Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuorten miesten ja naisten välille repesi ideologinen kuilu, eikä kukaan tiedä miksi

Vierailija
31.01.2024 |

Nuoret naiset ovat miehiä liberaalimpia, vasemmistoon samaistuvia, vähemmän isänmaallisia ja ympäristöarvoja korostavia.

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/nuorten-miesten-ja-naisten-valille-r…?

Kommentit (23026)

Vierailija
3181/23026 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin elin sen ja näin sen omin silmin miten tää homma toimii. Olin pienenä kiltti, kiusattu nulikka, joka ei ymmärtänyt naisia. Kerrasta toiseen sitä ihmettelin että miksi ne tietyt ja harvat miehet, niillä on vientiä. 

No, sitten tietysti kun aloin ymmärtämään mikä on homman nimi, kasvatin luonteen itselleni ja näin ja elin ne vuodet läpi. Näin omin silmin sen. Samat naiset, jotka olivat aiemmin torjuneet, olivatkin nyt kiinnostuneita, koska muutkin naiset olivat minusta kiinnostuneita. Suosio ruokki suosiota. Oli jotenkin vaikea käsittää ja ymmärtää, että ihan oikeasti te kaikki naiset olette tällaisia. Mutta niin se on.

Aikani pidin hauskaa ja ymmärsin, millään muulla ole väliä kuin sillä, mitä korvien välistä löytyy. Olen sentään aika lyhytkin vielä. Kuitenkin tämän asian eläminen läpi ja omin silmin näkeminen ja kokeminen on jättänyt syvät arvet tähän mieheen. 

Yksikään nainen ei rakasta sitä pinnan alla olevaa ihmistä joka olen oikeasti. He himoitsevat vain sitä kuvaa, sitä karikatyyriä, jonka loin koska päätin että kasvatan itselleni sen luonteen.

Yksikään nainen ei ole minulle ainutlaatuinen. Yhtäkään sellaista ei ole kävellyt vastaan. Samalla tavalla - kuin kuka tahansa mies on luonnon sanelemana kehen tahansa kauniin naisen perään - aivan samalla tavalla kuka tahansa nainen on näiden tiettyjen asioiden perään (valta, auktoriteetti, vaikutusvalta, lista on pitkä).

Vierailija
3182/23026 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi esität naista? Tekstisi on täysin miehen kirjoittamaa ja lisäksi todellakin ei akateemisen. Akateeminen on akateeminen, sellaisella ei ole mltään tarvetta korostaa asiaa.

No olen edelleen nainen biologisesti ja sosiaalisesti vaikka tämä on varmaan viides kerta kun vakuutan tätä samaa asiaa. Sukupuolen ja koulutuksen mainitsin tuon Kauppalehden jutun takia koska naisena se ei päde minuun.. ja kyllä minusta maisteri saa iloita ja kertoa olevansa maisteri. Ei se helppo rasti ollut tehdä...

Niin ei toki miehelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3183/23026 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mistäs niitä panokokemuksia tulee...ettei vain sinkkuseikkailijamiehiltä. Miksi juuri naisen sinkkuudesta on tehty noin suuri ongelma? Miksei puhuta siitä millaisia nuo nuoret miehet ovat parisuhteessa? Haluavatko nuoret miehet lapsia nuorena? Vai vasta viiskymppisinä? Ovatko nuoret miehet uskollisia, empaattisia, tunneälykkäitä, tasa-arvoa kannattavia? Kauppalehden ja tämän ketjun perusteella he ovat konservatiivisia, jotka haluavat naisen nyrkin ja hellan väliin. Rupeapa liberaalina naisena sellaisen kanssa parisuhteeseen, ei onnistu. 

Katsos kun 90% naisista saavat panokokemuksensa 10% miehistä (alphat/Chadit). Siksi kaltaiseni kivat poitsut (nice guys) eivät saa irtoseksiä, vaan meille jää vasta rupsahtaneet, loppuun käytetyt vanhusnaiset (25+) elätettäviksi. Minun konsevatiivisuuteni tai vaimolle määräämäni hellanyrkkiväli eivät mitenkään liity siihen, miksi naiset eivät kiinnostu minusta.

Vierailija
3184/23026 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten tuolla jo aiemmin kirjoitin niin minä tuomitsen täysin ja ehdoitta kaiken väkivallan ja toiseen ihmiseen kajoamisen.

En tiedä mitä PS äänesti tässä asiassa tai miten kukaan muukaan puolue äänesti, mutta minä henkilökohtaisesti en hyväksy.

Olen silti PS edelleen

On se täälläkin kerrottu ennenkin. Kaikki persut äänestivät lakia vastaan. Erikoista, että olet ylpeästi persu tietämättä, mikä ideologia on koko puolueen takana. Tämä on just se mitä sinulta aiemmin kysyttiin: mitä saat tältä puolueelta? Mitä sinun mielestäsi tärkeää asiaa tämä puolue ajaa. Se kun todella ihmetyttää toista akateemista naista. Mutta tämähän selvensi sen verran, ettet siis tiedä, mitä asioita tämä puolue ajaa. 

Vierailija
3185/23026 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies saa kävellä kadulla rauhassa. Nainen ei saa. Siinä on yksi monista etuoikeuksista jotka mies saa. -eri 

Eikö kukaan nainen saa kävellä rauhassa? Onko tämä erityisesti Suomessa ongelma? Olen käsittänyt, että muualla maailmalla naisia häiritään huomattavasti enemmän. Enkä nyt väitä, etteikö ketään naisia häirittäisi, mutta kuinka yleinen tämä ongelma nyt on ja miten se vertautuu muihin maihin?

Pelko on läsnä aina kun yöllä yksin jossain liikkuu. Oikeastaan jo alkuillasta jos on pimeää. Ja ihan vaikka vain kaupasta kotiin kävelisi. Ja kyllä siihen pitää suhtautua vakavasti.

T.

Yksi näkökulma myös mikä tulee mieleeni; miksi vain naisen olemassaolo ja todenperäisyys kyseenalaistetaan? Täällä kirjoittelee tuo alffa tyyppikin ja kukaan ei kyseenalaista onko hän edes mies. Mutta annas olla jos olet perussuomalainen nainen niin se onkin jo niin iso tabu että ei voi olla mahdollista eli ei ole olemassa.

Ainakin kuudes kerta: olen perussuomalainen nainen ja kauppatieteiden maisteri. Kiitti ja kuitti tästä.

Vierailija
3186/23026 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alapeukku viimeisestä lauseesta. Olette siis tehneet osanne? Hyvä. Mutta miten tuo on mieliksi olemista?? Jonkun toisen mieliksikö teet työsi myös? Just tuo tuollainen asenne on se ongelma, mitä sinäkään et edelleenkään tajua. Kaiken pitäisi olla itsestäänselvyys. Ja siksi näiden perään kysellään, kun se ei sitä ole. Sinullekaan.

Eri

Ai miesten synnyttäminen pitäisi olla itsestäänselvyys. Ok :)

Vierailija
3187/23026 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin elin sen ja näin sen omin silmin miten tää homma toimii. Olin pienenä kiltti, kiusattu nulikka, joka ei ymmärtänyt naisia. Kerrasta toiseen sitä ihmettelin että miksi ne tietyt ja harvat miehet, niillä on vientiä. 

No, sitten tietysti kun aloin ymmärtämään mikä on homman nimi, kasvatin luonteen itselleni ja näin ja elin ne vuodet läpi. Näin omin silmin sen. Samat naiset, jotka olivat aiemmin torjuneet, olivatkin nyt kiinnostuneita, koska muutkin naiset olivat minusta kiinnostuneita. Suosio ruokki suosiota. Oli jotenkin vaikea käsittää ja ymmärtää, että ihan oikeasti te kaikki naiset olette tällaisia. Mutta niin se on.

Aikani pidin hauskaa ja ymmärsin, millään muulla ole väliä kuin sillä, mitä korvien välistä löytyy. Olen sentään aika lyhytkin vielä. Kuitenkin tämän asian eläminen läpi ja omin silmin näkeminen ja kokeminen on jättänyt syvät arvet tähän mieheen. 

Yksikään nainen ei

😂😂😂 Semmonen saaga.

Vierailija
3188/23026 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi esität naista? Tekstisi on täysin miehen kirjoittamaa ja lisäksi todellakin ei akateemisen. Akateeminen on akateeminen, sellaisella ei ole mltään tarvetta korostaa asiaa.

No olen edelleen nainen biologisesti ja sosiaalisesti vaikka tämä on varmaan viides kerta kun vakuutan tätä samaa asiaa. Sukupuolen ja koulutuksen mainitsin tuon Kauppalehden jutun takia koska naisena se ei päde minuun.. ja kyllä minusta maisteri saa iloita ja kertoa olevansa maisteri. Ei se helppo rasti ollut tehdä...

Niin ei toki miehelle.

Hei oikeasti nyt 😃 seitsemäs kerta; olen kauppatieteiden maisteri ja nuori nainen. Puolueeni on PS ja olen tässä naisena poikkeus vaan se ei tee olemassaolostani vähemmän oikeutettua kuin muiden naisten. Vaikeus johtui lukihäiriöstä. Mutta sinnikkäästi tein ja valmistuin.

Vierailija
3189/23026 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän palsta on täydellinen paikka, missä vihervassarit yrittää aivopestä muita! Menkää maailmanhalaajat nyt sinne Somaliaan naisten oikeuksia puolustamaan! Ai ette uskalla vai? Saatanan suomessa kyllä osaatte riehua meidän verorahoilla! Mutta Somppulandiaan että uskalla mennä puolustamaan siellä olevien akkojen oikeuksia? Menolippu taskuun ja menoks, ei jäädä kaipaamaan tietä täällä, säästyy nekin verorahat mitkä tietä aiheutuvat!

T. Teemu PS!

Vierailija
3190/23026 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämähän palsta on täydellinen paikka, missä vihervassarit yrittää aivopestä muita! Menkää maailmanhalaajat nyt sinne Somaliaan naisten oikeuksia puolustamaan! Ai ette uskalla vai? Saatanan suomessa kyllä osaatte riehua meidän verorahoilla! Mutta Somppulandiaan että uskalla mennä puolustamaan siellä olevien akkojen oikeuksia? Menolippu taskuun ja menoks, ei jäädä kaipaamaan tietä täällä, säästyy nekin verorahat mitkä tietä aiheutuvat!

T. Teemu PS!

Osa voi toki mennä Iraniin, Saudi-Arabiaan tai Afganistaniin, jos haluaa tutustua "hieman" erilaiseen naisen asemaan.

Vierailija
3191/23026 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten tuolla jo aiemmin kirjoitin niin minä tuomitsen täysin ja ehdoitta kaiken väkivallan ja toiseen ihmiseen kajoamisen.

En tiedä mitä PS äänesti tässä asiassa tai miten kukaan muukaan puolue äänesti, mutta minä henkilökohtaisesti en hyväksy.

Olen silti PS edelleen

On se täälläkin kerrottu ennenkin. Kaikki persut äänestivät lakia vastaan. Erikoista, että olet ylpeästi persu tietämättä, mikä ideologia on koko puolueen takana. Tämä on just se mitä sinulta aiemmin kysyttiin: mitä saat tältä puolueelta? Mitä sinun mielestäsi tärkeää asiaa tämä puolue ajaa. Se kun todella ihmetyttää toista akateemista naista. Mutta tämähän selvensi sen verran, ettet siis tiedä, mitä asioita tämä puolue ajaa. 

Olen vastannut tähän: nopeasti muuttuvassa epävakaassa yhteiskunnassa kannatan malttia ja harkintaa päätöksissä ja asioihin suhtautumisessa. Olen konservatiivinen ja tuota se minulle tarkoittaa poliittisessa kontekstissa. 

Haluan että asioiden syy-seurauksia pohditaan, talous laitetaan kasvuun ja vasta sitten mietitään mitä muuta on mahdollista tehdä. Hyvinvointivaltio on turvattava mutta se edellyttää talouskasvua. 

Siksi PS. Miksi sinä äänestät toisin? Kysyn vuorostani

Vierailija
3192/23026 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo ns. suostumuslaki on hyvä esimerkki kaksoistandardista. Kuten asiasta tehdystä tv-sarjassakin esitetään, niin suostumus pitää, käytännössä, kysyä vain naiselta. Ei sanaakaan siitä, että kyllä myös mies voidaan painostaa seksiin. Jos mies sitten velvollisuudesta suostuu seksiin eikä saa sanottua ei, niin lakiteknisestihän tuo on raiskaus siinä missä naisenkin. Kukaan vaan ei ole tullut ajatelleeksi koko asia. Kouluajalta muistan tapauksen, jossa nuoret naiset vetivät känniseltä, ylipainoiselta housut alas ja ivasivat hänen varustustaan. Siitä ei seurannut mitään, paitsi että mies häpesi itseään lopun opiskeluajan. 

"Setämies" on, kaikkine siihen, ikään liittyvine ennakkoluuloineen,  rasistinen ilmaus.

Naisen suurempi empaattisuus on harhakäsitys. Miehet ja naiset nyt vaan ilmaisevat tunteitaan eri tavalla. Jos jollain on kuvitelma naisten paremmista käytöstavoista ja "kiltteydestä", niin luulisi sen luulon tällä

Kyllä seksuaalinen häirintä on ihan samalla tavalla laissa riippumatta sukupuolesta. Hassua, että ponneksi kerroit tapahtuman vuosien takaa koskien yhtä poikaa. On ihan kamala tapaus ja toivottavasti nykyään ei tuollainen jää ilman selvitystä. Monille naisille kaikenlainen häirintä on niin arkipäivää, ettei tule edes mieleen jotain yksittäistä, joka kerran tapahtui yhdelle meidän koulussa...

Jos nainen/mies suostuu velvollisuudesta seksiin, se ei ole raisk*us. Siinä on se suostumus. 

Vierailija
3193/23026 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. Teemu PS!

Kiitti kun vedit maton alta kun olen koittanut vaalia kunnioittavaa keskustelua. Nyt teit molempien elämästä taas vähän vaikeampaa ja vahvistat epäedullista mielikuvaa perussuomalaisita

Kuten sanoin aiemmin: meitä on moneksi meitä persuja

T. PS nainen ja KTM

Vierailija
3194/23026 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Teemu PS!

Äm mät haluaa rakkaassa koti-Suomessa, alkaa heikentää heidän oikeuksii, jotta näillä ma tuil la olisi paremmat oikeusturvat kun kantiksel...

Perustakaa pojat oma poika kerho ja jatkakaa sieltä. Antakaa akateemisten naisten keskustella, juuri ennen teidän estradille astumista tänne saatiin jo parempi ilmapiiri erimieltä olevien välille. Teitä ei tarvita täällä nyt, ellei sitten ääni kellossa muutu olennaisesti.

T. PS nainen ja KTM joka ei hyväksy näitä juttuja

Vierailija
3195/23026 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Apua, persuäänestäjät ovat siis ilmeisesti sitä mieltä, että ihan kaikki oheistoiminta ja ajatusmallit käyvät, kunhan ulkomaalaiset saadaan pois? Voidaan siis uhrata suomalaiset lapset ja naiset, päästää suomalaiset miehet ahdistelemaan ja groomaamaan heitä vapaasti, ja seksiinkään ei tarvita suostumusta sillooin, kun mies haluaa panna. Omat tyttäret, vaimot, tyttöystävät, äidit, ystävät jne. vaan nyrkin ja hellan väliin.Kunhan vaan ne ulkkarit nyt saadaan vitvattuun täältä!

Jep. Juttelin taannoin persumiehen kanssa joka kysyi kannatanko minäkin PSää. Vastasin että KDn jälkeen viimeinen puolue jota äänestän ikinä. Vaikutti aidosti yllättyneeltä ja kysyi miksi ihmeessä noin. Kerroin jokaisen lain, joka vaikuttaa naisten elämään, joita vastaan PS on äänestänyt. Hän näytti jälleen yllättyneeltä ja v

Tää mies olis kyllä varmasti ihan yhtä juntti vaikka äänestäisi ketä puoluetta... Yhtä häpeäksi kaikille. Eikä tod hyväksyttävää käyttäytymistä. HR:n olisin yhteydessä

T. Persunainen

Hänen käytöksensä kertomisen tarkoitus oli valaista kyseisen juntin ajatusmaailmaa laajemmin. Pointti oli juntin toteamuksessa, että naisiin vaikuttavien lakiuudistusten vastustaminen on triviaalia, joka ei liity kokonaiskuvaan. Miten se voi olla liittymättä koko yhteiskuntaan? Juntilla oli "one track mind" eli vain m muuttopolitiikalla ja taloudella oli merkitystä. 

Hr:n takia tyyppi aina yksikköä vaihtaakin, potkuja hänelle ei ilmeisesti uskalleta antaa. Ja siirtojen syy ei ole ollut aina seksuaalinen ahdistelu vaan myös mieskolleegoihin kohdistunut työpaikkakiusaaminen, joka kohdistui nuoriin ja etniseltä taustaltaan eriäviin. 

Vierailija
3196/23026 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksikään nainen ei

Samoja kokemuksia.

Minä olin naisille täysi nolla kolmekymppiseksi saakka. Toivoin kovasti, että kiva nainen kiinnostuisi, ja voitaisiin tutustua syvällisemmin. Kertaakaan niin ei tapahtunut. Nolla lähestymistä minun suuntaani, ja 100% pakit jos itse yritin tutustua. Olin juurikin sellainen herrasmies joka tykkäsi keskustella ja kunnioitti naisia. Ja vieläpä aidosti. Kunnes tajusin mikä on kupletin juoni, ja hiljalleen ajatuksen alkoivat muuttua.

Sitten, kuukauden sisällä minua lähestyi kaksi naista.

Mitä yhteistä näissä tilanteissa oli? Olin baarissa, niin kuin monia kertoja aikaisemminkin. Yhteistä oli se, että olin saanut tarpeekseni naisista. Minua v*tutti naiset. Olin vakuuttanut itseni siitä, että naiset ovat täyttä p*skaa, eivät vähäisenkään vaivan arvoisia. Vain kaljatuoppi kuunnosti, ei muu.

Ja sitten, nainen lähestyi. Vieläpä 23v. Näytin kuulemma mielenkiintoiselta. Ja toinen ikäiseni nainen lähestyi seuraavalla baarivisiitillä. Taas näytin kuulemma mielenkiintoiselta.

Tämä siis oli sitä miehekästä itsevarmuutta. Mies joka etenee määrätietoisesti kohti tavoitettaan. Kaljatuoppia.

Vierailija
3197/23026 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Apua, persuäänestäjät ovat siis ilmeisesti sitä mieltä, että ihan kaikki oheistoiminta ja ajatusmallit käyvät, kunhan ulkomaalaiset saadaan pois? Voidaan siis uhrata suomalaiset lapset ja naiset, päästää suomalaiset miehet ahdistelemaan ja groomaamaan heitä vapaasti, ja seksiinkään ei tarvita suostumusta sillooin, kun mies haluaa panna. Omat tyttäret, vaimot, tyttöystävät, äidit, ystävät jne. vaan nyrkin ja hellan väliin.Kunhan vaan ne ulkkarit nyt saadaan vitvattuun täältä!

Jep. Juttelin taannoin persumiehen kanssa joka kysyi kannatanko minäkin PSää. Vastasin että KDn jälkeen viimeinen puolue jota äänestän ikinä. Vaikutti aidosti yllättyneeltä ja kysyi miksi ihmeessä noin. Kerroin jokaisen lain, joka vaikuttaa naisten elämään, joita vastaan PS on äänestänyt. H

En tiiä teidän firmasta mutta oma kokemus on aina ollut (myös konservatiivisissa isoissa firmoissa) että epäasialliseen käyttäytymiseen on 0-toleranssi. Ja tällaisesta ulos...

T. KTM persunainen

Vierailija
3198/23026 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Samoja kokemuksia.

Minä olin naisille täysi nolla kolmekymppiseksi saakka. Toivoin kovasti, että kiva nainen kiinnostuisi, ja voitaisiin tutustua syvällisemmin. Kertaakaan niin ei tapahtunut. Nolla lähestymistä minun suuntaani, ja 100% pakit jos itse yritin tutustua. Olin juurikin sellainen herrasmies joka tykkäsi keskustella ja kunnioitti naisia. Ja vieläpä aidosti. Kunnes tajusin mikä on kupletin juoni, ja hiljalleen ajatuksen alkoivat muuttua.

Mitä yhteistä näissä tilanteissa oli? Olin baarissa, niin kuin monia kertoja aikaisemminkin. Yhteistä oli se, että olin saanut tarpeekseni naisista. Minua v*tutti naiset. Olin vakuuttanut itseni siitä, että naiset ovat täyttä p*skaa, eivät vähäisenkään vaivan arvoisia. Vain kaljatuoppi kuunnosti, ei muu.

Ja sitten, nainen lähestyi. Vieläpä 23v. Näytin kuulemma mielenkiintoiselta. Ja toinen ikäiseni nainen lähestyi seuraavalla baarivisiitillä. Taas näytin kuulemma mielenkiintoiselta.

Tämä siis oli sitä miehekästä itsevarmuutta. Mies joka etenee määrätietoisesti kohti tavoitettaan. Kaljatuoppia."

Eehh eii luuseri sinä olet!

Vierailija
3199/23026 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi olen välttynyt tältä suomalaiselta kiukkuiselta feminismiltä menemällä naimisiin ulkomaalaisen naisen kanssa. Kaikki ominaisuudet loistaa suomalaiseen naiseen verrattuna.

Yhä isompi osa suomalaisista miehistä tekee niin.

Mistä kehitysmaasta hait? 

Toit maaha n muuttajan tänne? Eikös teidän mielestä pitänyt olla toisin päin?

Vierailija
3200/23026 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Samoja kokemuksia.

Ja sitten, nainen lähestyi. Vieläpä 23v. Näytin kuulemma mielenkiintoiselta. Ja toinen ikäiseni nainen lähesty

Niin olenkin. Täysi luuseri, ja vieläpä tuossa vaiheessa naisvihaaja.

Ja sitten naiset lähestyivät kun en ollut pätkääkään kiinnostunut yhdestäkään heistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi