Nuorten miesten ja naisten välille repesi ideologinen kuilu, eikä kukaan tiedä miksi
Nuoret naiset ovat miehiä liberaalimpia, vasemmistoon samaistuvia, vähemmän isänmaallisia ja ympäristöarvoja korostavia.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/nuorten-miesten-ja-naisten-valille-r…?
Kommentit (23026)
"No, vastaan silti. Mediassa ja internetissä, siellä missä aatteet muutenkin leviävät. "
No varmasti näitä näkee kaikkialla jos se että joku homo on mukana tv-sarjassa tai YLE haastattelee sukupuoltaan vaihtanutta tai femionistiä on jo valtava uhka miehuudelle.
"Valkoiset miehet ovat toksisia, sortajia ja kaikki ongelmat johtuvat heistä"
"Miksi miehet eivät kannata aatettamme?"
No tässä on taas nielaistu koukkuineen joidenkin manosfäärin halppoheikkien myymä maailmankuva. Ette kai te miehet ole ihan noin yksinkertaisia sentään että uskoisitte että joku ihan vain hyvää hyvyyttään teille moisia maailmankuvia syöttää?
Vierailija kirjoitti:
Tutkijat ovat ymmällään
Mielipidemittauksissa miehet ovat pysyneet suurin piirtein paikallaan oikeisto-vasemmistoakselilla, mutta naiset ovat siirtyneet reilusti vasemmalle vuosituhannen vaihteen jälkeen.
No kun ennen miehet tajusivat pitää mölyt paremmin mahassaan niin naiset eivät tajunneet miten konservatiivisia ne miehet olivat. Nyt nettisukupolvi kuvittelee että kaikki ajatukset kannattaa huudella suodattamattomana ympäristöön. No ei kannata. Jos toinen näkee sinusta ensimmäisenä ne puolet jotka poikkeavat kaikkein eniten hänetä itsestään niin ei niitä rakkauksiakaan synny.
Ideologiat ovat menneet eri suuntiin, koska naisille on sukupolvi sukupolvelta saatu enemmän vapautta valita haluaako uran, lapsia tai kumppanin. Siksi nuoret naiset keskittyvät nyt täysin rinnoin siihen mitä kaikkea muuta on maailmassa; ilmasto, politiikka, ihmisoikeudet... naiset ovat tavallaan sillä kynnyksellä, mistä miehet ovat astelleet yli jo aikapäiviä sitten ja unohtaneet miltä se tuntuu, kun se ei ole itsestäänselvää.
Nuorista miehistä taas moni on kohtalonsa kanssa hukassa, kun isiltä ja isoisiltä on saatu perinteiset mallit, mutta naisilla onkin nyt muut päämäärät ja vapautta valita. Siinä moni nuori mies kokee pelkoa tulevasta ja katkeruutta siitä, että edellisillä polvilla oli helpompaa tämä homma. Tällainen katkeroituminen saa monet kääntymään konservatiivisempaan suuntaan.
Tämä ei ole varsinaisesti kummankaan sukupuolen vika, vaan kehityksen tulosta. He ovat vain eri kohdissa, niin silmästä silmään kohtaaminen on vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
"No, vastaan silti. Mediassa ja internetissä, siellä missä aatteet muutenkin leviävät. "
No varmasti näitä näkee kaikkialla jos se että joku homo on mukana tv-sarjassa tai YLE haastattelee sukupuoltaan vaihtanutta tai femionistiä on jo valtava uhka miehuudelle.
Miksi tämä olisi jokin uhka miehuudelle? En ole konservatiivi enkä edes hetero.
Ihan älytöntä vaan ihmetellä, miksi miehet eivät kannata aatetta, joka ei tarjoa heille oikein mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä ihmeteltiin sitä, että miksi suurin osa miehistä ei tuollaisia aatteita kannata.
Vastaus on yksinkertainen: moniko nainen kannattaisi aatetta, joka ei tarjoaisi heille juuri mitään syyttelyn lisäksi?
Tai sitten vastaus on se että tietyt tahot ovat tarkoituksella luoneet miehille kuvan jossa nämä asiat uhkaavat miehiä vaikka näin ei oikeasti olisi.
Olen usein ihmetellyt miten monet miehet näkevät vain woken ja feminismin mutta eivät huomaa ollenkaan että on myös sellaisia toimijoita joiden intressissä on luoda näistä asioista miehille mahdollisimman negatiivinen kuva. Se on juuri se joka antaa valtaa ja näkyvýyttä näille Adrew Taten ja Jordan Petersonin kaltaisille toimijoille. Joten he ylläpitävät tätä kuvaa koska se pitää heidät pinnalla ja vallassa.
Ei paljon Andrew Tate kiinnosta.
Kerro siis omin sanoin, mitä aatteesi tarjoaa miehille, jos näin kerran on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan älytöntä vaan ihmetellä, miksi miehet eivät kannata aatetta, joka ei tarjoa heille oikein mitään.
Eli kannatetaan vain asioita joista on suoraa konkreettista hyötyä itselle? Ei ihme että empatia on maailmasta kadoksissa kun vain oma etu on aina mielessä.
Minusta ainakin minä hyödyn ihan miehenä jos naisilla on yhteiskunnassa hyvin asiat koska minua kiinnostaa myös yhteiskunnan kokonaisetu eikä vain oma napa.
"Kerro siis omin sanoin, mitä aatteesi tarjoaa miehille, jos näin kerran on."
Reilumman yhteiskunnan. Kaikki ei pyöri vain sinun napasi ympärillä vaan aika moni ajattelee että myös muilla pitäisi olla asiat hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli kannatetaan vain asioita joista on suoraa konkreettista hyötyä itselle? Ei ihme että empatia on maailmasta kadoksissa kun vain oma etu on aina mielessä.
Minusta ainakin minä hyödyn ihan miehenä jos naisilla on yhteiskunnassa hyvin asiat koska minua kiinnostaa myös yhteiskunnan kokonaisetu eikä vain oma napa.
Hienoa! Kerro, miten miehenä hyödyt feminismistä ja woke-ideologiasta.
Vierailija kirjoitti:
"Kerro siis omin sanoin, mitä aatteesi tarjoaa miehille, jos näin kerran on."
Reilumman yhteiskunnan. Kaikki ei pyöri vain sinun napasi ympärillä vaan aika moni ajattelee että myös muilla pitäisi olla asiat hyvin.
Varmaan kannattaisi käyttää ylätason termien sijaan joitain konkreettisia esimerkkejä.
Tuskin kovin moni kannattaa mielestään epäreilua yhteiskuntaa tai pahoinvoinnin lisäämistä. Melkein kaikki ovat siinä omassa kuplassaan tai omasta mielestään "hyvisten puolella"
"Hienoa! Kerro, miten miehenä hyödyt feminismistä ja woke-ideologiasta."
Osaatko lukea? Se luki jo edellisessä viestissäni aika selvästi:
"Minusta ainakin minä hyödyn ihan miehenä jos naisilla on yhteiskunnassa hyvin asiat koska minua kiinnostaa myös yhteiskunnan kokonaisetu eikä vain oma napa."
Eli minä hyödyn myös jos yhteiskunta on kaikille reilu ja toimiva.
"Varmaan kannattaisi käyttää ylätason termien sijaan joitain konkreettisia esimerkkejä."
No sanotaan sitten että koska minulle itselläni on pojan lisäksi tytär ja suvussani on paljon myös tyttöjä niin minusta olisi ihan kiva että he eläisivät myös tytöille ja naisille reilussa maailmassa.
"Tuskin kovin moni kannattaa mielestään epäreilua yhteiskuntaa tai pahoinvoinnin lisäämistä."
Ei suoraan mutta moni on valmis sulkemaan silmänsä epäkohdilta jos itse hyötyy jostain riittävästi. Tai myös jos ei kauheasti tykkää jostain muusta ihmisryhmästä niin ei niin välitä vaikka heillä menisi huonosti.
"Melkein kaikki ovat siinä omassa kuplassaan tai omasta mielestään "hyvisten puolella""
Silti jotkut ovat ihan objektiivisestikin mitaten enemmän kuin toiset.
Vierailija kirjoitti:
"Minusta ainakin minä hyödyn ihan miehenä jos naisilla on yhteiskunnassa hyvin asiat koska minua kiinnostaa myös yhteiskunnan kokonaisetu eikä vain oma napa."
Ok, miten yhteiskunta on naisia kohtaan epäreilu ja ei-toimiva? Mitä pitäisi muuttaa?
Aika harva meistä taitaa elää puhtaasti vain muiden miesten kanssa. Useimmilla on äitejä, siskoja, vaimoja, tyttäriä, tätejä, naispuolisia kavereita jne.
On aika normaalia että toivoo myös heillä olevan hyvä elämä ja että yhteiskunta ja muut kohtelevat heitä hyvin ja tasavertaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Aika harva meistä taitaa elää puhtaasti vain muiden miesten kanssa. Useimmilla on äitejä, siskoja, vaimoja, tyttäriä, tätejä, naispuolisia kavereita jne.
On aika normaalia että toivoo myös heillä olevan hyvä elämä ja että yhteiskunta ja muut kohtelevat heitä hyvin ja tasavertaisesti.
Olen samaa mieltä. Onko niin, että kaikki, jotka eivät ole vihervasemmistolaisia wokeja toivovat jotain muuta kuin hyvää ja tasavertaista kohtelua naisille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok, miten yhteiskunta on naisia kohtaan epäreilu ja ei-toimiva? Mitä pitäisi muuttaa?
Ei enää juurikaan kohdellakaan varsinaisen yhteiskunnan tasolla epäreilusti. Mutta se on varsin uusi asia että näin on ja sen eteen on pitänyt tehdä aika paljon töitä. Tosi moni taho on vastustanut ja joka asiaa on saanut ihan erikseen ajaa. Eikä sitä ole valitettavasti mikään miesten iso enemmistö ajanut vaan naisten on se pitänyt ihan itse tehdä.
Lisäksi koko ajan on niitä jotka haluaisivat taas pakittaa. Tasa-arvo on mennyt liian pitkälle saatetaan sanoa. Ja pitää siis olla hereillä ettei mennä väärään suuntaan takaisin.
Sitten on se osa joka ei ole ihan pelkää lainsäädäntöä vaan sitä miten me ihmiset olemme toistemme kanssa. Ollaanko oikeasti tasavertaisia vai tytötelläänkö tai kohdellaanko vain seksiobjekteina ja saatetaan puhua häreskejä tai käpälöidä. Kyllä esim. Metoo oli todella paikallaan ja toi esiin paljon sellaista joka oli hiljaisesti hyväksyttyä. Mutta on esim. juuri sillä saralla vielä tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä. Onko niin, että kaikki, jotka eivät ole vihervasemmistolaisia wokeja toivovat jotain muuta kuin hyvää ja tasavertaista kohtelua naisille?
Halutaan ja toivotaan hyvää yleisellä tasolla mutta kun ihan käytännössä katsotaan niin sitten saatetaan palata niihin omiin ajattelumalleihin ja ajatella että se mikä minulle on hyväksi on varmasti noille naisillekin. Eli nähdään se naisten hyvä oman hyvän kautta.
"Onko niin, että kaikki, jotka eivät ole vihervasemmistolaisia wokeja toivovat jotain muuta kuin hyvää ja tasavertaista kohtelua naisille?"
No ei kai se ihan niin tarkasti. rajaudu. Mutta jos mennään sinne kovin konservatiiviseen ja uskonnolliseen päähän niin se alkaa olla harvinaisempaa. Kokoomuksessakin on lopulta paljon aika liberaaleja ihmisiä joten sekään ei mikään raja ole.
Suomalaisten miesten autismin lisääntyminen on syynä. Pakkomielteisyys, jankuttaminen, mumiseminen, monotoonisuus, empatiakyvyttömyys ja lista ikävistä piirteistä on loputon.
Tutkijat ovat ymmällään
Mielipidemittauksissa miehet ovat pysyneet suurin piirtein paikallaan oikeisto-vasemmistoakselilla, mutta naiset ovat siirtyneet reilusti vasemmalle vuosituhannen vaihteen jälkeen.