Nuorten miesten ja naisten välille repesi ideologinen kuilu, eikä kukaan tiedä miksi
Nuoret naiset ovat miehiä liberaalimpia, vasemmistoon samaistuvia, vähemmän isänmaallisia ja ympäristöarvoja korostavia.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/nuorten-miesten-ja-naisten-valille-r…?
Kommentit (23025)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Uhkailu "parisuhteettomuudesta" on todella herttaista, nainen kuvittelee että vulvaa palvotaan edelleen. Ehei tytöt, ette ole edes sen arvoisia että mies vaivautuisi teidät pitääkseen laittamaan tiskejä astianpesukoneeseen.
Se johtuu ihan vain siitä, ettette tekään hoida miesten määrittelemiä velvollisuuksia munaa saadaksenne.
Ollaan molemmat ilman parisuhteita, ei mies siinä tappiolle jää."
Ei se ole mitään uhkailua. Ihmiset eroaa, kun ovat onnettomia yhdessä. Useinmiten se on nainen, joka sen eron laitta vireille. Ja sit miehet ovat ihmetelleet, et miksi. Vaikka ei itsekään ole mitenkään onnellinen. Nainen tekee siis palveluksen molemmille.
Toki myös miehet voivat ottaa eron. Jossakin ketjussa tästä oli keskustelua. Miehet siinä kertoivat,
Niin? Miten liittyy aiheeseen?
Vierailija kirjoitti:
Ai kun aikuinen ihminen kiukuttelee kuin uhmaikäinen lapsi? No tragikoomista lähinnä. Eipä tässä ketjussa naiset ole kiukutellu, toisin kuin sinä.
--
Teette satoja ketjuja miehistä kuukauden aikana missä haukutte miehiä sioiksi, ja pahemmaksi.
Sekö ei ole kiukuttelua?
Täällä vaaditte miestä "hoitamaan oman osuutensa" kuvitellen että naisena teillä on oikeus määritellä mikä on miehen osuus :)
Sekö ei ole kiukuttelua?
Ja kun teille nauraa asiasta, se on kiukuttelua?
Nauraa? Ei nuo sinun vihaa tihkuvat roiskeet ole mitään naurua. Ällöttävää verbaalista oksentamista korkeintaan. Onneksi tuollaista harjottaa aika harva mies täällä. Olette vaan niin aktiivisia, et vaikutelma on toinen.
Kyllä, nainen saa ihan itse määritellä sen, mikä on hänestä miehen osuus. Ja mies puolestaan tekee vastaavan määritelmän. Mikä tässä on nyt niin vaikea ymmärtää? Aikuiset ihmiset puhuvat sovittavista asioista. Kun tarpeeksi tykkää, on valmis kompromisseihinkin. Puolin ja toisin. Jos sopua ei synny, tiet eroaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010702627.html
Miksi naisopettaja joka tienaa hyvin sekaantuu ma mulapseen? Eikö naiset etsi samantasoista kumppania, tai niin he aina väittävät. Kumminkin ma mun kohdalla tekevät aina poikkeuksen. Ma mu voi olla lukutaidoton, mutta silti suomalaisten naisten suosiossa. Olen huomannut tämän ainakin täällä Kontulassa, huonosti englantia ja suomea puhuva mies ja suomalainen nainen, ovat aika yleisiä täälläpäin.
Moccaciccelit kiinnostaa suomalaisia naisia, ikä on vain numero 🤣
Mikähän siinä on että juuri nämä kaikista kiinnostaa suomalaisia naisia? En vaan ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010702627.html
Miksi naisopettaja joka tienaa hyvin sekaantuu ma mulapseen? Eikö naiset etsi samantasoista kumppania, tai niin he aina väittävät. Kumminkin ma mun kohdalla tekevät aina poikkeuksen. Ma mu voi olla lukutaidoton, mutta silti suomalaisten naisten suosiossa. Olen huomannut tämän ainakin täällä Kontulassa, huonosti englantia ja suomea puhuva mies ja suomalainen nainen, ovat aika yleisiä täälläpäin.
Moccaciccelit kiinnostaa suomalaisia naisia, ikä on vain numero 🤣
Mikähän siinä on että juuri nämä kaikista kiinnostaa suomalaisia naisia? En vaan ymmärrä.
Enemmän nuo tuntuu kiinnostavan teitä palstamiehiä. Nytkin täällä ootte jo tunnin jauhaneet aiheesta ihan keskenänne.
*Miksi sitten haukutte miehiä joiden mielestä paikkanne on nyrkin ja hellan välissä?*
Ehkä samasta syystä kuin te miehet haukutte (kaikkia) naisia? En tiedä, kun en ketään hauku. Osaatko itse avata asiaa? (Oletko muuten noita miehiä, jotka kannattavat tuota nyrkkiaatetta, perheväkivaltaa ja naisten pahoinpitelyä? Jos olet, miksi noin? Olisi kiintoisaa kuulla, millä moista perustellaan.)
Itse asiassa on eräs henkilö, joka tietää syyn tähän. Hänet tunnetaan "Hartsana". Asui Kluuvikadulla vuosina 1997-2001. Harmi vain, että muutti Ruotsiin, ilmoittamatta mitään ystävilleen. Mitään hämärää siihen ei liittyne, mutta asia jäi vaivaamaan hänen ex-tyttöystäväänsä Raijaa. Niin, Hartsa tietää. Mutta olisi ensin selvitettävä, missä Hartsa luuraa tätänykyä?
"Miksi sitten haukutte miehiä joiden mielestä paikkanne on nyrkin ja hellan välissä?"
Ai miksi? Koska tollanen mies on ääliö. Siksi.
Vaalit paljastivat misogyyni-nasset ja rasset.
Ma mut saa naiset siitä syystä että tekevät aloitteen. Jos suomalaiset miehet tekisivät aloitteita yhtä innokkaasti niin ei tarvitsisi valittaa. Mutta ei, odotatte että nainen lähestyy teitä. Itse haluaisin suomalaisen miehen mutta kun te ette tee mitään asian eteen.
Vierailija kirjoitti:
Ma mut saa naiset siitä syystä että tekevät aloitteen. Jos suomalaiset miehet tekisivät aloitteita yhtä innokkaasti niin ei tarvitsisi valittaa. Mutta ei, odotatte että nainen lähestyy teitä. Itse haluaisin suomalaisen miehen mutta kun te ette tee mitään asian eteen.
Virittelitte MeToon ja nyt odotatte jotain alotteita? Hahaha!
Pitäkää hauskaa tuontitavaranne kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut pitävätkin, ja se tuntuu syystä tai toisesta närästävän joitakin miehiä todella pahasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut pitävätkin, ja se tuntuu syystä tai toisesta närästävän joitakin miehiä todella pahasti.
No miksi sitten valitus vähäisestä aloitteiden määrästä?! Mistä se kumpuaa? Harhaako vain oli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi niputat kaikki naiset samaan porukkaan, ei minulla ollut mitään tekemistä asian kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi sitten valitus vähäisestä aloitteiden määrästä?! Mistä se kumpuaa? Harhaako vain oli?
Onko sana ``jotkut`` sinulle jotenkin erityisen hankala hahmottaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai sinun mielestä seksuaalinen häirintä ja väkivalta on ok? Myös miesten kokemana?
Selvä. Sinua saa sit kohdella miten lystää, kun se sinulle on ok
Meille monelle muulle ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä et nyt ymmärtänyt? Joku nainen sanoi, ettei suomalaiset mehet tee aloitteita. Hän olisi halunnut suomalaisen miehen.
Eri
"Nuorten miesten ja naisten välille repesi ideologinen kuilu, eikä kukaan tiedä miksi"
Vastaus aloitukseen on ihan selvä asia. Joillekin miehille yksinkertaisesti tasa-arvon selvä lisääntyminen yleisesti ottaen on vaikea hyväksyä.
Tuo miesjoukko haluaisi edelleen pitää kiinni epätasa-arvoisista rakenteista ja käytännoistä. Haluavat säilyttää etuoiketetumman asemansa ja isomman vallan. Tätä lähtökohtaa eivät itse kuitenkaan osaa tunnistaa ja nimetä oikein. He kokevat siksi tasa-arvon monissa asioissa "naisten ylivaltaltana ja "miesten kyykytyksenä". He menettävät etuoikeutetun asemansa, joka on heidän mielissään se normi ja hyvä tilanne. He eivät osaa katsoa tasa-arvo asioita objektiivisesti ja realistisesti, ja ovat usein persoonaltaan tavallista itsekeskeisempiä, ja asettuminen toisen (esim. naisen) asemaan ei onnistu kunnolla. (Miehet on myös perinteisesti kasvatettu itsekkäämmiksi kuin naiset, joten voimakkaampi itsekkyys ja joustamattomuus on miehillä yleisempää kuin naisilla.)
Naisten parantuneita oikeuksia on seurannut ja seuraa aina vastaliike niitä vastustamaan. Tällaiset miehet haluavat "palauttaa naiset paikalleen" alistetumpaan asemaan. Etuoikeuksien vieminen, joihin on tottunut, on aina vaikeaa joillekin ja aiheuttaa vastustusta. Erityisesti siis itsekeskeisemmille ihmisille, joilla ei ole kykyä katsoa asioita niin objektiivisesti, monipuolisesti ja kokonaisvaltaisesti ja reilusti myos muiden, kuin itsensä ja edustamansa ryhmän kannalta.
Mitä tässä päivänselvässä ilmiössä on nyt vaikea käsittää?
En sano, etteikö asiaa liittyisi muitakin seikkoja, mutta kuitenkin tuo mainitsemani on tässä asiasa se selvä ydinkysymys.
ps.
Naisellisuus ja miehisyys jne ja esim. erilaiset roolijaot tai sukupuoiroolit ihmissuhteissa voi toteuttaa tasa-arvoisesti. Kyse kun nimenomaan on toisten ARVOSTUKSESTA, ei siitä, että kaikken pitäisi olla samanlaisia. Ei siitä, ettei saisi ilmentää omaa naiseuttaa tai miehisyyttään tai vaikka androgyynisyyttään.
Kyse on juuri siitä, että jokainen saa olla omanlaisensa, naisellinen tai miehinen tai mitä vain, kunhan osaa arvostaa muitakin, eikä loukkaa toisenlaisia. Osataan arvostaa erilaisten ihmisten erilaisia ominaisuuksia ja vahvuuksia, ja osataan arvostaa myos naisille yleisempiä ominaisuuksia yhtälailla kuin vaikka perinteisesti miehisyyteen enemmän liitettyjä ominaisuukisia jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Miksi sitten haukutte miehiä joiden mielestä paikkanne on nyrkin ja hellan välissä?"
Ai miksi? Koska tollanen mies on ääliö. Siksi.
Hyvin mahdollista, mutta juurihan julistitte kuinka se on sopimisasia eikä naisen päätös.
Nyt julistatte että se on ääliö.
No, naiset ovat ääliöitä koska vaativat miehiä hoitamaan vauvoja.
Nih
Erikoinen rinnastus. Mies hoitamassa omaa lastaan vs. nainen nyrkin ja hellan välissä.
Mies joka ei hoida omaa lastaan ja vaatii naista nyrkin ja hellan väliin on edelleen ääliö. Jos joku nainen vapaaehtoisesti siihen suostuu, on ääliön puoliso. Ei ehkä ihan täyspäinen. Yleensä eivät ole vapaaehtoisia, vaan alistettuja. Se ei paranna miehen ääliöstatusta.
Vierailija kirjoitti:
"Nuorten miesten ja naisten välille repesi ideologinen kuilu, eikä kukaan tiedä miksi"
Vastaus aloitukseen on ihan selvä asia. Joillekin miehille yksinkertaisesti tasa-arvon selvä lisääntyminen yleisesti ottaen on vaikea hyväksyä.
Tuo miesjoukko haluaisi edelleen pitää kiinni epätasa-arvoisista rakenteista ja käytännoistä. Haluavat säilyttää etuoiketetumman asemansa ja isomman vallan. Tätä lähtökohtaa eivät itse kuitenkaan osaa tunnistaa ja nimetä oikein. He kokevat siksi tasa-arvon monissa asioissa "naisten ylivaltaltana ja "miesten kyykytyksenä". He menettävät etuoikeutetun asemansa, joka on heidän mielissään se normi ja hyvä tilanne. He eivät osaa katsoa tasa-arvo asioita objektiivisesti ja realistisesti, ja ovat usein persoonaltaan tavallista itsekeskeisempiä, ja asettuminen toisen (esim. naisen) asemaan ei onnistu kunnolla. (Miehet on myös perinteisesti kasvatettu itsekkäämmiksi kuin n
Tämä on mielestäni paras kirjoitus aiheesta, ja varmasti lähinnä totuutta!
Olen näistä ilmiöistä jutellu mieheni ja poikani kanssa, kumpikaan ei ole huomannut omalla kohdalla mitään huonontumista elämänsä laadussa. Eivät siis koe tätä nykytilannetta mitenkään huonona itselleen. Heillä ikäeroa sen 30v. on siis kahden sukupolven näkemys.
Heh, huvittavaa, miten kuvittelet satunnaisen palstalaisen olevan joku tietty tyyppi ja sit vastailet tälle omalle mielikuvitushahmolle.