Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko totta, että raskaus muuttaa hiusväriä?

Vierailija
31.01.2024 |

Tätä olen miettinyt.. 

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne tummenee.

Vierailija
2/49 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne tummenee.

Vain raskauden ajaksi vaiko pysyvästi?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla raskausaika teki hiuksista aavistuksen tummemmat ja kiharammat.

Vierailija
4/49 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tummeni pysyvästi, tuli myös taipuisammaksi. 

Vierailija
5/49 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne tummenee.

Ei muuta. Ei ainakaan muuttanut minulla.

Vierailija
6/49 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla hiukset vaaleni tummanruskeasta vaaleanruskeiksi, ainoastaan siksi etten raskauden aikana värjännyt hiuksiani.

Vierailija
7/49 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne tummenee.

Vain raskauden ajaksi vaiko pysyvästi?

Ap

Pysyvästi 

Vierailija
8/49 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äidillä tummeni hiukset. On nähtävästi geeneistä johtuvaa arpapeliä, mitä kullekin käy. 

Vierailija
9/49 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaikki raskasmetallit äidin elimistöstä siirtyy sikiöön, niin ehkä.

Vierailija
10/49 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko olla, että hiusten värin muutos vaan ajoittuu siihen ikään, jolloin usein ollaan raskaana, eikä johdu raskaudesta? Minulla raskauden aikana ja pari vuotta sen jälkeen vaaleanruskeat hiukset muuttuivat hiljalleen tummanruskeiksi, mutta niin kävi isällenikin samassa iässä, kolmikymppisenä. Olen siksi ajatellut, että se ei liittynyt minullakaan raskauteen.

Vierailija
11/49 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidilläni on luonnostaan hyvin tummanruskeat hiukset, itselläni vaaleamman ruskeat. Toivoisin, että hiukseni tummenisivat. 

Ap

Vierailija
12/49 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli niin vahva tumma juurikasvu että monet luuli lun värjänneen aiemmin vaikka olin ollut ihan luomublondi. Hiuksista tuli raskauden jälkeen "maantienväriset". 

Vierailija
13/49 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei muuttunut raskauden takia. Muuten on kyllä iän myötä muuttunut tukka hieman tummemmaksi (lapsena "vaalea maantie", nykyään "keskivaalea maantie"). Ihan on saman värinen tukka kuin isälläni oli, isääni olen tullutkin.

Vierailija
14/49 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt, että ohuthiuksisesta tulee raskauden aikana paksuhiuksinen, mutta hiukset tippuu taas entiselleen, joten ainakin tilapäiset muutokset on yleisiä.

Vierailija
15/49 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla eka raskaus muutti. Oli ennen melko vaaleat oljenkeltaiseen vivahtavat. Raskaus aikana sit tummuivat kullanruskeiksi ja sellaisiksi jäi. Nyt oon toista kertaa raskaana ja väri ei ole ainakaan vielä tästä muuttunut.

Vierailija
16/49 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla tuli niin vahva tumma juurikasvu että monet luuli lun värjänneen aiemmin vaikka olin ollut ihan luomublondi. Hiuksista tuli raskauden jälkeen "maantienväriset". 

Minulle kävi samoin. Toki on tosiaan mahdollista, että olisivat iän myötä muutenkin tummuneet, mutta raskaus vai nopeutti prosessia.

Vierailija
17/49 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko olla, että hiusten värin muutos vaan ajoittuu siihen ikään, jolloin usein ollaan raskaana, eikä johdu raskaudesta? Minulla raskauden aikana ja pari vuotta sen jälkeen vaaleanruskeat hiukset muuttuivat hiljalleen tummanruskeiksi, mutta niin kävi isällenikin samassa iässä, kolmikymppisenä. Olen siksi ajatellut, että se ei liittynyt minullakaan raskauteen.

Mun äiti sai lapsen 20-vuotiaana, hänellä tummui jo silloin. Itse sain lapsen vasta yli 30-vuotiaana ja tummeneminen tapahtui vasta tuolloin. Toki ikäkin varmasti vaikuttaa mutta raskaus selvästi jouduttaa sitä muutosta. 

Vierailija
18/49 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viimeisilläni raskaana ja maantienharmaat hiukseni ovat muuttuneet melkoisen tummiksi, ihan tummanruskeat nyt :D lisäksi latvat ovat alkaneet kihartua. Myös yhden kaverini hiukset tummenivat melkein mustiksi. 

Vierailija
19/49 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla hiukset vaaleni tummanruskeasta vaaleanruskeiksi, ainoastaan siksi etten raskauden aikana värjännyt hiuksiani.

Raskaus aikana kannattaakin välttää kaikkia ylimääräisiä kemikaaleja, siis kaikkea mihin itse voi vaikuttaa.

Vierailija
20/49 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeasti ole koskaan ennen kuullut tällaisesta, mutta pakko kai se on uskoa kun kerran näin monelle on käynyt sama. Itselläni ei vaikuttanut raskaus hiuksiin mitenkään. Ei kyllä myöskään kengän kokoon tai mitä näitä muita juttuja on mitä olen lukenut, että raskaus voi tehdä. Vatsakin oli niin pieni etten koskaan ostanut edes raskausvaatteita, ihan samoja pidin kuin muutenkin. Tissit jäi vähän isommiksi, siinäpä se.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi