Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuorten miesten ja naisten välille repesi ideologinen kuilu, eikä kukaan tiedä miksi

Vierailija
31.01.2024 |

Nuoret naiset ovat miehiä liberaalimpia, vasemmistoon samaistuvia, vähemmän isänmaallisia ja ympäristöarvoja korostavia.

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/nuorten-miesten-ja-naisten-valille-r…?

Kommentit (22909)

Vierailija
22861/22909 |
27.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Olemme myös aika konservatiivisia."

Tästä tuli aasinsiltana mieleen se mikä minussa monissa nykypäivän konservatiiveissa pahiten mättää (ja en nyt siis viittaa teihin. Te vaikutatte fiksuilta ja mukavilta ihmisiltä). Siis se miten sitä konservatiivisuutta ei osata erottaa henkilökohtaisen elämän ja muun yhteiskunnan osalta. Itsekin elän varsin konservatiivisesti: 20 vuotta kirkossa solmitussa avioliitossa, kaksi keskiluokkaista heteroa yhdessä, avioliiton ja uskollisuuden arvostaminen, pari lasta, omistusasunto ja kesämökki, työn ja koulutuksen arvostaminen jne.

Silti en ymmärrä miksi minun pitäisi yrittää väkisin muuttaa muita ihmisiä kaltaisiksini, eikä varsinkaan muuttaa lainsäädäntöä niin että kaikkien muiden olisi pakko elää kuten minä elän. Minusta konservatiivisen elämäntavan ainoa "markkinointikeino" on esimerkki. Jos minä sanon oman elämäni olevan se paras tapa elää niin sen pitää silloin oikeasti näyttää

No tämä!! Itsekin kristillisessä avioliitossa pitkään eläneenä, en ymmärrä, miksi minulla pitäisi olla edes mielipide toisenlaisesta tavasta elää. Ei minun elämääni uhkaa yhdenkään homoparin avioliitto! Ovat muuten usein paljon perinteisempiä elintavoiltaan, kuin monet heterot. 

En halua, että yhteiskunta määrittelee minun elämääni muuten, kuin lainsäädännön kautta. Siihen sisältyy monet moraalikoodit myös. Elä kuten haluat ja siten, ettet muita eläviä (ihmisiä, eläimiä ja luontoa) tietoisesti vahingoita.

Vierailija
22862/22909 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"tosiasiassa elät arvojesi vastaisesti kun pitää myönnytellä"

Päinvastoin. Jos minun pitää pakottaa muut omaan elämäntapaani niin silloin en luota oikeasti siihen että minun elämäntapani voisi muistakin tuntua hyvältä ihan vapaaehtoisesti. Vaan että minun pitää muut siihen erikseen pakottaa.

Ihmisen arvot koskevat aina nimenomaan sitä miten hän itse toimii ja miten itse elää. Arvoja ei voi koskaan pakottaa vaan ne voi välittää vain hyvällä esimerkillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
22863/22909 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

YLE propagandoineen yksi pääsyyllinen

Vierailija
22864/22909 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorilla miehillä aika kova arvomaailma nykyään kun katsovat kaikkia höpövideoita, esim. Tate:a. Naiset eivät juuri kiinnostu ääriajattelevista miehistä, jotka sitten pettyvät elämään ja persuuntuvat.

Toinen persuuntumisen peruspilari tulee jo koulusta. Tytöt pärjäävät paremmin ja saavat paremmat opiskelupaikat. Näin naisten palkat on korkeammat ja status korkeampi. Mies ei pääse enään pätemään statuksellaan ja rahoillaan. Naiset eivät ole kiinnostuneita pienituloisista ja pätkätöitä tekevistä miehistä.

Itse olen keski-ikäinen mies, liberaali, demokraatti, ei-uskovainen, ei-äärinationalisti, ei-konservatiivi ja hyvä näin. Kehitys on kuitenkin erittäin huolestuttava tulevaisuuden kannalta. Samaa persuuntumista tapahtuu nyt lähes kaikissa maissa, valitettavasti, äärioikeisto nousee ja se tarkoittaa väistämättä sotaa.

Vierailija
22865/22909 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorilla miehillä aika kova arvomaailma nykyään kun katsovat kaikkia höpövideoita, esim. Tate:a. Naiset eivät juuri kiinnostu ääriajattelevista miehistä, jotka sitten pettyvät elämään ja persuuntuvat.

Toinen persuuntumisen peruspilari tulee jo koulusta. Tytöt pärjäävät paremmin ja saavat paremmat opiskelupaikat. Näin naisten palkat on korkeammat ja status korkeampi. Mies ei pääse enään pätemään statuksellaan ja rahoillaan. Naiset eivät ole kiinnostuneita pienituloisista ja pätkätöitä tekevistä miehistä.

Itse olen keski-ikäinen mies, liberaali, demokraatti, ei-uskovainen, ei-äärinationalisti, ei-konservatiivi ja hyvä näin. Kehitys on kuitenkin erittäin huolestuttava tulevaisuuden kannalta. Samaa persuuntumista tapahtuu nyt lähes kaikissa maissa, valitettavasti, äärioikeisto nousee ja se tarkoittaa väistämättä sotaa.

Koulujärjestelmä Suomessa on törkeän sukupuolittunut. Käytännön sääntö menee, että jos haluaa naisopettajalta kympin, niin pitää olla tyttö. Suurin osa opettajista on naisia. Kokemusta ja kulttuurishokki tästä on koettu sekä tyttö että poikalapsen kanssa! Tämä täsmää hyvin sen valtavan epäkohdan kanssa, ettei paremmin koulussa pärjänneet naiset pärjää kuitenkaan teollisuudessa ja liike-elämässä, ainoastaan julkisella sektorilla.

Vierailija
22866/22909 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat imbesillejä, miehet ja naiset.

Vierailija
22867/22909 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, miehet on ylitunteellisia vauvoja ja naiset päällepäsmäreitä pikkuvaimoja.

Vierailija
22868/22909 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, miehet on ylitunteellisia vauvoja ja naiset päällepäsmäreitä pikkuvaimoja.

Millainen on isovaimo? Ruoka maistuu?

Vierailija
22869/22909 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi ehkä kuitenkin naureskella itsekseen tuollaiselle naisten touhulle kuin mennä vinkumaan pomolle.Tuollainen vinkuminen ei ole miesten maailmassa ollenkaan korkeassa kurssissa.

Vierailija
22870/22909 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulujärjestelmä Suomessa... jos haluaa naisopettajalta kympin, niin pitää olla tyttö.

En usko, ettei kymppiä tule pojille. Se vaatii vaan kympin kaikista kokeista. Jos ei siihen pysty, on tyydyttävä häviäjyyteen.

Vierailija
22871/22909 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu, nykyään akat on miehiä periaatteesta vastaan vaikka olisi miten hyvä juttu miehen keksimänä, silti sitä ei hyväksytä kun asian esittäjä/keksijä on mies. naisena olen pitänyt aina naisia omituisina ja höynäytettävinä ja trendien perässä juoksijoina ja jos joku oma idea onkin niin se on sitten joku aivan ufo ääripään temppu ts. huomionhaku ei miehiltä vaaan naisilta itseltään

Vierailija
22872/22909 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja miehet ovat isänmaallisia sekä p*rnon aivopesemiä...

Ensimmäisessä ominaisuudessa ei ole mitään vikaa, mutta kun toinen laitetaan lisäksi, niin on aika ikävä olla nainen.

Vierailija
22873/22909 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kuilu johtuu siitä, että naiset ovat sukupuolensa turvin saanet huomattavan määrän etuoikeuksia miehiin verrattuna ja ovat sukupuolensa turvin etuoikeutettuja verrattuna miehiin. Naisten sukupuoli takaa heille paljon paremman elämän, se johtuu pelkästään sukupuolesta.

Nyky-yhteiskunta Suomessa ei ole tasa-arvoinen, se on naisia suosiva.

Vierailija
22874/22909 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ja miehet ovat isänmaallisia sekä p*rnon aivopesemiä...

Ensimmäisessä ominaisuudessa ei ole mitään vikaa, mutta kun toinen laitetaan lisäksi, niin on aika ikävä olla nainen.

Mitä tämä käytännössä tarkoittaa? Jotain hiuksista repimistä Sibeliuksen säestämänä? 

Vierailija
22875/22909 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Koulujärjestelmä Suomessa on törkeän sukupuolittunut. Käytännön sääntö menee, että jos haluaa naisopettajalta kympin, niin pitää olla tyttö."

Höpsistä. Ei tarvitse olla tyttö vaan oppilas joka on koulussa kunnolla, on aktiivinen ja halukas oppimaan jne.

Itselläni on kaksi poikaa ja kymppejä he ovat kyllä saaneet ihan kaikilta opettajilta sukupuolesta riippumatta. Ennemmin ovat joskus saaneet niitä vähän liian helposti kun se "kympin poika" on koulusssa harvinaisempi ja niistä tulee siksi jopa helpommin opettajan suosikkeja.

Vierailija
22876/22909 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi pitkä ketju missä syytellään paljon koko toista sukupuolta.

Itse näen tämän eräänlaisena kehityspisteenä siitä, mitä edelliset sukupolvet ovat saaneet tahoillaan aikaan; naiset ovat osin oikeuksistaan taistellen, mutta silti miesten kanssa yhteistyössä saaneet lisää oikeuksia; äänestys, työssäkäynti, ehkäisy... Isoäitini ei käyttänyt ehkäisyä, eikä ikinä eronnut juoposta miehestään. Äitini sai itse päättää montako lasta halusi, mutta heteroliitto oli silti oletusarvo. Minä olen kasvanut maailmassa, jossa saan valita haluanko lapsia lainkaan ja haluanko olla naisen vai miehen kanssa vai yksin, ja elätän itse itseni. Monelle ikäiselleni tai nuoremmalle on saattanut oma äiti tai joku muu vanhempi nainen sanoa suoraan, että mieti ennen kuin hommaat miehen tai lapsia, koska ei ole pakko.

Miehet taas ovat käyneet erilaisen polun. Monien isoisät ovat käyneet sodan. Osa ei tullut takaisin, osa tuli takaisin käytännössä mykkänä tai juoppona, koska traumoja ei hoidettu. Moni nykyään keski-iän ylittänyt mies on siis kasvanut ilman isän mallia tavalla tai toisella. Ja siksi sitä on voinut olla vaikea siirtää omille pojille. Monella miehellä tämä rikkonainen tai puuttuva malli tarkoittaa, että esimerkki siitä millainen kuuluu olla on haettu menneistä polvista, eli haetaan edelleen ihanteeksi heteroliittoa ja perheen elättämistä. Luonnollisesti siinä sitten katkeroituu ja on helppo radikalisoitua, kun naiset eivät enää automaattisesti haekaan samaa, koska he ovat jatkaneet kehitystä eri suuntaan.

Lisätään tähän vielä sosiaalisen median vaikutus, mitä ihmiset näkevät muista maista. Naiset näkevät, kuinka kaikissa maissa ei ole naisilla mitään oikeuksia, ja esimerkiksi Amerikassa niitä yritetään viedä kiireellä takaisin päin. Ja miehet näkevät samasta mediasta kuinka perinteiset liitot vähenevät, lapsiluku pienenee kautta maailman, naiset voivat valita elämän ilman miehiä eivätkä koe heteroliittoa minkäänlaisena pakkona vaan enemmänkin kirsikkana kakun päällä, ja samalla monet somevaikuttajat toistavat näitä monesti uskontoon ja perinteisiin pohjaavia ääriliike-ajatuksia, kuinka naisilla on nyt liikaa ja miehillä liian vähän, ja ainut ratkaisu on palata takaisin ajassa 50 vuotta taaksepäin.

Ei ole ihme, että arvomaailmat ovat eri, kun katsoo maailmaa ihan eri kantilta. Mutta tämä ei ole kummankaan sukupuolen tyhmyyttä tai syytä. Tämä on vain se kohta, mihin tämä kehitys on meidät tuonut.

Vierailija
22877/22909 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Vain 25 % naisista voisi seurustella persun kanssa"

Kyllä mä ottaisin mieluummin Teemu Keskisarjan kuin Antti Lindtmanin tai Paavo Arhinmäen.

Vierailija
22878/22909 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku vasemmalle kallellaan oleva pullasorsa istuu kotona ja keksii erilaisia keinoja sabotoida toisten elämää, saada ne pyytämään anteeksi, kerätä irtopisteet runkkuringistä. Se motivoi monia ensisijaisesti. Nettiaktivismi on harrastus siinä missä kaikenlaisen pellemaailma-aktivismin etsiminen ruotiminen täälläkin.

Osa porukasta yrittää rakentaa itselleen uraa woken varjolla. Suomessa on useita ruskeita naisia ja jokunen mieskin, jotka ovat saaneet asemansa erilaisuutensa vuoksi ja valittavat jatkuvasti rasismista ja kaikesta muustakin. Sukupuolentutkijoillekaan ei taida ihan hirveästi olla töitä vapailla markkinoilla huippuosaamisesta huolimatta.

Kun seuraa vihervassareiden elämää niin ei synny suuremmin vaikutelmaa, että heitä loppujen lopuksi ympäristö ja vähäosaiset suuremmin kiinnostavat, julistukset riittävät. Enemmän tulee mieleen narsistinen psykopaatti, joka on keksinyt yhden uuden keinon itsensä suitsuttamiseksi.

Hyviä aiheita ovat sellaiset jotka ovat selvästi irti meistä, kuten Palestiina-öyhötys, sekä sellaiset joita ei voida täällä mitenkään ratkaista, kuten ilmastonmuutos. Niistä saa loputtomasti mölinää eikä tarvitse sitoa itseään juuri mihinkään konkreettisiin toimiin.

Vierailija
22879/22909 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulujärjestelmä Suomessa

"Koulujärjestelmä Suomessa on törkeän sukupuolittunut. Käytännön sääntö menee, että jos haluaa naisopettajalta kympin, niin pitää olla tyttö. Suurin osa opettajista on naisia. Kokemusta ja kulttuurishokki tästä on koettu sekä tyttö että poikalapsen kanssa! Tämä täsmää hyvin sen valtavan epäkohdan kanssa, ettei paremmin koulussa pärjänneet naiset pärjää kuitenkaan teollisuudessa ja liike-elämässä, ainoastaan julkisella sektorilla."

Pojallani on tästä eri näkemys. Hän koki, että sai enemmän huomiota (stipendejä, palkintoja ym. mainintoja) vain siksi, että on poika. Monet osaavat tytöt ohitettiin. Rehtori sanoi lakkiaisissa hänen kohdallaan, että tähän menee hetken aikaa, kun luettelee kaikki poikani ansiot. Poika oli jopa nolona tästä kaikesta.

Vierailija
22880/22909 |
02.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen keski-ikäinen mies, liberaali, demokraatti, ei-uskovainen, ei-äärinationalisti, ei-konservatiivi ja hyvä näin. Kehitys on kuitenkin erittäin huolestuttava tulevaisuuden kannalta. Samaa persuuntumista tapahtuu nyt lähes kaikissa maissa, valitettavasti, äärioikeisto nousee ja se tarkoittaa väistämättä sotaa.<

"En usko, ettei kymppiä tule pojille. Se vaatii vaan kympin kaikista kokeista. Jos ei siihen pysty, on tyydyttävä häviäjyyteen."

Kyllä kymppiin vaaditaan myös aktiivisuutta ja harrastuneisuutta. Kriteerit arvosanoille löytyy opsista.