Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auton kolhu parkkipaikalla

Vierailija
29.01.2024 |

Voiko kolhia toisen autoa niin, että toisessa autossa on maalinaarmut mutta omassa ei mitään jälkeä? 

Viereisen auton omistaja odotti vihaisena parkkipaikalla, syytti minua autonsa kolhimisesta. Hänen punaisessa autossaan on vaalea naarmu kyljessä, mutta minun valkoisessa autossani ei näy naarmun naarmua. En myöskään ole huomannut törmäystä. Voinko syyllinen olla minä? 

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs herra maksetussa parkki paikassa.Onnistunut auton parkeraa viereisen auton viereen näkemättä parkki ruutuja.Kun tullut autosta ulos, onnistunut viereisen auton kolhimaan oman  auton etuovella.Ottamatta vastuuta teostaan  Heka-Kerostalon pihalla .

Vierailija
22/43 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIksi hän sinua syyttäisi ellei olisi varma syyllisyydestäsi? Tehän pysäköitte vakiopaikoille, joten ei se voi kukaan muukaan olla, joka olisi randomisti tyhjästä tullut ja sun ruutuasi käyttänyt ja vielä samanvärisellä autolla.

Vaikkei Poliisi näitä tutki, niin asian voi halutessaan viedä syyttäjälle ja haasta kolhijan käräjille. Maksatko mieluummin kymppitonnin asianajokuluja vai myönnätkö virheesi ja annat vakuutuksesi korvata hänen vahinkonsa?

Kumpaa pitäisit parempana, jos sun autoa kolhitaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, naisen logiikka taustalla. Halusin vaan vähän varmistusta oman ajattelun taakse ja täällä on kätevä anonyyminä kysellä. Auto oli siinä kun pysäköin, ja mulla musiikki soi. Uskon kuitenkin että olisin huomannut jos olisin osunut. Antaa sedän raivota. 

Vierailija
24/43 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sen törmäyksen huomaa 😅 Eikä sillä toisella ole mitään todisteita. 

Maalijälki on. Voi myös olla silminnäkijä.

Miksi puolustelet vahingontekoa? Oletko itsekin usein paennut kolhittuasi naapurien autoja? Vakuutushan ne korvaa, sun vakuutus.

Ap kysyi, huomaako itse jos kolhii. Miksi tuollaista kysyisi joku, joka tietää kolhineensa? Olisin itsekin nuorena ja epävarmana voinut epäillä, että olen kolhinut huomaamattani, jos joku minulle pää punaisena olisi niin väittänyt. 

Vierailija
25/43 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, naisen logiikka taustalla. Halusin vaan vähän varmistusta oman ajattelun taakse ja täällä on kätevä anonyyminä kysellä. Auto oli siinä kun pysäköin, ja mulla musiikki soi. Uskon kuitenkin että olisin huomannut jos olisin osunut. Antaa sedän raivota. 

Kyllä sen pienenkin kosketuksen tuntee vaikka kuinka soisi musiikki kovalla. 

Vierailija
26/43 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tämä oli siis ulkoilualueen parkkipaikka eli ei omassa ruudussa.  

Vierailija
27/43 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Who cares, sanot urpolle!

Ei sun tarvii keskustella asiasta sen kanssa mistään. Sillä on vakuutus joka sen korvaa ja millä todistaa sun tehneen mitään, niinpä...

Unohda koko juttu ja poliisi ei moista ala tutkia...

Vierailija
28/43 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MIksi hän sinua syyttäisi ellei olisi varma syyllisyydestäsi? Tehän pysäköitte vakiopaikoille, joten ei se voi kukaan muukaan olla, joka olisi randomisti tyhjästä tullut ja sun ruutuasi käyttänyt ja vielä samanvärisellä autolla.

Vaikkei Poliisi näitä tutki, niin asian voi halutessaan viedä syyttäjälle ja haasta kolhijan käräjille. Maksatko mieluummin kymppitonnin asianajokuluja vai myönnätkö virheesi ja annat vakuutuksesi korvata hänen vahinkonsa?

Voihan se olla saanu pusun vaikka Prisman parkkihallissa. Aika heikoilla se on jos ei ole selvää todistetta. Ei sitä mielivaltaisesti voi alkaa naapuria syyttämään ihan vaan sen takia että naapurilla sattuu olemaan auto viereisessä ruudussa. Kova hinku tehdä syyllinen ilman todisteita. Tai sitten yrittää työntää omia tyrimisiään naapurin vakuutukseen. Aika kieroa.

Vierailija
29/43 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sen törmäyksen huomaa 😅 Eikä sillä toisella ole mitään todisteita. 

Ei kaikki tunnu huomaavan. Juuri viime viikolla katselin cittarin parkkihallissa, kuinka joku peruutti bemarinsa betonitolppaan ruudusta poistuessaan ja painoi vain sinnikkäästi lisää kaasua kun auto pysähtyi tolppaan eikä suostunut enää liikkumaan taaksepäin. Vasta kun pyörät löivät tyhjää niin että vinkuivat niin kuski tajusi törmänneensä johonkin ja tuli ulos ihastelemaan pirstoutunutta takapuskuriaan. Jotenkin olisi luullut jo siihen musertuvan muovipuskurin rutinaan havahtuvan, mutta ei.

Vierailija
30/43 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten on mahdollista ettei huomaa mitään, jos vähän raapaisee viereistä autoa? 

Ei se olekaan mahdollista. Minä kolhin joskus isäni autoa. Olin varma, että molemmissa autoissa on kylki ihan rutussa kun siitä kuului järkyttävän kova ääni ja sen hankauksen tunsi. Ei sitten ollutkaan kun pieni naarmu molemmissa autoissa.

Vierailija
31/43 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taas en tajua, että jos nyt vaikka autoon ilmestyy joku maalijälki pienestä törmäyksestä, ketä kiinnostaa? Hirveä vaiva ja hinta maalauttaa olemattomia kolhuja, joista ei ole mitään haittaa. Jos myy auton, niin käy sitten maalauttamassa kerralla kaikki naarmut, tai jollain magic markerilla tussittaa piiloon.

Vierailija
32/43 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sen pienenkin kosketuksen tuntee vaikka kuinka soisi musiikki kovalla. 

Ehkä, mutta jääkö siitä jälkeä? Itse olen pari kertaa aivan vähän osunut toiseen autoon, ja vaikka törmäyksen huomasi kyllä, mitään jälkeä ei jäänyt kumpaankaan autoon.

Vierailija
33/43 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maali on sun autostas. Ei hän muuten sinua syyttäisi. Ja itsekin epäilet kolhineesi, koska muutenhan olisit varma, ettet ole kolhinut. Et ole vielä löytänyt osumakohtaa, mutta katsopa tarkemmin.

Naapuri kolhi mun autoani ja otin kuvat kummastakin autosta. Onneksi maalia on siirtynyt sekä hänen että minun autooni ja autojen sijainnista ja pysäköintitavasta voi päätellä, että tekijä ei voi olla muu kuin hän.

Vakuutusyhtiöt nuo hoitaa keskenään. Myönnä syyllisyytesi niin vahinko korvataan sinun vakuutuksestasi. Ekasta tällistä ei mene edes bonukset. Paikallaan seisonut auto ei voi olla syyllinen vaan syyllinen on se, jonka auto on liikkunut.

No eihän tuossa tapauksessa ikimaailmassa kannata myöntää syyllisyyttään, kun ei ole päivänselvästi kolhinut. Ei sellaista naarmua tule, jossa se tulee vain yhteen autoon maalipinnasta väriä jättäen. Ihan päivänselvää, että tuo auton naarmu on ihan jostain muualta.

Vierailija
34/43 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin vakiopaikoilla? Voihan olla vaikka marketin parkkipaikalla. Ei ap maininnut, missä tapahtui.

Vierailija
35/43 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse taas en tajua, että jos nyt vaikka autoon ilmestyy joku maalijälki pienestä törmäyksestä, ketä kiinnostaa? Hirveä vaiva ja hinta maalauttaa olemattomia kolhuja, joista ei ole mitään haittaa. Jos myy auton, niin käy sitten maalauttamassa kerralla kaikki naarmut, tai jollain magic markerilla tussittaa piiloon.

Myin auton pois ja ennen myyntiä se maalattiin kokonaan kaskon piikkiin.  Naarmuja oli siellä sun täällä ja tein vielä itse pari lisänaarmua itse, että ihan varmasti koko auto menee maalattavaksi. En ostanut enää uutta autoa, niin ei tarvinnut bonuksista välittää. 

Vierailija
36/43 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mikäs idioottivajakki se sieltä lennähteli paikalle? Missään käräjillä ei mene läpi sellainen satu, että toisen autoon tuosta noin vain lehahtaa värillinen maalinaarmu ihan ilman, että siinä toisessa autossa on sitten niin pienintäkään jälkeä siitä tapahtuneesta. 

Tuossa tilanteessa joko tuo toinen autoilija yrittää kusettaa sinulta rahat tai siinä on käynyt välillä toinen auto.

Vierailija
37/43 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia esim. parkkihalliin pysäköidessäni otan aina kuvat molemmilla puolillani olevista autoista. Jää todistusaineistoa jos kolhivat autoani ennen minua poistuessaan.

Vierailija
38/43 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoilijat tuntien en yhtään ihmettele että näissä kolhu-naarmu asioissa yritetään häikäilemättömästi vedättää. Sen verran mulkeroa sakkia ovat.

Vierailija
39/43 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huijareiden klassikkokikka on ajaa jossain ihan muuallla kolhiintunut autonsa kauppakeskuksen parkkihallissa jonkun sopivan värisen auton viereen ja väittää kolhun syntyneen siellä. 

Vierailija
40/43 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenellä on aikaa joka kerta autoon astuessaan käydä koko auto läpi siltä varalta, että jossain nurkassa on kahden millin naarmu? Ehkä ei kannattaisi ostaa autoa, johon ei oikeasti ole varaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi