Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nuorten miesten ja naisten välille repesi ideologinen kuilu, eikä kukaan tiedä miksi

Vierailija
31.01.2024 |

Nuoret naiset ovat miehiä liberaalimpia, vasemmistoon samaistuvia, vähemmän isänmaallisia ja ympäristöarvoja korostavia.

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/nuorten-miesten-ja-naisten-valille-r…?

Kommentit (23026)

Vierailija
17581/23026 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vau, minä en tiennytkään, että minä saan elareita eron jälkeen. Olipa kiva uutinen. Saanko pitää asunnonkin?

Varmaan saat ihan mitä vaan vaadit 🤔. Niin olen ainakin minä nyt ymmärtänyt.

Tuokin on kiva kuulla. Pitää miettiä nyt hyvissä ajoin ne vaatimukset, niin ei mitään unohdu.

Varsinkin sitten seuraavaa suhdetta varten, kun tämä nykyisesi vääjäämättä loppuu tähän miehesi työttömyyteen. Vaadit sen miljonäärin. Ja herkkuna päälle se metrinen qulli ja täydellinen hiusraja ja rasvaprosentti. Niillä mennään!

Hyviä neuvoja, kiitos. Onko pakko vaatia metrinen qulli, se kuulostaa ajatuksenakin epämukavalta? Mutta täydellisestä hiusrajasta pidän kiinni, miehellä pitää olla tuuheat hiukset. 

Vierailija
17582/23026 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt taida uskoa etteikö mies joudu maksamaan elareita jos sillä on avioehto.

**

En tiedä miten tuo tilanne käytännössä sitten menee (ei onneksi ole kokemusta). Mutta siis ymmärtääkseni elatusvelvollisuus yhteisiin lapsiin on molemmilla vanhemmilla myös avioehdollisen avioeron jälkeen. Omiin lapsiin ei siis voi tällaista ehtoa asettaa. Minun tietojeni mukaan. Toki en ole lainoppinut. Sellaiselta varmistaisin jos haluan eksaktin varmuuden tähän.

Mutta ainakaan naiselle/lastesi äidille et maksa maksa eikä ex puolisolla tällöin ole oikeutta omaisuuteen joka sinulla on ollut ennen häntä/hänen aikana/hänen jälkeen. Mikäli tarvitset tarkempaa tietoa niin kysy perheasioihin erikoistuneelta juristilta.

T. Nainen KTM ja PS 

Saako mies nähdä kuitit mitä rahoilla on "lapselle" ostettu?

Voihan sen sopia niin, että rahat menee yhteiselle tilille ja toiselle toimitetaan sitten dokumentit hankinnoista. Ihan nämä ovat sopimuskysymyksiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
17583/23026 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pysy, siksi nainen jättääkin miehen jo työttömyyden koittaessa.

**

Liity työttömyyskassaan. Säästä puskuri (vähintään 6-12kk tuloja vastaava summa. Näitä varoja ei käytetä, ne on ylimääräisellä tilillä verottomasti ja nopeasti siirrettävissä) säästä ja sijoita tämän lisäksi muualle. Pidä menot kurissa. 

Tällöin, jos jostain syystä jäät työttömäksi vasten tahtoaan, sinulla ei mene laakista koko elämä risaiseksi. Tuolla ohjeella pärjäät sinusta riippuen työttömänäkin omavaraisesti ainakin sen 6-12kk. Etkä joudu kelan asiakkaaksi, etkä kuormita parisuhdetta.

T. Nainen KTM ja PS 

Nainen ottaa eron samana päivänä kun mies päätyy työttömäksi ja vie noista rahoista suurimman osan.

Etkö ole seurannut keskustelua, naiset vihdoin

Kylläpäs parisuhdemarkkinoilla kävisi vipinä, kun aina pitäisi erota, kun mies jää työttömäksi (tämä jollakin aloilla aika yleistä, esim rakennusalalla)  ja kaikki kausityöläisetkin eroaisi joka kerta, kun kausityöt loppuu ja uusia ei heti ole kiikarissa :DD Siinä ehtisi käymään elämänsä aikana moniakymmeniä eroja  vaikka ei kai sitä aina ehtis edes uudelleen avioon, kun joillakin työt on niin pätkissä. Mitä arvelet, sinä jolle vastaan, voiko sen mies sitten ottaa aina sen saman vaimon takaisin, niin ei olis niin kova homma kummallakaan tutustua koko ajan uuteen ehdokkaaseen? ja aika hurjaa, jos just on saatu perhe kasaan ja lapsikin alulle ja ei kun ukko mäkeen, kun tuöttämyys iski :DDDDDDDDD

Kyllä on jollakin vilkas mielikuvitus noiden parisuhteiden suhteen :DD Eipä taida oikein elää normaali elämää tämä henkilö, kun tuollaisia juttuja totena kertoo.   Tässä kun mietin, niin harva pariskunta on säästynyt työttömyydeltä kokonaan, mutta yhdessä mennä porskuttavat. Mutta ehkä elämme eri todellisuudessa?

Ps jos naiset myöntävät olevansa avioliitossa vain rahan takia, niin mitä miehet sanovat syyksi viihtyä avioliitossa? Onko miehillä jokin jalompi syy, kuin naisilla?  Onko jalompaa sanoa pysyvänsä liitossa esim seksin takia, kuin sen takia, että yhdessä on helpompi hoitaa perheen talous??? Miksi seksi olisi jalompi/parempi syy?

Tuollaiset miehet eivät edes saa parisuhdetta. Naisethan ovat korkeakoulutettuja eivätkä ota matalammin koulutettua suhteeseen.

Mitä tuohon syyhyn olla parisuhteessa tulee... se ei ole jos, vaan kun naiset myöntävät.

Vierailija
17584/23026 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vau, minä en tiennytkään, että minä saan elareita eron jälkeen. Olipa kiva uutinen. Saanko pitää asunnonkin?

Tuokin on kiva kuulla. Pitää miettiä nyt hyvissä ajoin ne vaatimukset, niin ei mitään unohdu.

Varsinkin sitten seuraavaa suhdetta varten, kun tämä nykyisesi vääjäämättä loppuu tähän miehesi työttömyyteen. Vaadit sen miljonäärin. Ja herkkuna päälle se metrinen qulli ja täydellinen hiusraja ja rasvaprosentti. Niillä mennään!

Hyviä neuvoja, kiitos. Onko pakko vaatia metrinen qulli, se kuulostaa ajatuksenakin epämukavalta? Mutta täydellisestä hiusrajasta pid

No pakko on vaatia ainakin sellainen, joka on huooooomattavasti keskimääräistä isompi. Muuten palstamies ei voi inistä siitä. 

Vierailija
17585/23026 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

**

Liity työttömyyskassaan. Säästä puskuri (vähintään 6-12kk tuloja vastaava summa. Näitä varoja ei käytetä, ne on ylimääräisellä tilillä verottomasti ja nopeasti siirrettävissä) säästä ja sijoita tämän lisäksi muualle. Pidä menot kurissa. 

Tällöin, jos jostain syystä jäät työttömäksi vasten tahtoaan, sinulla ei mene laakista koko elämä risaiseksi. Tuolla ohjeella pärjäät sinusta riippuen työttömänäkin omavaraisesti ainakin sen 6-12kk. Etkä joudu kelan asiakkaaksi, etkä kuormita parisuhdetta.

T. Nainen KTM ja PS 

Nainen ottaa eron samana päivänä kun mies päätyy työttömäksi ja vie noista rahoista suurimman osan.

Juu, tästähän me päästiin jo yhteisymmärrykseen. Naisille vain raha merkitsee ja osaamme rakastaa vain sitä ja lapsiamme, emme miesten herttaista luontoa ja sisintä. Oliko vielä muuta?

Vierailija
17586/23026 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

**

T. Nainen KTM ja PS 

Mitä tuohon syyhyn olla parisuhteessa tulee... se ei ole jos, vaan kun naiset myöntävät.

No mikäs se miesten syy olla avioliitossa sitten on? Unohdit vastata. Eri 

Vierailija
17587/23026 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

**

En tiedä miten tuo tilanne käytännössä sitten menee (ei onneksi ole kokemusta). Mutta siis ymmärtääkseni elatusvelvollisuus yhteisiin lapsiin on molemmilla vanhemmilla myös avioehdollisen avioeron jälkeen. Omiin lapsiin ei siis voi tällaista ehtoa asettaa. Minun tietojeni mukaan. Toki en ole lainoppinut. Sellaiselta varmistaisin jos haluan eksaktin varmuuden tähän.

Mutta ainakaan naiselle/lastesi äidille et maksa maksa eikä ex puolisolla tällöin ole oikeutta omaisuuteen joka sinulla on ollut ennen häntä/hänen aikana/hänen jälkeen. Mikäli tarvitset tarkempaa tietoa niin kysy perheasioihin erikoistuneelta juristilta.

T. Nainen KTM ja PS 

V*tun asialliset akat!

No sori mutta tilanne ei vaadi hermostumista minun nähdäkseni 😅

T. Nainen KTM ja PS 

Vierailija
17588/23026 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mies olisi pulassa, jos hänen pitäisi esittää kuitit, mitä hän on ostanut yhteiseltä tililtä lapsille. Ei kuittia, ei hyväksyntää.

Vierailija
17589/23026 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

**

T. Nainen KTM ja PS 

V*tun asialliset akat!

Ihan kaikki vaatii. T. Mies

Vierailija
17590/23026 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

**

T. Nainen KTM ja PS 

Saako mies nähdä kuitit mitä rahoilla on "lapselle" ostettu?

Luulen että pyytämällä saa nähdä, mutta ei onneksi ole kokemusta tai varmuutta miten näissä tilanteissa toimitaan. Minun puolesta voi nähdä tositteet oli siihen juridista oikeutta tai ei. Jonkun muun parin kohdalla laki varmaan päättää miten se menee jos neuvottelu ei onnistu. Edelleen kysyisin perhejuristilta..

T. Nainen KTM ja PS 

Vierailija
17591/23026 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

**

T. Nainen KTM ja PS 

V*

Ihan kaikki vaatii. T. Mies

Aina on hyvä hetki miehekkäille ulipotkuraivareille. T. Mies

Vierailija
17592/23026 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

--

Naivi, lapsellinen usko parisuhderakkauteen.

Vierailija
17593/23026 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti, naisilla on aina "suurempi tarve" asunnolle. Sen vuoksi asunnottomat ovat aina miehiä.

Onko vuokra-asunnoista ihan oikeasti niin suuri pula, että jos on mies, ei enää saa vuokra-asuntoa?  Täällä meidän 10 000 asukkaan kunnassa on paljon vapaita vuokra-asuntoja tarjolla ainakin yksityisellä puolella, luulisi riittävän miehillekin. Täällä ei yksikään mies ole joutunut asunnottomaksi siksi, että naisilla olisi suurempi asunnontarve. 

Vierailija
17594/23026 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma mies olisi pulassa, jos hänen pitäisi esittää kuitit, mitä hän on ostanut yhteiseltä tililtä lapsille. Ei kuittia, ei hyväksyntää.

Näkeehän sen tiliotteistakin jos kuitti hukkuu. Ja varsinkin yhteiseltä tililtä ostetut asiat näkee molemmat. Eli no hätä jos kuitti hukkuu. Toki tilitapahtumissa ei eritellä mitä on ostettu mutta jos tapahtumassa lukee "Gugguu Kids" -175€, niin varmaan aika selvää että lastenvaatteita on ostettu.... Itselle riittäisi pelkkä kaupan nimi ja summa, jos olisin elatusta maksava osapuoli. Enkä sitäkään välttämättä kysyisi.

T. Nainen KTM ja PS 

Vierailija
17595/23026 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyviä neuvoja, kiitos. Onko pakko vaatia metrinen qulli, se kuulostaa ajatuksenakin epämukavalta? Mutta täydellisestä hiusrajasta pid

On pakko, ja sä nautit siitä. Muista että sen pitää olla myös 25cm halkaisijaltaan, muuten ei tunnu tarpeeksi palstamammalla.

Vierailija
17596/23026 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

**

T. Nainen KTM ja PS 

Saako mies nähdä kuitit mitä rahoilla on "lapselle"

Eikö tuossa tapauksessa, jos mies on noin luulutautinen, että lulee,( että lapsi elää pyhällähengellä ja ilman vaatteita ja kenkiä? ) että nainen tuhlaa kaikki lapseen tarkoitetut varat itseensä, että mies yksin ostaa kaikki lapselle menevät kamppeet ja sitten maksattaa lapsen äidillä  puolet? Ei tarvii miehen arpoa, mihin rahat meni. Yksikään nainen ei kuvittele, että lapsi on ilmainen, joten naiset kyllä tietää, että lapseen uppoaa rahaa ja maksaa lapsen kulut mukisematta.

Oikeassa elämässä miehetkin ymmärtää tämän, mutta palstamies ei niin hänelle sitten tälläinen vaihtoehto tarjolle, että ostaa itse niin näkee mihin raha menee. Ei ongelmaa. 

Ei sillä, että palstamies koskaan isäksi tulisi :D Hirveä paikka lapsiparalle.

Mutta joo, jos miehelle on ongelma, mihin rahat menee, kannattaa mennä itse kauppaan ja ostaa ne tarvikkeet/ruuat/vaatteet/lelut/harrastusvälineet/ pyykkipulverit ym ym. Siihen loppuu ihmettely.

Vierailija
17597/23026 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

**

T

Aina on hyvä hetki miehekkäille ulipotkuraivareille. T. Mies

Toivottavasti kuolet ja mätänet ojassa ilman että sinua löydetään koskaan.

T. Nainen

Vierailija
17598/23026 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näkeehän sen tiliotteistakin jos kuitti hukkuu. Ja varsinkin yhteiseltä tililtä ostetut asiat näkee molemmat. Eli no hätä jos kuitti hukkuu. Toki tilitapahtumissa ei eritellä mitä on ostettu mutta jos tapahtumassa lukee "Gugguu Kids" -175€, niin varmaan aika selvää että lastenvaatteita on ostettu.... Itselle riittäisi pelkkä kaupan nimi ja summa, jos olisin elatusta maksava osapuoli. Enkä sitäkään välttämättä kysyisi.

T. Nainen KTM ja PS 

Noup, kuitti ostosta pitää olla esittää kaikkialla muuallakin, joten kun minä pidän kuluista kirjanpitoa, siihen tarvitsen kuitin. Mistä minä tiedän mitä mies on siltä tililtä maksanut. Ei tuohon tarvitse kuin hiukan huolellisuutta.

Vierailija
17599/23026 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Nainen KTM ja PS 

Naisilla ei ole opikeutta yksin päättää että ostetaan 400€ kurahaalarit eikä niitä 50€

Vierailija
17600/23026 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

--

Naivi, lapsellinen usko parisuhderakkauteen.

Eihän tuo vaadi yhdessä asumista tai avioliittoa.