Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuorten miesten ja naisten välille repesi ideologinen kuilu, eikä kukaan tiedä miksi

Vierailija
31.01.2024 |

Nuoret naiset ovat miehiä liberaalimpia, vasemmistoon samaistuvia, vähemmän isänmaallisia ja ympäristöarvoja korostavia.

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/nuorten-miesten-ja-naisten-valille-r…?

Kommentit (22909)

Vierailija
21/22909 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, nuoret naiset yleensä miettivät mikä on oikein eli minkä kehtaa sanoa ääneen oman ikäisessä seurassa.

Esim. Maahanmuuttovastaisuus ei ole aina rasismia, se saattaa olla myös suomalaisuuden suojelemista tai ihan vain sitä ettei tietyt ihonvärit pysy terveinä kaikilla leveyspiireillä. Mutta vaikka sanoisit ihan loogisen syyn ääneen, niin ihmiset ajattelevat että olet rasisti. Joten se on helpompi olla liberaali, varsinkin jos tykkäät puhua omasta ideologiastasi.

Toinen asia joka vaikuttaa siihen saattaa olla se että miehet yleensä ottavat yhteyttä naisiin, eikä toisinpäin. Mikään ei tee henkilöstä ymmärtäväisempää kuin ulkomaalaisen tuntemisen. Ehkä miehet eivät koskaan vain tunteneet ketään ulkomaalaista positiivisissa tunnelmissa.

Vierailija
22/22909 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Feminismi nykyisessä muodossssn on puhdasta valkoinen heteromies -vihaa.

En minäkään jaksaisi miehenä kuunnella jatkuvaa sukupuoleni mitätöintiä ja syyllistämistä. Ihan kuin yhtä vähän naisena toisinpäin, mutta tätähän ei nyt kuule kun naiset on nostettu korokkeelle ja etusijalle.

Hirveää aikaa. En tiedä miten tässä vielä käy, nyt näyttää jo huonolta mm perheellistymisestä tehty tukalan hankalaa. Ja täysin tarkoituksella. Miesten ja naisten välisen luottamuksen tuhoaminen on katala poliittinen ase. Olemme jokainen velvollisia vastustamaan tuon psykologisen ruton vaikutusta, jos koetamme tehdä maastamme jatkossakin elämiskelpoisen.

Näin se on minustakin. Olen luovuttanut naisten suhteen kun en halua saman katon alle minua puolivihaavaa minun etuani vastan

Yleinen ääniioikeus oli mm. Uudessa-Seelanissa jo Suomea aiemmin 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/22909 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on niin tärkeä yhteiskunnallinen keskustelunaihe, että toivoisin pysyvän tässä. Se on mietityttänyt monia.

En tiedä ymmärtääkö molempien porukoiden kovasuisimmat tätä, että keskustelu olisi meidän kaikkken etu. Maltillisimmat, joita on varma enemmistö, ymmärtävät. 

Vierailija
24/22909 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole mikään uusi juttu. Kotoa ne esimerkit saadaan. 

Vierailija
25/22909 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen onnellinen aviomieheni kanssa. Olemme varmaan aika konservatiivinen aviopari. Isossa kuvassa Minä hoidan kotia ja mies tuo rahaa pöytään. (Siis kyllä minäkin olen töissä hyvällä palkalla ja mies siivoaa ). 

Olen onnellinen, etyä mieheni elämän periaate on vanha sanonta: happy wife, happy life. Tuo alkukantainen luolamieheni yrittää tehdä minut onnelliseksi. Ja olenkin. 

Mä taas en olisi onnellinen tuossa elämässä. Kuten moni nainen ei ole. Luolamiehelläsi tuskin olisi samanlaista halua rakastaa sinua, jos olisit halunnut hänen hoitavan kodin ja lapset. 

Vierailija
26/22909 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Suomessa naisille on annettu planeetan ensimmäisenä äänioikeus, naisilla on täällä valtavasti oikeuksia. Enemmän kuin miehille. Eli siis et haluakaan näitä oikeuksia ja haluat että naisia vihataan?"

Huoh. Miksi tällaisia kommentteja tulee tällä palstalla jatkuvasti joissa keksitään itse mitä edellinen kommentoija on sanonut sen sijaan että vastattaisiin siihen mitä hän on oikeasti sanonut. No on kai mukavampaa pitää omasta ajatusmaailmasta kiinni kuin lukea mitä toinen oikeasti sanoi.

Vierailija
27/22909 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jordan Peterson tietää, miksi. Koska miesten ja naisten erot kasvavat suurimmiksi maissa joissa satsataan lopputulosten tasa-arvoon.

Puhunut siitä vuosia ja näin se sitten näkyy. 

https://psychology.stackexchange.com/questions/23642/is-jordan-peterson…

Vierailija
28/22909 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jordan Peterson tietää, miksi. Koska miesten ja naisten erot kasvavat suurimmiksi maissa joissa satsataan lopputulosten tasa-arvoon.

Puhunut siitä vuosia ja näin se sitten näkyy. 

Jordan Peterson tiesi alun alkaenkin hyvin vähän, lääkeaddiktion, pihvidieetin ym. itsensä tuhoamisen jälkeen ei tiedä sitäkään vähää.

Psykologian emeritusprofessori Rutgersin yliopistosta 25 vuoden kliinisellä kokemuksella. Kylläpä tietää hyvinkin vähän.

Vierailija
29/22909 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostaa miksi kaikki ihmisarvoja kunnioittava ja kaikille ihmisarvoisen ja onnellisen elämän takaava on aina liberaalia? Mistä tämä määrittely tulee? Ei se ole liberaalia, se on järkevää ja kestävää. En myöskään tajua mikä pakkomielle miehille on elää mahdollisimman epätasa-arvoisessa, köyhässä, sairaassa, pelottavassa ja kurjassa maailmassa? Oikein pyrkivät siihen että saisivat kärsiä. Miksi?

Vierailija
30/22909 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noh, nuoret naiset yleensä miettivät mikä on oikein eli minkä kehtaa sanoa ääneen oman ikäisessä seurassa.

Esim. Maahanmuuttovastaisuus ei ole aina rasismia, se saattaa olla myös suomalaisuuden suojelemista tai ihan vain sitä ettei tietyt ihonvärit pysy terveinä kaikilla leveyspiireillä. Mutta vaikka sanoisit ihan loogisen syyn ääneen, niin ihmiset ajattelevat että olet rasisti. Joten se on helpompi olla liberaali, varsinkin jos tykkäät puhua omasta ideologiastasi.

Toinen asia joka vaikuttaa siihen saattaa olla se että miehet yleensä ottavat yhteyttä naisiin, eikä toisinpäin. Mikään ei tee henkilöstä ymmärtäväisempää kuin ulkomaalaisen tuntemisen. Ehkä miehet eivät koskaan vain tunteneet ketään ulkomaalaista positiivisissa tunnelmissa.

Tietyt ihonvärit ei pysy terveinä... 

Haha. Suomalaisetkaan ei pärjää ilman purkki-D-vitamiinia. Meidän ei pitäisi olla täällä? Maa takaisin saamelaisille? 

Vierailija
31/22909 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen onnellinen aviomieheni kanssa. Olemme varmaan aika konservatiivinen aviopari. Isossa kuvassa Minä hoidan kotia ja mies tuo rahaa pöytään. (Siis kyllä minäkin olen töissä hyvällä palkalla ja mies siivoaa ). 

Olen onnellinen, etyä mieheni elämän periaate on vanha sanonta: happy wife, happy life. Tuo alkukantainen luolamieheni yrittää tehdä minut onnelliseksi. Ja olenkin. 

Siis ajatteletko että mies voi olla parisuhteessa onnellinen vain jos vaimo hoitaa kodin ja mies saa olla pääasiallinen elättäjä? Melko ummmehtunutta.

M35

Ajattelen, että molemmat saavat olla sellaisia kuin ovat, ja molemmilla on oma rooli, joka on itselle ominainen, eikä kukaan pakota olemaan toisenlainen, niin se tekee molemmat onnelliseksi. 

ihmiset ovat erilaisia ja Eri ihmisille roolit ovat erilaisia. Anna meidän olla sellaisia kuin olemme. Älä tule arvostelemaan toisten elämää.

Vierailija
32/22909 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisin, että nimittelyt ja tunnepurkaukset kyettäisiin hillitsemään. Ne voi johtaa meidät yhteiskunnallisesti tilanteeseen, jota kukaan ei halua. Varsinkin nyt.

Vierailija
33/22909 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feministinen voimaantuminen näkyy paradoksaalisesti siinä, että nuoret naiset Länsimaissa voivat koko ajan entistä huonommin. Ei olisi kannattanut uskoa sitä soopaa, jota elämälle vihamieliset feministit ovat harhaoppinsa avulla julistaneet.

Vierailija
34/22909 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis ajatteletko että mies voi olla parisuhteessa onnellinen vain jos vaimo hoitaa kodin ja mies saa olla pääasiallinen elättäjä? Melko ummmehtunutta.

M35

Ymmärsit aiemman tekstin tahallaan väärin, jotta voit uhriutua. V*tti mikä pösilö.

Vierailija
35/22909 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset ovat laumasieluja. Heitä on helppo joukkohysterisoida vihervassariagenda taakse. Eivät ajattele yksilöinä.

Toisin kuin "mestarin" pe*settä nuolevat persut? 😅

Persuhullukin on herännyt palstailemaan :D

No minä taas ihmettelen että miten sinä vihervassarihullu näin aikaisin hereillä olet. Yleensä nukut puoleen päivään. 

Teen vuorotyötä ja käyn vain harvoin palstalla joten siitä syystä saat kuulla olevasi "Persuhullu" vain satunnaisesti. Harvoin nukun puolillepäivin, mutta minähän en kuulukaan mihinkään organisoituun päivystäjärinkiin joille on jaettu päivystysvuorot kuten sinä.

Vierailija
36/22909 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä taas en olisi onnellinen tuossa elämässä. Kuten moni nainen ei ole. Luolamiehelläsi tuskin olisi samanlaista halua rakastaa sinua, jos olisit halunnut hänen hoitavan kodin ja lapset. 

no tässä se pointtini onkin: rakkaus kukoistaa vain vapaudessa. Kun luolamies saa toteuttaa omaa alkukantaisuuttaan, on hän onnellinen.

vaatimukset tappavat rakkauden.

Vierailija
37/22909 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Feminismi nykyisessä muodossssn on puhdasta valkoinen heteromies -vihaa.

En minäkään jaksaisi miehenä kuunnella jatkuvaa sukupuoleni mitätöintiä ja syyllistämistä. Ihan kuin yhtä vähän naisena toisinpäin, mutta tätähän ei nyt kuule kun naiset on nostettu korokkeelle ja etusijalle.

Hirveää aikaa. En tiedä miten tässä vielä käy, nyt näyttää jo huonolta mm perheellistymisestä tehty tukalan hankalaa. Ja täysin tarkoituksella. Miesten ja naisten välisen luottamuksen tuhoaminen on katala poliittinen ase. Olemme jokainen velvollisia vastustamaan tuon psykologisen ruton vaikutusta, jos koetamme tehdä maastamme jatkossakin elämiskelpoisen.

Näin se on minustakin. Olen luovuttanut naisten suhteen kun en halua saman katon alle minua puolivihaavaa minun etuani vasta

Suomessa annettiin äänioikeus naisille JA miehille samaan aikaan. Sitä ennen ei rahvaalla miehelläkään ollut äänioikeutta

Vierailija
38/22909 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tasa-arvoisemmaksi maailma muuttuu sitä enemmän miesten ja naisten väliset erot kasvavat. Eli tuhoamme itsemme jälleen kerran ja ihmettelemme miksi nuoret voivat huonosti. Feminismi on suistunut raiteiltaan jos verrataan siihen mitä sen oikeasti pitäisi olla. Miehet luovuttavat naisten suhteen ja naiset ovat hukassa.

Miehet on hukassa kun ei saa orjuutettua naisia. Naisilla on asiat hyvin.

Tosi hyvin. Lataamossa joka toinen.

Vierailija
39/22909 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liberaalit ovat tunnetusti hyviä, kohtuullisisia ja neuvottelutaitoisia jos haluavat. Ovatko myös nuoret naiset, vai vaan 60 v miehet?

Vierailija
40/22909 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivoisin, että nimittelyt ja tunnepurkaukset kyettäisiin hillitsemään. Ne voi johtaa meidät yhteiskunnallisesti tilanteeseen, jota kukaan ei halua. Varsinkin nyt.

Turhaa on toiveesi, ikävä kyllä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä