Mitä teette te jotka ette voi sietää kumpaakaan ehdokasta?
Käyttekö äänestämässä vähemmän huonoa, Aku Ankkaa vai jätättekö menemättä? Mä taidan jättää menemättä, läheisille jotka ei ymmärrä päätöstä väitän sairastuneeni. Mies ymmärtää ja muut asuvat onneksi kaukana. Eikä Halla-aho ollut minun ehdokkaani sen enempää, joten olen jo etukäteen ajatellut että toisella kierroksella äänestän tyhjää tai en ollenkaan.
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Äänestän Haavistoa, joka on vähemmän ärsyttävä. Stubbia en voi sietää yhtään. En jätä sen takia äänestämästä, ettei vielä inhottaampi Stubb pääse presidentiksi. Luultavasti vaihdan tulevaisuudessa kanavaa, kun presidetti esiintyy.
Muuten Haavisto täyttää jo 66. Hän ehkä on vain pressana yhden kauden, koska tuota ikää on jo. Haavisto on senkin takia parempi valinta.
Voi hyvinkin olla. Epäilenpä, että Stubbikin saattaa olla vain yhden kauden ja sen jälkeen häntä kutsuvat korkeat kansainväliset urat. Kosmopoliittihan hän on jo valmiiksi.
Al-holit ja kaasuputket, yöks
Ylioptimistisuus suomenkansalaisuutta jaellen kummallakin miinus
Turha puhua koko kansan presidentistä. Valittu edustaa vain neljäsosaa suomalaisista.
Käyn äänestämässä vähemmän vastenmielistä, joka mulle on yllättäen Haavisto, vaikka puoluekannaltani olen ennemminkin oikeistolainen enkä pidä vihreistä sitten yhtään. Mutta Stubb on vaan ihan super ärsyttävä virnuilija ja koheltaja, riitti joutua näkemään sitä aikoinaan ministerinä, ei kaivata presidentiksi.
Eiköhän tuo Stubbin voitto ole ennalta sovittu ja taputeltu. Sopii parhaiten agendaan ja isot rahat ulkomaita myöten liikkunut tossa kampanjassa. Molemmat ehdokkaat ajaa samanlaista shittiä vähän erilaisiin paketteihin laitettuna että sinänsä voittajalla ei ole mitään väliä. En osallistu globalistien piirileikkeihin. Paras viesti on jättää äänestämättä jos kokee molemmat yhtä huonoiksi. Itse ainakin voin hyvillä mielin todeta tulevaisuudessa että en osallistunut tämän maan tuhoamiseen näissä vaaleissa.
Äänestä taktisesti Haaviston häviötä.
Vierailija kirjoitti:
Eroan armeijasta. Presidentti on puolustusvoimien ylipäällikkö. En tue tälläistä ylipäällikköä.
Se ylipäällikkyys on enemmänkin symbolinen, kuvaa sitä että armeijakin lopulta tottelee ihmisten demokraattisesti valitsemaa instituutiota. Jos armeijaa tarvitaan tositoimiin, kyllä sitä hommaa käytännössä sitten johtaa korkea-arvoisimmat upseerit, ei presidentti. Muutenhan sitä pitäisi aina valita presidentti sotilaista, jotta saadaan ammattitaitoinen puolustusvoimien ylipäällikkö.
Huomatkaa, että osa näistä "jätän äänestämättä" - viesteistä on naapurin keino rapauttaa suomalaista demokratiaa.
En ole ikinä äänestänyt presidenttiä. Pelkkä naama
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"En voi sietää..." on ehkä liian vahvasti sanottu. Jokaisella on vain yksi ääni. Joko sen käyttää tai jättää käyttämättä.
Uuden tilanteen edessä on vain opittava elämään. Kumpikaan ehdokas ei onneksi ole kiihkoilija, joten kyllä totumme tähänkin.
Väärin. Haavisto on mitä suuremmassa määrissä kiihkoilija tuomalla ja sallimalla maahamme turvallisuutta alentavaa riskiaineistoa maailmalta. Siinä hasiassa hän käyttäytyy kiimaisesti. Haavisto ei välitä oman maan kansalaisten turvallisuudesta tai ylipäänsä oman maan kansalaisten asioista pätkääkään.
Joopa joo. Parempi vain jättää lapset radikalisoitumaan ulkomaille kuraojaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"En voi sietää..." on ehkä liian vahvasti sanottu. Jokaisella on vain yksi ääni. Joko sen käyttää tai jättää käyttämättä.
Uuden tilanteen edessä on vain opittava elämään. Kumpikaan ehdokas ei onneksi ole kiihkoilija, joten kyllä totumme tähänkin.
Kumpikin on kiihkoilijoita juurikin. Stubb ihteän täynnä. Haavisto liian vihreetä ja maailmaa syleilevää sateekaarta. En voi tajuta. Luulen että Jumala antoi kansalle sen mitä synnistä ja Jumalan pilkasta seuraa. Niin surullista.
Stubb ei valitettavasti ole satuolento, kuten jumala.
Vierailija kirjoitti:
En vaivudu äänestämään enää. Rehn olisi voinut olla koko kansan pressa, näistä ei kumpikaan tule sitä olemaan. Hesalaiset pilaavat suomen!
Samoin ajattelen.
Toivotan onnea ja menestystä Olli Rehnille seuraaviin pressanvaaleihin. Itse tuskin enää niissä olen äänestämässä enää.
Haavisto suuri Venäjän ystävä ja halusi vuosikymmeniä mm lakkauttaa puolustusvoimat.
toivotko meille Ukrainan kohtaloa
Äänestän Haavistoa tai jätän kokonaan äänestämättä. Stubbia en halua missään nimessä Suomea edustamaan, joten jos viitsin, käyn antamassa ääneni Haavistolle.
Täysin sinisilmäinen tyyppi, joka uskoi Venäjän hyvyyteen hyökkäyssodan alkuun saakka.
Äänestän Stubbia, hän ei sentään ole tuonut al-Holista ketään Suomeen.
Mullon sellanen ongelma että voisin äänestää kumpaa vaan. Kumpaa nyt sitten äänestän?
Kaksi länsimielistä liberaali-konservatiivia ehdokasta.
Sama. En voi sietää Stubbia, mutta Haavistoa siedän vieläkin vähemmän.