Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Avaatko kaupassa tuotteita (esim pillimehun) ennen maksua?

Vierailija
10.01.2007 |

Kiinostaa tuon aikasemman ketjn perusteella, että onko täällä av:lla tosiaan paljon äitejä jotka antavat lasten syödä ensin ja maksaa sitten?

Kommentit (81)

Vierailija
41/81 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä sitä vasta tunteekin itsensä varkaaksi, kun alkaa laukusta kaivella jotain aiemmin ostettua suklaapatukkaa ja laittaa paperit takas laukkuun. Eikö ole selkeämpää syödä ja maksaa kaupan tavarat, kun ruveta selittelemään vartijalle, että mä oon kyllä tän ostanu jostain ihan muulata ja maksanu etukäteen. Itsekin joskus pelästyn, kun huomaan kaupassa, että laukussani on vaikka karkkiaski, joka on muualta ostettu. Epäiltäisiinkö mua näpistelijäksi, jos tarkastaisivat laukun?

Vierailija
42/81 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ei ne teidän ostokset sitten ihan niin älyttömän kalliita tainneet ollakaan ;)

T: Se sama häpeämätön kermaperse, joka on muuten raskaudenaikana avannut limupullon ihan itselleenkin ja ottanut huikkaa ennen kassaa :) Poika saa lähes aina leivästä palan myös ennen kassaa. Kuolkaa kauhistukseen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/81 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän jo luulisi olevan tiedossa aikuislla ihmisillä. Omille lapsille on tullut opetettua, että pillimehut ym. saadaan vasta maksun jälkeen ja hyvin on mennyt perille, vaikka välillä se meinaa harmittaa.

Vierailija
44/81 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsilla on kauhea jano niin sovitaan jo mennessä että ensin käydään ostamassa juomista, maksetaan juodaan ja mennään takas kauppaan. Näin ollaan pari kertaa tehty tai kesällä käytiin jäätelöt ostamassa samalla systeemillä :)

Vierailija
45/81 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pillimehu ei sitä ylitä.

Vierailija
46/81 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
47/81 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai ei pillimehu ylitä varkauden rajaa! Niinpä niin, näin ne menee omat ja kaupan omat sekaisin ja P A H A S T I...

Vierailija
48/81 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ole olemassa mitään lakia, jonka mukaan hörppy limupullosta ennen kassaa olisi rikos. Rikkeeksi se muuttuu, jos tuotteen vie kaupasta maksamatta.

Vierailija
49/81 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuitenkin. Tavallisessa ruokakaupassa kysytään jo viidestäkympistä.

t. se joku aiemmin Stockalla asioinut

Vierailija
50/81 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauppa on jonkinlaista julkista tilaa. Kauppa on kuitenkin yksityinen tila, jonka omistajalla on oikeus määrätä säännöt siellä käyttäytymiseen. Ihan niinkuin teilläkin on kotona oikeus määrätä teidän kotinne säännöt. Ei siellä muut voi tulla sanomaan että minä nyt vain haluan tehdä näin.

Vierailija
51/81 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten kerroin, ihmettelimme tätä itsekin.

Vierailija
52/81 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

saat aika paljon viedä kaupasta ennenkuin on varkaus. Se on näpistys ja ihan eri asia.

Vierailija
53/81 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi kertaa syynä ollut kovan liikunnan jälkeinen hutera olo, kerran raskauden syy. Olen maksanut kyseiset ostokset. En todellakaan pidä tuollaista hyvänä tapana, enkä syötä lapsiani tms kaupassa.

Vierailija
54/81 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kassan eikä maksa tuotetta. Itse sain usein pienenä jätskin kaupassa ja itse olen avannut nessupaketin kun oli flunssa. Maksettu sitten on kassalla. Meillä kyllä pikkukauppa jossa kassat tuntee asiakkaat.

Vierailija
55/81 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet väärässä. Tuotteen käyttäminen ennen maksamista ei ole näpistys. Tuotteen vieminen kassan ohi maksamatta on näpistys.

Vierailija
56/81 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Olet väärässä. Tuotteen käyttäminen ennen maksamista ei ole näpistys. Tuotteen vieminen kassan ohi maksamatta on näpistys.

Vierailija
57/81 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen verran,että vaikka äiti kuinka antaa lääkkeet ja ruuat oikein lapselle ja oikeaan aikaan jne. jne., niin silti verensokeri voi yllättäen heittää liian alas,jolloin kyllä on pakko antaa pillimehu tai vastaava. Kaikki,joilla on diabeetikkolapsi,tietävät tämän. Ja kyllä meillä on mehuja laukussa aina mukana,mutta siitäkin on tullut ogelmia eli vartija syynäämään,että onko varastettu vai ei,kun omasta laukusta kaivetaan. Näytä siinä sitten vanhoja kuitteja,että tuossa on tuo ja tuo.. Eri asia,uskooko vartija. Ikävää. Silti tietysti mieluummin omat eväät ensin. Että mitenkään päin ei ole sitten oikein hyvä..

Vierailija
58/81 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdysvalloissa se taas on ihan ok

Vierailija
59/81 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tavaraa, kun ne on loppu. Ei kantamaan sinne takaisin omia eväitä... Minä olen antanut keksiä, leipää tai naksua kuopukselle ennen kassaa. Sellaista joka ei sotke.

Vierailija
60/81 |
11.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuittia voi viedä mitään sellaista mitä on kaupan valikoimassa, jos haluaa pelata varman päälle. Niinpä sinne ei voi viedä omia pillimehuja, keksejä tms, koska on älyttömän vaikea todistaa, että sä et ole ottanut niitä sieltä hyllystä.

Minusta on kaikkien kannlta selkeintä, että EI vie lapsen omia eväitä kauppaan, vaan luottaa siihen, että JOS sellainen äärimmäinen hätä tulee, että lapselle kannattaa jotain mehua inhimillisistä syistä antamaan (ruuhka jne) niin silloin on mahdollista antaa lapselle kaupan pillimehua avoimesti ja maksaa se mehu avoimesti kassalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kolme