Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Niin se koiran ulkoilutus jäisellä talvisäällä, se jota en jaksa enää

Vierailija
29.01.2024 |

Yritetääs uudestaan.

Eli vien koiran viikoksi hoitolaan. Lataan omat akut sillä aikaa. Olen jaksanut 10 vuotta, mutta tämä jäillä liukastelu pimeällä 3krt päivässä vie nyt multa kaikki voimat. Koira viihtyy hoitolassa, saa juosta vapaana pihalla. Toivon että ihmiset voi tehdä näin kokematta huonoa omaatuntoa. Edes lapsi ei vaadi 10 vuotta samaa vuorokausirytmiä päivästä toiseen, eli koiran kanssa on joskus pakkko katkaista se rutiini. Kun sen omistaa yksin ei ole ketään jonka kanssa jakaa vastuita.

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän noutaja ei tykkää lenkkeillä sateella ja liukkailla. Kun meikäläinen on aseistautunut ties millä nastakengillä ja sadeviitalla ja valmiina tunnin lenkkiin säällä kuin säällä, koira tekee pissat pihaan ja kieltäytyy liikkumasta edemmäs. No, ei haittaa minua. Takaisin sisälle sitten vaan. 

Vierailija
62/74 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira täyttää kesällä 12, eli on tässä kesät talvet liikuttu ulkona 3-4 lenkkiä päivässä. Ei ole ongelmia jaksaa, kun tiedän mitä pistetään jalkoihin liukkaalla 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaverin koira tekee tarpeensa sisälle kun ei se jaksa viedä sitä lenkille. Toiseksi koira haukkuu ja ulisee pitkät päivät ikäväänsä. Pitäis varmaan tehdä elsu-ilmoitus.

Mikset ole jo tehnyt?

t. Töissä, koira mukana

Se arvaa että mä oon sen tehnyt, kun kuitenkin oon touhusta monesti sanonut. Kehottanut viemään mm. takaisin kasvattajalle. Koitan tässä kavereiden kanssa keksiä joku ratkaisu asiaan. Koira parka. 

Onko se nyt niin paha, jos noin huonosti koiraa pitävä ihminen pahastuu ja menetät hänet ystävänä? Auttakaa jo sitä eläinparkaa!

Vierailija
64/74 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on liikaa rakkeja, pilaavat jokaisen asuinympäristön missä näitä on. Kusevat ja paskovat kaikki asuinalueet pilalle. Kokoajan saa varoa mihin astuu. Inhoan teitä rakkien omistajat. Alkakaa ihmiset kommentoida näille nutipäille, mene muualle sen rakkis kanssa, kerää noi paskat älykääpiö. Mene muualle norkoilemaan, oletko vähän tyhmä. Ja kyllä, nämä rakkien omistajat ovat järjestäen sitä tyhmempää kansanosaa ja eritääin omahyväisiä paskoja.

Tuskinpa sinäkään mitään päin naamaa sanot. Täälläkin vain anonyymina huutelet. Kerro kuka olet ja missä asut. Tulen käymään, saat sanoa kaikki nämä oivalluksesi päin naamaa. Katotaan sitä jatkoa sen jälkeen. 

Vierailija
65/74 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaverin koira tekee tarpeensa sisälle kun ei se jaksa viedä sitä lenkille. Toiseksi koira haukkuu ja ulisee pitkät päivät ikäväänsä. Pitäis varmaan tehdä elsu-ilmoitus.

Mikset ole jo tehnyt?

t. Töissä, koira mukana

Se arvaa että mä oon sen tehnyt, kun kuitenkin oon touhusta monesti sanonut. Kehottanut viemään mm. takaisin kasvattajalle. Koitan tässä kavereiden kanssa keksiä joku ratkaisu asiaan. Koira parka. 

Onko se nyt niin paha, jos noin huonosti koiraa pitävä ihminen pahastuu ja menetät hänet ystävänä? Auttakaa jo sitä eläinparkaa!

Ehkä tunnen sen ihmisen. Tulee silmille pelkästä sanomisesta. Perus koiranomistaja. 

Vierailija
66/74 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset ole jo tehnyt?

t. Töissä, koira mukana

Ehkä tunnen sen ihmisen. Tulee silmille pelkästä sanomisesta. Perus koiranomistaja

Eli viis veisaat eläimen hyvinvoinnista. Moraalitonta vellihousuisuutta. Kuulostaa muutenkin ihanalta ihmiseltä ystäväksi tuo kaverisi. 

Vierailija
67/74 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on liikaa rakkeja, pilaavat jokaisen asuinympäristön missä näitä on. Kusevat ja paskovat kaikki asuinalueet pilalle. Kokoajan saa varoa mihin astuu. Inhoan teitä rakkien omistajat. Alkakaa ihmiset kommentoida näille nutipäille, mene muualle sen rakkis kanssa, kerää noi paskat älykääpiö. Mene muualle norkoilemaan, oletko vähän tyhmä. Ja kyllä, nämä rakkien omistajat ovat järjestäen sitä tyhmempää kansanosaa ja eritääin omahyväisiä paskoja.

Tuskinpa sinäkään mitään päin naamaa sanot. Täälläkin vain anonyymina huutelet. Kerro kuka olet ja missä asut. Tulen käymään, saat sanoa kaikki nämä oivalluksesi päin naamaa. Katotaan sitä jatkoa sen jälkeen. 

Kyllä muuten sanon, olenkin jo monille sanonut. Leikkivät yleensä kuuroa autistia tai seisovat suu auki tyhmänä. Sellaisia nämä elukan omistajat ovat. Aivot narikassa ja elukka senkun vääntää sitä paskaa ja kusta normaalien ihmisten kulkuväylille, ja tietenkään ei tarvitse kerätä. Ihanaa liiskaantunutta paskaa ympäristö täynnä ja kusisia penkkoja. 

Vierailija
68/74 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantsii hankkia kenkiin sellaset vuorikiipeilijäraudat. Toimii nastoja paremmin. Niitä saa mm. urheilutarvikeliikkeistä.

Vierailija
69/74 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain yksi sana ja se on Icebug.

Vierailija
70/74 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset ole jo tehnyt?

t. Töissä, koira mukana

Koira pois tuollaiselta ja sassiin. Mä en katsoisi tuommoista päivääkään, vaikka olisi kuninkaalinen.

Vierailija
71/74 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset ole jo tehnyt?

t. Töissä, koira mukana

Koira pois tuollaiselta ja sassiin. Mä en katsoisi tuommoista päivääkään, vaikka olisi kuninkaallinen.

Vierailija
72/74 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun koirineni ok talossa, jossa on iso aidattu piha. Käyn vain yhden pitkän lenkin päivittäin, nastakengät ja hyvät ulkoiluvarusteet päälle ja menoksi. Aamuisin ja iltaisin koirat juoksevat omalla pihalla. Kun olen kotona on koirilla aina vapaa kulku ulos ja sisään. Asun maaseudulla ok talossa, koska minulla on koiria :D. Ajan sen takia myös työmatkaa kaupunkiin. Elämä on valintoja. 

Vierailija
73/74 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. On vähän tabu kertoa ettei jaksaisi koiran ulkoiluttamista. Tai sitten ei vaan jakseta kuunnella sitä "Mitäs otit" ja "Etkö ymmärtänyt mihin ryhdyt" -jankuttamista, eikä aiheesta sen takia puhuta.

On tosi hyvä, että aiheesta puhutaan. Moni haaveilee koiran hankkimisesta, ja heille on kullanarvoista kuulla näitä kielteisiäkin puolia. Itse en hankkisi koiraa, vaikken olisikaan allerginen, koska en kertakaikkiaan jaksaisi ulkoiluttaa lemmikkiä kolmea kertaa päivässä, joka ikinen päivä, säässä kuin säässä ja silloinkin, kun olen kanttuvei influenssan tai noroviruksen takia. On hyvä miettiä nuo ihan käytännön asiatkin ennenkuin tekee päätöksen, sillä eihän rakkaasta lemmikistä ihan tuosta vain pysty luopumaankaan.

Vierailija
74/74 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain yksi sana ja se on Icebug.

kyllä ne icebugitkin sutii tällä kelillä, varsinkin kun suojateille johtavat kohdat jalkakäytävillä on kun jäätyneitä vesiputouksia eikä tietty hiekan murustakaan siellä. Lisäksi ihanat muut koiranomistajat jotka päästävät rakkinsa iholle riekkumaan, vaikka pitäisi tajuta että nyt liukkaalla voi itse kullakin olla vaikeaa pysyä pystyssä kun koirat alkaa riehumaan.