Haavisto on ollut tenteissä paljon parempi kuin Stubb
Jostain syystä aiheeseen liittyvät ketjut katoavat, vaikka olisivat asiallisia.
Haavisto on ollut paljon asiantuntevampi ja esiintyi maltillisemmin ja rauhallisemmin, vaikutti kaikin puolin valmiimmalta pestiin. Huomasi, että hänellä on laaja-alaisempaa kokemusta eri puolilta maailmaa. Vaikutti olevan myös paremmin perillä turvallisuusuhkiin liittyvästä protokollasta.
Stubbista välittyi malttamaton kuva, hän puhui päälle, eikä vaikuttanut kuuntelevan keskustelukumppania - mikä on suuri ongelma politiikassa.
Kun Haavisto puhui asiasta, Stubb puhui itsestään. Stubbin puhe poukkoili asiasta toiseen, kuin puhuisi suunnittelematta mitä aikoo sanoa. Välillä (esim IS:n susikysymyksessä) Stubb tuntui suorastaan matkivan Haaviston vastauksia.
Tuli myös kuva, että Stubb oli opetellut ulkoa ympäripyöreitä vastauksia, joista uskoi katsojien pitävän. Esim se populistinen heitto ettei naapurimaan diktaattorille vastattaisi, vaikka juuri sellaisten vaikeiden puheluiden hoitaminen suoraselkäisesti ja kunnialla on sitä presidentin tärkeintä työtä.
Haavistolla on paljon huonoja puolia kuten Stubbillakin, mutta kokemuksessa, vakaudessa ja asiaosaamisessa menee kirkkaasti ohi.
Kommentit (4025)
Jos Putin päättää valloittaa Suomen, presidentti Pekka menee puhumaan sille järkeä. Sitten se rauhoittuu. Ei aseita toki mihinkään tarvita. Sivari-Pekka tietää.
Huippu Haaviston vaalimainos. Symppis, miksi Stubbelo on omassa niin vakava ja tärkeä. Ei tartte olla kuin kissa kaikkiessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Stubbin biseksuaalisuudesta ei saa puhua jos televisiotenteissä ruoditaan melko törkeästi Haaviston homoseksuaalisuutta. ?
Onhan se ihan samalla tavalla kiinnostava asia. Ei se minun silmissäni Stubbia mitenkään tee huonommaksi, mutta en oikein ymmärrä miksi Haaviston yksityiselämää saa kommentoida mutta Stubbin ei ?
Tuolla se on sanottu vanhan Wikipediasivuston lopussa. kokoomus on varmaan vaatinut kirjoittamaan tuon Wikipedia sivuston sittemmin uusiksi jotta persut saataisin äänestämään Stubbia.
https://fi.m.wikipedia.org/w/index.php?oldid=10339790&title=Alexander_S…
https://www.vihrealanka.fi/uutiset/alexander-stubb-otti-pride-tapahtuma…
Stubb, 55, on ollut yhdessä Suzannen kanssa lähes 30 vuotta. Se puhuu puolestaan.
Mistä se puhuu? Tiedätkö mitä biseksuaalisuus tarkoittaa?
Vierailija kirjoitti:
Entäpä Pekan haluama ja ajama puolustusvoimien alasajo?
Viisitoista vuotta sitten sodanuhka Suomessa oli käytännössä nolla. On ajateltu, että rauhallisina aikoina puolustusvoimilta on voitu säästää, koska on koettu, että rahaa tarvitaan enemmän muualla. Ja niin onkin tehty, ihan muidenkin kuin Haaviston halusta, ja minusta se oli aikanaan ihan järkevää. Silloin rahaa tarvittiin enemmän muualla, nyt olosuhteiden muuttuessa tietenkin puolustukseen panostetaan.
Aiemmin ajateltiin myös, että tilanteet hoidetaan Venäjän kanssa puhumalla eikä sotaan jouduttaisi hankalammassakaan tilanteessa, kuten Niinistökin ajatteli vielä viimeiseen asti. Vielä edellisten presidentinvaalien alla tämänhetkinen tilanne olisi kuulostanut scifi-kirjallisuudelta.
Joten syytänkö Haavistoa tai muita poliitikkoja siitä, että Putinin sekoamista ei onnistuttu ennustamaan 15 vuotta sitten. En, ei sitä osattu ennustaa
Olen evakon sukua ja mulle ei ole KOSKAAN ollut hetkeäkään epäselvää miten Venäjään tulee suhtautua.
Eli mä kyllä syytän.
Vierailija kirjoitti:
Jos Putin päättää valloittaa Suomen, presidentti Pekka menee puhumaan sille järkeä. Sitten se rauhoittuu. Ei aseita toki mihinkään tarvita. Sivari-Pekka tietää.
Oletko Haamu-Pekka kun noin hyvin tiedät.
Haavisto on niin mainio kun hyvät yhteydet mm YK:hon ja USA:han. Hyvä Pekka. Pekka paras Aftrikan tuntija.
Olen evakon sukua ja mulle ei ole KOSKAAN ollut hetkeäkään epäselvää miten Venäjään tulee suhtautua.
Eli mä kyllä syytän.
No evakon sukua olen minäkin, miten sen pitäisi asiaan vaikuttaa? Uskotko siis, että esim. Niinistö tiesi jo 15 vuotta sitten Putinin sekoavan, mutta pimitti tiedon? Jos et usko niin kai syytät häntäkin ja noin 80 % 2000-luvun poliitikoista?
Vierailija kirjoitti:
Mutta haavisto on homo niin pakko äänestää stubbia
Mun mielestä on jotenkin älyttömän surullista, että ihminen on tehnyt yli 40 vuoden uran. Ollut kansanedustajana, ministerinä, rauhanturvaajana ja diplomaattina. Kirjoittanut kirjoja, luennoinut. Osoittanut olevansa se pätevämpi ehdokas. Mutta ei voi tulla valituksi presidentiksi, sen vuoksi ketä rakastaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä on jotenkin älyttömän surullista, että ihminen on tehnyt yli 40 vuoden uran. Ollut kansanedustajana, ministerinä, rauhanturvaajana ja diplomaattina. Kirjoittanut kirjoja, luennoinut. Osoittanut olevansa se pätevämpi ehdokas. Mutta ei voi tulla valituksi presidentiksi, sen vuoksi ketä rakastaa?
Jep... ja miten nyt yhtäkkiä Suomi onkin muka tällainen takapajula? Jotain outoa tässä kyllä on. Haistan palaneen käryä nyt tämän äkillisen ilmapiirinmuutoksen johdosta. Tästä ei ole kauankaan kun Haavisto oli vielä reilussa kannatusjohdossa ja ihmiset tykkäsivät yli puoluerajojen.
Yhtäkkiä tätä seksuaalista suuntautumista nostetaan esiin joka tuutista ja ihmiset ovat muka runsain joukoin homoa presidenttiä vastaan jne. Nyt sitten vielä ilmenee että kyse olikin vain 396 ihmisen otannasta ja itse asiassa tuo puoliso-asia vain 138 ihmisen näkemyksistä... Sanoisin että aivan hemmetin tarkoitushakuista: https://www.is.fi/politiikka/art-2000010205074.html
Vierailija kirjoitti:
Eli mä kyllä syytän.
No evakon sukua olen minäkin, miten sen pitäisi asiaan vaikuttaa? Uskotko siis, että esim. Niinistö tiesi jo 15 vuotta sitten Putinin sekoavan, mutta pimitti tiedon? Jos et usko niin kai syytät häntäkin ja noin 80 % 2000-luvun poliitikoista?
Niinistö ei ole ollut ajamassa puolustusvoimia alas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä ei oo kysymys.
Nyt tätä koitetaan väkisin kääntää syrjinnäks suuntautumisen takia.
Rankka työpaikkakiusaaminen, puolustusvoimien alasajo, NATOn vastustus vuoteen 2022 asti jne.
Siinä syitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä ei oo kysymys.
Nyt tätä koitetaan väkisin kääntää syrjinnäks suuntautumisen takia.
Rankka työpaikkakiusaaminen, puolustusvoimien alasajo, NATOn vastustus vuoteen 2022 asti jne.
Siinä syitä.
Mutta haavisto on homo niin pakko äänestää stubbia. Tähän vastattiin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän Stubb sai näpeilleen tämän päiväisessä tentissä kun yritti päteä rauhanneuvottelutaidoillaan... oliko se viidessä päivässä kun saatiin jossain nimi paperiin tms. Heh.
Haavisto rauhallisesti vaan selitti omalla vuorollaan että rauhanneuvotteluprosessit ovat kuukausia ja jopa vuosia kestäviä prosesseja, että siellä taustalla tehdään koko ajan töitä ja se pelkkä nimien paperiin kirjoittaminen on vain yksi pistemäinen hetki koko prosessissa.
Stubbin ilme oli aika priceless.
Tämä on täydellinen otanta noiden kahden ehdokkaan eroista. Ääni kokemukselle ja syvälliselle ymmärtämykselle.
Eli mä kyllä syytän.
Niinistö ei ole ollut ajamassa puolustusvoimia alas.
Niinistöä ja Haavistoa on kiittäminen Suomen nopeasta Nato-prosessista, joka itseasiassa on liittokunnan historian nopein.
Yhtäkkiä tätä seksuaalista suuntautumista nostetaan esiin joka tuutista ja ihmiset ovat muka runsain joukoin homoa presidenttiä vastaan jne. Nyt sitten vielä ilmenee että kyse olikin vain 396 ihmisen otannasta ja itse asiassa tuo puoliso-asia vain 138 ihmisen näkemyksistä... Sanoisin että aivan hemmetin tarkoitushakuista: https://www.is.fi/politiikka/art-2000010205074.html
Miksi tämä edes uutisoitiin kun otanta oli noin pieni?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikuiset ihmiset tappelevat " hiekkalaatikolla " kuka osaa heittää pahimmat kiven tai hiekkaryöpyn vastapuolelle? Niin lapsellisen naurettavaa että ette osaa hävetä. Menkää ulos jo lenkille!
Tappelusta tuli mieleen tämä päivän Iltalehden tentissä
Kysymys: Kuka on maalannut taulun "Taistelevat metsot"
Stubb: Gallen.Kallela
Haavisto: von Wright
Tämän pitäisi olla sellaista yleistietoa, johon jokaisen pitäisi osata vastata.
Stubb ei tiedä suomalaisesta kulttuurista mitään. Tämä on tosiaan ihan yleissivistystä, kyse on yksi Suomen kuuluisimmista maalauksista. Tuohon perään Stubb sitten heitti vielä naureskellen, että voitaisko puhua jääkiekosta. Esiintyi muutenkin kiemurrellen ja hihitellen, korostetun rennosti, mikä ainakin omaan silmääni näytti siltä, että kaveria hermostuttaa. Haavisto oli ystävällinen ja tyyni kuten aina, muttei lähtenyt mukaan Stubbin naureskeluun. Katsokaa ihmiset noita vaalitenttejä älkääkä antako jonkun keltaisen lehdistön kolumnistin päättää puolestanne!
Entäpä Pekan haluama ja ajama puolustusvoimien alasajo?
Viisitoista vuotta sitten sodanuhka Suomessa oli käytännössä nolla. On ajateltu, että rauhallisina aikoina puolustusvoimilta on voitu säästää, koska on koettu, että rahaa tarvitaan enemmän muualla. Ja niin onkin tehty, ihan muidenkin kuin Haaviston halusta, ja minusta se oli aikanaan ihan järkevää. Silloin rahaa tarvittiin enemmän muualla, nyt olosuhteiden muuttuessa tietenkin puolustukseen panostetaan.
Aiemmin ajateltiin myös, että tilanteet hoidetaan Venäjän kanssa puhumalla eikä sotaan jouduttaisi hankalammassakaan tilanteessa, kuten Niinistökin ajatteli vielä viimeiseen asti. Vielä edellisten presidentinvaalien alla tämänhetkinen tilanne olisi kuulostanut scifi-kirjallisuudelta.
Joten syytänkö Haavistoa tai muita poliitikkoja siitä, että Putinin sekoamista ei onnistuttu ennustamaan 15 vuotta sitten. En, ei sitä osattu ennustaa kunnolla edes vuonna 2021.