Nuorten miesten ja naisten välille repesi ideologinen kuilu, eikä kukaan tiedä miksi
Nuoret naiset ovat miehiä liberaalimpia, vasemmistoon samaistuvia, vähemmän isänmaallisia ja ympäristöarvoja korostavia.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/nuorten-miesten-ja-naisten-valille-r…?
Kommentit (23026)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haha, joo en osaa edes PS kannattajana sanoa mistä on kyse. Meitä on kyllä demograafisesti niin monista lähtökohdista että mahtaako kenelläkään toisella puolueella olla yhtä värikästä äänestäjäkantaa... Yhteistä taitaa olla lähinnä Suomi, suomalaisuus ja Suomen etu kaikessa politiikassa. Muuten kai sitten eroavaisuudet ovat subjektikohtaisia
Tuskin se kannattajakunta teillä niin kovin värikästä on, kaikella kunniotuksella.
No mielikuva taitaa olla että juntti peräkammarin mies äänestää. Ja että Persut ei kunnioita ihmisoikeuksia ja ihmisarvoa kaikille. Ehkä meissä onkin enemmän väriä kuin luullaan?
Tuskin. Onpa teitä vuosikausia katseltu ja toimianne seurattu. Ilkeämielisten junttien puoluehan te
No sitten ei narratiivi ole paljoa muuttunut. Päästään siis siihen että fiksusti ja kunnioittavasti keskustellen sitä voi tällainen kiltti tyttö osaltaan yrittää muuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä näin miehenä valtavan eron siinä, kuinka miehet ja naiset käyttäytyvät parisuhdemielessä.
Ennenhän se meni niin, että pariuduttiin nuorina, riippumatta siitä alettiinko heti tekemään lapsia. Toki lapset useammin tehtiin aikaisemmin, mutta ei aina. Nyt siis puhutaan minun vanhemmistani.
Minun ikäluokkani naiset elivät jo Uutta Normaalia. Todella moni sinkkuili. Kevytsuhteet, polyamoria ym eivät olleet vielä kovin yleisiä, tai eivät ainakaan mainstreamia. Tyypillisesti se meni niin, että elettiin sinkkuelämää, mutta aina välillä kun vastaan tuli todella kuuma mies niin se johti johonkin. Kuten yhden yön seksiin.
Esimerkiksi minun opiskelukavereistani, ja meitä oli siis 20 kahdella luokalla, alle neljäsosa oli parisuhteessa missään vaiheessa opintojen aikana. Osa kenties menetti neitsyytensä nuorina kaljabileissä, ennen kuin opiskeluajan ravintolaelämässä naiset huomasivat kuinka paljon seksuaal
Miehet siis valitsevat poliittisen kantansa sen mukaan saavatko nuorena irtoseksiä.
Moni ei taida ihan käsittää sitä että ei tässä ole kyse siitä että "kuilu olisi revennyt". Sehän viittaa siihen että jokin olisi tapahtunut. Mutta eihän se niin ole. Tämä on vasta alkua. Metoo aloitti rajun muutoksen, mutta paljon isompi muutos tarvitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haha, joo en osaa edes PS kannattajana sanoa mistä on kyse. Meitä on kyllä demograafisesti niin monista lähtökohdista että mahtaako kenelläkään toisella puolueella olla yhtä värikästä äänestäjäkantaa... Yhteistä taitaa olla lähinnä Suomi, suomalaisuus ja Suomen etu kaikessa politiikassa. Muuten kai sitten eroavaisuudet ovat subjektikohtaisia
Tuskin se kannattajakunta teillä niin kovin värikästä on, kaikella kunniotuksella.
No mielikuva taitaa olla että juntti peräkammarin mies äänestää. Ja että Persut ei kunnioita ihmisoikeuksia ja ihmisarvoa kaikille. Ehkä meissä onkin enemmän väriä kuin luullaan?
Tuskin. Onpa teitä vuosikausia katseltu ja toimi
No, aloita vaikka tutustumalla siihen mitä puolueesi ajaa ja edustaa. Oksennuspussi mukaan matkaan ja menoksi!
Öitä kaikille!
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin elämme yksilöinä ja yksilöinä kaiken koemme. Siinä vaiheessa kun tarpeeksi moni samaa sukupuolta tai etnistä taustaa omaava yksilö saa tietynlaisen kohtelun, puhutaan rakenteellisesta ongelmasta.
On itsestään selvää, ettet koe olevasi etuoikeutettu. Sinulla kun ei ole muusta kokemusta. Sitä etuoikeutusta ei huomaa, ennenkuin sen menettää. Sen tähden on typerää, että etuoikeutettu sanoo ei-etuoikeutetulle, ettei tää kärsi syrjinnästä. Vain siksi, ettei itsellä ole samaa kokemusta. No ei ole, koska on ETUOIKEUTETTU.
Sukupuoli ei ole mikään etuoikeus Suomessa. Tässä sinulle monia ominaisuuksia, joilla saa paljon etua verrattuna muihin: Komea/kaunis, älykäs, rikkaat vanhemmat, terveys, ulospäin suuntautuneisuus.
Noista ei mihinkään voi itse vaikuttaa, ne eivät riipu sukupuolesta, mutta niiden puute johtaa usein syrjivään kohteluun. Ei toki aina.
Sinä et tiedä, mitä ominaisuuksia minulla on, joten älä tule lässyttämään asioista, joista et tiedä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten tuolla jo aiemmin kirjoitin niin minä tuomitsen täysin ja ehdoitta kaiken väkivallan ja toiseen ihmiseen kajoamisen.
En tiedä mitä PS äänesti tässä asiassa tai miten kukaan muukaan puolue äänesti, mutta minä henkilökohtaisesti en hyväksy.
Olen silti PS edelleen
Eli et hyväksy puolueesi kantaa naisiin ja lapsiin kohdistuvissa seksuaalirikosasioissa? Asia selvä.
En tiedä puolueeni kokonaiskantaa tähän asiaan. Laita joku asiallinen lähde niin katson. Minä itse en hyväksy.
Silti PS politiikka on nyt hyvä
Niin miehen tekatiå kuin olla ja voi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisten pitäisi osata keskustella asioista silloinkin kun ollaan erimieltä niistä.
Tämä keskustelu on hyvä esimerkki siitä mitä tapahtuu sekä naisissa, että miehissä, kun ei kyetä keskustelemaan toista kunnioittavasti kun asioista ollaan eri mieltä.
Joskus keskustelun aika on ohi. Kai sinä sen ymmärrät? Vai miten sinä olisit hoitannut sen että miehet ahdistelevat naisia kaikkialla maailmassa? Olisiko siitä pitänyt vaan edelleen keskustella rauhassa ja kunnioittavasti? Minä olen iloinen että keskustelu loppui ja tuli metoo-liike.
Ei ole tilannetta että keskustelun aika olisi ohi. Minun mielestä. Ja olen nainen, joten en ymmärrä. Kehitys ja muutos pysähtyvät ilman rakentavaa j
Ohis. Hienoa kuulla, että kiusaaja on joutunut teoistaan vastuuseen ja HÄN on se koulua vaihtanut. Harvoin näin tapahtuu!
"Niin, naiset olkaa tarkkana miesten kanssa! Älkää olko sinisilmäisiä, sillä miehet tekevät kaikkensa päästäkseen vällyjen väliin kanssanne. He kyllä osaavat manipuloida sekä esittää vaikka mitä, koska se kuuluu heidän luonteeseen saadakseen haluamansa, että ollakseen muita parempi!"
Kun minä tulen paikalle, niin naiset tulevat itse vapaaehtoisesti tekemään tuttavuutta kanssani 😃! Voin valita parhaat naiset mukaani jatkoille 🥰, jätän loput beta miesten kesken jaettavaksi 😁! Mutta minä olenkin tällainen AlfaUros!
T. AlfaUros 💪👈!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten tuolla jo aiemmin kirjoitin niin minä tuomitsen täysin ja ehdoitta kaiken väkivallan ja toiseen ihmiseen kajoamisen.
En tiedä mitä PS äänesti tässä asiassa tai miten kukaan muukaan puolue äänesti, mutta minä henkilökohtaisesti en hyväksy.
Olen silti PS edelleen
Eli et hyväksy puolueesi kantaa naisiin ja lapsiin kohdistuvissa seksuaalirikosasioissa? Asia selvä.
En tiedä puolueeni kokonaiskantaa tähän asiaan. Laita joku asiallinen lähde niin katson. Minä itse en hyväksy.
Silti PS politiikka on nyt hyvä
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/5c867643-2bf9-413a-92d0-7af1e69b9…
Siinä kokonaiskatsaus miten ps on äänestänyt naisiin kohdistuvasta lainsäädännöstä.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä nämä liberaalit feministit (miehet ja naiset), jotka halveksuvat perinteisiä rooleja, ovat avosylin ottamassa maahamme Lähi-idästä ja Afrikasta uskontokunnan edustajia, jotka nimenomaan haluavat päättää vaimojensa asiat, pukeutumisen jne sekä pysyvän kotona ja synnyttävän vähintään puolitusinaa lasta. Ristiriitaista.
Ei minulta kukaan ole kysynyt lupaa heidän maahan tuloon. Mut eiköhän se ole niiden tulijoiden (naisten) etu päästä tänne maahan, jossa kannatetaan tasa-arvoa. Pelastuu tulevaisuudessa jokunen tyttölapsi, kunhan kotoutuminen onnistuu ja paikalliset lopettaa sortamisen.
Ehkä jokunen pelastuu, ainakin niistä joilla on munaa pistää kampoihin perinnekulttuurilleen, yhteisölleen ja u
Tuo Ruotsin tilanne on osin masinoitua valtameren takaa. Siihen liittyi trumpin puhe, kun viittasi Ruotsin tapahtumiin. Silloin ei ollutkaan vielä tapahtunut. Kaikki vähän hänen puhettaan ihmetteli. Mutta sit alkoi tapahtua. Tästä on tietoa olemassa, ei vaan julkista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toissa viikolla tuli tutkimustulokset jonka mukaan persut tuntevat kaiklsta vähiten yhteenkuuluvuutta muiden suomalaisten kanssa eli suurimman osan suomalaisten kanssa.
Yli puolet suomalaisista on naisia, naisten edun vastainen toiminta on vastaan Suomen etua.
Niin... No onhan tässä nytkin naisena aika yksin ajatustensa kanssa. Mutta ei se haittaa. Kaikkea ihmisyyttä kun
Sanoisin että puolueisiin katsomatta voisi harjoittaa kaikkia kunnioittavaa keskustelutapaa jatkuvan vastakkainasettelun sijaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin elämme yksilöinä ja yksilöinä kaiken koemme. Siinä vaiheessa kun tarpeeksi moni samaa sukupuolta tai etnistä taustaa omaava yksilö saa tietynlaisen kohtelun, puhutaan rakenteellisesta ongelmasta.
On itsestään selvää, ettet koe olevasi etuoikeutettu. Sinulla kun ei ole muusta kokemusta. Sitä etuoikeutusta ei huomaa, ennenkuin sen menettää. Sen tähden on typerää, että etuoikeutettu sanoo ei-etuoikeutetulle, ettei tää kärsi syrjinnästä. Vain siksi, ettei itsellä ole samaa kokemusta. No ei ole, koska on ETUOIKEUTETTU.
Sukupuoli ei ole mikään etuoikeus Suomessa. Tässä sinulle monia ominaisuuksia, joilla saa paljon etua verrattuna muihin: Komea/kaunis, älykäs, rikkaat vanhemmat, terveys, ulospäin suuntautuneisuus.
Noista ei mihinkään voi itse vaikuttaa, ne eivät riipu sukupuolesta, mutta niiden puu
Mies saa kävellä kadulla rauhassa. Nainen ei saa. Siinä on yksi monista etuoikeuksista jotka mies saa. -eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä näin miehenä valtavan eron siinä, kuinka miehet ja naiset käyttäytyvät parisuhdemielessä.
Ennenhän se meni niin, että pariuduttiin nuorina, riippumatta siitä alettiinko heti tekemään lapsia. Toki lapset useammin tehtiin aikaisemmin, mutta ei aina. Nyt siis puhutaan minun vanhemmistani.
Minun ikäluokkani naiset elivät jo Uutta Normaalia. Todella moni sinkkuili. Kevytsuhteet, polyamoria ym eivät olleet vielä kovin yleisiä, tai eivät ainakaan mainstreamia. Tyypillisesti se meni niin, että elettiin sinkkuelämää, mutta aina välillä kun vastaan tuli todella kuuma mies niin se johti johonkin. Kuten yhden yön seksiin.
Esimerkiksi minun opiskelukavereistani, ja meitä oli siis 20 kahdella luokalla, alle neljäsosa oli parisuhteessa missään vaiheessa opintojen aikana. Osa kenties menetti neitsyytensä nuorina kaljabileissä, ennen kuin opiskeluajan ravintola
Suurin osa miehistä ei ole koskaan saanut irtoseksiä.
Olennainen kysymys on, saavatko miehet nuorena parisuhteen?
Ja totta kai se on yksi monista tekijöistä. Ei ole yhteiskunnan kannalta hyvä jos naisten elämän tärkein sisältö 18-30v on sinkkuseikkailu ja epämääräisten panokokemusten kartuttaminen. Ei synny parisuhteita, ei synny lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toissa viikolla tuli tutkimustulokset jonka mukaan persut tuntevat kaiklsta vähiten yhteenkuuluvuutta muiden suomalaisten kanssa eli suurimman osan suomalaisten kanssa.
Yli puolet suomalaisista on naisia, naisten edun vastainen toiminta on vastaan Suomen etua.
Niin... No onhan tässä nytkin naisena aika yksin ajatustensa
Sano mitä tykkäät. Persut yrittävät viedä naisilta ihmisoikeudet, eipä paljon kiinnostele kunnioittaa tuota sakkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi minun opiskelukavereistani, ja meitä oli siis 20 kahdella luokalla, alle neljäsosa oli parisuhteessa missään vaiheessa opintojen aikana. Osa kenties menetti neitsyytensä nuoriSinähän et määrittele mikä on hyvä asia, vaan naiset sen päättävät.
Vierailija kirjoitti:
"Niin, naiset olkaa tarkkana miesten kanssa! Älkää olko sinisilmäisiä, sillä miehet tekevät kaikkensa päästäkseen vällyjen väliin kanssanne. He kyllä osaavat manipuloida sekä esittää vaikka mitä, koska se kuuluu heidän luonteeseen saadakseen haluamansa, että ollakseen muita parempi!"
Kun minä tulen paikalle, niin naiset tulevat itse vapaaehtoisesti tekemään tuttavuutta kanssani 😃! Voin valita parhaat naiset mukaani jatkoille 🥰, jätän loput beta miesten kesken jaettavaksi 😁! Mutta minä olenkin tällainen AlfaUros!
T. AlfaUros 💪👈!
🥱🥱🥱 Ja henkinen ikä uroksella tuntuisi olevan 4 v.
Miksi esität naista? Tekstisi on täysin miehen kirjoittamaa ja lisäksi todellakin ei akateemisen. Akateeminen on akateeminen, sellaisella ei ole mltään tarvetta korostaa asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki miehet on sellaisia ja kaikki naiset tuollaisia.
Siinä kaikki mitä saan tästä keskustelusta irti ja se tuntuu henkilökohtaisesti kaukaiselta ajatukselta.
Tunnen hyviä miehiä, hyviä naisia, huonoja miehiä ja huonoja naisia.
Eiköhän me olla kaikko yksilöitä ja turha yleistää.
Näin kun asian esitit, tunnen oikeasti vain hyviä ihmisiä. Vain yksi mies on julma ja käyttää väkivaltaa vaimoaan vastaan. Mutta hänen kanssaan en ole vuosiin ollut tekemisissä. Mutta muuten miehet ovat hyviä, turvallisia ja luotettavia. Onneksi näin.
En silti yhtään epäile, kun kuulen toisenlaista kertomusta. Ihan järkyttviä kohtaloita aivan liian monella.
Vierailija kirjoitti:
Mies saa kävellä kadulla rauhassa. Nainen ei saa. Siinä on yksi monista etuoikeuksista jotka mies saa. -eri
Eikö kukaan nainen saa kävellä rauhassa? Onko tämä erityisesti Suomessa ongelma? Olen käsittänyt, että muualla maailmalla naisia häiritään huomattavasti enemmän. Enkä nyt väitä, etteikö ketään naisia häirittäisi, mutta kuinka yleinen tämä ongelma nyt on ja miten se vertautuu muihin maihin?
No mut hei te tiiätte 😂