Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko normaalia, että käsissä tulee sellasia "tökkäyksiä", tahattomia liikkeitä.

Vierailija
29.01.2024 |

Mulla on näitä aika paljon päivittäin. Nytkin kun kirjoitan näppiksellä, välillä käsi tekee sellasen isomman liikkeen. Siihen suuntaan mihin olen ollut sitä siirtämässä, mutta isommin kuin oli tarkoitus. Jos vaikka ojentaa ottamaan jotain, niin saatan vahingossa huitaista sinne päin. Olen tullut tosi kömpelöksi keski-ikäistyessä ja pudottelen asioita ja törmäilen seiniin. Välillä silmissäkin on sellaista, että kun keskityn katsomaan jotain, niin yhtäkkiä silmät tekeekin koukkauksen johonkin muualle.

Mulla on essentiaalista vapinaa ollut nuoresta asti. Liittyisikö siihen? Tämän tökkäilyn takia en ole käynyt lääkärissä, kun vapinakäynneilläkin lääkärit huokailee tyyliin että ihan turhaan taas haaskaan heidän aikaansa. Helsingissä on todella vaikea päästä lääkäriin muutenkin. Pitäiskö tän takia mennä vai onko kaikilla samanlaista?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on adhd ja toheloin tuolla tavalla jatkuvasti. Pahentunut nyt yli 40-vuotiaana. Raivostuttaa siivota omia sotkuja jatkuvasti, mutta minkäs teet..

Vierailija
2/5 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ikinä tuollaista tökkäilyä minulla ollut eikä läheisilläni, ei kertaakaan eläessäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia. Googlaa ataksia. Voi olla merkki jostain alkavasta sairaudesta.

Vierailija
4/5 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole normaalia. Googlaa ataksia. Voi olla merkki jostain alkavasta sairaudesta.

Apua, googlasin. Ehkä meen sinne lääkäriin. 

ap

Vierailija
5/5 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa olla täysin harmiton tic-oire. Ilmenee melko yleisenä lapsilla ja vaimenee aikuisiässä.  Myös aikuisella voi ilmetä tätä. Jos asia häiritsee elämistä, siihen voi hakea myös lääkitystä mutta silloin sen pitää varmasti olla melko häiritsevä. Stressi lisää oireilua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän