Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten joku kehtaa valittaa normaalista sairaalaruoasta

Vierailija
28.01.2024 |

Reilun 20 euron vuorokausimaksulla saa operaatiot, ammattilaisten antaman muun hoidon ja ruokien osalta täysihoidon. Ihan asialliset sapuskat minusta tuohon hintaan tarjolla.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/soisitko-itse-potilas-kuvasi-helsin…

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan ihmiset kehtaa valittaa ihan kaikesta.

Vierailija
2/60 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on teillä siellä kyllä mössöt tarjolla.  Meillä ollut oikeaa ruokaa kyllä, suolaa joutuu lisäämään mutta muuten kymmenen pistettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, ettei sairaalaruoka vastaa mitään ravintosuosituksia joita on tehty leikkauspotilaille tai ikäihmisille. Se sisältää säästösyistä aivan liikaa hiilihydraatteja, liian vähän kuitua ja todellakin moninkertaisesti liian vähän proteiinia, kuin mitä tiedetään sairaiden potilaiden tarvitsevan. Ja kaiken huippu on, että se säästö mikä ruoan huonolaatuisuudessa saadaan, menee moninkertaisesti potilaiden lääkitsemiseen (nesteytys, ulostuslääkkeet, proteiinilisävalmisteet jotka maksavat 4e/100ml, vitamiinilisät, rautalisät a -infuusiot) eli lääkeyhtiöiden lobbaus näkyy tässäkin toiminnassa hyvin selvästi.

Jos sairaaloissa potilaat saisivat ravintosuositusten mukaista ruokaa, mitään kalliista ylläolevista valmisteista ei tarvittaisi - muuta kuin hyvin harvojen potilaiden kohdalla, joilla olisi vakavia imeytymishäiriöitä.

Siksi valitamme.

Vierailija
4/60 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, no ruuasta maksetaan sen tuottajalle veronmaksajien rahoilla. Kyllä sillä pitää tietyt laatuvaatimukset olla.

Samoin hoidolla. 

Vierailija
5/60 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun ei ne maistu miltään! Perunat puoliraakoja. On tässä elämässä nuo sairaalat tutuiks tullu. Ainat mitä pystyy syömään on leivät ja jälkkärit vaikka ne jälkkäri kiisselitkin on mauttomia.

Vierailija
6/60 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin synnytyksen jälkeen 4 vrk osastolla ja ruoka oli hyvää, siis tosi maukasta ja kivannäköistä. Mutta sitä oli aivan liian vähän! Olin koko ajan nälkäinen. Pidin outona, että synnyttäneelle vuorokausi-energiansaanti on laskettu 1800 kcal mukaan. Tuostakin oli iso osa sokeria (jälkiruokana vanukas, aamupalalla jugurtti).

Nykyajan ongelma näyttää olevan se, että ruuista pitää tehdä kovin erikoisia. Vaikka eipä tuossa esimerkissäkään mitään muuta outoa ollut kuin härkis-juures -ruoka.

Vierailija
7/60 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muotia valittaa kaikesta. 

Vierailija
8/60 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni ruoka sairaalassa oli lähes syömäkelvotonta ekassa sairaalassa, vien ruokaa päivittäin hänelle. Ja kyllä se päivähinta on 54,60.

Vierailija
9/60 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kun ei ne maistu miltään! Perunat puoliraakoja. On tässä elämässä nuo sairaalat tutuiks tullu. Ainat mitä pystyy syömään on leivät ja jälkkärit vaikka ne jälkkäri kiisselitkin on mauttomia.

Terve valittaja. 

Vierailija
10/60 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kehtaat sanoa että miten joku kehtaa. Jos ruoka ei maistu sairaalassa että se on niin pahaa, joku voi jopa kuolla siihen kun ei pysty syömään, kärsi tai sairastua pahemmin. Pitäisi antaa sitä mikä menee alas ja maistuu, tai apteekista saa nutridrink tyyppisen valmisteen, kaupasta toiveen mukaan jotain ja vitamiineja ym. Ihmisiä pitää ymmärtää ja opetella ymmärtämään. Kuunnella, ei aiheuttaa traumoja ja ahdistusta.

Ravintoainevalmisteita, joillekin jopa ilman lisäaineita ja makeutusaineita jotka maistuvat liian pahalta. Niitä pitäisi tutkia miksi lääkkeissä on pahat lisäaineet tai makeutusaineet, ellei se tosiaan sovi vatsalle ja suulle. Juoma ja ruoka. P-Koreamaiset valtiot ja kunnat eivät sitä muutoksia parempaan. Muu systeemi tilalle joka sallii?

Vierailija
11/60 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terve valittaja. 

Mihin viittaat tuolla vistilläsi? 

Vierailija
12/60 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni ruoka sairaalassa oli lähes syömäkelvotonta ekassa sairaalassa, vien ruokaa päivittäin hänelle. Ja kyllä se päivähinta on 54,60.

Ja se ei myöskään ollut aina sopivaa sairauden huomioonottaen, lisäravinnejuomia sai useita päivässä.

Vierailija
13/60 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oon sairaalassa, kertausharjotiksissa tai muuten sellaisessa paikassa missä en voi valita, niin olen täysin tyytyväinen että ylipäätään minut on ruokittu. Kotona voin kokkailla mieluista ja ravintolan tasosta riippuen voi vaatia tietynlaista laatua. Huonokin ruoka pitää hengissä jos on kamala nälkä. Nirsoja on joka paikassa, sotaharjoituksissakin mutta jokainen syö ja vaikkei tykkäiskään niin ei ne siitä ala valittamaankaan.

Vierailija
14/60 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin suomalaisesta marketista Coop-tuotemerkin alle lanseerattua tuotetta.

Ennen runsas ja hyvälaatuinen salaatti olikin nyt lähinnä vetistä majoneesimössöä!

Taidankin kaivaa kalastusvehkeet naftaliinista ja nauttia muistakin luonnon tarjoamista ravitsevista herkuista.

Vierailija
15/60 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka siitä moskasta voisi pitää. En tarjoaisi tuollaista edes Putinille, Hitlerille tai Breivikille.

Vierailija
16/60 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin synnytyksen jälkeen 4 vrk osastolla ja ruoka oli hyvää, siis tosi maukasta ja kivannäköistä. Mutta sitä oli aivan liian vähän! Olin koko ajan nälkäinen. Pidin outona, että synnyttäneelle vuorokausi-energiansaanti on laskettu 1800 kcal mukaan. Tuostakin oli iso osa sokeria (jälkiruokana vanukas, aamupalalla jugurtti).

Nykyajan ongelma näyttää olevan se, että ruuista pitää tehdä kovin erikoisia. Vaikka eipä tuossa esimerkissäkään mitään muuta outoa ollut kuin härkis-juures -ruoka.

Sillon kun mun esikoinen syntyi, oli synnärillä tarjolla varhaisaamiainen jonka sai hakea käytävältä itse klo 5 alkaen, oli tarpeeseen ja hyvin suosittu. Pieni, lopetettu synnytyssairaala. 

Vierailija
17/60 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi ääliöt teitä! Ruoka ja hoito sairaalassa ei todellakaan maksa kahta kymppiä vuorokaudessa. Paitsi teille jotka ette osallistu kustannusten maksuun verojen muodossa.

Vierailija
18/60 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin Meilahdessa muutaman viikon ja ruoka oli ihan hyvää. Se ei ollut mautonta vaan itse asiassa ajankohtaan sattui aika maustepitoisia ruokia. Oli paljon currymaustettuja ja aasialaistyyppistä. Kyllä sitä söi ihan mielellään, vaikka kaikki eivät olleet omia lemppareita. 

Vierailija
19/60 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se sairaalaruoka aivan ala-arvoista moskaa. Itse en onneksi ole kuin synnytysten vuoksi ollut sairaalassa ja ne ajat, kun siellä on joutunut olemaan, olen elänyt suklaalla ja limpparilla ja mies toi sit aina käydessään mukana ruokaa. 

Sitä sairaalan moskaa en vain oksentamatta olisi pystynyt syömään. Sanoin hoitajille joka päivä, että minut voi poistaa niiltä ruokalistoilta, että en aio syödä, mutta ei ilmeisesti hoitajien älykkyys kovin korkea ole, kun joka päivä se ruoka minullekin tuotiin ja joka päivä valitettiin, kun en syö.

Ja ei, en pyytänyt eri ruokaa enkä pyytänyt mitään sen erikoisempaa erityiskohtelua kuin sen, että minulle ei turhaan sitä ruokaa laskettaisi, mutta kun ei onnistu niin ei onnistu. 

Vierailija
20/60 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissä häiritsee se määrä ja täysin mauttomia ja tuimia. Kyllä niitä siis syö pari päivää, mutta sitten alkaa riittämään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme