Nuorten miesten ja naisten välille repesi ideologinen kuilu, eikä kukaan tiedä miksi
Nuoret naiset ovat miehiä liberaalimpia, vasemmistoon samaistuvia, vähemmän isänmaallisia ja ympäristöarvoja korostavia.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/nuorten-miesten-ja-naisten-valille-r…?
Kommentit (23026)
Vierailija kirjoitti:
Vastauksena kysymykseen, että milloin miehet ovat puolustaneet tasa- arvoa, vastaan että usein tälläkin palstalla keskusteluissa naisillekin pakollisesta maanpuolustuksesta, esimerkiksi.
Eli ihan lähiaikoina viimeksi.
Ei kuitenkaan perhevapaiden ja lastenhankinnan kulujen jakamisesta isän työnantajille vastapainoksi?
Eipä tietenkään, sehän voisi vaikka hyödyttää naisiakin.
Samalla logiikalla jos yksi nainen kirjoittaa tänne että miehet pitäisi tappaa, niin sitä voisi käyttää todisteena siitä että feminismi on mennyt liian pitkälle ja se pitäisi lopettaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.is.fi/jaakiekko/art-2000010193832.html
Edelleen tämäkin on ihan arkipäivää, meilläkin. Tekijöitä paapotaan ja suojellaan "pojat on poikia" ja tuhannet ryntäävät puolustelemaan tekijöitä ja syyttelemään uhreja.
Että semmoinen "ideologinen kuilu"...
Tuskin naisia nyt sinne väkisin on raahattu? Jos naiset itse eivät omaa itsesuojeluvaistoa, kun menevät näiden pitkien ja komeiden miesten mukaan. Naiset varmaan luulevat, että miehillä ei ole mitään taka-ajatuksia heitä kohtaan, muuten vain miehet pyytävät heitä jatkoille baari-illan jälkeen. Jotta voivat keskustella sisustamisesta sekä kokkaamisesta, eikä seksiä tarvitse harrastaa olleenkaan? Kuinka tyhmiä nämä naiset voivat olla, totta kai heidät on sinne tuotu seksin harrastus mielessä! Sori nyt vaan naiset, mutta tällaisia
Tuon keissin nainen oli suostunut seksiin yhden pelaajan kanssa. Ei siihen että 7 muutakin myöhemmin tulee mukaan r aiskaamaan tunneiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset kunnioittakaa suomalaista miestä siitä, että hän antoi teille aikanaan vapauden.
Te ette ole antaneet mitään. Se vapaus on naisilta ensin viety ja sitten naiset ovat sen itselleen takaisin taistelleet.
Jos se miehistä olisi ollut kiinni, mitään ei olisi tapahtunut.Joopa joo, kerro ihmeessä lisää satuja höppänä nainen! Naiset on muutenkin luotu miehiä varten :).
Kyllä onneksi oikeisto on taas nousemassa valtaan, saadaan naiset takaisin kotirouvan aseman palautettua heille. Koska he itse eivät näköjään ymmärrä, mikä on heille hyväksi!
Jännästi nää aina loukkaantuu, jos heitä vertaa nazkuleihin. Silti tavoitteet ovat ihan samat, kui
Mistä saa loukkaantua jos ei siitä että verrataan naziin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites ne kaikki miesten kauhistelut että "Ei olis kyllä siitäjasiitä uskonu, se kun on niin hyvä jätkä" kun joku saa tuomion seksuaalirikoksesta?
Eiväthän nämä kaveristaan usko edes todisteiden valossa. Ei, kyllä se on paha nainen joka syyttää tyhjästä ja on juoninut kaiken. Mutta juu, kyllähän he heti kaikista miehistä näkevät onko vaarallinen.
Olen eri, mutta tiedän kaksi naista, jotka aloittivat suhteen väkivaltaisten miesten kanssa. Toinen oli jopa ollut vankilassa eksänsä pahoinpitelystä. Toisestakin me naisen tuttavat näimme kilometrin päähän, mikä oli miehiään. Mutta eiväthän nämä naiset sinisilmäisyyksissään kuunelleet järkipuhetta, ja huonosti siinä sitten lopulta kävikin molemmissa tapauksissa.
Taitaa sit kasautua nuo tiettyihin piireihin (enkä tiedä, mitä ne piirit ovat). Tunnen yhden naisen, joka on kokenut parisuhdeväkivaltaa. Hän sit sitä enemmänkin.
Olen siis itse nainen joka tämän tekstin kirjoitti! Naiset hyvät älkää olko sinisilmäisiä ikinä miesten kanssa, se ei tiedä hyvää!
N 32
Sitäkinhän näillä keskusteluilla juuri yritetään - varoittamaan muita naisia todellisuudesta ja lopettamaan asioiden hyssyttely. Liian monella on liian ruusuinen kuva miehistä koska totuuden sanomista on vältelty.
Tuskin naisia nyt sinne väkisin on raahattu? Jos naiset itse eivät omaa itsesuojeluvaistoa, kun menevät näiden pitkien ja komeiden miesten mukaan. Naiset varmaan luulevat, että miehillä ei ole mitään taka-ajatuksia heitä kohtaan, muuten vain miehet pyytävät heitä jatkoille baari-illan jälkeen. Jotta voivat keskustella sisustamisesta sekä kokkaamisesta, eikä seksiä tarvitse harrastaa olleenkaan? Kuinka tyhmiä nämä naiset voivat olla, totta kai heidät on sinne tuotu seksin harrastus mielessä! Sori nyt vaan naiset, mutta tällaisia miehet ovat, turhaan odottaa heiltä mitään hyväntekeväisyyttä heiltä, jos he itse eivät hyödy siitä mitään. Tällainen on maailma jossa elämme, kannattaisi naiset avata silmät, jotta tämmöisiä tapauksia ei tapahtuisi jatkossa!
Se on ihan mahdollista että nainen olisi ollut valmis harrastamaan seksiä, muttei osannut kuvitellakaan tulevansa joukkoraiskatuksi. Kenenkään ei pitäisi joutua pelkäämään tuollaista kohtaloa, mutta hyvä että näistä jutuista puhumaan ja naiset oppivat pikkuhiljaa välttelemään miehiä kokonaan.
"Tuskin naisia nyt sinne väkisin on raahattu? Jos naiset itse eivät omaa itsesuojeluvaistoa, kun menevät näiden pitkien ja komeiden miesten mukaan. Naiset varmaan luulevat, että miehillä ei ole mitään taka-ajatuksia heitä kohtaan, muuten vain miehet pyytävät heitä jatkoille baari-illan jälkeen. Jotta voivat keskustella sisustamisesta sekä kokkaamisesta, eikä seksiä tarvitse harrastaa olleenkaan? Kuinka tyhmiä nämä naiset voivat olla, totta kai heidät on sinne tuotu seksin harrastus mielessä! Sori nyt vaan naiset, mutta tällaisia miehet ovat, turhaan odottaa heiltä mitään hyväntekeväisyyttä, jos he itse eivät hyödy siitä mitään. Tällainen on maailma jossa elämme, kannattaisi naiset avata silmät, jotta tämmöisiä tapauksia ei tapahtuisi jatkossa!
Olen siis itse nainen, joka tämän tekstin kirjoitti! Naiset hyvät älkää olko sinisilmäisiä ikinä miesten kanssa, se ei tiedä hyvää!
N 32"
Omalle tyttärelleen aion kyllä opettaa, miten helposti miehet manipuloivat jotta saavat pesää! Tässä en aio olleenkaan sääliä tai hienostella vaan kerron totuuden! Miten julma tämä maailma onkaan naisille ja että pitää miettiä monta kertaa, ennen kun ryhtyy johonkin, mitä saattaa katua myöhemmin tai koko loppuelämänsä!
N20
Mulla kyllä tökkisi jopa niin pieni asia, kun seurustella ihmisen kanssa, joka ei vaivaudu kierrättämään. Niin pieni ja helppo asia, jonka jokainen voi tehdä. Puhumattakaan näistä karnivoreista. Ei jatkoon!
Vierailija kirjoitti:
Minä olen onnellinen aviomieheni kanssa. Olemme varmaan aika konservatiivinen aviopari. Isossa kuvassa Minä hoidan kotia ja mies tuo rahaa pöytään. (Siis kyllä minäkin olen töissä hyvällä palkalla ja mies siivoaa ).
Olen onnellinen, etyä mieheni elämän periaate on vanha sanonta: happy wife, happy life. Tuo alkukantainen luolamieheni yrittää tehdä minut onnelliseksi. Ja olenkin.
Vaste:
Minä olen onnellinen mieheni kanssa. Olemme varmaan aika liberaalinen avopari. Isossa kuvassa Minä hoidan kotona mm. pyykit ja tienaan meistä paremmin, kun mies vaihtaa alaa ja tekee ruuan. (Siis kyllä minäkin olen töissä hyvällä palkalla ja mies siivoaa ).
Olen onnellinen, etyä mieheni elämän periaate on vanha sanonta: happy wife, happy life. Tuo nykyaikainen mieheni yrittää tehdä minut onnelliseksi, ja minä hänet. Ja sitä olemmekin.
Vierailija kirjoitti:
"Tuskin naisia nyt sinne väkisin on raahattu? Jos naiset itse eivät omaa itsesuojeluvaistoa, kun menevät näiden pitkien ja komeiden miesten mukaan. Naiset varmaan luulevat, että miehillä ei ole mitään taka-ajatuksia heitä kohtaan, muuten vain miehet pyytävät heitä jatkoille baari-illan jälkeen. Jotta voivat keskustella sisustamisesta sekä kokkaamisesta, eikä seksiä tarvitse harrastaa olleenkaan? Kuinka tyhmiä nämä naiset voivat olla, totta kai heidät on sinne tuotu seksin harrastus mielessä! Sori nyt vaan naiset, mutta tällaisia miehet ovat, turhaan odottaa heiltä mitään hyväntekeväisyyttä, jos he itse eivät hyödy siitä mitään. Tällainen on maailma jossa elämme, kannattaisi naiset avata silmät, jotta tämmöisiä tapauksia ei tapahtuisi jatkossa!
Olen siis itse nainen, joka tämän tekstin kirjoitti! Naiset hyvät älkää olko sinisilmäisiä ikinä miesten kanssa, se ei tiedä hyvää!
Hieno äiti, lähettää lapsensa katkeralle tielle. Sääliksi käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastauksena kysymykseen, että milloin miehet ovat puolustaneet tasa- arvoa, vastaan että usein tälläkin palstalla keskusteluissa naisillekin pakollisesta maanpuolustuksesta, esimerkiksi.
Ei kuitenkaan perhevapaiden ja lastenhankinnan kulujen jakamisesta isän työnantajille vastapainoksi?
Mieshän tuossa joutuu enemmän ottamaan taloudellista vastuuta joka tapauksessa... Ja ennenhän mies yleensä elätti perheen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tosiaankaan ehdota toista asiaa samalla kun ehdotan yhtä. Tekeekö joku niin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuitenkin, kaiken haukun ohessa, naiset haluavat miehistä agressiivisempia, "tosimiehiä"
Voitko antaa esimerkin? Itse en ainakaan halua.
Tämän palstan lukuisat ketjut joissa haukutaan "soijapoikia" ja haikaillaan "tosimiehiä"
Siinä on hiuksenhieno ero olla homomainen ja tunteellinen mies. Sun ei tarvi avata keuhkoja vuosikymmenten patoumista ja vetää huutoitkua Tallinnan satamassa sen takia että baarimikko mulkas.
Se on ihan mahdollista että nainen olisi ollut valmis harrastamaan seksiä, muttei osannut kuvitellakaan tulevansa joukkoraiskatuksi. Kenenkään ei pitäisi joutua pelkäämään tuollaista kohtaloa, mutta hyvä että näistä jutuista puhumaan ja naiset oppivat pikkuhiljaa välttelemään miehiä kokonaan.
Liikaa näkee sellaistakin että se oma poikaystävä tai joku muu läheinen mies johon pitäisi voida luottaa saattaa naisen vaaratilanteeseen, joko ajattelemattomuuttaan tai liian usein tarkoituksella. Jättää vaikka yksin epäilyttävien tuttavien kanssa.
Jos ei läheiseenkään voi luottaa, miten sitten vieraaseen. Sen saa liian moni nainen karvaasti oppia.
Vierailija kirjoitti:
Kuitenkin, kaiken haukun ohessa, naiset haluavat miehistä agressiivisempia, "tosimiehiä"
Selitä miten Itä-Euroopassa miehekkäät miehet kykenevät pohtimaan tasa-arvoa menettämättä miehuuttaan. Täällä tasa-arvo ja tunteet nähdään homoksi heittäytymisen kautta. Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Vastakkainasettelu on täysin vasemmiston luoma kulttuurisodan asemasotatilanne. "
Hassua että vastakkainasettelu alkaa voimistua aina kun oikeistopopulistit nousevat, ei jos vasemmisto nousee.
Mitä ihmettä horiset? Vastakkainasettelu on syntynyt vasemmiston cancel-kulttuurin ja keskusteluhaluttomuuden takia. Kahtiajako on nimenomaan vasemmiston luoma.
Mutta sellaista cancel-kulttuuria ei ollut kun oli olemassa vain maltillinen perinteinen oikeisto. Ei ollut tarvetta koska pystyttiin käyttäytymään ilman ylilyöntejä. Sitten kun kuvaan astui populistinen kansalliskonservatiivinen oikeisto niin puheet kovenivat ja vastakkainaasettelu lisääntyi. Kaava on täysin selkeä.
En tiedä mistä edes kirjoitat.
Sillä ei ole mitään merkitystä, mikä on sinun käsityksesi persujen sijoittumisesta poliittisella kentällä. Se on vain sanahelinää.
Persujen voimaantuminen on se, joka on muuttanut julkisenkin keskustelun rajummaksi ja vastakkaisasettelun ikäänkuin päämääräksi. Ilman minkään valtakunnan tarvetta edes yrittää sopuratkaisua ja yhteistä ymmärrystä. Sitä myöten nousi tarve myös puolustaa vähemmistössä olevia. Et kiittäkää ihan vaan itseänne wokesta ym.
Vierailija kirjoitti:
Liikaa näkee sellaistakin että se oma poikaystävä tai joku muu läheinen mies johon pitäisi voida luottaa saattaa naisen vaaratilanteeseen, joko ajattelemattomuuttaan tai liian usein tarkoituksella. Jättää vaikka yksin epäilyttävien tuttavien kanssa.
Jos ei läheiseenkään voi luottaa, miten sitten vieraaseen. Sen saa liian moni nainen karvaasti oppia.
Miksi haluat kaikkien muiden tulevan yhtä kurjaksi ihmiseksi kuin sinä? Säälittävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se kumma, kun Suomessa, missä naisilla on kenties parhaat olot maailmassa, mies saa enemmän kuraa niskaansa kuin missään. Ja on aika raukkamaista suomalaisilta naisilta käydä syyttämään suomalaisia miehiä ties miksi limaisiksi setämiehiksi.
KUKAAN suomalainen nainen ei kutsu arabimiehiä niillä nimillä, joita suomalainen mies saa kestää, vaikka tilastot kertovat karua kieltään siitä, miten arabimiehet kohtelevat naisia, myös suomalaisiaa naisia. Raukkamaista, raukkamaista käydä niiden ihmisten kimppuun, jotka oikeasti yleisesti ottaen kuuntelevat ja jotka ainakin keskimäärin pitävät puoltanne.
Suomalain
Tapasi keskustella näyttää olevan olkiukkojen luominen. Missä vaiheessa esim. paukuttelin henkseleitä äänioikeudesta? Ei minulle kuulu minkäänlaista kunniaa siitä, mitä miehet ovat tehneet vuonna 1906 naisten hyväksi. Mutta asenteesi osoittaa historiattomuutta. Esim. tuolloin 1900-luvun alussa ei välttämättä yleisesti ajateltu länsimaissa, että naisille kuuluisi äänioikeus, vaikka tällainen ajatusmaailma on nykyisin itsestäänselvyys. Aikaansa nähden suomalaiset miehet olivat erityisen edistyksellisiä, kun laajensivat äänioikeuden kattamaan myös naiset. Yleinen ajattelun vinoumasi on se, ettet osaa asettua sen aikaisten ihmisten asemaan ja näe heidän toimintaansa historiallisessa kontekstissa, vaan peilaat sitä nykyisten tasa-arvostandardien näkökulmasta. Edistys ei useinkaan tule "kaikki kerralla", vaan pienin askelin.
Siksi olisi mukava, jos osaisit antaa kunniaa myös heille, jotka ovat aikanaan panneet aikaa ja vaivaa tasa-arvon puolesta (esim. Minna Canth, mutta myös sen aikaiset suomalaiset miehet). Samalla tavalla kunnioitamme sotaveteraaneja maamme puolesta taistelemisesta, vaikka Suomen itsenäisyyden kuuluisi olla samanlainen selviö kuin naisten tasa-arvon. Monien asian kuuluisi olla itsestäänselvyyksiä, mutta reaalimaailmassa ne eivät ole, ja monet joutuvat laittamaan itsensä likoon itsestäänselvyyksien puolesta.
Sanonpa lopuksi, jälleen täysin asiaankuuluvasti: naiset ja rehellisyys....