Nuorten miesten ja naisten välille repesi ideologinen kuilu, eikä kukaan tiedä miksi
Nuoret naiset ovat miehiä liberaalimpia, vasemmistoon samaistuvia, vähemmän isänmaallisia ja ympäristöarvoja korostavia.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/nuorten-miesten-ja-naisten-valille-r…?
Kommentit (23026)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tässä mitään uutta? Naiset kasvatetaan jo pienestä pitäen kunnioittamaan toista ihmisiä, ottamaan vastuuta luonnosta ja omista tekemisistä. Lisäksi keskimäärin ollaan korkeammin koulutettuja kuin nuoret miehet. Mitä korkeampi koulutus, sitä liberaalimpi asenne.
Sama kasvatetaan miehillekin ainakin jos on sosioekonomisesti hyvässä asemassa. Ja olen KTM eli maisteri ja silti PS nainen...
Tää ktm persunainen ei oikein vakuuta. Ei tunnu oikealta...
Vierailija kirjoitti:
Ai kun muualla saattaa olla vielä enemmän niln mitä valitatte?
Mikä se on että mies menettää järkensä naisen nähdessääm? Nainen ulkona niin mies ei voi olla viheltelemättä tai kysymättä hintaa jne. Normaali ihminen häpeäisi itseään tuon tehtyään. Ja niin paljon tuota on tapahtunut että piti rikoslakiin laittaa ja myös munakuvat. Sitten täällä mies kyselee että kuinka yleistä tämä on?
Ja tiedät tarkalileen mistä on.kyse jo pienet pojat ja tytöt tietää tuon että miehet tekee pahaa ja heitä pitää varoa ja väistää kaikin tavoin.
Miksi muuten Suomessa miehet ei.ole töissä 24,/7? Monissa maissahan miehet kuolee esim stadionrakennustyömailla.
Tiesitkö muuten, että eräät kulttuurit ovat yliedustettuina näihin seksuaalisiin rikoksiin Suomessa väkimääräänsä nähden? Ihan löytyy tilastokeskuksen sivuilta, jos et muuten usko.
Toisaalta, jos osa miehistä ahdistelee, niin kuinka suuri osa, 0,1%, 1%, 5% ? Miksi loppujen miesten pitäisi olla vastuussa toisten tekemisistä, jos ei ole osaa eikä arpaa heidän tekoihinsa? Pitääkö kaikkien suomalaisten miesten olla vastuussa myös esim. Iranissa tapahtuvan naisten kaltoinkohtelun takia? Mihin vedät rajan? Sukupuoleen, kansallisuuteen, kaupunkiin, kylään, perheeseen?
Vierailija kirjoitti:
"Itse olen myös sinkku. Se on todella typerää muuten, kun kaikki tuttavat ja pulitutut kyselevät milloin alan seurustelemaan tai milloin hankin lapsia! Ihan kun minä olisin heille tilivelvollinen siitä, että miksi minä en ole vielä perustanut perhettä! Se on minun asiani, vaikka kuinka olen siitä heille kertonut eivät he näytä ymmärtävän sitä! Tulen olemaan lopun elämään yksin, en tarvitse ketään sotkemaan asioitani.
N 32"
Jokin on kasvatuksessa epäonnistunut kun tuommoista tekstiä kirjoitat täällä, ei ole normaalia tuollainen käytös naisella! Suosittelen varaaman ajan psykiatrille, keskustelkaa mistä tuo käytös sinulla saattaa johtua. Ennen kun on liian myöhäistä, voi jäädä perhe perustamatta sekä iskeä katkeruus loppuelämäksi!
T. Keijo 69
Taitaa Keijolla jäänyt lääkkeet ottamatta illalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Niin, naiset olkaa tarkkana miesten kanssa! Älkää olko sinisilmäisiä, sillä miehet tekevät kaikkensa päästäkseen vällyjen väliin kanssanne. He kyllä osaavat manipuloida sekä esittää vaikka mitä, koska se kuuluu heidän luonteeseen saadakseen haluamansa, että ollakseen muita parempi!"
Kun minä tulen paikalle, niin naiset tulevat itse vapaaehtoisesti tekemään tuttavuutta kanssani 😃! Voin valita parhaat naiset mukaani jatkoille 🥰, jätän loput beta miesten kesken jaettavaksi 😁! Mutta minä olenkin tällainen AlfaUros!
T. AlfaUros 💪👈!
🥱🥱🥱 Ja henkinen ikä uroksella tuntuisi olevan 4 v.
Taitaa av-mammaa ottaa koville 😄, kun me alfaurokset ei huomata tietä arkielämässä 😅?
T. AlfaUros 💪👈!
Katuojassako te siis kävelette vai missä? Kuulostaa hankalalta.
Malliesimerkki tahallisesta väärinymmärtämisestä. Me too-liikkeessä oli kyse seksuaalisesta häirinnästä, joka on aina ei-toivottua. Jos sinusta todellakin on oikein koskea keneen tahansa naiseen milloin vain ja miten vain haluat, keskity sinä vain juomaan poikien kanssa olutta ja katselemaan vähän jalista. Parempi meille kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tässä mitään uutta? Naiset kasvatetaan jo pienestä pitäen kunnioittamaan toista ihmisiä, ottamaan vastuuta luonnosta ja omista tekemisistä. Lisäksi keskimäärin ollaan korkeammin koulutettuja kuin nuoret miehet. Mitä korkeampi koulutus, sitä liberaalimpi asenne.
Sama kasvatetaan miehillekin ainakin jos on sosioekonomisesti hyvässä asemassa. Ja olen KTM eli maisteri ja silti PS nainen...
Tää ktm persunainen ei oikein vakuuta. Ei tunnu oikealta...
No se on kyllä harmi... Molempia olen. Tiedän että olen poikkeus, kun en yhtäkään toista maisteri PS naista tunne, mutta eikai se sentään olemassaoloni kyseenalaistamista voi oikeuttaa. Rehellisesti olen kaikkiin kysymyksiin yrittänyt vastata ja näkökulmaani perustella jotta sitä olisi helpompi ymmärtää. Toki en odota kenenkään ajatteluaan muuttavan minun takia, vaan lähinnä sallivan erilaisuuden ihmisten ajattelussa ja että silti voi kunnioittavasti toisten kanssa keskustella
T. Persunainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä näen naiset materialistisina ja rahan ahneina. Näen työssäni pesänjakoja ja arvatkaa kumpi sukupuoli siellä loistaa ahneudellaan?
Miehet. Suomalaisella miehellä on sellainen vika että hän luulee että naisen omaisuus on miehen.Sellainen rikos kuitenkin lopetettiin Suomessa 1900-luvun alussa.
Vaimo vei puolet omaisuudesta ja lapset! Puolet oli suoraan vaimon ja lasten etu eli vanhempi joka on lasten sen astisen elämän ollut päävanhempi on lähivanhempi.
Eikö elämä tässä yhteiskunnassa kelpaa teille? Muuttakaa Afrikkaan esim. vaikka Somaliaan, jossa naisten oikeuden tulevan kyllä hyvin esille teille sitten.
Naiset ovat kyllä aina olleet tyhmiä, mutta heillä ei ollut ennen äänioikeutta! Nyt tilanne on toinen
Niin, kun äänestivät persutki hallitukseen asti! Siinä sitä tyhmyyttä kerrakseen. Nyt ne persut sit tekee lakeja...
Ja olivathan persut silloinkin hallituksessa, kun tänne tuli ennätysmäärä pakolaisia. Et sellaista politiikkaa meillä sit äänestetty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä näen naiset materialistisina ja rahan ahneina. Näen työssäni pesänjakoja ja arvatkaa kumpi sukupuoli siellä loistaa ahneudellaan?
Miehet. Suomalaisella miehellä on sellainen vika että hän luulee että naisen omaisuus on miehen.Sellainen rikos kuitenkin lopetettiin Suomessa 1900-luvun alussa.
Vaimo vei puolet omaisuudesta ja lapset! Puolet oli suoraan vaimon ja lasten etu eli vanhempi joka on lasten sen astisen elämän ollut päävanhempi on lähivanhempi.
Eikö elämä tässä yhteiskunnassa kelpaa teille? Muuttakaa Afrikkaan esim. vaikka Somaliaan, jossa naisten oikeuden tulevan kyllä hyvin esille teille sitten.
Naiset ovat kyllä aina olleet tyhmiä, mutta heillä
Eipä taida olla sellaista hallitusta joka tekisi pelkästään hyviä tai pelkästään huonoja päätöksiä. Riippumatta siitä ketä ja kuinka paljon sinne äänestetään asioista päättämään.
T. Se persunainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Itse olen myös sinkku. Se on todella typerää muuten, kun kaikki tuttavat ja pulitutut kyselevät milloin alan seurustelemaan tai milloin hankin lapsia! Ihan kun minä olisin heille tilivelvollinen siitä, että miksi minä en ole vielä perustanut perhettä! Se on minun asiani, vaikka kuinka olen siitä heille kertonut eivät he näytä ymmärtävän sitä! Tulen olemaan lopun elämään yksin, en tarvitse ketään sotkemaan asioitani.
N 32"
Jokin on kasvatuksessa epäonnistunut kun tuommoista tekstiä kirjoitat täällä, ei ole normaalia tuollainen käytös naisella! Suosittelen varaaman ajan psykiatrille, keskustelkaa mistä tuo käytös sinulla saattaa johtua. Ennen kun on liian myöhäistä, voi jäädä perhe perustamatta sekä iskeä katkeruus loppuelämäksi!
T. Keijo 69
Mene itse hoitoon pappa, äläkä neuvo muita täällä! Onneksi kaltaisesi ihm
Sinä olet historiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä näin miehenä valtavan eron siinä, kuinka miehet ja naiset käyttäytyvät parisuhdemielessä.
Ennenhän se meni niin, että pariuduttiin nuorina, riippumatta siitä alettiinko heti tekemään lapsia. Toki lapset useammin tehtiin aikaisemmin, mutta ei aina. Nyt siis puhutaan minun vanhemmistani.
Minun ikäluokkani naiset elivät jo Uutta Normaalia. Todella moni sinkkuili. Kevytsuhteet, polyamoria ym eivät olleet vielä kovin yleisiä, tai eivät ainakaan mainstreamia. Tyypillisesti se meni niin, että elettiin sinkkuelämää, mutta aina välillä kun vastaan tuli todella kuuma mies niin se johti johonkin. Kuten yhden yön seksiin.
Esimerkiksi minun opiskelukavereistani, ja meitä oli siis 20 kahdella luokalla, alle neljäsosa oli parisuhteessa missään vaiheessa opintojen aikana. Osa kenties menetti neitsyytensä nuoriSuurin osa miehistä ei ole koskaan saanut irtoseksiä.
Olennainen kysymys on, saavatko miehet nuorena parisuhteen?
Ja totta kai se on yksi monista tekijöistä. Ei ole yhteiskunnan kannalta hyvä jos naisten elämän tärkein sisältö 18-30v on sinkkuseikkailu ja epämääräisten panokokemusten kartuttaminen. Ei synny parisuhteita, ei synny lapsia.
No mistäs niitä panokokemuksia tulee...ettei vain sinkkuseikkailijamiehiltä. Miksi juuri naisen sinkkuudesta on tehty noin suuri ongelma? Miksei puhuta siitä millaisia nuo nuoret miehet ovat parisuhteessa? Haluavatko nuoret miehet lapsia nuorena? Vai vasta viiskymppisinä? Ovatko nuoret miehet uskollisia, empaattisia, tunneälykkäitä, tasa-arvoa kannattavia? Kauppalehden ja tämän ketjun perusteella he ovat konservatiivisia, jotka haluavat naisen nyrkin ja hellan väliin. Rupeapa liberaalina naisena sellaisen kanssa parisuhteeseen, ei onnistu.
"Sen takia minä olen sinkku! Olen huomannut että yleensä miehet jotka ovat mukavia minulle, niin heillä on ollut aina jokin taka-ajatus mielessä. Esimerkiksi he tarjoavat vaikka limsan ilmaiseksi minulle, vähän ajan päästä alkavat kyselemään, haluanko lähteä ulos heidän kanssaan! Jos vastaan kohteliaasti en, alkaa hirveä kysely tunti "että miksi?, mitä onks sul jotain muuta silloin?, käykö joku toinen kerta jne...!" he eivät ymmärrä sitä, että minua ei vaan kiinnosta! Muutenkin tässä yhteiskunnassa pidetään sinkku naista jotenkin kummallisena! Jos nainen on sinkku oletetaan että hänessä on pakko olla jokin vikana, yritetään myös väkisin saada sinkku nainen seurustelemaan, tarjoamalla typeriä omia neuvoja! Näköjään on vaikea hyväksyä sitä ,että minä en vaan haluan parisuhdetta, voi olla että en edes tulevaisuudessa. Hyväksykää se jo!"
En minä edes vilkaise suuntaasi, sen tekevät betamiehet jotka ovat muutenkin epätoivoisia 🤣! Omalla kohdallani naiset vapaaehtoisesti tulevat luokseni, joten vientiä riittää 😊! Parhaat valitsen illan jatkoille kanssani 🥰!
T. AlfaUros 💪👈!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaat että täällä lisäännytään enemmän jos miehet pitää miesten puolia? Kuule, se on kyllä niin että täällä ei juurikaan lisäännytä niin kauan kuin miehet eivät pidä lastensa ja näiden äitien puolta.
Ainakin minä itse sekä tuttuni ja kaverini, jotka ovat isiä, pitävät täysin lastensa ja naistensa puolia. Silti yhä harvempi pariutuu ja jatkuvasti lisääntyy sinkkujen määrä.
Piditkö sinä ja kaverisi puolet vanhempainvapaasta? Jos ette, pidätte tasan vain omia puolianne.
Pidimme isyysvapaata maksimit, koska sekin oli jo siihen aikaan kehitystä aiempaan. Osallistuin täysimääräisesti lasten hoitoon työaikani ulkopuolella, joten siitä ei voi ainakaan valittaa. Nyt eräs tuttuni tuli juuri isäksi pa
Alapeukku viimeisestä lauseesta. Olette siis tehneet osanne? Hyvä. Mutta miten tuo on mieliksi olemista?? Jonkun toisen mieliksikö teet työsi myös? Just tuo tuollainen asenne on se ongelma, mitä sinäkään et edelleenkään tajua. Kaiken pitäisi olla itsestäänselvyys. Ja siksi näiden perään kysellään, kun se ei sitä ole. Sinullekaan.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies saa kävellä kadulla rauhassa. Nainen ei saa. Siinä on yksi monista etuoikeuksista jotka mies saa. -eri
Eikö kukaan nainen saa kävellä rauhassa? Onko tämä erityisesti Suomessa ongelma? Olen käsittänyt, että muualla maailmalla naisia häiritään huomattavasti enemmän. Enkä nyt väitä, etteikö ketään naisia häirittäisi, mutta kuinka yleinen tämä ongelma nyt on ja miten se vertautuu muihin maihin?
Se että jossain muualla on asia huonommin ei tarkoita ettei se täällä voisi olla entistä paremmin tai että pitäisi taantua niiden muiden maiden tasolle.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki miehet on sellaisia ja kaikki naiset tuollaisia.
Siinä kaikki mitä saan tästä keskustelusta irti ja se tuntuu henkilökohtaisesti kaukaiselta ajatukselta.
Tunnen hyviä miehiä, hyviä naisia, huonoja miehiä ja huonoja naisia.
Eiköhän me olla kaikko yksilöitä ja turha yleistää.
No eivät ole! Joten älä puhu paskaa!
Eivät ole mitä?
Etkö näe tai osaa lukea? Täällähän miehet uhkailee nimettömänä naisia raisk*amisella, tappam*lla, jne. Miehet esittävät livenä olevansa kilttejä, tasa-arvoisia, jne. Heti kun nainen on huijattu parisuhteeseen, alkaa pikkuhiljaa totuus paljastua miehestä, yleensä vähitellen tai sitten saman tien!
En jaksa enää selittää, koska
Nuo lainaukset ei toimi. Puhelimella ainakaan. Ei aina tiedä, mihin kommentti on tarkoitettu.
Vierailija kirjoitti:
"Sen takia minä olen sinkku! Olen huomannut että yleensä miehet jotka ovat mukavia minulle, niin heillä on ollut aina jokin taka-ajatus mielessä. Esimerkiksi he tarjoavat vaikka limsan ilmaiseksi minulle, vähän ajan päästä alkavat kyselemään, haluanko lähteä ulos heidän kanssaan! Jos vastaan kohteliaasti en, alkaa hirveä kysely tunti "että miksi?, mitä onks sul jotain muuta silloin?, käykö joku toinen kerta jne...!" he eivät ymmärrä sitä, että minua ei vaan kiinnosta! Muutenkin tässä yhteiskunnassa pidetään sinkku naista jotenkin kummallisena! Jos nainen on sinkku oletetaan että hänessä on pakko olla jokin vikana, yritetään myös väkisin saada sinkku nainen seurustelemaan, tarjoamalla typeriä omia neuvoja! Näköjään on vaikea hyväksyä sitä ,että minä en vaan haluan parisuhdetta, voi olla että en edes tulevaisuudessa. Hyväksykää se jo!"
En minä edes vilkaise suuntaasi, sen tekevät betamiehet jotka ovat muute
Sinusta tulee mieleen se pelimies biisi 🤣 ei vaan voi ottaa vakavissaan. Viittsi edes kommentoida juttujasi sen kummemmin.
T. Persunainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies saa kävellä kadulla rauhassa. Nainen ei saa. Siinä on yksi monista etuoikeuksista jotka mies saa. -eri
Eikö kukaan nainen saa kävellä rauhassa? Onko tämä erityisesti Suomessa ongelma? Olen käsittänyt, että muualla maailmalla naisia häiritään huomattavasti enemmän. Enkä nyt väitä, etteikö ketään naisia häirittäisi, mutta kuinka yleinen tämä ongelma nyt on ja miten se vertautuu muihin maihin?
Se että jossain muualla on asia huonommin ei tarkoita ettei se täällä voisi olla entistä paremmin tai että pitäisi taantua niiden muiden maiden tasolle.
Eri
Hyvä kommentti, samaa mieltä!
T. Persunainen
"Katuojassako te siis kävelette vai missä? Kuulostaa hankalalta."
En ala vastaamaan jokaiseen kysymykseesi 🙃, sillä minulla on muutakin tekemistä !
T. AlfaUros 💪👈!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelko on läsnä aina kun yöllä yksin jossain liikkuu. Oikeastaan jo alkuillasta jos on pimeää. Ja ihan vaikka vain kaupasta kotiin kävelisi. Ja kyllä siihen pitää suhtautua vakavasti.
T. se persunainen
Pitää suh
Miksi esität naista?
Vierailija kirjoitti:
"Katuojassako te siis kävelette vai missä? Kuulostaa hankalalta."
En ala vastaamaan jokaiseen kysymykseesi 🙃, sillä minulla on muutakin tekemistä !
T. AlfaUros 💪👈!
Niin tosiaan tuntuu olevan.
Näytä tissit!