Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maksaisin veroa ihan mielelläni 160 000 vuosituloista

Vierailija
30.01.2024 |

Ja hyväntekeväisyyteen vielä köyhille, eläimille, luonnon hyväksi, lääketieteeseen ja kulttuuriin sekä yleiseen yhteiskunnan kehitykseen, kuten liikenne, asuminen jne.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuostahan maksetaan reippaat verot ja käteen jää n 80 000. Sillä summalla ei vuotta esimerkiksi pk-seudulla perheenä herroiksi elellä. 

Minä eläisin herroiksi jo puolella tuosta. Tietty jokaisella on oma käsityksensä mitä se "herroiksi eläminen" pitää sisällään, mutta minulla ei olisi hätä päivääkään, jos käteen jäisi vaikka 40 000 vuodessa. Olisi jopa varaa joskus hemmotella itseään ja lapsia.  

Minä eläisin kuin kuninkaallinen sillä summalla. Nykyinen noin 8000-8500€ vuodessa pitää hengissä mutta mitään muuta sillä ei saakaan.

Vierailija
22/30 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole itse sitä vaivaa nähnyt sen saadaksesi on maailman helpointa lahjoittaa se pois. 😂

Sekö on käsityksesi anteliaisuudesta? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et maksaisi. Kun saisit tuon palkat muuttuisit samanlaiseksi verojen maksamisesta ulisiaksi kuten kaikki tuon ansaitsevat.

Vierailija
24/30 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuostahan maksetaan reippaat verot ja käteen jää n 80 000. Sillä summalla ei vuotta esimerkiksi pk-seudulla perheenä herroiksi elellä. 

Minä eläisin herroiksi jo puolella tuosta. Tietty jokaisella on oma käsityksensä mitä se "herroiksi eläminen" pitää sisällään, mutta minulla ei olisi hätä päivääkään, jos käteen jäisi vaikka 40 000 vuodessa. Olisi jopa varaa joskus hemmotella itseään ja lapsia.  

Minä eläisin kuin kuninkaallinen sillä summalla. Nykyinen noin 8000-8500€ vuodessa pitää hengissä mutta mitään muuta sillä ei saakaan.

Minkä verran muita tukia saat, esim. asumistukea? Parempituloiset eivät saa tukia, vaan maksavat asumisen ym. tuloistaan.

Vierailija
25/30 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se pressan palkka ole kuin vähän yli kymppitonnin kuussa. 

Netto.

Kyllä se on brutto, ei se ole verollista. Huono palkka verrattuna duuniin. 

Vierailija
26/30 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse maksan veroja reilu 120 000 euron vuosituloista, enkä todellakaan mielelläni. Progressiivinen verotus vie siitä niin paljon, ettei pääse elämään herroiksi. Kaikki maksaa nykyään niin paljon, että rahat vaan häviävät jonnekin vaikken ole millään tavalla tuhlaavainen luonne. 

Tuo 120 000€/v tekee 10 000€/kk, vaikka tuosta menisi 70%:a veroa pitäisi pärjätä hyvin. Olet todella tuhlari, jos tuo bruttotulo ei riitä.

Vierailija
27/30 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse maksan veroja reilu 120 000 euron vuosituloista, enkä todellakaan mielelläni. Progressiivinen verotus vie siitä niin paljon, ettei pääse elämään herroiksi. Kaikki maksaa nykyään niin paljon, että rahat vaan häviävät jonnekin vaikken ole millään tavalla tuhlaavainen luonne. 

Tienaan sinua selvästi vähemmän mutta silti yli omien tarpeideni. En sitten tiedä onko se Herroiksi elämistä.

Vierailija
28/30 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuminen taitaa kuitenkin olla ilmaista evakossakin ja hyvät auto-  ym. muut kyydit kaupan päälle. Eikös se Mäntyniemi mene remonttiin?

Vierailija
29/30 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alv:ia maksaa kaikki saman prosentin verran ja mahdollisia haittaveroja myös. Siinä meillä on tasaveroa.

Vierailija
30/30 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo 120 000€/v tekee 10 000€/kk, vaikka tuosta menisi 70%:a veroa pitäisi pärjätä hyvin. Olet todella tuhlari, jos tuo bruttotulo ei riitä.

Kyllä se riittää, ei siitä ole kyse. Rahat vaan häviävät jonnekin ja sen mitä säästää, menee sitten aika ajoin esimerkiksi auton ostoon, vaikken ostakaan usein enkä ökyautoa. Viimeksi Toyotan vuonna 2017. Plussan puolelle se, että voin ostaa uutena. Kyse on siitä, etteivät nuo tulot riitä herroiksi elämiseen vaan keskiluokkaiseen elämään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kolme