Haavisto on ollut tenteissä paljon parempi kuin Stubb
Jostain syystä aiheeseen liittyvät ketjut katoavat, vaikka olisivat asiallisia.
Haavisto on ollut paljon asiantuntevampi ja esiintyi maltillisemmin ja rauhallisemmin, vaikutti kaikin puolin valmiimmalta pestiin. Huomasi, että hänellä on laaja-alaisempaa kokemusta eri puolilta maailmaa. Vaikutti olevan myös paremmin perillä turvallisuusuhkiin liittyvästä protokollasta.
Stubbista välittyi malttamaton kuva, hän puhui päälle, eikä vaikuttanut kuuntelevan keskustelukumppania - mikä on suuri ongelma politiikassa.
Kun Haavisto puhui asiasta, Stubb puhui itsestään. Stubbin puhe poukkoili asiasta toiseen, kuin puhuisi suunnittelematta mitä aikoo sanoa. Välillä (esim IS:n susikysymyksessä) Stubb tuntui suorastaan matkivan Haaviston vastauksia.
Tuli myös kuva, että Stubb oli opetellut ulkoa ympäripyöreitä vastauksia, joista uskoi katsojien pitävän. Esim se populistinen heitto ettei naapurimaan diktaattorille vastattaisi, vaikka juuri sellaisten vaikeiden puheluiden hoitaminen suoraselkäisesti ja kunnialla on sitä presidentin tärkeintä työtä.
Haavistolla on paljon huonoja puolia kuten Stubbillakin, mutta kokemuksessa, vakaudessa ja asiaosaamisessa menee kirkkaasti ohi.
Kommentit (4025)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanonpahan vaan, että kun Pekka vie näitä väittelyitä jatkossakin tähän malliin, niin alkaa boomereiltakin homouden kauhut unohtumaan. Koko kansan presidentti.
Boomerit ei huoli Pekkaa. Voi olla homo ja ministeri tms mutta homoa ei presidentiksi huolita. Raja kulkee siinä. Se on varmaa.
Nykypäivä 3/2004 lehdessä Stubb on kertonut olevansa bi-seksuaali.
Tää on joku fakenews jota haavistolaiset alko levittämään. Alhaista toimintaa. Kävin tarkastamassa tuon lehden eikä siellä mitään tuollaista lukenut.
Ei ole fakenews. Etkä ole käynyt lukemassa, koska noin vanhaa lehteä ei voi lukea, täytyy tilata julkaisijalta maksua vastaan, jos
Yhdyntä ei kuulu presidentin työtehtäviin, joten se presidenttikandidaattien seksuaalisuudesta.
Tärkeämpää on tietää, se, miksi seksuaalisuudesta ylipäätään puhutaan halventavaan sävyyn. SE JOHTUU KRISTINUSKOSTAMME JA KRISTIKULTTUURISTAMME, joka 400-luvulla jKr./jaa. HARHAOPEISSAAN - rahallisesti supertuottavasti kirkolle - DEMONISOI KAIKEIN SEKSUAALISUUDEN, myös avioseksin.
Vierailija kirjoitti:
Loppujen lopuksi on kyse vain siitä, että Stubb edustaa oikestoa ja Haavisto vasemmistoa. Millään tv-tenteillä, joissa kysellään hallituksen politiikasta, homoista ja rasismista, ei ole enää juurikaan merkitystä.
Stubb edustaa itseään, Haavisto suomalaisia.
Täsmälleen. Stubb kumartaa kylmää rahaa, jumalaansa, Haavisto arvostaa meitä ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loppujen lopuksi on kyse vain siitä, että Stubb edustaa oikestoa ja Haavisto vasemmistoa. Millään tv-tenteillä, joissa kysellään hallituksen politiikasta, homoista ja rasismista, ei ole enää juurikaan merkitystä.
Täsmälleen. Stubb kumartaa kylmää rahaa, jumalaansa, Haavisto arvostaa meitä ihmisiä.
Jos menisin Haavistollke kylään kumartaisin varmuuden vuoksi selkä seinää vasten.
Vierailija kirjoitti:
No siis... millä tavalla vasemmistoa? Vihreäthän ei ainakaan ole varsinaisesti mitään vasemmistoa vaikka liberaaleja ovatkin, vaan heillä on ollut puoluekenttämielessä sellaista sanoisinko rajapintapolitiikkaa, joskus heitä on sanottu jopa "Kokoomuksen puisto-osastoksikin". Toki Vihreät ja Haavisto kantaa kokkareita enemmän huolta juuri heikompiosaisista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä se ero;
Suomenkieliselle Haavistolle raha on vain pelkkäväline, jolla voi toimia meidän ihmisten hyväksi.
Ruotsinkieliselle Stubbille Raha on The One, itseisarvo, itsekkyyden maksiimi, päämäärällinen jumalansa.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kiteytys.
Vierailija kirjoitti:
Haaviston todellinen luonne tuli esiin kun puhuttiin siitä Putin puhelusta ja hän sanoi juuri tällä äänen sävyllä "en antaisi puheilnta jollekin vi--n siioojalle", tuo oli siis se tyyli ja sävy jolla hän sen sanoi, vaikka ei siinä tuo v-sanaa käyttänytkään.
Minä en saanut tuollaista käsitystä. Tuo oli täysin oma tulkintasi. Sen sijaan Stubbin äänensävyt olivat koko tentin ajan tyyliin "tiätsä mä oon professori, mä tiedän, mä oon parempi kuin muut". Stubb viljeli sivistyssanoja, mutta sitten lipsahti "huippari" (huippukokous). Tämä siis vain oma tulkintani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haaviston todellinen luonne tuli esiin kun puhuttiin siitä Putin puhelusta ja hän sanoi juuri tällä äänen sävyllä "en antaisi puheilnta jollekin vi--n siioojalle", tuo oli siis se tyyli ja sävy jolla hän sen sanoi, vaikka ei siinä tuo v-sanaa käyttänytkään.
Minä en saanut tuollaista käsitystä. Tuo oli täysin oma tulkintasi. Sen sijaan Stubbin äänensävyt olivat koko tentin ajan tyyliin "tiätsä mä oon professori, mä tiedän, mä oon parempi kuin muut". Stubb viljeli sivistyssanoja, mutta sitten lipsahti "huippari" (huippukokous). Tämä siis vain oma tulkintani.
Stubbin professuurikaan ei taida olla mikään oikea professuuri, vaan virkamieskoulun nimike.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siis... millä tavalla vasemmistoa? Vihreäthän ei ainakaan ole varsinaisesti mitään vasemmistoa vaikka liberaaleja ovatkin, vaan heillä on ollut puoluekenttämielessä sellaista sanoisinko rajapintapolitiikkaa, joskus heitä on sanottu jopa "Kokoomuksen puisto-osastoksikin". Toki Vihreät ja Haavisto kantaa kokkareita enemmän huolta juuri heikompiosaisista.
Kokkareet (Stubb=kok.) ja Keskustan oikeistosipilöinti pitää vähäosaisempia ihmisiä viemäriin lakaistavina ihmisroskina. Tästä on mm. Lapista näyttöä ja faktaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1. Kierroksella valintani oli Rehn. 2. Kierroksella Haavisto
Mitään professoria joka selittää ylipäälliköstä koko ajan en halua. Sori siitä.
Siis ymmärsinkö oikein.Äänestät mielummin sivari-ylioppilaan kuin
korpraali-tohtorin ylipäälliköksi ? Ei taida olla kaikki..
Ei taida olla kaikki kotona tosiaan, jos nuo on ne tärkeimmät valintakriteerit presidentille.
Tärkeintä keskittyä faktoihin; CV:t on julkisia . Ei yksinkertaisesti jätä epäilystä pätevyydestä ! Joten Stubb on seuraava pressa jos kansa käyttää järkeä !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos menisin Haavistollke kylään kumartaisin varmuuden vuoksi selkä seinää vasten.
Stubb bi-seksuaalisena (omien sanojensa mukaan siis) olisi sinunlaisellesi foobikolle "vaarallinen" olitpa sitten kumpi tahansa, mies tai nainen?? LOL.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokkareet (Stubb=kok.) ja Keskustan oikeistosipilöinti pitää vähäosaisempia ihmisiä viemäriin lakaistavina ihmisroskina. Tästä on mm. Lapista näyttöä ja faktaa.
Tuo sanonta tuli siitä ku siinä oulun ostoskeskus valkeaan tulee niitä spurguja ja puliukkoja juopottelemaan ja lapsiperheitä pelottaa. Ne alkoholistit ei oo mitään kunniakansalaisia vaan häiriköitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Stubb bi-seksuaalisena (omien sanojensa mukaan siis) olisi sinunlaisellesi foobikolle "vaarallinen" olitpa sitten kumpi tahansa, mies tai nainen?? LOL.
Alexander Stubb on hetero.
Vierailija kirjoitti:
Stubb oli myös tuolloin aktiivisesti mukana seksuaalivähemmistöjen järjestössä.
Ja siitä tuo paikkaansapitämätön läppä syntyi että olis muka bi. Herää nyt todellisuuteen.
Alex oli minun nuoruuden hoito. Tai minä hänen.
Vierailija kirjoitti:
Ylilaudalla on lanka tästä asiasta.
Eli ei mitään totuuspohjaa.
Vierailija kirjoitti:
Sittenhän tämä kisa on taputeltu ja porvaripressa jatkaa !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakastan rahaa, joten valitsen myös rahan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylilaudalla on lanka tästä asiasta.
Eli ei mitään totuuspohjaa.
Siellähän nyymit just selvittää asiaa.