Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te yhdenlapsen vanhemmat pärjäätte, jos lapsenlapsia ei näy ja ikää pian 70v? Joko on elämänhalu lähtenyt?

Vierailija
07.01.2024 |

Miten on?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin pärjään. Huonommin pärjäisin, jos pitäisi taaperoita tai isompiakaan lapsia hoitaa.

Vierailija
2/22 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin menee. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että elämänhalu häipyy, jos ei näy jatkoa suvulle. Toivon että jokainen saa nauttia siitä tiedosta, että elämä jatkuu lapsenlapsissa. 

Toki jos on itse lapseton, on tämä paha rasti. 

Vierailija
4/22 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt selkis miks mun isä yllättäen kuoli just ennen 70v-päiväänsä, oli siis menettänyt elämänhalunsa mun lapsettomuuden takia. 

Vierailija
5/22 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekoja teorioita.

Vierailija
6/22 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni kuoli ekan lspsenlapsen odotusaikana. Häntä ilahdutti paljon se, että se lspsenlapsi oli jo olemassa ja tulossa, vsikka hän itse joutui lähtemään jo 66 v iässä. Niin elämä menee.

Vierailija
7/22 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän, että elämänhalu häipyy, jos ei näy jatkoa suvulle. Toivon että jokainen saa nauttia siitä tiedosta, että elämä jatkuu lapsenlapsissa. 

Toki jos on itse lapseton, on tämä paha rasti. 

En ole narsisti, joten ei kiinnosta tippaakaan. Minä elän nyt, sitten kuolen ja unohdun.

Vierailija
8/22 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa ainakin säästyy varsinkin jouluna, kun ei ole nuorempaa sukupolvea käsi ojossa odottamassa milloin mitäkin. Ja samaa mieltä, että en todellakaan haluaisi olla vähän väliä lastenhoitoapuna. Muutenkin ihan hullu ajatus nykypäivänä, että lapsenlapset pitäisivät huolta isovanhemmistaan. Vaikka olisivatkin lapsena olleet usein mummolassa hoidossa.

Vierailija
9/22 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi siitä pitäisi elämänhalu menettää?

Vierailija
10/22 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi siitä pitäisi elämänhalu menettää?

Kyllähän sellaisia on, joille ensin lapset on olleet ainoa asia elämässä, ja myöhemmin kieli pitkällä odotetaan ja vaaditaan lapsenlapsia kun elämässä ei ole mitään muuta sisältöä kuin jälkikasvu. 

Vierailija
11/22 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhea kysymys. Ei kai kenenkään elämänhalu lähde jos lapsi on sinkku ja ei ole lastenlapsia. Ei kai kuka tahansa sovi kumppaniksi, osalla ei uraakaan ja pieni lapsi olisi vaativa. Ihmisten tilanne erilainen. Kiva jos oma lapsi on elossa kuitenkin varmaan.

Vierailija
12/22 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo maailman tilanne niin ihastuttavalta näytä...

Vierailija
13/22 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, lapsenlapsia odottaa vain yhden lapsen vanhemmat ? Olisiko pitänyt tehdä toinenkin lapsi, niin voisi odottaa lapsenlapsia kahdelta lapselta. Minulla on neljä lasta eikä kukaan ilmeisesti aiokaan lisääntyä tai näin ovat kertoneet.

Vierailija
14/22 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Olen onnellinen että sain itse yhden lapsen vaikka oli sanottu etten koskaan saa lapsia. Jos suku ei minun osalta jatku niin itselläni on 8 sisarusta ja heillä isot perheet joten tämä suku ei hetkeen sammu. Äidilla oli eläessään 82 lastenlasta ja hänen jälkeensä on jo seuraavakin sukupolvi kasvanu. Olen saanut hoitaa lapsia ihan tarpeeksi ja tälläkin hetkellä käy sukulaisten pienet vieraat kylässä.

Vierailija
15/22 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi lasta, tytör ja poika. Olen 72-vuotias ja mies on ensi kuussa 75-vuotias. Lapsenlapssia ei ole.

Iloitsemme siitä, että meiltä ei olla jatkuvasti pyytämässä palveluksia.

Vierailija
16/22 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikää on kohta 72 ja ei ole lapsia eikä lapsenlapsia, joten en niitä kaipaakaan.... elämä on ihanaa, ollut aina ja niin nytkin.

Enkä ole mikään mummoutunut

Vierailija
17/22 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole lähtenyt, matkustelen, nautin viiniä, iloitsen miehistä (panemisesta), teatterista, keikoista ja kaikesta mukavasta. 

Vierailija
18/22 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sekoja teorioita.

Ei vaan tyhmää sakkia kun tähän täkyyn tarttuvat. Täällä on niin va j A A mielistä väkeä, ei tarvitse kuin jonkun älyttömyyden kirjoittaaa niin väki paasaa monta vuorokautta näppikset kuumana. 

Vierailija
19/22 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä tämä "miten on?" ja "Niin?" Keskustelun otsikot on aina tosi huonoja. Ei yhtään järkeviä. 

Vierailija
20/22 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan se kiva saada lapsenlapsia, mitä sitä kiistämään. Mutta en mä jaksa uskoa että menettäisin elämänhaluni jos en niitä saisikaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän