Nuorten miesten ja naisten välille repesi ideologinen kuilu, eikä kukaan tiedä miksi
Nuoret naiset ovat miehiä liberaalimpia, vasemmistoon samaistuvia, vähemmän isänmaallisia ja ympäristöarvoja korostavia.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/nuorten-miesten-ja-naisten-valille-r…?
Kommentit (23026)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Yhtä selkeää syytä siirtymälle on kuitenkin vaikeaa löytää. Se tiedetään, että koulutustason nousu on yhteydessä liberaaleihin arvoihin. Naiset puolestaan ovat koulutetumpia kuin miehet erityisesti nuorissa ikäluokissa."
Koulutus vähentänee uskonnollisuutta, joten koulutuksen myötä ihmisestä tulee liberaalimpi.
Koulutus tekee joo liberaaliksi, mutta yhteiskunnalliset muutokset ja tapahtumat välillä haastavat ja tässä maailmantilassa konservatiivisempi tapa katsoa maailmaa tuntuu nyt paremmalta. Se ei tarkoita ettei tulevassa voisi olla toisinkin.
T. Tällä hetkellä PS, tulevassakin akateeminen nainen
Mutta mitä on konservatiivisuus? Sisältääkö tämä uskonnollisuutta? Voiko tieteellisen maailmankuvan kannattaja olla konservatiivi?
No minulle se on tietyissä asioissa malttia ja harkintaa nopeasti muuttuvassa yhteiskunnassa. Lämpenen vähän hitaammin kaikille uusille villityksille ja muoti-ilmiöille. Kannatan lähinnä perusteltuja uudistuksia jne.
Uskontoon liittyvä diskurssini on yhä sen verran työnalla että en sitä tässä yhteydessä kommentoi. Suon usko vapauden ja harkinnan itse jokaiselle omaan tilanteeseen sopivaksi.
Miksi ei tieteellisen maailmankuvan kannattaja voi olla konservatiivi? Minua ainakin ohjaa klassinen filosofia omassa ajattelussa jos epäilet että menen joku uskonto tai muu ideologia edellä. Ja ehdottomasti näen oman ajattelun jatkuvasti kehittyvänä.
Nyt tällä hetkellä PS on minulle hyvä valinta. En sano etteikö joskus voi olla toisinkin.
- kiitos asiallisesta kysymyksestä :)
Vierailija kirjoitti:
Kuten tuolla jo aiemmin kirjoitin niin minä tuomitsen täysin ja ehdoitta kaiken väkivallan ja toiseen ihmiseen kajoamisen.
En tiedä mitä PS äänesti tässä asiassa tai miten kukaan muukaan puolue äänesti, mutta minä henkilökohtaisesti en hyväksy.
Olen silti PS edelleen
Hupaisaa että kannattaa puoluetta eikä tiedä mitä asioita ajaa ja miten äänestävät. Voin kertoa että ovat äänestävät aina kaikkia naisten ja tyttöjen oikeuksia parantavia asioita vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No juuri kuten arvata saattaa. Siinä taas mies uhosi miten pitää vaimonsa puolia, mutta todellisuudessa se onkin: "teen mä enemmän kuin useimmat ja ei multa voi odottaa puolia, kun olen sankari kun vien roskat kerran vuodessa eikä muut miehet tee sitäkään".
Ei yllättänyt yhtään. Ja nämä alisuorittajaisät ihmettelevät kun ei naisia kiinnosta lasten tekeminen. Mitä hyötyä tuollaisista miehistä on?
Miten kanssasi voi keskustella, kun et osaa edes lukea? Ei mitenkään.
Ja sitten alkaa itku, kun sinulle sanotaan suoraan että olet välinpitämätön, vastuutasi välttelevä isä. Älä kehuskele missään miten muka pidät perheesi puolia, kun vaimosi sen on hoitanut. Kuten lähes joka perheessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten tuolla jo aiemmin kirjoitin niin minä tuomitsen täysin ja ehdoitta kaiken väkivallan ja toiseen ihmiseen kajoamisen.
En tiedä mitä PS äänesti tässä asiassa tai miten kukaan muukaan puolue äänesti, mutta minä henkilökohtaisesti en hyväksy.
Olen silti PS edelleen
Eli et hyväksy puolueesi kantaa naisiin ja lapsiin kohdistuvissa seksuaalirikosasioissa? Asia selvä.
En tiedä puolueeni kokonaiskantaa tähän asiaan. Laita joku asiallinen lähde niin katson. Minä itse en hyväksy.
Silti PS politiikka on nyt hyvä
Vierailija kirjoitti:
Olen silti PS edelleen
Mitä olit mieltä akateemisena naispersuna puolueesi ajatushautomon pefletistä? Onko sinustakin naisten epäreilu pihtaus syynä siihen, että miehet groomaavat lapsia?
Vierailija kirjoitti:
Olen silti PS edelleen
Siinäpä oli rautaista persun logiikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen silti PS edelleen
Onkohan paljon muutakin oleellista, jota et puolueesi kannoista ymmärrä? No, huihai.
Toivottavasti ei, mutta onhan se aina mahdollista... :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen silti PS edelleen
Eli et hyväksy puolueesi kantaa naisiin ja lapsiin kohdistuvissa seksuaalirikosasioissa? Asia selvä.
En tiedä puolueeni kokonaiskantaa tähän asiaan. Laita joku asiallinen lähde niin katson. Minä itse en hyväksy.
Kokonaiskantaa tähän asiaan? Äänestitte yksimielisesti uudistusta vastaan. Mitä et tästä nyt ymmärrä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen silti PS edelleen
Hupaisaa että kannattaa puoluetta eikä tiedä mitä asioita ajaa ja miten äänestävät. Voin kertoa että ovat äänestävät aina kaikkia naisten ja tyttöjen oikeuksia parantavia asioita vastaan.
Jos nyt yksi kysymys mennyt ohi ja miten siihen on vastattu niin ei varmaan muuta sitä miten asiat kokonaislinjoissa ovat. Minulle PS on hyvä puolue ja sinulle ilmeisesti joku muu. Se on ihan ok.
Tuo ns. suostumuslaki on hyvä esimerkki kaksoistandardista. Kuten asiasta tehdystä tv-sarjassakin esitetään, niin suostumus pitää, käytännössä, kysyä vain naiselta. Ei sanaakaan siitä, että kyllä myös mies voidaan painostaa seksiin. Jos mies sitten velvollisuudesta suostuu seksiin eikä saa sanottua ei, niin lakiteknisestihän tuo on raiskaus siinä missä naisenkin. Kukaan vaan ei ole tullut ajatelleeksi koko asia. Kouluajalta muistan tapauksen, jossa nuoret naiset vetivät känniseltä, ylipainoiselta housut alas ja ivasivat hänen varustustaan. Siitä ei seurannut mitään, paitsi että mies häpesi itseään lopun opiskeluajan.
"Setämies" on, kaikkine siihen, ikään liittyvine ennakkoluuloineen, rasistinen ilmaus.
Naisen suurempi empaattisuus on harhakäsitys. Miehet ja naiset nyt vaan ilmaisevat tunteitaan eri tavalla. Jos jollain on kuvitelma naisten paremmista käytöstavoista ja "kiltteydestä", niin luulisi sen luulon tällä palstalla nopeasti karisevan.
Sinänsä (ääri)feministit ovat kovin usein, kovin epäloogisia. Heidän mielestään kun sukupuolia on ilmeisesti satoja, niin miten ihmeessä juuri naisia sorretaan.
Tuohon miesten etuokeutettuun asemaan vaatisin myös perusteluja. Tuntuu, että vertailu tehdään vain niihin kaikkein parhaiten tienaaviin miehiin, ei miesten isoon enemmistöön. Veropäivänäkin itketään, kuinka vähän naisia on sadan eniten tienaavan joukossa. Kukaan ei estä naisia perustamasta supercellejä ym. vastaavia firmoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen silti PS edelleen
Akateemisuus aka maisterin tutkinto ei aina merkitse kovinkaan paljoa, kun tunne vie 🤷.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen silti PS edelleen
Mitä olit mieltä akateemisena naispersuna puolueesi ajatushautomon pefletistä? Onko sinustakin naisten epäreilu pihtaus syynä siihen, että miehet groomaavat lapsia?
Olen erimieltä ja en tiedä miten tuo kysymys nyt enää edes liittyy (perussuomalaisena)politiikkaan. Jokainen päättää itse kehostaan ja minun teoria on se että lisääntymiskykyisillä naisilla on tällä hetkellä niin kovia paineita yhteiskunnallisesti ja sosiaalisesti että lapsille ei ole aikaa tai mahdollisuutta vaikka haluaisi.
"Etkö näe tai osaa lukea? Täällähän miehet uhkailee nimettömänä naisia raisk*amisella, tappam*lla, jne. Miehet esittävät livenä olevansa kilttejä, tasa-arvoisia, jne. Heti kun nainen on huijattu parisuhteeseen, alkaa pikkuhiljaa totuus paljastua miehestä, yleensä vähitellen tai sitten saman tien!
En jaksa enää selittää, koska seuraamalla somea huomaa heti miesten todellisen luonteen! Kaikkia kohtaan kuten naisia, lapsia, eläimiä, vähemmistöjä, jne!"
Sen takia minä olen sinkku! Olen huomannut että yleensä miehet jotka ovat mukavia minulle, niin heillä on ollut aina jokin taka-ajatus mielessä. Esimerkiksi he tarjoavat vaikka limsan ilmaiseksi minulle, vähän ajan päästä alkavat kyselemään, haluanko lähteä ulos heidän kanssaan! Jos vastaan kohteliaasti en, alkaa hirveä kysely tunti "että miksi?, mitä onks sul jotain muuta silloin?, käykö joku toinen kerta jne...!" he eivät ymmärrä sitä, että minua ei vaan kiinnosta! Muutenkin tässä yhteiskunnassa pidetään sinkku naista jotenkin kummallisena! Jos nainen on sinkku oletetaan että hänessä on pakko olla jokin vikana, yritetään myös väkisin saada sinkku nainen seurustelemaan, tarjoamalla typeriä omia neuvoja! Näköjään on vaikea hyväksyä sitä ,että minä en vaan haluan parisuhdetta, voi olla että en edes tulevaisuudessa. Hyväksykää se jo!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen silti PS edelleen
Kokonaiskantaa tähän asiaan? Äänestitte yksimielisesti uudistusta vastaan. Mitä et tästä nyt ymmärrä?
Eli se äänestystulos nähtäville... Voin sitten siitä katsoa miten puolueiden ja PS näkemykset ovat jakautuneet asiassa. Että näen että on äänestetty yksimielisesti. Ilman lähdettä voi olla mikä vaan tuulesta temmattu väite
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen silti PS edelleen
No googlaa hyvä ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen silti PS edelleen
Jos nyt yksi kysymys mennyt ohi ja miten siihen on vastattu niin ei varmaan muuta sitä miten asiat kokonaislinjoissa ovat. Minulle PS on hyvä puolue ja sinulle ilmeisesti joku muu. Se on ihan ok.
Miksipä persunaiselle seksuaalirikoslainsäädäntö olisi kovinkaan olennainen asia. Huihai.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen silti PS edelleen
Akateemisuus aka maisterin tutkinto ei aina merkitse kovinkaan paljoa, kun tunne vie 🤷.
Minkäs teet jos puolue on erimieltä kuin itse olet mutta silti yleisesti kannatat puoluetta.
Minusta tämä on vain hyvä asia. Naiset puuhastelevat omiaan ja miehet omiaan. Naisia varten on naispoliisit ja miehiä miespoliisit. Naiset tekevät omat talot ja kaukolämpölaitokset ja miehet omat. Naisilla voi olla vaikka jokaisella oma tuulivoimala ja maahanmuuttajiakin saisivat ottaa mielin määrin tontilleen, naisia hekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen silti PS edelleen
Miksipä persunaiselle s
Eiköhän se ole olennainen asia kaikille ihmisille. Myös minulle. Se että joku yksittäinen äänestys on mennyt ohi ei tarkoitta etteikö asia olisi tärkeä.
Onkohan paljon muutakin oleellista, jota et puolueesi kannoista ymmärrä? No, huihai.