Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies piruilee, jos yritän saavuttaa jotain

Vierailija
30.01.2024 |

Esimerkkejä: 

minulla on pari harrastusta, joita tein korona-aikaan tiiviimmin kun oli enemmän aikaa. Yksi oli kirjan kirjoittaminen. Mies usein sanoi "On kunnia olla kirjailijan kanssa" sellaisella ivallisella äänensävyllä. 

Eilen sain yhteydenoton eräästä työpaikasta. En nyt viitsi laittaa tarkkaan, mutta johtava asema olisi kyseessä. Kerroin miehelle työn vaatimukset ja miten omat tutkintoni vastaisivat työtä, vaikkei se ole ihan oikea paikka minulle. Mies pirullisesti: "En tiennyt asuvani niin pätevän henkilön kanssa". 

Miksi tekemiseni ovat miehelle vitsi?

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet tyhjäntoimittaja ja mies ei enää ota tosissaan.

Vierailija
42/67 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se toki on kuulijan korvassa. Kommentit sisällöltään eivät ole ollenkaan huonoja, mutta jos sanoi vinoilevaan äänensävyyn niin joo...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

taidat olla kaikestaloukkaantuja. ei ihan jokainen kykene loukkaantumaan jos kehutaan päteväksi ja sanotaan että on kunnia olla kanssasi.

Vierailija
44/67 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

JSS!

Samaa mieltä.

Vierailija
45/67 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi vuonna 40 v hääpäivä ja jälleen kerran saan olla kiitollinen omasta ihanasta, tukevasta ja kannustavasta aviomiehestäni. Otan osaa Ap.

Vierailija
46/67 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumppanin kuuluu kannustaa toista saavuttamaan unelmansa. Jätä ihmeessä tuommoinen mies, joka latistaa sinua.

Vierailija
47/67 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rupea sanomaan miestäsi tolloksi.

Mitä järkeä on jäädä tuommoiseen suhteeseen ja haukkua toinen toisiaan? Kaistapäistä hommaa. Fiksu ihminen pakkaa kimpsut ja kampsut ja ei osallistu tuommoiseen lapselliseen peliin.

Vierailija
48/67 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et kysy häneltä?

On myös mahdollista että kokee sanomisesi p*skan tärkeänä pätemisenä johon vastaa "samalla mitalla". 

Miksi ihmettelet asiaa täällä kun sun pitäisi puhua miehesi kanssa? 

Ehkä hän on idiootti johtui tuo käytös mistä hyvänsä mutta saisit sen varmemmin selville keskustelemalla hänen kanssaan.

Jos puolisoni suhtautuisi minuun noin vihamielisesti, se olisi eron paikka. 

Minulle se oli lopulta eron paikka, kaiken muun lisäksi. - eri. 

Vierailija
49/67 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumppanin kuuluu kannustaa toista saavuttamaan unelmansa. Jätä ihmeessä tuommoinen mies, joka latistaa sinua.

Ihan jo lähtökohtaisesti kannattaa valita kumppani jonka kanssa jakaa samankaltaisen ajatus- ja arvomaailman, yhtenäisiä tulevaisuuden tavoitteita ja haaveita. Ihminen kenen kanssa elää saman rytmisesti eli on samassa elämäntilanteessa (iso ikäero ei yleensä toimi kuten ei sekään että toisella on kolme lasta eikä hän todennäköisesti lisää halua vaikka kumppani on vielä lapseton), omaa samankaltaisen tavoitteellisuuden (uralla eteneminen, uuden rakentaminen) ja aikaansaamisen taso on suht sama (toinen jahkailija, toinen spontaani tekijä ei yleensä toimi, ainakaan pidemmän päälle) ja tosiaan, jopa se samankaltainen päivärytmikin on tärkeä asia (etenkin pienessä asunnossa iltavirkku- aamuvirkku on huonohko combo pidemmän päälle).

Nuo edellä mainitut on melkoisen paljon tärkeämpi asioita kuin esim se, että määrittelee kumppanille tietyn minimi kuppikoon tai pituuden. Tai että kumppanilla pitää olla littana maha ja tietynlainen tukka.

Vierailija
50/67 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolle ukolle menestykseksi on uhka. Ei jatkoon! 

Vierailija
51/67 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkeä on jäädä tuommoiseen suhteeseen ja haukkua toinen toisiaan? Kaistapäistä hommaa. Fiksu ihminen pakkaa kimpsut ja kampsut ja ei osallistu tuommoiseen lapselliseen peliin.

Todella moni on just tuollaisessa kaistapäisessa suhteessa. Ei liene liioittelua jos sanoo, että noin 80-90 % pareista pitäisi "jakaa uudelleen" vaikka väkisin. Nimittäin ihan jo se, että kelpuuttaa vaan jonkun parisuhteeseen edesauttaa kummasti tuollaisen tilanteen muodostumista jossa toinen ainoastaan ärsyttää. Aikansa sen saa varmaan/ehkä pidettyä sisällään, mutta lopulta ei pysty eikä edes viitsi vaan se kaikki sisällä vellonut v!tutus ja kauna tulee ulos.

Se onkin sitten ihan toinen juttu, että miksi nämä ihmiset jumittaa siinä sysipaskassa suhteessaan ainakin niin kauan, että ovat kurkkuaan myöten katkeroituneita ja vihaavat vastakkaista sukupuolta. Tai pahimmassa tapausessa toinen lähtee laudoissa ja toinen raudoissa. Kenelläkään ei ole kuin yksi elämä ja sen ainutlaatuisuutta kannattaisi arvostaa.

Vierailija
52/67 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä seurustelin pari vuotta sitten miehen kanssa, jonka kanssa alkuun tienattiin yhtä paljon. Etenkin kuitenkin seurustelun aikana työelämässä ja sain uuden työn ja sittemmin palkankorotuksen. Kun kerroin näistä miehelle, niin en saanut mitään kommenttia, onnittelua, en mitään. Itse ainakin onnittelen mielelläni ja olen toisen puolesta onnellinen, jos hän saavuttaa elämässään haluamiaan asioita. Noh, tän kaverin vapautin sitten muiden syiden vuoksi muiden naisten "iloksi" ja nyt se itkee perään

Vierailija
53/67 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella moni on just tuollaisessa kaistapäisessa suhteessa. Ei liene liioittelua jos sanoo, että noin 80-90 % pareista pitäisi "jakaa uudelleen" vaikka väkisin. Nimittäin ihan jo se, että kelpuuttaa vaan jonkun parisuhteeseen edesauttaa kummasti tuollaisen tilanteen muodostumista jossa toinen ainoastaan ärsyttää. Aikansa sen saa varmaan/ehkä pidettyä sisällään, mutta lopulta ei pysty eikä edes viitsi vaan se kaikki sisällä vellonut v!tutus ja kauna tulee ulos.

Se onkin sitten ihan toinen juttu, että miksi nämä ihmiset jumittaa siin

Tää oliihan helkutin hyvin kirjoitettu! Välillä on tosi kylmäävä kuunnella jossain illanvietossa tms. sitä toisen arvostelua, mollaamista jne. Itse aina mietin, että mitä ihmettä nuo ihmiset tekee enää yhdessä, kun se suhde on niin kamala. En mä ainakaan ala kuuntelemaan veetuilua ihmiseltä, jonka pitäisi olla mun tuki ja turva ja toisinpäin

Vierailija
54/67 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin... Sain kutsun haastatteluun. Sanoin eilen valmistautuvani mielessäni kysymyksiin. 

Mies: "kysy multa joku kysymys"

Yritin päästä tilanteesta heittämällä ympäripyöreitä "mitä voit tuoda tähän rooliin?" "Mitkä ovat vahvuutesi ja heikkoutesi". En halunnut tulla sparratuksi 

Mies vastasi vitsillä ja kysyi takaisin saivartelevan kysymyksen ammattietiikasta. Olin siis just sanonut meneväni nukkumaan enkä todellakaan ollut millään työhaastattelutuulella. 

"Olen ollut haastattelemassa ihmisiä työhönotossa."

No kiva tietää klo 23.50.

Urpo 🙄

Vierailija
55/67 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"

Sanot että rakastat minua

Mutta työstäni puhut alentavasti halveksien

Kuukausipalkkani ansaitset ohimennen jonakin iltapäivänä kun otat aurinkoa pihalla

Mielipiteistäni et voi tietää mitään sillä sinun ääntäsi ei voi ylittää kun esität omia mielipiteitäsi

Ihmisiäni koetat mitätöidä miten vain suinkin voit jos tiedät että he ovat minun ihmisiäni

Aikani on aina ollut käytettävissäsi tarpeittesi mukaan

Uskollisuuteni on sinulle tärkeää"

Märta Tikkanen: Vuosisadan rakkaustarina 

Vierailija
56/67 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tarpeeksi suuri syy jättää?

Vierailija
57/67 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"

Kuukausipalkkani ansaitset ohimennen jonakin iltapäivänä kun otat aurinkoa pihalla

Mielipiteistäni et voi tietää mitään sillä sinun ääntäsi ei voi ylittää kun esität omia mielipiteitäsi

Ihmisiäni koetat mitätöidä miten vain suinkin voit jos tiedät että he ovat minun ihmisiäni

Kiitos sinulle, kuka oletkin!

Vierailija
58/67 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuri osa suhteista on paskaa.

Vierailija
59/67 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"

Kiitos sinulle, kuka oletkin!

Märta Eleonora Tikkanen (o.s. Cavonius, vuosina 19581963 Ginman; s. 3. huhtikuuta 1935 Helsinki) on suomenruotsalainen kirjailija, toimittaja ja opettaja.

Vierailija
60/67 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi