Nuorten miesten ja naisten välille repesi ideologinen kuilu, eikä kukaan tiedä miksi
Nuoret naiset ovat miehiä liberaalimpia, vasemmistoon samaistuvia, vähemmän isänmaallisia ja ympäristöarvoja korostavia.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/nuorten-miesten-ja-naisten-valille-r…?
Kommentit (23026)
Vierailija kirjoitti:
"Et sinäkään tiedä sanojen merkityksiä. Kuvailemasi miesten käytös on seksuaalista ahdistelua. Sekin löytyy nykyään rikoslaista."
Jaa? Pitänee tutkia rikoslakia, jos tosiaan silmiin katsominen liian pitkään täyttää seksuaalisen ahdistelun kriteerit. En tosin ihan heti usko tuon olevan totta.
Se taas taas on seksuaalista ahdistelua, kun nainen hieroo isoa persettään ventovieraan miehen etumusta vasten, mutta jos kyseinen mies tekisi siitä rikosilmoituksen, tuskin nainen siitä tuomittaisi ja miehelle varsinkin naisilta purkautuisi hallitsematonta huutopierunaurua. Toisin päin jos tapahtuisi, että mies hieroisi tanssilattialla etumustaan yhdenkään naisen persettä vasten, niin koko baarin kroonisesta munanpuutteesta kärsivät ikäneidot nostaisivat joukkokanteen miestä vastaan ja vaatisivat etumuksen menettämistä valtiolle menetettäväksi.
Vinkki ihan kaikille ihmisille: Älkää hinkatko persettänne tai etumustanne yhtään kehenkään.
Sinä olet vielä niin nuori ettet ymmärrä, millaista vanhuksista huolehtiminen on. Sinulla on huolehdittava oma työ ja lapset, ehkä lastenlapsetkin, puoliso haluaa aikaasi ja omassa terveydessäkin voi olla haasteita. Ei sinulla riitä aika eikä jaksaminen eikä varsinkaan rahat. Tuossa vaiheessa olet 50-60-vuotias tai vanhempi.
Luitko viestini :Dd kerroin, että minulla ei ole koulutusta tai osaamista lähihoitajaksi, mutta aion turvata vanhemmille ja sukulaisille olosuhteet yksityisiltä palveluntarjoajilta jotka hoitavat tuon osuuden mihin en itse kykene. Tästä huolimatta yhteydenpito läheisiin jatkuu vaikka asuisivat palvelutaloissa.
Ja en aio olla työelämässä enää siinä vaiheessa kun tuo on ajankohtaista. Jään 40v mennessä tai viimeistään 50v iässä pois elämään omavaraisesti. Voisin tehdä sen jo nyt jos se olisi sosiaalisesti hyväksyttävää että vajaa 30v elää omilla sijoituksilla tekemättä töitä.
Ja kun tuosta rahasta vinoilet niin tosiaan pääomien varaan voisin jäädä tästä päivästä kuolemaani asti. Eli kyllä riittää varat huolehtimaan vanhemmille ja omaisille ihmisarvoisen ja inhimillisen elämän viimeisille vuosille vaikka kykyä lähihoitamiseen en omaa.
Oma ydinperhe saa huomioni tästä huolimatta kuten tähänkin asti :) nämä on arvovalintoja. Ja minulle perhe/sukulaiset on aina ykkönen. Työssä olen vain siksi että sitä pidetään sosiaalisena normina. Rahan takia en ole.
T. Nainen KTM ja PS
Vierailija kirjoitti:
"Samat naisia väheksyvät puheet ja jatkuvasti ongelmia naisten kanssa. Ainakin palstalla. Mikä sinun vähemmistö"ryhmäsi" sitten on jos ei incel?
Ja älä nyt taas aloita sitten niitä väärämiespuheita "en oo sanonnut mitään, en minä ainakaan, pois se minusta". Et ole myöskään mitään kieltänyt joten olet osa ongelmaa anyway. Vaikka olisit sitten se väärämies.
T. Nainen KTM ja PS"
Minä olen se naimisissa oleva mies, eli sekoitat minut taas johonkin toiseen. En ole sinun vakituinen kiistakumppani. Mitä minun olisi pitänyt kieltää? En mä täällä joka päivä ehdi lueskelemaan eikä minua muutenkaan kiinnosta tuomita kenenkään mielipiteitä. Osa on varmaankin aivan tahallista provosointia, mutta siihenhän koko palstan "suosio" perustuu.
Minä edustan mielipiteilläni vain itseäni. Osasta joidenkin miesten mielipiteistä olen samaa mieltä, mutta olen ollut huomaavinani, ettemme tarvitse erityisesti mitä
Aivan. Siis väärämies. No selvä homma. Voisi silti joskus puutua tämän "kollegan" ylilyönteihin. Mutta olkoon kun et ole tähän astikaan niin tehnyt.
T. Nainen KTM ja PS
Jos sinulle ei tuota ongelmaa laivoiman antaminen valheelle ei sinulle tuota mitään ongelmaa kommunismikaan.
**
Nyt en saa selvää viestistäsi mutta kuten olen kertonut ja koko sosioekonomisesta asemastani voisi päätellä, en ole marxilainen ja kannatan vapautta vaurastua niin paljon kuin ehti ja kehtaa. Ehkä ymmärrät että se on aika paljonkin ristiriidassa kommunismin kanssa.
T. Nainen KTM ja PS
"Ai muuttaako naisen vanhemmat Aasiasta Suomeen vanhuusvuosiksi? Mehän ollaan pojan perhettä eli niin myös miniän. Kai Aasiassa pojatkin huolehtivat vanhemmistaan? Alkaa vaikuttaa kovin ohkaiselta aasialaisten huolehtiminen vanhuksista vaikka sitä olet kovasti mainostanut."
Riippunee tapauksesta. Järkevintähän sinne lämpöön on muuttaa, mutta varmasti kipeästi toivomasi miniä haluaa, että vielä, kun vanhempansa kykenevät matkustamaan, niin mielellään näyttäisi vanhemmilleen, miten hyvät puitteet suomalainen mies on rakkaalleen saanut aikaan työpanoksellaan ja vaimonsa tukemana.
Kyllä siellä myös pojat ovat yhtä antaumuksella mukana pitämässä huolta vanhemmistaan. Suku asuu ikään kuin pienissä kylissä, eli useita kymmeniä/satoja ihmisiä kuuluu yhteisöihin, joissa kaikista pidetään huolta.
Sinulla alkaa pikkuhiljaa murenemaan kaikki mitä nyt yrität.
"Se pk-seudun rikinkatku tulee todennäköisesti Venäjältä."
Ahaa, ovatko palstamammat tehneet jonkinlaisen invaasion Venäjälle?
"En alkaisi omaishoitajaksi itsekään kun ei siihen ole koulutusta tai osaamista"
Otapa selvää mitä omaishoitajuus oikeasti on. Siihen pystyy kuitenkin jo itsekin ikäihmiset, kun on kyse omasta kumppanista tai lähisukulaisesta.
Ehkä pystyy, mutta en aio sitä tehdä. Ohjaa sellaista mahdollisesti tarvitsevat omaiset sitä osaavan tahon piiriin. Ja siinäs moralisoit sitten, mutta parempi että joku tekee joka osaa ja tietää mitä tekee. Kuin että minä alan tehdä koska niin "pitäisi" tehdä vaikka en osaa.
On tahoja joissa seniorit ja muut apua tarvitsevat saavat olla ja elää ihmisarvoista ja inhimillistä elämää. Minä maksan sen että sellainen järjestyy koska minä en sitä tee. Tästä huolimatta yhteydenpito omaisiin jatkuu kuten tähänkin asti.
Sinä voit hoitaa itse jos haluat ja koet pystyväni.
T. Nainen KTM ja PS
Vierailija kirjoitti:
Sinä olet vielä niin nuori ettet ymmärrä, millaista vanhuksista huolehtiminen on. Sinulla on huolehdittava oma työ ja lapset, ehkä lastenlapsetkin, puoliso haluaa aikaasi ja omassa terveydessäkin voi olla haasteita. Ei sinulla riitä aika eikä jaksaminen eikä varsinkaan rahat. Tuossa vaiheessa olet 50-60-vuotias tai vanhempi.
Luitko viestini :Dd kerroin, että minulla ei ole koulutusta tai osaamista lähihoitajaksi, mutta aion turvata vanhemmille ja sukulaisille olosuhteet yksityisiltä palveluntarjoajilta jotka hoitavat tuon osuuden mihin en itse kykene. Tästä huolimatta yhteydenpito läheisiin jatkuu vaikka asuisivat palvelutaloissa.
Ja en aio olla työelämässä enää siinä vaiheessa kun tuo on ajankohtaista. Jään 40v mennessä tai viimeistään 50v iässä pois elämään omavaraisesti. Voisin tehdä sen jo nyt jos se olisi sosiaalisesti hyväksyttävää että vajaa 30v elää omilla sijoituksilla tekemättä töitä. 
En vinoillut mitään vaan kerroin, että vanhuksista huolehtiminen on työlästä, sitovaa ja aikaa vievää vaikkei omaishoitajana olisikaan. En tiennyt sitäkään, että olet noin rikas, että sinulla on varaa käyttää tuhansia euroja kuukaudessa suvun vanhuksista huolehtimiseen. Me painitaan taloudellisesti niin eri sarjassa ettei meidän kannata jatkaa tästä viestittelyä.
Vierailija kirjoitti:
En vinoillut mitään vaan kerroin, että vanhuksista huolehtiminen on työlästä, sitovaa ja aikaa vievää vaikkei omaishoitajana olisikaan. En tiennyt sitäkään, että olet noin rikas, että sinulla on varaa käyttää tuhansia euroja kuukaudessa suvun vanhuksista huolehtimiseen. Me painitaan taloudellisesti niin eri sarjassa ettei meidän kannata jatkaa tästä viestittelyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketju on täysin lukukelvoton, kun te vastailette jatkuvasti näihin täysin ilmiselviin provoihin.
Ei nuo hakkaamiskehotukset ole provoja vaan niiden kirjoittajat ovat ihan tosissaan. Onneksi he eivät ole parisuhteessa eikä heillä ikinä ole lapsia.
Kyllä minä olen parisuhteessa sekä minulla on lapsia. Olen kurittanut vaimoa, silloin tällöin nyrkeillä ja hyvin meillä on asiat sujuneet, myös lapset ovat saaneet osansa nyrkeistäni. Lapsetkin ovat jo lähteneet pesästään maailmalle, tasapainoisia työssäkäyviä nuoria heistä on kasvanut!
Vierailija kirjoitti:
"Se pk-seudun rikinkatku tulee todennäköisesti Venäjältä."
Ahaa, ovatko palstamammat tehneet jonkinlaisen invaasion Venäjälle?
Ei, vaan palstalla päivystävät ryzzätrolli-palstamiehet ovat istuneet pelituoleissaan liian pitkään yhtä soittoa kaalisopan voimalla.
"Aivan. Siis väärämies. No selvä homma. Voisi silti joskus puutua tämän "kollegan" ylilyönteihin. Mutta olkoon kun et ole tähän astikaan niin tehnyt.
T. Nainen KTM ja PS "
Kuten sanoin, en ehdi päivystämään täällä eli käyn satunnaisesti ja tuossa muutama päivä sitten keskustelu oli ollut niin kiivasta, että oli pakko hyppiä monia sivuja yli ja lopulta ajattelin, että tuskin menetän mitään vaikka menen vain vaimon viereen nukkumaan.
Enkä edelleenkään halua puuttua kenenkään sananvapauteen vaikka olisin asioista toista mieltä. Palstan naiset selvästi haluavat haastaa miehiä, joten sehän on varmaan teillekin aika virkistävää, että osa meistä miehistä tekee vastahaasteita?
Olen huomannut, että kun olen kommentoimatta erääseen toiseen varsin harmittomaan ketjuun, niin koko ketju hiljenee, aina vaikka esiinnyn siellä naisena. :)
Vierailija kirjoitti:
"Ai muuttaako naisen vanhemmat Aasiasta Suomeen vanhuusvuosiksi? Mehän ollaan pojan perhettä eli niin myös miniän. Kai Aasiassa pojatkin huolehtivat vanhemmistaan? Alkaa vaikuttaa kovin ohkaiselta aasialaisten huolehtiminen vanhuksista vaikka sitä olet kovasti mainostanut."
Riippunee tapauksesta. Järkevintähän sinne lämpöön on muuttaa, mutta varmasti kipeästi toivomasi miniä haluaa, että vielä, kun vanhempansa kykenevät matkustamaan, niin mielellään näyttäisi vanhemmilleen, miten hyvät puitteet suomalainen mies on rakkaalleen saanut aikaan työpanoksellaan ja vaimonsa tukemana.
Kyllä siellä myös pojat ovat yhtä antaumuksella mukana pitämässä huolta vanhemmistaan. Suku asuu ikään kuin pienissä kylissä, eli useita kymmeniä/satoja ihmisiä kuuluu yhteisöihin, joissa kaikista pidetään huolta.
Enemmän tuo sinulla murenee, kun keksit vaikka mitä koukeroita miten oma miniä ei huolehdi appivanhemmistaan. Miksi ne tuhannet aasialaisnaiset tänne edes haluavat muuttaa, kun heidän täytyy huolehtia omista sukulaisistaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enemmän tuo sinulla murenee, kun keksit vaikka mitä koukeroita miten oma miniä ei huolehdi appivanhemmistaan. Miksi ne tuhannet aasialaisnaiset tänne edes haluavat muuttaa, kun heidän täytyy huolehtia omista sukulaisistaan?
Aasialaiseen kulttuuriin nimenomaan kuuluu se, että miehen vanhemmat ovat sen miniän vastuulla. Tuo mies kusettaa.
**
No hyvä. Huolimatta eri tilanteista, molemmat varmasti kuitenkin toivomme parasta omille omaisille ja teemme parhaamme heidän hyvinvoinnin hyväksi. Se toki ainakin oma pointti viestissäni. Ja kun en itse kykene hoitamaan niin silloin järjestän palvelut taholta joka kykenee. Yhteydenpito säilyy joka tapauksessa.
T. Nainen KTM ja PS
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketju on täysin lukukelvoton, kun te vastailette jatkuvasti näihin täysin ilmiselviin provoihin.
Ei nuo hakkaamiskehotukset ole provoja vaan niiden kirjoittajat ovat ihan tosissaan. Onneksi he eivät ole parisuhteessa eikä heillä ikinä ole lapsia.
Kyllä minä olen parisuhteessa sekä minulla on lapsia. Olen kurittanut vaimoa, silloin tällöin nyrkeillä ja hyvin meillä on asiat sujuneet, myös lapset ovat saaneet osansa nyrkeistäni. Lapsetkin ovat jo lähteneet pesästään maailmalle, tasapainoisia työssäkäyviä nuoria heistä on kasvanut!
Ja sä olet tästä ylpeä....
Kuten jo sanoin; kun miehellä ei ole mitään muuta annettavaa niin kuvioihin tulee väkivalta ja muut halventamisyritykset.
T. Nainen KTM ja PS
Kuten sanoin, en ehdi päivystämään täällä eli käyn satunnaisesti ja tuossa muutama päivä sitten keskustelu oli ollut niin kiivasta, että oli pakko hyppiä monia sivuja yli ja lopulta ajattelin, että tuskin menetän mitään vaikka menen vain vaimon viereen nukkumaan.
Enkä edelleenkään halua puuttua kenenkään sananvapauteen vaikka olisin asioista toista mieltä. Palstan naiset selvästi haluavat haastaa miehiä, joten sehän on varmaan teillekin aika virkistävää, että osa meistä miehistä tekee vastahaasteita?
Olen huomannut, että kun olen kommentoimatta erääseen toiseen varsin harmittomaan ketjuun, niin koko ketju hiljenee, aina vaikka esiinnyn siellä naisena. :)
**
Tee miten parhaaksi katsot. Ei sun argumenteistä saa vastahaastetta, muuten hyvä... Nää on vaan turhia toteamuksia ja ajattelun puutetta.
Esiinnyt naisena :Dd miksi ihmeessä? Eikö kannattaisi kirjoitella ihan omana itsenään. Mutta ihan sama, ei tarvii vastata.
T. Nainen KTM ja PS
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sä olet tästä ylpeä....
Kuten jo sanoin; kun miehellä ei ole mitään muuta annettavaa niin kuvioihin tulee väkivalta ja muut halventamisyritykset.
Toivottavasti tuon lapset eivät ole jatkaneet väkivallan kierrettä.
Toivottavasti tuon lapset eivät ole jatkaneet väkivallan kierrettä.
**
Toivon samaa...onhan tuossa todennäköisesti pysyvää emotionaalista vahinkoa tullut. Vrm tuo itsekin vastaavaa kokenut kun ei osaa muuten toimia/asioita hoitaa.
Nämä on niin vakavia asioita, että edes "vitsillä" ei pitäisi kirjoitella. Inhottavaa kaikkineensa.
T. Nainen KTM ja PS
Ai muuttaako naisen vanhemmat Aasiasta Suomeen vanhuusvuosiksi? Mehän ollaan pojan perhettä eli niin myös miniän. Kai Aasiassa pojatkin huolehtivat vanhemmistaan? Alkaa vaikuttaa kovin ohkaiselta aasialaisten huolehtiminen vanhuksista vaikka sitä olet kovasti mainostanut.