Onko tuossa kohdunkaulan seulonnassa järkeä jos on neitsyt. Ei kiinnostaisi mennä
Eikö ole aika epätodennäköistä, että minulla olisi mitään, kun hpv-rokotteenkin olen saanut?
Kommentit (58)
Juu ei missään nimessä kannata pitää terveydestään huolta.
Voit, ja sun täytyy ihan itse harkita asiaa, perusteethan sinulla on. Tutki virallisia syöpäseulontasivustoja, jotta saat oikeaa tietoa ratkaisun tekemisessä. Vauvapalstan mielipiteisiin älä perusta päätöstäsi.
Esim keuhkosyöpä voi tulla vaikkei olisi koskaan tupakoinut. Mene toki testiin.
Kyllähän sen kohdunkaulan HPV-tartunnan seksikumppaniltaan yleensä saa. Se on nykyään siis nimenomaan HPV-seula, ja papa-solunäyte tutkitaan vain HPV-positiivisilta, joten todennäköisesti sulta ei siis tutkita sitä ollenkaan. Itse en menisi, varsinkaan jos immenkalvo on oikeasti tallella, koska sitten sitä tutkimusvälinettäkin on vaikea saada sinne.
Vierailija kirjoitti:
Esim keuhkosyöpä voi tulla vaikkei olisi koskaan tupakoinut. Mene toki testiin.
Kyse ei nyt ole keuhkosyövästä. Niitäkään ei seulota ja etsitä kaiken varalta.
Juu, neitsyellehän ei syöpä iske. Aivan turha tutkimus siis.
Vierailija kirjoitti:
Hahhaa, suojaava tekijä. Ei voi saada syöpää jos on neitsyt. Not
Minä kieltäydyn kaikista papaseulonnoista.
Miehille ei tarjota mitään seulontoja mutta me maksetaan niistä kyllä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohdunkaulasyöpä on seksitauti.
Vierailija kirjoitti:
Jos todella on koskematon, eikä ole mitään työntänyt sisäänsä, todennäköisesti hpviruskaan ei ole kohdun kaulaan mistään päässyt. Se, että neitsyeen ei syöpä iske on sulta aika paljon luvattu, mutta nimenomaan kohdunkaulan solumuutoksien ilmaantuminen viruksen aiheuttamana on aika epätodennäköistä.
Itselläni olisi ollut viime vuonna mutta en halunnut mennä sörkittäväksi, koska olen myös neitsyt ja saanut rokotteen.
Vierailija kirjoitti:
Miehille ei tarjota mitään seulontoja mutta me maksetaan niistä kyllä
Ette te mitään teekään kullin heiluttelun lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohdunkaulasyöpä on seksitauti.
OK. Tuollaisella asenteella joudatkin kuolla.
Gardasil on ainoa rokote joka suojaa paremmin niiltä syöpää aiheuttavilta Hp-viruksilta.
joka tapauksessa ei tarvi mennä seulontaan jos olet neitsyt. Sulla ei ole Hp-virusta jos et ole harrastanut seksiä.
Mistä tiedät että olet neitsyt? Onko joku käynyt nuuhkimassa alapäätäsi kun HPV-tauti voi tulla jo siitä.
Ei kannata mennä.