Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haavisto on ollut tenteissä paljon parempi kuin Stubb

Vierailija
31.01.2024 |

Jostain syystä aiheeseen liittyvät ketjut katoavat, vaikka olisivat asiallisia. 

Haavisto on ollut paljon asiantuntevampi ja esiintyi maltillisemmin ja rauhallisemmin, vaikutti kaikin puolin valmiimmalta pestiin. Huomasi, että hänellä on laaja-alaisempaa kokemusta eri puolilta maailmaa. Vaikutti olevan myös paremmin perillä turvallisuusuhkiin liittyvästä protokollasta.

Stubbista välittyi malttamaton kuva, hän puhui päälle, eikä vaikuttanut kuuntelevan keskustelukumppania - mikä on suuri ongelma politiikassa. 

Kun Haavisto puhui asiasta, Stubb puhui itsestään. Stubbin puhe poukkoili asiasta toiseen, kuin puhuisi suunnittelematta mitä aikoo sanoa. Välillä (esim IS:n susikysymyksessä) Stubb tuntui suorastaan matkivan Haaviston vastauksia. 

Tuli myös kuva, että Stubb oli opetellut ulkoa ympäripyöreitä vastauksia, joista uskoi katsojien pitävän. Esim se populistinen heitto ettei naapurimaan diktaattorille vastattaisi, vaikka juuri sellaisten vaikeiden puheluiden hoitaminen suoraselkäisesti ja kunnialla on sitä presidentin tärkeintä työtä.  

Haavistolla on paljon huonoja puolia kuten Stubbillakin, mutta kokemuksessa, vakaudessa ja asiaosaamisessa menee kirkkaasti ohi. 

Kommentit (4025)

Vierailija
521/4025 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haavistolla minusta hyvä puhetapa. Nopeaa asiantuntevaa puhetta ilman turhia sivistyssanoja. Samoin kuin Sanna Marin, hän istui eleettömästi ja puhui napakasti. 

Haavisto on vakuuttanut ainakin minut. Stubb etäinen. Siksi 10.

Vierailija
522/4025 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin uudestaan vielä sen uhkakuvaskenaarion, ja tämä vain vahvisti muodostunutta käsitystäni, että Haavisto tiesi, mistä kyse ja mitä tehdä, Stubb puhui niitänäitä ja pyrki matkimaan Haaviston sanomisia tilaisuuden tullen. Haavisto totesi, että tuossa tilanteessa Suomi olisi todellisuudessa sotatoimien kohteena ja pitäisi reagoida sen mukaisesti, että vihreät miehet saadaan ajettua pois. Samoin olisi huomioitava väestönsuojelu ym. Stubbin anti oli jauhaa jotain, että tällaisia harjoiteltiin aikanaan, vaikkakaan ei näin vakavia tilanteita. Joo, harjoiteltiin varmaan, mutta mitä jos hänen tulisi johtaa? Olisiko aivan kokeneempien vietävissä. Kyllä olisi. Hän tarvitsisi Haaviston tai jonkun muun holhoamaan. Jolloin voi todeta, että silloin Haaviston paikka olisi presidenttinä, Stubbin vain ministerinä tms.

Mulle tuli kans mieleen, että jos Stubb valitaan niin luulenpa vaan että yrittää pitää Haavistoon hyvät välit, koska voi tarvita vähän neuvojakin vielä. Oli sen verran hataran tuntunen vastaus ja sanoi vielä, että tää oli aika paha. Voi pientä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/4025 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei ole sama millainen puoliso tulee mukana, kun presidentti valitaan. Se selvisi kirkkaasti kun luin Jenni Haukion kirjan, Sinun tähtesi täällä, vuodet presidentin puolisona. Kirjasta selviää, miten vaativa ja suuri on myös puolison rooli. Valtiovoerailuja 30 maahan ja kuinka paljon muista Suomeen onkaan, joissa myös puoliso edustaa. "

Pitää varmaan alkuun sanoa, ettei minulla ole mitään Haukiota vastaan. Mielestäni hän hoiti pestinsä pressan puolisona hyvin. Mutta hän on mielestäni puolikas poliittinen broileri, ja alusta alkaen ilmeisesti halunnut olla poliitikon edustusvaimo - vaikka toki jotain töitä on siinä sivussa tehnytkin. Mielestäni tuo kaikki on auttanut häntä roolissaan, MUTTA, en minä toivo, että jatkossakin kaikki presidentin puolisot ovat samanlaisia rooliinsa kasvatettuja, vaan ihan aitoja ihmisiä, joilla on oma erillinen elämä. 

Vierailija
524/4025 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Wikipediassa oli että tyypillisesti Suomen puolustusvoimissa korpraalit toimivat esimerkiksi kuljettajina tai kirjureina.

Oliko Stubb siis juuri korpraali?

Oli sotamies. Niinistö ylensi korpraaliksi.

Eli ajoiko hän autoa vai oliko kirjuri?

Vierailija
525/4025 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin uudestaan vielä sen uhkakuvaskenaarion, ja tämä vain vahvisti muodostunutta käsitystäni, että Haavisto tiesi, mistä kyse ja mitä tehdä, Stubb puhui niitänäitä ja pyrki matkimaan Haaviston sanomisia tilaisuuden tullen. Haavisto totesi, että tuossa tilanteessa Suomi olisi todellisuudessa sotatoimien kohteena ja pitäisi reagoida sen mukaisesti, että vihreät miehet saadaan ajettua pois. Samoin olisi huomioitava väestönsuojelu ym. Stubbin anti oli jauhaa jotain, että tällaisia harjoiteltiin aikanaan, vaikkakaan ei näin vakavia tilanteita. Joo, harjoiteltiin varmaan, mutta mitä jos hänen tulisi johtaa? Olisiko aivan kokeneempien vietävissä. Kyllä olisi. Hän tarvitsisi Haaviston tai jonkun muun holhoamaan. Jolloin voi todeta, että silloin Haaviston paikka olisi presidenttinä, Stubbin vain ministerinä tms.

Suomeksi sanottuna Stubb lunttasi tentissä. Susikysymyksessä ihan suoraan matki Haavistoa.

Pistää kyllä miettimään, että millä meriiteillä tuo mies on elämässään edennyt. Varmasti rahalla ja suhteilla suuri merkitys sen kannalta, mihin asemiin on päässyt. 

Vierailija
526/4025 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Wikipediassa oli että tyypillisesti Suomen puolustusvoimissa korpraalit toimivat esimerkiksi kuljettajina tai kirjureina.

Oliko Stubb siis juuri korpraali?

Oli sotamies. Niinistö ylensi korpraaliksi.

Se ei tietysti ole etu, että Haavisto on sivari, tai ainakaan minulle se ei ole etu, mutta jos Stubbin armeijakokemus on noin vähäistä, ei siitä minusta saa mitään merkittävää etua siihen nähden, mitä kokemusta Haavistolle on muuten tullut näistä asioista. On periaatteessa hyvä, että ylipäällikkö on itsekin rämpinyt, mutta enempi sillä on symbolinen arvo. Ylipäällikön osaamisalueet noissa tilanteissa ovat ihan muut kuin rivimiehen.

Vierailija
527/4025 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haavisto on huomattavasti parempi presidentin virkaan. Stubb on niin täynnä itseään, että hokee sitä helkutin professuuriaan jatkuvasti. Herra on hyvä vaan ja menee jatkamaan sitä työtään, kun se niin suuri asia tuntuu olevan. 

Oletkohan suomalainen.

Presidenttinä Haavisto hinaisi sitä islamin terroristeja suomeen lisää, joita tänne jo toikin.

Haaviston koulutus on vähäinen ja Haavisto on vanhus eläke ikäinen, pian on muistisairas. 

Kun vertaa Haavistoa  liikunnalliseen  Stubbiin. Stubb liikkuu paljon ja Stubbin kunto on hyvä.

Sen sijaan Haavisto on kömpelö ja muistuttaakin jotain mummo ihmistä.

Minkäs ikäinen se Niinistö nyt onkaan? Jotkut täällä ehdottivat jo poikkeuslakia, jolla Niinistö olisi saanut jatkaa vielä yhden kauden. Stubbille presidenttiehdokkuus on kuin urheilukilpailu, jonka haluaa voittaa ennen kuin taas keskittyy seuraavaan kisaan. 

Presidentit ovat perinteisesti olleet melko iäkkäitä, koska heille on kertynyt kokemusta. En nyt sano, ettei nuorempikin kelpaisi, mutta tentit ovat osoittaneet, että Stubb ei ole yhtä kokenut kuin Haavisto. Stubb on jo aiemmin epäonnistunut Suomen politiikassa. En pidä Al-Hol tapausta Haaviston epäonnistumisena vaan päättäväisenä ja kiitettävä toimintana pelastaessaan alaikäisiä Suomen kansalaisia.

Vierailija
528/4025 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haaviston todellinen luonne tuli esiin kun puhuttiin siitä Putin puhelusta ja hän sanoi juuri tällä äänen sävyllä "en antaisi puheilnta jollekin vi--n siioojalle", tuo oli siis se tyyli ja sävy jolla hän sen sanoi, vaikka ei siinä tuo v-sanaa käyttänytkään.

Minä en saanut tuollaista käsitystä. Tuo oli täysin oma tulkintasi. Sen sijaan Stubbin äänensävyt olivat koko tentin ajan tyyliin "tiätsä mä oon professori, mä tiedän, mä oon parempi kuin muut". Stubb viljeli sivistyssanoja, mutta sitten lipsahti "huippari" (huippukokous). Tämä siis vain oma tulkintani.

Stubbin professuurikaan ei taida olla mikään oikea professuuri, vaan virkamieskoulun nimike.

Stubb ei olisi todistuksellaan päässyt suomalaiseen yliopistoon ja tohtorinväitöksessään ihmetyttää akateemisuuden puute. Stubbilla kun ei väitetysti ole tieteellisesti vertaisarvioituja julkaisuja, jotka Suomessa olisivat välttämättömiä professoria virkaan valittaessa. Firenzeläisessä EU-suojatyöpaikassa tämä ei ole ollut puute, sillä kyseessä lienee poliittinen suojatyö ja Stubb on laitoksessa lähinnä johtaja, ei tieteellistä tutkimusta tekevä professori.

Vierailija
529/4025 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haaviston todellinen luonne tuli esiin kun puhuttiin siitä Putin puhelusta ja hän sanoi juuri tällä äänen sävyllä "en antaisi puheilnta jollekin vi--n siioojalle", tuo oli siis se tyyli ja sävy jolla hän sen sanoi, vaikka ei siinä tuo v-sanaa käyttänytkään.

Minä en saanut tuollaista käsitystä. Tuo oli täysin oma tulkintasi. Sen sijaan Stubbin äänensävyt olivat koko tentin ajan tyyliin "tiätsä mä oon professori, mä tiedän, mä oon parempi kuin muut". Stubb viljeli sivistyssanoja, mutta sitten lipsahti "huippari" (huippukokous). Tämä siis vain oma tulkintani.

Stubbin professuurikaan ei taida olla mikään oikea professuuri, vaan virkamieskoulun nimike.

Italiassa opettajia puhutellaan professoreiksi. 

Vierailija
530/4025 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haavistolla minusta hyvä puhetapa. Nopeaa asiantuntevaa puhetta ilman turhia sivistyssanoja. Samoin kuin Sanna Marin, hän istui eleettömästi ja puhui napakasti. 

Haavisto on vakuuttanut ainakin minut. Stubb etäinen. Siksi 10.

Haaviston on naismainen ja puhuu oudosti eikä ole miesmäisen jämäkkää puhetta. Huitoo käsillään ja sormillaan samalla - liikaa. En tykkää lainkaan hönen tyylistään. 

Vierailija
531/4025 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lainattua homo tekstiä:

Ei homot tule kaapista. Se on täysin heteroiden keksimä viritelmä. Muistan kun eräs näyttelijä kertoi olleensa naimisissa miehensä kanssa jo useamman vuoden ja media alkoi tuutata lehtiin juttuja kuinka tämä henkilö tuli kaapista. Ei se mistään kaapista tullut, kun ei siellä ollutkaan. Vaan heterot yrittää tunkea homoja kaappiin jos nämä ei huutele pitkin kyliä olevansa homoja. 

Vastaus homolle:

Miten selität, että kun lakimuutos tuli, monet ilmoittivat aikanaan julkisuudessa homouden, kun se ei enää ollut lain mukaan rikos tai sairaus?  Tästä sanonta -tuli kaapista ulos

Normaalit Heterot eivät tee seksifantasioistaan julkisia eli ovat kaapissa pitäen omat seksi halunsa yksityisasiana. 

Lehdet ovat täynnä kihlaus ja avioliittoilmoituksia. Mitä muuta nuo ovat kuin heterostelun esiin tuomista?

Seksifantasioitaan levittelevät netissä ne (heterot?), jotka typistävät homouden pelkkään seksiin. Vitsailevat "kakkosella".

Vierailija
532/4025 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stubb ylimielisyydessään unohti, ettei hän ole presidentti vielä, kun jätti vastaamatta toimittajien kysymyksiin. Ei kuulu presidentille. 

Presidentti on arvojohtaja ja äänestäjillä on oikeus tietää, minkälaisen arvopohjan omaavan henkilön he äänestävät valta-asemaan ja edustamaan Suomea sekä suomalaisia. 

Vierailija
533/4025 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muttamutta: parempi tohtori kuin ylioppilas, parempi korpraalikollega kuin sivari. Ja vaikka Pekalle kaikki kunnia Suomen viemisestä Natoon yhdessä Saulin, Sannan ja Antin kanssa, niin jo viime vuosisadan puolella aloitettu höperehdintä Suomen puolustuskyvyn radikaalin alasajon puolesta on ollut pahinta väärässäolemista, mitä pystyn parhaalla tahdollanikaan edes kuvittelemaan. (Pasifismi on kaunista, en minä sillä, mutta väärässä oleminen on aina tyhmää.)

Lisäksi todettakoon, että niin kauan kuin presidentti ei Suomessa johda talous- ja sosiaalipolitiikkaa, niin kauan minulle kelpaavat myös kokoomuslaiset presidentit. Ehkä vähän pitkin hampain, mutta kelpaavat. Kaikissa muissa vaaleissa voikin sitten äänestää ihan mitä tykkää, kun on kyse ihan eri asioista kuin mitä presidentin rajattuun toimivaltaan kuuluu.

Olen itse akateeminen ja suvusta, jossa akateemisuutta arvostetaan. Minulle oli alakoulusta alkaen selvää, että menen yliopistoon. Omalla alallani ei voisi edes työskennellä, jos ei olisi alan koulutusta. 

Presidenttiys ei kuitenkaan vaadi tiettyä koulutusta eikä presidentin työssä onnistuminen edellytä myöskään akateemista julkaisemista. Jos on siis onnistunut jo vuosikymmeniä työskentelemään alan korkeissa viroissa, en näe, että esim. 40 vuotta sitten hankittu tutkinto toisi lisäarvoa.

Sama pätee armeijaan. Presidentti ei ole lähdössä sotimaan sotilaana vaan hoitaa sodankin aikana pitkälti mm. diplomaattisuhteita. Presidentin täytyy tietenkin tietää käytännöt ja protokollat, kuten Haavisto vaikuttaakin tietävän. IS:n uhkakuvaskenaariossa hänen vastauksensa oli selkeämpi ja tarkempi kuin Stubbin. Hän ei Stubbin tapaan todennut, että uhkakuva kuulosti Remeksen kirjalta, vaan suhtautui siihen juuri sellaisella vakavuudella kuin haluankin presidentin suhtautuvan. 

Vierailija
534/4025 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Stubb oli myös tuolloin aktiivisesti mukana seksuaalivähemmistöjen järjestössä.

Ja siitä tuo paikkaansapitämätön läppä syntyi että olis muka bi. Herää nyt todellisuuteen.

Jutun nimi on: Stubb on kertonut poliittisen uransa alkuvaiheessa olevansa biseksuaali

Vierailija
535/4025 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei ole sama millainen puoliso tulee mukana, kun presidentti valitaan. Se selvisi kirkkaasti kun luin Jenni Haukion kirjan, Sinun tähtesi täällä, vuodet presidentin puolisona. Kirjasta selviää, miten vaativa ja suuri on myös puolison rooli. Valtiovoerailuja 30 maahan ja kuinka paljon muista Suomeen onkaan, joissa myös puoliso edustaa. "

Pitää varmaan alkuun sanoa, ettei minulla ole mitään Haukiota vastaan. Mielestäni hän hoiti pestinsä pressan puolisona hyvin. Mutta hän on mielestäni puolikas poliittinen broileri, ja alusta alkaen ilmeisesti halunnut olla poliitikon edustusvaimo - vaikka toki jotain töitä on siinä sivussa tehnytkin. Mielestäni tuo kaikki on auttanut häntä roolissaan, MUTTA, en minä toivo, että jatkossakin kaikki presidentin puolisot ovat samanlaisia rooliinsa kasvatettuja, vaan ihan aitoja ihmisiä, joilla on oma erillinen elämä. 

Kyllä Jenni Haukio on ollut aivan oma itsensä ja aito, kuten on ollut aina ja se näkyy kirjassaan erinomaisesti. Kirjastaan saa kuvan sivistyneestä ja oppineesta naisesta, joka on "luomiskykyinen" kaikin tavoin. Pärjäävä, osaava ja kaikessa kunnioittaa isiemme perintöä ja isänmaata ja ihmisiä. 

Vierailija
536/4025 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työpaikallani on paljon persuja, eikä yksikään äänestä Stubbia. Sori siitä.

Sä et voi tietää ketä kukin äänestää. Sori siitä.

No jos voi päätellä sitä hevosnaamaa en ainakaan äänestä -lauseesta jotain, niin eivät äänestä. Kaikki äänestävät Haavistoa. Sori siitä.

Älä jaksa olla lapsellinen. Ihminen on laumasielu joka menee sen valtavirran mukana ja katseilta piilossa toimitaan toisin. 

Säkin olet varmasti heistä hyvä tyyppi, mutta selän takaisissa puheissa täysin turha tyyppi. 

Ja sun mielestä persut on valtavirran mukaan äänestäviä? Älä yritä liian kovasti päteä, kun et osaa.

Vierailija
537/4025 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äänestän Stubbia koska pelkään ettei Pekka-vanhuksen terveys kestä koko kautta. Ja varsinkin jos sota syttyy niin saanee sydärin.

Eiköhän kasvissyöjillä ole sydänterveys keskimäärin paremmalla tolalla kuin sekasyöjillä. Näin ainakin monet tutkimukset ovat todenneet.

Vierailija
538/4025 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Parempi" 

LOLÄKSDEE :D

Muistakaa että presidentti edustaa koko Suomea, ei vain teitä lampaita

Vierailija
539/4025 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aleksi sanoi eilen,että kun hän oli pääministeri joka saa toiseksi entinen tietoa pressan jälkeen ja on tp utvassa niin hän on ollut monissa vastaavissa uhkakuva hatjoituksissa joista eilen oli teoreettinen kysymys. Alksi opii nopeasti ja hänellä on laajat verkostot ulkomailla kuten Timo Soini ja Juha Sipilä ja Meja Kyllönen  ovat Aleksia kehuneet,ja he ovat tehneet paljonkin töitä Aleksin kanssa. Aleksi myös myöntää jos on väärässä. Pekka ei myönnä vaan selittää ja selittää 

Vierailija
540/4025 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesittekö, että stubb sallisi ydinaseet alueellamme. Eikä hänen osaa vastata pitäiskö syrjäseuduilla olla julkisia palveluita. Tiedot vaalikoneesta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä