Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Niin se koiran ulkoilutus jäisellä talvisäällä, se jota en jaksa enää

Vierailija
29.01.2024 |

Yritetääs uudestaan.

Eli vien koiran viikoksi hoitolaan. Lataan omat akut sillä aikaa. Olen jaksanut 10 vuotta, mutta tämä jäillä liukastelu pimeällä 3krt päivässä vie nyt multa kaikki voimat. Koira viihtyy hoitolassa, saa juosta vapaana pihalla. Toivon että ihmiset voi tehdä näin kokematta huonoa omaatuntoa. Edes lapsi ei vaadi 10 vuotta samaa vuorokausirytmiä päivästä toiseen, eli koiran kanssa on joskus pakkko katkaista se rutiini. Kun sen omistaa yksin ei ole ketään jonka kanssa jakaa vastuita.

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on liikaa rakkeja, pilaavat jokaisen asuinympäristön missä näitä on. Kusevat ja paskovat kaikki asuinalueet pilalle. Kokoajan saa varoa mihin astuu. Inhoan teitä rakkien omistajat. Alkakaa ihmiset kommentoida näille nutipäille, mene muualle sen rakkis kanssa, kerää noi paskat älykääpiö. Mene muualle norkoilemaan, oletko vähän tyhmä. Ja kyllä, nämä rakkien omistajat ovat järjestäen sitä tyhmempää kansanosaa ja eritääin omahyväisiä paskoja.

Suomessa on liikaa haukkuvia ihmisiä.

Saanen tulla virtsaamaan joka toinen päivä postilaatikkosi viereen? Ihan vain koska haluan ja viitsin. Tortunkin voisin viäntää jos oikein anteliaalle päälle satun.

Vierailija
42/74 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri vie koiransa päivähoitoon kun töissä. Toinen koira menehtyi ja yksin itki ikävää kun omistajat töissä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetin koiralleni jo pennusta asti, että minun perheessäni ei ole rutiineja. Ja se sopii minun koiralleni täydellisesti.

Vierailija
44/74 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia olen kissaihminen. En todellakaan lähtisi kaatosateessa tai paukkupakkasessa koiran kanssa aamulenkille ja päivälenkille ja iltalenkille.. juon kahvia kissa sylissä ja katson säälien ulkona tarpovia koiranomistajia.

Vierailija
45/74 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aktiivisen koiran yksinhuoltajuus on osittain jopa raskaampaa kuin ihmislapsen yksinhuoltajuus, etenkin jos ei omaa hyviä hoitoverkostoja (muitakin kuin maksullisia).

Pääkallokeleillä auttaa kuitenkin paljon jo tehokas otsalamppu ja nastakengät, tarvittaessa vielä koiralle kuonopanta. Olen myös liukkaimmilla keleillä käyttänyt koiraa enemmän koirapuistossa (jos se ei ole aivan peilijäässä) tai ajanut autolla metsään/vuokrannut koirametsän koiran juoksuttamiseen (eli ei niin paljon hihnalenkkeilyä jäisillä ja vetisillä kaduilla). 

Joo on se kyllä hurjan rankkaa. Voisitte vaikka hoivata iäkkäitä vanhempianne tuolla vimmallanne, olisi kaikille edukkaampaa. Mutta ei. Otetaan eläin ja valitetaan 10v päästä kun vanheneva koira ei muutukaan itsenäisemmäksi ja itse vanhetaan, ja tullaan vielä porukalla symppaamaan typeryyden multihuipentumaa.

Mihin muuten edes tarvitset koiraa? Vetääkö rekeä, käykö kanssasi metsällä vai paimentaako karjaa? Ai vetää bolognesejämäsi kerrostalokuutiossa ja katselee haikeana ikkunasta ulos. 

Vierailija
46/74 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usein suosittele yhden valmistajan tuotteita, mutta nyt suosittelen Kipukaupan paljasjalkavaelluskenkiä tai muita heidän kenkiään, joissa on sama pohjarakenne. Pito on todella hyvä, varmaankin nastoilla olisi vielä parempi, mutta kun nuo ovat hyvät jalassa. Kun saumat vahaa vaikka kynttilällä, pitävät myös täysin vettä (tämä koskee vain vaelluskenkiä ja muita vedenpitäviksi mainittuja). 

Koko kannattaa valita kaupan oman ohjeen mukaan, mutta villasukkavaralla.

Noin muuten ymmärrän täysin tarpeen koiravapaaseen silloin tällöin. Minulla on luottohoitaja, joka ottaa joskus koirani ihan vain siksi, että hänellä on hauvaa ikävä. 

Vierailija
47/74 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin koira tekee tarpeensa sisälle kun ei se jaksa viedä sitä lenkille. Toiseksi koira haukkuu ja ulisee pitkät päivät ikäväänsä. Pitäis varmaan tehdä elsu-ilmoitus.

Vierailija
48/74 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opetin koiralleni jo pennusta asti, että minun perheessäni ei ole rutiineja. Ja se sopii minun koiralleni täydellisesti.

No yleensä koiralla tulee kakat aamuruoan jälkeen. Etkö todellakaan vie koiraa ulos aamuisin ihan rutiininomaisesti? 

Vierailija
49/74 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaa elintavat ja ylipaino.Sitten alkaa jaksaan paremmin.

Vierailija
50/74 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverin koira tekee tarpeensa sisälle kun ei se jaksa viedä sitä lenkille. Toiseksi koira haukkuu ja ulisee pitkät päivät ikäväänsä. Pitäis varmaan tehdä elsu-ilmoitus.

No totta kai teet ilmoituksen. 

Vierailija
51/74 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti kunnolliset nastakengät. Harrastan juoksua ja olen hölkkäillyt nastoilla kohta kaksi talvea. Kun ostaa hyvät, niin ne pitävät lähes kaikilla säillä. Ainoa keli joka aiheuttaa haasteita on todella kova, tasainen peilijää. Muuten nastat puree kyllä.

Juoksu/hölkkä pitää huomattavasti paremmin kuin kävellen. Olen juossut nastakengillä ihan kaikissä mahdollisissa jääolosuhteissa ja juostessa ne pitävät riittävän hyvin pinnalla kuin pinnalla. Kävellessä pito huononee huomattavasti ja todella liukkaalla kelillä täytyy ottaa varovaisempia askelia ellei pysty tai halua juosta.

Vierailija
52/74 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän takia olen kissaihminen. En todellakaan lähtisi kaatosateessa tai paukkupakkasessa koiran kanssa aamulenkille ja päivälenkille ja iltalenkille.. juon kahvia kissa sylissä ja katson säälien ulkona tarpovia koiranomistajia.

Minä taas otin koiran nimenomaan lenkkikaveriksi. 

Vierailija
53/74 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset ole jo tehnyt?

t. Töissä, koira mukana

Vierailija
54/74 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saan liikuntaa kuntosalilla,en rämpimällä räntäsateessa kakkapussi kädessä.

Vierailija
55/74 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saan liikuntaa kuntosalilla,en rämpimällä räntäsateessa kakkapussi kädessä.

Mulle on tärkeää olla ulkona eikä sisällä jossain kuntosalilla. 

Vierailija
56/74 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti kunnolliset nastakengät. Harrastan juoksua ja olen hölkkäillyt nastoilla kohta kaksi talvea. Kun ostaa hyvät, niin ne pitävät lähes kaikilla säillä. Ainoa keli joka aiheuttaa haasteita on todella kova, tasainen peilijää. Muuten nastat puree kyllä.

Juuri näin. Itsekin olen hölkännyt muutaman talven Icebug juoksunastakengillä ja pitävät erittäin hyvin. Paljon enemmän piikkejä pohjassa, kuin tavallisissa kävelyyn tarkoitetuissa nastakengissä. 

Vierailija
57/74 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aktiivisen koiran yksinhuoltajuus on osittain jopa raskaampaa kuin ihmislapsen yksinhuoltajuus, etenkin jos ei omaa hyviä hoitoverkostoja (muitakin kuin maksullisia).

Pääkallokeleillä auttaa kuitenkin paljon jo tehokas otsalamppu ja nastakengät, tarvittaessa vielä koiralle kuonopanta. Olen myös liukkaimmilla keleillä käyttänyt koiraa enemmän koirapuistossa (jos se ei ole aivan peilijäässä) tai ajanut autolla metsään/vuokrannut koirametsän koiran juoksuttamiseen (eli ei niin paljon hihnalenkkeilyä jäisillä ja vetisillä kaduilla). 

Oli se raskasta tai ei niin koirani on yksi niistä asioista jotka menevät ihmisistä edelle.jos tarvii.  

Vierailija
58/74 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ratkaisu. Minä en ymmärrä mitä täällä oikein tapahtuu. Itsekin vuosikausia talvisin koiraa lenkittänyt, ja on kunnon kengät ja kamppeet, mutta nuo olot tuolla on menneet aivan mahdottomiksi! En tämmöisiä kelejä kuin nämä pari viime vuotta ja näin huonoa kunnossapitoa muista. Kadut ja tiet aivan luistinrataa. Vaikka itse pysyisi pystyssä, niin saa jo pelätä koiran puolesta, että lipsuu tassut ja lonkat alta.

Vierailija
59/74 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juoksu/hölkkä pitää huomattavasti paremmin kuin kävellen. Olen juossut nastakengillä ihan kaikissä mahdollisissa jääolosuhteissa ja juostessa ne pitävät riittävän hyvin pinnalla kuin pinnalla. Kävellessä pito huononee huomattavasti ja todella liukkaalla kelillä täytyy ottaa varovaisempia askelia ellei pysty tai halua juosta.

Tämä on totta myös muuten kuin nastakengillä. Liukkaalla voi mennä ns. tantrahölkkää, jossa vauhti on hidas kuin kävelyssä, mutta painopiste alhaalla ja polvissa kestojousto. 

t. Se Kipukaupan kengissä hipsijä

Vierailija
60/74 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset ole jo tehnyt?

t. Töissä, koira mukana

Se arvaa että mä oon sen tehnyt, kun kuitenkin oon touhusta monesti sanonut. Kehottanut viemään mm. takaisin kasvattajalle. Koitan tässä kavereiden kanssa keksiä joku ratkaisu asiaan. Koira parka.