Nuorten miesten ja naisten välille repesi ideologinen kuilu, eikä kukaan tiedä miksi
Nuoret naiset ovat miehiä liberaalimpia, vasemmistoon samaistuvia, vähemmän isänmaallisia ja ympäristöarvoja korostavia.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/nuorten-miesten-ja-naisten-valille-r…?
Kommentit (23026)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haha, joo en osaa edes PS kannattajana sanoa mistä on kyse. Meitä on kyllä demograafisesti niin monista lähtökohdista että mahtaako kenelläkään toisella puolueella olla yhtä värikästä äänestäjäkantaa... Yhteistä taitaa olla lähinnä Suomi, suomalaisuus ja Suomen etu kaikessa politiikassa. Muuten kai sitten eroavaisuudet ovat subjektikohtaisia
Toissa viikolla tuli tutkimustulokset jonka mukaan persut tuntevat kaiklsta vähiten yhteenkuuluvuutta muiden suomalaisten kanssa eli suurimman osan suomalaisten kanssa.
Yli puolet suomalaisista on naisia, naisten edun vastainen toiminta on vastaan Suomen etua.
Niin... No
Ihmisoikeuksiin ja niiden kunnioittamiseen ovat sitoutuneet kaikki puolueet. Joskus puolueiden lähettämä viesti ei vaan välity toivotusti/onnistuneesti kansalaisille. Ja se on kyllä tärkeä asia kaikkien puolueiden huomioida.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä näin miehenä valtavan eron siinä, kuinka miehet ja naiset käyttäytyvät parisuhdemielessä.
Ennenhän se meni niin, että pariuduttiin nuorina, riippumatta siitä alettiinko heti tekemään lapsia. Toki lapset useammin tehtiin aikaisemmin, mutta ei aina. Nyt siis puhutaan minun vanhemmistani.
Minun ikäluokkani naiset elivät jo Uutta Normaalia. Todella moni sinkkuili. Kevytsuhteet, polyamoria ym eivät olleet vielä kovin yleisiä, tai eivät ainakaan mainstreamia. Tyypillisesti se meni niin, että elettiin sinkkuelämää, mutta aina välillä kun vastaan tuli todella kuuma mies niin se johti johonkin. Kuten yhden yön seksiin.
Esimerkiksi minun opiskelukavereistani, ja meitä oli siis 20 kahdella luokalla, alle neljäsosa oli parisuhteessa missään vaiheessa opintojen aikana. Osa kenties menetti neitsyytensä nuori
Jaa, no nainen ei ole yhteiskunnan kokonaisetua varten vaan ihan oman ainutkertaisen elämänsä eläjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin elämme yksilöinä ja yksilöinä kaiken koemme. Siinä vaiheessa kun tarpeeksi moni samaa sukupuolta tai etnistä taustaa omaava yksilö saa tietynlaisen kohtelun, puhutaan rakenteellisesta ongelmasta.
On itsestään selvää, ettet koe olevasi etuoikeutettu. Sinulla kun ei ole muusta kokemusta. Sitä etuoikeutusta ei huomaa, ennenkuin sen menettää. Sen tähden on typerää, että etuoikeutettu sanoo ei-etuoikeutetulle, ettei tää kärsi syrjinnästä. Vain siksi, ettei itsellä ole samaa kokemusta. No ei ole, koska on ETUOIKEUTETTU.
Sukupuoli ei ole mikään etuoikeus Suomessa. Tässä sinulle monia ominaisuuksia, joilla saa paljon etua verrattuna muihin: Komea/kaunis, älykäs, rikkaat vanhemmat, terveys, ulospäin suuntautuneisuus.
Noista ei mihinkään voi itse vaiku
Tämä huolettaa minuakin.
T. Se persunainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä näin miehenä valtavan eron siinä, kuinka miehet ja naiset käyttäytyvät parisuhdemielessä.
Ennenhän se meni niin, että pariuduttiin nuorina, riippumatta siitä alettiinko heti tekemään lapsia. Toki lapset useammin tehtiin aikaisemmin, mutta ei aina. Nyt siis puhutaan minun vanhemmistani.
Minun ikäluokkani naiset elivät jo Uutta Normaalia. Todella moni sinkkuili. Kevytsuhteet, polyamoria ym eivät olleet vielä kovin yleisiä, tai eivät ainakaan mainstreamia. Tyypillisesti se meni niin, että elettiin sinkkuelämää, mutta aina välillä kun vastaan tuli todella kuuma mies niin se johti johonkin. Kuten yhden yön seksiin.
Esimerkiksi minun opiskelukavereistani, ja meitä oli siis 20 kahdella luokalla, alle neljäsosa oli parisuhteessa missään vaiheessa opintojen aikana. Osa kenties menetti neitsyytensä nuoriNainen päättää itse miten elää ja turha puhua yhteiskunnasta. Eihän teistä miehistä ole yhreiskunnalle muuta kuin haittaa.
"Itse olen myös sinkku. Se on todella typerää muuten, kun kaikki tuttavat ja pulitutut kyselevät milloin alan seurustelemaan tai milloin hankin lapsia! Ihan kun minä olisin heille tilivelvollinen siitä, että miksi minä en ole vielä perustanut perhettä! Se on minun asiani, vaikka kuinka olen siitä heille kertonut eivät he näytä ymmärtävän sitä! Tulen olemaan lopun elämään yksin, en tarvitse ketään sotkemaan asioitani.
N 32"
Jokin on kasvatuksessa epäonnistunut kun tuommoista tekstiä kirjoitat täällä, ei ole normaalia tuollainen käytös naisella! Suosittelen varaaman ajan psykiatrille, keskustelkaa mistä tuo käytös sinulla saattaa johtua. Ennen kun on liian myöhäistä, voi jäädä perhe perustamatta sekä iskeä katkeruus loppuelämäksi!
T. Keijo 69
Vierailija kirjoitti:
Miksi esität naista? Tekstisi on täysin miehen kirjoittamaa ja lisäksi todellakin ei akateemisen. Akateeminen on akateeminen, sellaisella ei ole mltään tarvetta korostaa asiaa.
No olen edelleen nainen biologisesti ja sosiaalisesti vaikka tämä on varmaan viides kerta kun vakuutan tätä samaa asiaa. Sukupuolen ja koulutuksen mainitsin tuon Kauppalehden jutun takia koska naisena se ei päde minuun.. ja kyllä minusta maisteri saa iloita ja kertoa olevansa maisteri. Ei se helppo rasti ollut tehdä...
Vierailija kirjoitti:
Yleensä olen enemmän sukset ristissä erimieltä olevien naisten kanssa... Vaikka toki joo satunnainen ahdistelu miehiltä ei ole kivaa sekään.. veikkaan silti että joku nainen vielä joskus todennäköisemmin köniin antaa eri mielipiteestä kuin kukaan mies. Toivottavasti siis ei. Toivon että kaikki sukupuolet osaavat ja kykenevät keskustella silloinkin kun ovat eri mieltä.
"Vaikka toki joo satunnainen ahdistelu miehiltä ei ole kivaa sekään...
...veikkaan silti että joku nainen vielä joskus todennäköisemmin köniin antaa eri mielipiteestä kuin kukaan mies. "
Satunnainen ahdistelu? Antaa köniin mielipiteestä? Tiedätkö, kuin paljon naiset ovat saaneet köniin ilman mitään mielipidettä? Onpa erikoinen vähättely ja luulottelu tämäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies saa kävellä kadulla rauhassa. Nainen ei saa. Siinä on yksi monista etuoikeuksista jotka mies saa. -eri
Eikö kukaan nainen saa kävellä rauhassa? Onko tämä erityisesti Suomessa ongelma? Olen käsittänyt, että muualla maailmalla naisia häiritään huomattavasti enemmän. Enkä nyt väitä, etteikö ketään naisia häirittäisi, mutta kuinka yleinen tämä ongelma nyt on ja miten se vertautuu muihin maihin?
Pelko on läsnä aina kun yöllä yksin jossain liikkuu. Oikeastaan jo alkuillasta jos on pimeää. Ja ihan vaikka vain kaupasta kotiin kävelisi. Ja kyllä siihen pitää suhtautua vakavasti.
T. se persunainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Niin, naiset olkaa tarkkana miesten kanssa! Älkää olko sinisilmäisiä, sillä miehet tekevät kaikkensa päästäkseen vällyjen väliin kanssanne. He kyllä osaavat manipuloida sekä esittää vaikka mitä, koska se kuuluu heidän luonteeseen saadakseen haluamansa, että ollakseen muita parempi!"
Kun minä tulen paikalle, niin naiset tulevat itse vapaaehtoisesti tekemään tuttavuutta kanssani 😃! Voin valita parhaat naiset mukaani jatkoille 🥰, jätän loput beta miesten kesken jaettavaksi 😁! Mutta minä olenkin tällainen AlfaUros!
T. AlfaUros 💪👈!
🥱🥱🥱 Ja henkinen ikä uroksella tuntuisi olevan 4 v.
Taitaa av-mammaa ottaa koville 😄, kun me alfaurokset ei huomata tietä arkielämässä 😅?
T. AlfaUros 💪👈!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä olen enemmän sukset ristissä erimieltä olevien naisten kanssa... Vaikka toki joo satunnainen ahdistelu miehiltä ei ole kivaa sekään.. veikkaan silti että joku nainen vielä joskus todennäköisemmin köniin antaa eri mielipiteestä kuin kukaan mies. Toivottavasti siis ei. Toivon että kaikki sukupuolet osaavat ja kykenevät keskustella silloinkin kun ovat eri mieltä.
"Vaikka toki joo satunnainen ahdistelu miehiltä ei ole kivaa sekään...
...veikkaan silti että joku nainen vielä joskus todennäköisemmin köniin antaa eri mielipiteestä kuin kukaan mies. "
Satunnainen ahdistelu? Antaa köniin mielipiteestä? Tiedätkö, kuin paljon naiset ovat saaneet köniin ilman mitään mielipidettä? Onpa erikoinen vähättely ja luulottelu tämäkin.
Minua on satunnaisesti ahdisteltu ja se ei ole koskaan ollut hyväksyttävää tai kivaa. En myöskään vähättele etteivätkö naiset olisi kokeneet väkivaltaa ja se on aina tuomittavaa. Mainitsin vähän tahditonta verbaliikkaa käyttäen että minua teilataan omien mielipiteiden vuoksi ehkä vielä joskus jossakin. Huonosti ilmaistu, sen myönnän. Mutta siis väkivalta on aina ja yksiselitteisesti tuomittavaa.
T. Se persu joka näin kirjotti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies saa kävellä kadulla rauhassa. Nainen ei saa. Siinä on yksi monista etuoikeuksista jotka mies saa. -eri
Eikö kukaan nainen saa kävellä rauhassa? Onko tämä erityisesti Suomessa ongelma? Olen käsittänyt, että muualla maailmalla naisia häiritään huomattavasti enemmän. Enkä nyt väitä, etteikö ketään naisia häirittäisi, mutta kuinka yleinen tämä ongelma nyt on ja miten se vertautuu muihin maihin?
Pelko on läsnä aina kun yöllä yksin jossain liikkuu. Oikeastaan jo alkuillasta jos on pimeää. Ja ihan vaikka vain kaupasta kotiin kävelisi. Ja kyllä siihen pitää suhtautua vakavasti.
T. se persunainen
Pitää suhtautua vakavasti, mutta et sinä voi puhua kaikkien naisten puolesta. Kuinka moni tällä palstalla oikeasti pelkää kävellä kaupasta kotiin Suomessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin kertoa miksi, länsimaalainen nainen on liian etuoikeutettu verrattuna miehiin siksi. Kukaan ihmiskunnan historiassa ei ole ollut yhtä etuoikeutettu kun tässä ajassa elävä länsimaalainen nainen. Pelkän sukupuolensa turvin saatuja etuoikeuksia on vaikea ymmärtää jos toisaalla väittää haluavansa tasa-arvoa, kun oikeasti elää sukupuolensa takia erittäin etuoikeutettua elämää.
Suomalaisen naisen elämässä on valtavia esteitä, hidasteita ja epäoikeudennukaisuuksia johtuen 100% naissukupuolesta. Mies tuo ansiotta maailman etuoikeutetuin ihminen kehtaa inistä.
Mitä oikeuksia suomalaisilla miehellä on mitä naisella ei ole?
Esimerkkinä palkka. Ala-asteen opettajillakin miehillä on parempi palkka.
Kiinnostava oli kans transmiehen kokemus. Julkisesti puhunut kaksi. Kertoi, ettei osannut etukäteen aavistaa, miten ympäristö suhtautuu ihan eri tavalla häneen miehenä, kuin naisena. Saa aina huomiota, saa aina puheenvuoron, aina kuunnellaan ja uskotaan, mitä sanoo. Yksityiskohtia en enää muista, mutta nämä tais olla aika lailla molempien kokemus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. se persunainen
Pitää suhtautua vakavasti, mutta et sinä voi puhua kaikkien
En niin. Ja minusta on vaan vilpittömästi onnellinen jos olen ainoa joka on huolissaan. Tiedän kyllä silti lähipiiristä puolue eroistakin huolimatta että en ole ainoa nainen joka miettii missä, miten ja milloin voi turvallisesti liikkua.
Mutta siis oikeasti tosi hienoa jos olen tässä vähemmistöä. Sehän tarkoittaa että asiat on paremmin kuin olen olettanut olevan.
T. Persunainen
Tätä ketjua on kiva lukea, kun porukka ulisee turhasta 💩! Toisin minulle siitä on vaan plussaa, sillä minulla ei ole mitään ongelmia naisten kanssa!
T. AlfaUros 💪👈!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai kun muualla saattaa olla vielä enemmän niln mitä valitatte?
Mikä se on että mies menettää järkensä naisen nähdessääm? Nainen ulkona niin mies ei voi olla viheltelemättä tai kysymättä hintaa jne. Normaali ihminen häpeäisi itseään tuon tehtyään. Ja niin paljon tuota on tapahtunut että piti rikoslakiin laittaa ja myös munakuvat. Sitten täällä mies kyselee että kuinka yleistä tämä on?
Ja tiedät tarkalileen mistä on.kyse jo pienet pojat ja tytöt tietää tuon että miehet tekee pahaa ja heitä pitää varoa ja väistää kaikin tavoin.
Miksi muuten Suomessa miehet ei.ole töissä 24,/7? Monissa maissahan miehet kuolee esim stadionrakennustyömailla.
Vierailija kirjoitti:
Apua, persuäänestäjät ovat siis ilmeisesti sitä mieltä, että ihan kaikki oheistoiminta ja ajatusmallit käyvät, kunhan ulkomaalaiset saadaan pois? Voidaan siis uhrata suomalaiset lapset ja naiset, päästää suomalaiset miehet ahdistelemaan ja groomaamaan heitä vapaasti, ja seksiinkään ei tarvita suostumusta sillooin, kun mies haluaa panna. Omat tyttäret, vaimot, tyttöystävät, äidit, ystävät jne. vaan nyrkin ja hellan väliin.
Kunhan vaan ne ulkkarit nyt saadaan vitvattuun täältä!
Jep. Juttelin taannoin persumiehen kanssa joka kysyi kannatanko minäkin PSää. Vastasin että KDn jälkeen viimeinen puolue jota äänestän ikinä. Vaikutti aidosti yllättyneeltä ja kysyi miksi ihmeessä noin. Kerroin jokaisen lain, joka vaikuttaa naisten elämään, joita vastaan PS on äänestänyt. Hän näytti jälleen yllättyneeltä ja vain huitaisi kädellään että nuo nyt ovat pikkuisia triviaaliasioita, pitää katsoa laajempaa kuvaa, ette te nuoret naiset mitään mistään hyödyllisestä politiikasta ymmärrä.
Tuo mies oli esimieheni. Hänellä oli tapana näyttää minulle puhelimestaan prnovideopätkiä ja toistuvasti jallitti (selvinpäin ja töissä) seksiin kanssaan. Käsiksi ei käynyt. Hänen hauska letkautuksensa oli usean työtehtävän kohdalla, että pystytköhän sinä nyt siihen kun olet nainen. Tapani oli vastailla noihin juttuihin suoraan vttuilemalla. Ihme kyllä hän ei inhonnut minua. Kai sitten tykkäsi että oli joku tappelukaveri. Onneksi hän oli vain väliaikainen esimies ja siirtyi pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin kertoa miksi, länsimaalainen nainen on liian etuoikeutettu verrattuna miehiin siksi. Kukaan ihmiskunnan historiassa ei ole ollut yhtä etuoikeutettu kun tässä ajassa elävä länsimaalainen nainen. Pelkän sukupuolensa turvin saatuja etuoikeuksia on vaikea ymmärtää jos toisaalla väittää haluavansa tasa-arvoa, kun oikeasti elää sukupuolensa takia erittäin etuoikeutettua elämää.
Suomalaisen naisen elämässä on valtavia esteitä, hidasteita ja epäoikeudennukaisuuksia johtuen 100% naissukupuolesta. Mies tuo ansiotta maailman etuoikeutetuin ihminen kehtaa inistä.
Mitä oikeuksia suomalaisilla miehellä on mitä naisella ei ole?
Oikeus kävellä kadulla, matkustaa bussissa ja käydä baareissa ilman että miehen vartaloa kommentoidaan, et
Harvemmin ämmitellään ja käsketään pitää suu kiinni, ihan kauheasti ei uhkailla tulevaisuudesta, jolloin olette alistettuina muita palvelemassa...
Vierailija kirjoitti:
"Itse olen myös sinkku. Se on todella typerää muuten, kun kaikki tuttavat ja pulitutut kyselevät milloin alan seurustelemaan tai milloin hankin lapsia! Ihan kun minä olisin heille tilivelvollinen siitä, että miksi minä en ole vielä perustanut perhettä! Se on minun asiani, vaikka kuinka olen siitä heille kertonut eivät he näytä ymmärtävän sitä! Tulen olemaan lopun elämään yksin, en tarvitse ketään sotkemaan asioitani.
N 32"
Jokin on kasvatuksessa epäonnistunut kun tuommoista tekstiä kirjoitat täällä, ei ole normaalia tuollainen käytös naisella! Suosittelen varaaman ajan psykiatrille, keskustelkaa mistä tuo käytös sinulla saattaa johtua. Ennen kun on liian myöhäistä, voi jäädä perhe perustamatta sekä iskeä katkeruus loppuelämäksi!
T. Keijo 69
Mene itse hoitoon pappa, äläkä neuvo muita täällä! Onneksi kaltaisesi ihmiset ovat pian historiaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apua, persuäänestäjät ovat siis ilmeisesti sitä mieltä, että ihan kaikki oheistoiminta ja ajatusmallit käyvät, kunhan ulkomaalaiset saadaan pois? Voidaan siis uhrata suomalaiset lapset ja naiset, päästää suomalaiset miehet ahdistelemaan ja groomaamaan heitä vapaasti, ja seksiinkään ei tarvita suostumusta sillooin, kun mies haluaa panna. Omat tyttäret, vaimot, tyttöystävät, äidit, ystävät jne. vaan nyrkin ja hellan väliin.
Kunhan vaan ne ulkkarit nyt saadaan vitvattuun täältä!
Jep. Juttelin taannoin persumiehen kanssa joka kysyi kannatanko minäkin PSää. Vastasin että KDn jälkeen viimeinen puolue jota äänestän ikinä. Vaikutti aidosti yllättyneeltä ja kysyi miksi ihmeessä noin. Kerroin jokaisen lain, joka vaikuttaa naisten elämään, joita vastaan PS on äänestänyt. Hän näytti jälleen yllättyneeltä ja vain huitaisi kädellään että nuo nyt ovat pikkuis
Tää mies olis kyllä varmasti ihan yhtä juntti vaikka äänestäisi ketä puoluetta... Yhtä häpeäksi kaikille. Eikä tod hyväksyttävää käyttäytymistä. HR:n olisin yhteydessä
T. Persunainen