Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Stubbin vaimon kielitaito

Vierailija
30.01.2024 |

Toivottavasti Alexin vaimo laitetaan ihan heti kielikurssille. Hirveää kuunneltavaa oli hänen haastattelut. Ei meillä voi olla presidentin puolisona henkilöä joka ei osaa suomea puhua. Ja toinen ihmettelyn aihe on, miksi ei osaa? Alex ei ole nähnyt tarpeelliseksi vaimon suomen kielen taitoa vaikka hän itse onkin vuosikaudet tehnyt Suomessa politiikkaa? 

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stubbhan ei maksa veroja Suomeen, kertoo jotain hänen arvoista.

Vierailija
42/52 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten ihmettelen, että miksei tuota Stubbin rouvaa voitu haastatella englanniksi? Itse olen ihmeissäni monta kertaa havainnut, että jopa suomea erinomaisesti osaavia ulkomaalaisia haastatellaan Suomessa usein englanniksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osoittaa kinnostuksen puutetta, joka on myös kunnioituksen puutetta.

Toivon, ettei kumpikaan mahd. presidentin puolisoista ota aktiivista roolia, koska he eivät kertakaikkiaan kykene edustamaan Suomea ja suomalaisia.

Esim. valtiovierailuilla kysellään syvällisestikin maan kulttuurista ja historiasta, kielestä ja perinteistä.

Kuinka paljon luulet rouva Stubbin TARVINNEEN suomen kieltä täällä asuessaan? Hän olisi luultavasti pärjännyt arjessaan ja töissään vallan mainiosti englannilla ja ruotsilla ja jollain 50 sanan suomen kielen varastolla. Tuollainen suomen kielen taito tuollaisen taustan omaavalla ihmisellä kertoo nimenomaan vahvasta kiinnostuksesta sekä lahjakkuudesta, hyvästä kielipäästä. 

Vierailija
44/52 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi meno Linnassa olla aika erilaista jos Suzanne Innes-Stubb siellä emännöi. Loppuu pönötys.

Vierailija
45/52 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä taitaa nyt tulla enää arvokysymykset eteen, ei niinkään kenenkään puolison kielitaito. Oletteko valmiina äänestämään oikeistolaista Stubbia vai vasemmalla olevaa Pekkaa? 

Pekka ei ole kyllä sen enempää vasemmalla kuin Rehn. 

Vierailija
46/52 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osoittaa kinnostuksen puutetta, joka on myös kunnioituksen puutetta.

Toivon, ettei kumpikaan mahd. presidentin puolisoista ota aktiivista roolia, koska he eivät kertakaikkiaan kykene edustamaan Suomea ja suomalaisia.

Esim. valtiovierailuilla kysellään syvällisestikin maan kulttuurista ja historiasta, kielestä ja perinteistä.

Haha. Ei täällä tiedä Suomen alueen alkuperäiskulttuurista ja arjalaisista suomenheimoista edes nykyiset "suomalaiset" , saati ulkomaalaiset. Mitä sä kertoisit ulkomaalaisille? Että kykit Kalevalalla, mikä käytiin Vienasta? Ja puhut arjalaisten suomen kieltä, minkä metsäläiset esi-isäsi adaptoivat ensinmainituilta? 

Vierailija
47/52 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää oikeesti, jos Trump kutsuttaisiin Suomeen turvatakuukeskustelujen merkeissä ja Peksi esittelisi hänelle latinopoikkiksensa. Ei taitais Trump kovin vakavasti ottaa Suomen asiaa.

Vierailija
48/52 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tehdä noin ulkomaalaisesta presidenttiä. Stubb puhuu mielumin ruotsia ja rouva ei puhu suomea.Terv.perussuomalainen

Stubb on aloittanut suomen kielisessä koulussa ja hänen äitinsä on Setälän sukua,  jossa suomen kieli oli arvossaan.

Alex puhuu erottäin hyvää suomea ja monta muutakin kieltä,

Samoin Suzanne on oppinut hyvin sekä suome että ruotsin. vaikka häne työnsä Suomessa liike-elämässä on  ollut englanti. Suzanne osaa äidinkielesnä englannin lisäksi mm. ranskaa, Upea tuleva presidentin puoliso!

Persuissa  ei kielitaito ole arvostettava asia. Kannustan siitä huolimatta myös heitä opeiskelemaan kieliä.

Vierailija
49/52 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antonio puhuu paremmin suomea.

Ja uutisten mukaan vetää naisia avokämmenellä naamaan. Lähde: Iltalehti

Vierailija
50/52 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stubbhan ei maksa veroja Suomeen, kertoo jotain hänen arvoista.

Sinulla ei taida olla käsitystä kansainvälisestä verotukseta. Jos hän on työskennellyt viime vuodet töskennellyt 

Firenzessä, kuinka moneen paikkaan hänen pitäisimaksaa veroja? Ota selvää asioista!

Vierailija
51/52 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten ihmettelen, että miksei tuota Stubbin rouvaa voitu haastatella englanniksi? Itse olen ihmeissäni monta kertaa havainnut, että jopa suomea erinomaisesti osaavia ulkomaalaisia haastatellaan Suomessa usein englanniksi.

Jopa keskenään suomalaiset puhuvat töissä keskenään englantia!

Vierailija
52/52 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jopa keskenään suomalaiset puhuvat töissä keskenään englantia!

Tämä. Ja nyt yhtäkkiä se on joku ongelma, että paikalla on henkilö, joka oikeasti puhuu englantia paremmin kuin suomea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kuusi