Mies piruilee, jos yritän saavuttaa jotain
Esimerkkejä:
minulla on pari harrastusta, joita tein korona-aikaan tiiviimmin kun oli enemmän aikaa. Yksi oli kirjan kirjoittaminen. Mies usein sanoi "On kunnia olla kirjailijan kanssa" sellaisella ivallisella äänensävyllä.
Eilen sain yhteydenoton eräästä työpaikasta. En nyt viitsi laittaa tarkkaan, mutta johtava asema olisi kyseessä. Kerroin miehelle työn vaatimukset ja miten omat tutkintoni vastaisivat työtä, vaikkei se ole ihan oikea paikka minulle. Mies pirullisesti: "En tiennyt asuvani niin pätevän henkilön kanssa".
Miksi tekemiseni ovat miehelle vitsi?
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Minun mieheni on samanlainen kuin sinun, ap. Miehiemme käytös ei voi johtua muusta kuin huonosta itsetunnosta ja kateellisuudesta. Tuota käytöstä on todella vaikea ymmärtää.
Mitä sanot miehellesi?
huonoitsetuntoinen, epävarma, kokee uhkaa
Vierailija kirjoitti:
Hän haluaa lytätä sinua ja murtaa itsetuntosi, jotten uskaltaisi erota, kun hän ryhtyy kunnolla ikäväksi.
Kyllä se tuollaiselle itsetunnon lyttääjälle tuli kerrankin hiljaisuus kun yllättäen sanoinkin, et tää oli tässä. Eipä sanaakaan saanut suustaan. Onneksi minä sain suhteen viimeisen sanan ja se oli juurikin, et mä lähen.
Rupea sanomaan miestäsi tolloksi.
JSSS
Vit tu mikä mulkku. Ja sanon näin miehenä.
Puolisoiden pitää kaikin tavoin tukea ja kannustaa toisiaan.
Olin monta vuotta naimisissa. Nuoruuden huumassa naimisiin ja avioliiton alkuaikoina vaimoni ei halunnut tehdä töitä, kun halusi elää, matkustella ja shoppailla. Ei siin mitään, mutta sen piti tapahtua minun rahoilla, joka en ole kuin keskituloinen. Meni muutama vuosi ja hän kyllästyi elämäänsä, kun en voinut rahoittaa sellaista elämää kun hän halusi- ja kotona kökkiminen oli tylsää. Alkoi etsiä töitä ja sai enää matalapalkkaisia hanttihommia, kun track recordi oli pilattu lorvimalla. Sitten kävikin niin, että minä olinkin luuseri, heikko ja syy siihen, että hänen elämänsä on pilalla. Erohan siitä tuli.
Taisi kuitenkin kasvaa jonkun verran, kun ollaan nykyään väleissä ja on pyytänyt tekemisiään anteeksi. Joskus kun asiat on liian helppoja, mitään ei haluta tehdä ja kun ne käyvät vaikeaksi, se pakottaa kasvamaan. Vaikuttaisi siltä, että miehesi ei ole tarvinnut kasvaa. Mikäli näin ei pian tapahdu, olet kohta luuseri, heikko ja syy siihen, miksi hänen elämänsä on pilalla.
Tsemppiä.
Mies vaikuttaa hölmöltä. Jos hän huomauttelee ilkeästi tiedostamattaan, on hän idiootti.
Vierailija kirjoitti:
Miehelläsi on huono itsetunto. Sieltä noi kommentit kumpuaa.
Tämä. Mun exän oli myös pakko vähätellä ihan kaikkea mitä sain tai mitä minulle tapahtui. Jos sain jostakin asiasta hyvää palautetta, niin mies tiuski että ei ne tiedä millainen olet. Jos saavutin jotakin tai etenin vaikka työpaikallani, niin mies lyttäsi heti että kuka vaan saa tuon ja että jonkun hänen kaverinsa nainen on kolme kertaa parempi eikä minusta koskaan ole samoihin saavutuksiin. En tiedä mikä hänellä oli vialla mutta ei onneksi enää tarvitse tietääkään.
Kysy itseltäsi tämä kysymys: miksi tuhlaat elämääsi miehen kanssa, joka ei kunnioita sinua eikä arvosta saavutuksiasi vaan ivaa niitä?
Entä mitä vastaa mies itse tuohon samaan kysymykseen, kun esität sen hänelle?
Ei sinun tarvitse tuollaiselle kertoa mitään tai pyytää lupaa. Tee mitä haluat.
Leiki kotona vaikka tyhmää pikkutyttöä, pulise jotain sisäsiistiä, vaaratonta ja toteuta itseäsi muualla.
En tiedä, mutta olen ollut nuoruudessani yhdessä vastaavanlaisen miehen kanssa. Ihan kaikki mitä tein oli miehen mielestä jotenkin "pelleä", noloa tai typerää. Samoin kaikki mitä sanoin, ajattelin tai mistä tykkäsin.
Ja älä edes kysy miksi mä tuossa suhteessa olin. Ei ollut mikään saalis tuo mies miltään kantilta, mutta jotenkin sitä kuvitteli että kunhan on nyt joku..
Koska naisten puuhastelut nyt ovat pelkkiä vitsejä.
Miehen käytöksen sijasta ihmettelisin sinuna miksen ole jo laittanut luiskaan koko ukkoa.
En kysyisi, miksi piruilee, vaan miksi olisit ihmisen kanssa, joka ei ole puolellasi, ei halua sulle parasta, ei tue eikä kannusta.
Tämän ilmiön muuten näkee tosi selvästi noissa Hengenvaarallisesti lihava -jaksoissa. Tosi usein puoliso alkaa temppuilla todella rankasti, kun tajuaa että valas kohta voi kasvattaakin jalat alleen. Yleensä se lihavanapitäjä on mies, mutta ei aina.
Parempi kuollut tai räähkänä kituva puoliso kuin sellainen, joka voi päivänä minä hyvänsä ottaa ja jättää. Noinhan se ajatus kulkee.
No niin... Sain kutsun haastatteluun. Sanoin eilen valmistautuvani mielessäni kysymyksiin.
Mies: "kysy multa joku kysymys"
Yritin päästä tilanteesta heittämällä ympäripyöreitä "mitä voit tuoda tähän rooliin?" "Mitkä ovat vahvuutesi ja heikkoutesi". En halunnut tulla sparratuksi
Mies vastasi vitsillä ja kysyi takaisin saivartelevan kysymyksen ammattietiikasta. Olin siis just sanonut meneväni nukkumaan enkä todellakaan ollut millään työhaastattelutuulella.
"Olen ollut haastattelemassa ihmisiä työhönotossa."
No kiva tietää klo 23.50.
Minun mieheni on samanlainen kuin sinun, ap. Miehiemme käytös ei voi johtua muusta kuin huonosta itsetunnosta ja kateellisuudesta. Tuota käytöstä on todella vaikea ymmärtää.