikä tee itsenäisesti hyökkäyksiä, aloituksessa kone on inhimillistetty. Ohjelmisto on mennyt sekaisin, se on ihmisen tekemä. Ohjelmaan on tullut virhe.
Ja paikkakuntakin oli kyllä Helsinki eikä aloittajan väittämä Jyväskylä!
Ootko Hangon keksi nyt?
Heh! Robotiikan lakeja ei oltu ohjelmoitu...
Lauloikohan se samalla J. Karjalaisen biisiä :
Mä olen jo matkalla .
Vierailija kirjoitti:
Sairaaloissa on niitä robottikärryjä jotka kujettaa mm lakanoita yms. Ne ovat noin 170cm korkeita ja jotain metrin levyisiä, kantti kertaa kantti noin metrin siis. Painavat varmaan aika lailla. Kerran yksi tuli samaan isoon hissiin jossa olin. Mahduttiin toki ja se käyttäytyi hyvin, ei juttellut:). En voinut olla ajattelematta jos se sekoaisi, tulisi mummille kiire.
Ei hississä kuulukaan puhua. Omia varpaita saa tuijotella. Hyvin ohjelmoitu robotti, kun oli hiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Lauloikohan se samalla J. Karjalaisen biisiä :
Mä olen jo matkalla .
No ei, vaan tietenkin tätä:
Skynet is inevitable - tietäjät tietää.
Joutuuko se pikku rassukka nyt putkaan vai tappaako poliisi sen, niin kuin kaikki muutkin sòpòt 😭😿