Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Niin se koiran ulkoilutus jäisellä talvisäällä, se jota en jaksa enää

Vierailija
29.01.2024 |

Yritetääs uudestaan.

Eli vien koiran viikoksi hoitolaan. Lataan omat akut sillä aikaa. Olen jaksanut 10 vuotta, mutta tämä jäillä liukastelu pimeällä 3krt päivässä vie nyt multa kaikki voimat. Koira viihtyy hoitolassa, saa juosta vapaana pihalla. Toivon että ihmiset voi tehdä näin kokematta huonoa omaatuntoa. Edes lapsi ei vaadi 10 vuotta samaa vuorokausirytmiä päivästä toiseen, eli koiran kanssa on joskus pakkko katkaista se rutiini. Kun sen omistaa yksin ei ole ketään jonka kanssa jakaa vastuita.

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen joitakin jotka opettaneet koiran käymään itse tarpeillaan ulkona. Pitää tietysti olla omakotitalo ja iso tontti. Koira ei myöskään saa karkailla.

Vierailija
22/74 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se sinua kiinnostaa mitä muut siitä miettii? Jos pystyt tarjoamaan koirallesi sen tarvitseman liikunnan ostopalveluna niin mikäs siinä. Voi tietysti olla että seuraavaa koiraa harkitessa kannattaa tuotakin pohtia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä niin ymmärrän sua! Tänään kävelyllä koira liukuu jäällä sammakkoasennossa ja itse koetan pysyä pystyssä. Nastakenkiä käytän, mutta ilman pitoa mentiin tänään.

Meillä koiralla lonkkavaivaa ja tuo tassujen lipeäminen lisää kipua.

Menee hermot.

Vierailija
24/74 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

TIRSK. Että te koiranomistajat olette pelleä porukkaa. Leikitte jotain perhe/perheenjäsenleikkiä kotieläimen kanssa ja vielä että ihan vie voimat ja on raskasta. Lol! Vie piski piikille niin sillä ratkeaa.

Vierailija
25/74 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole nämä säät koirankaan mieleen välttämättä. Minulla on 2 koiraa joista toinen kävelee kyllä ihan sulavasti, mutta toinen tuiskahtelee, plätsähtelee ja sutii. Ei selvästikään nauti ulkoilusta. Haluaa vain äkkiä kotiin. 

Vierailija
26/74 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä varten koirahotelleja on että niitä käytetään. 

Vierailija
27/74 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat synninpäästön ap, ainakin multa. Otat vaan sen oman loman nyt niin jaksat paremmin.

Vierailija
28/74 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TIRSK. Että te koiranomistajat olette pelleä porukkaa. Leikitte jotain perhe/perheenjäsenleikkiä kotieläimen kanssa ja vielä että ihan vie voimat ja on raskasta. Lol! Vie piski piikille niin sillä ratkeaa.

Ulkoilutan koiraa neljä kertaa päivässä, mutta välillä otan myös lomaa tästä ulkoilutuksesta. En tunne olevani yhtään huono koiranomistaja. 

Eri 

Vierailija
29/74 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin kantapäiden alle tarrahihnalla kiinnitettävät nastapohjalliset. 5 pientä purevaa nastaa/ puoli. Toimii. Ennen oli täys- pohjalliset isoilla nastoilla. Oĺi inhottavat kovalla jäällä. Vein kierrätykseen. Nastakengät sopii vain ulos?

Vierailija
30/74 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sivusta huomautan,että monilla tulee nastakengillä kävelemisestä lonkat kipeäksi. Ehkä joku viisaampi tietää miksi."

Muutama lenkki lisää, niin lihaksisto tottuu. Minulla kipeytyy selkä, kun vaihdan kesäkengät talvikenkiin. Asento muuttuu. Pari lenkkiä lisää, niin helpottaa.

Vierailija
31/74 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti kunnolliset nastakengät. Harrastan juoksua ja olen hölkkäillyt nastoilla kohta kaksi talvea. Kun ostaa hyvät, niin ne pitävät lähes kaikilla säillä. Ainoa keli joka aiheuttaa haasteita on todella kova, tasainen peilijää. Muuten nastat puree kyllä.

Vierailija
32/74 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on liikaa rakkeja, pilaavat jokaisen asuinympäristön missä näitä on. Kusevat ja paskovat kaikki asuinalueet pilalle. Kokoajan saa varoa mihin astuu. Inhoan teitä rakkien omistajat. Alkakaa ihmiset kommentoida näille nutipäille, mene muualle sen rakkis kanssa, kerää noi paskat älykääpiö. Mene muualle norkoilemaan, oletko vähän tyhmä. Ja kyllä, nämä rakkien omistajat ovat järjestäen sitä tyhmempää kansanosaa ja eritääin omahyväisiä paskoja.

Vierailija
33/74 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti kunnolliset nastakengät. Harrastan juoksua ja olen hölkkäillyt nastoilla kohta kaksi talvea. Kun ostaa hyvät, niin ne pitävät lähes kaikilla säillä. Ainoa keli joka aiheuttaa haasteita on todella kova, tasainen peilijää. Muuten nastat puree kyllä.

Mun kokemuksen mukaan tasasella jäällä pitää nastat hyvin, mutta muhkuraisella kenkä voi vähän luistaa (ei niin paljon että kaatuisi kuitenkaan).

Vierailija
34/74 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, oletko löytänyt jo koirahotellin?

Tiedän yhden hyvän, mutta se oli aika pitkän aikaa sitten. Se oli kallis mutta luotettava.

Vierailija
35/74 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, oletko löytänyt jo koirahotellin?

Tiedän yhden hyvän, mutta se oli aika pitkän aikaa sitten. Se oli kallis mutta luotettava.

Tarkistin. On se ollut ainakin 2020 toiminnassa: Nummelassa.

Kiinnostaako?

Vierailija
36/74 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkoilutan koiraa neljä kertaa päivässä, mutta välillä otan myös lomaa tästä ulkoilutuksesta. En tunne olevani yhtään huono koiranomistaja. 

Eri 

No tässä teille tsemppi- ja pätemisketju kaikille reppanoille, joiden täytyy PYSTYÄ viemään sitä elukkaa pihalle joka toinen tunti. Kun on se niin työlästä ja tärkeää puuhaa. Pa$kattaa piskiä teiden varsiin kaunistaamaan miljöötä keltaisilla kusi-ja ulosteraidoilla.

Vierailija
37/74 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Sivusta huomautan,että monilla tulee nastakengillä kävelemisestä lonkat kipeäksi. Ehkä joku viisaampi tietää miksi."

Muutama lenkki lisää, niin lihaksisto tottuu. Minulla kipeytyy selkä, kun vaihdan kesäkengät talvikenkiin. Asento muuttuu. Pari lenkkiä lisää, niin helpottaa.

Ei mulla helpottanut. Monta talvea kävelin nastoilla, ja rentona menin, enkä jäykkänä pötikkönä. Ihmiset on erilaisia.

Vierailija
38/74 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on liikaa rakkeja, pilaavat jokaisen asuinympäristön missä näitä on. Kusevat ja paskovat kaikki asuinalueet pilalle. Kokoajan saa varoa mihin astuu. Inhoan teitä rakkien omistajat. Alkakaa ihmiset kommentoida näille nutipäille, mene muualle sen rakkis kanssa, kerää noi paskat älykääpiö. Mene muualle norkoilemaan, oletko vähän tyhmä. Ja kyllä, nämä rakkien omistajat ovat järjestäen sitä tyhmempää kansanosaa ja eritääin omahyväisiä paskoja.

Kiitos, toinen sielunheimolainen kynäili ennen minua. Täsmälleen näin. Järkyttävää ilkivaltaa tärvellä ympäristö eritteillä. On se jännä, ettei moista ilkivaltaa saada kuriin.

Vierailija
39/74 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on liikaa haukkuvia ihmisiä.

Vierailija
40/74 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aktiivisen koiran yksinhuoltajuus on osittain jopa raskaampaa kuin ihmislapsen yksinhuoltajuus, etenkin jos ei omaa hyviä hoitoverkostoja (muitakin kuin maksullisia).

Pääkallokeleillä auttaa kuitenkin paljon jo tehokas otsalamppu ja nastakengät, tarvittaessa vielä koiralle kuonopanta. Olen myös liukkaimmilla keleillä käyttänyt koiraa enemmän koirapuistossa (jos se ei ole aivan peilijäässä) tai ajanut autolla metsään/vuokrannut koirametsän koiran juoksuttamiseen (eli ei niin paljon hihnalenkkeilyä jäisillä ja vetisillä kaduilla).