Mikä on mielestäsi parhaimman tuoksuinen pyykinpesuaine tai huuhteluaine?
Joo tiedetään, vaatteiden tuoksuminen pesuaineelle on vähän junttia ja parasta olisi jos esim pyhkeet eivät tuoksuisi miltään, mut kumminkin, teidän suosikkeja nyt haetaan! Itse mielelläni pesen hajusteettomalla, mutta entäs jotain hieman hajustettua huuhteluaineeksi?
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hajusteeton. Hajustetut on terveydelle vaarallisia, haluatko altistaa lapsesi ylimäätäisille kemikaaleille? Ja haitaksi hajusteherkille.
Lapsen??
Vauva palsta.
Käytän omo coloria maltillisella määrällä. Joskus lisään hajusteetonta pesuainetta joukkoon. Siitä jää puhdas hyvä tuoksu. Pitkään käytin hajusteettomiakin kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne pyykinpesuliinat tuoksuu hyvältä mutta ovat hirveän kalliita. Sininen surf tuoksui hyvältä mutta se lopetettiin. Nyt käytän liilaa sertoa ja puuvillan tuoksuista pyykkietikkaa, melko mieto yhdistelmä tuksujensa puolesta mutta mielestäni paras tarjolla olevista vaihtoehdoista
Miksi pitää molempien aineiden olla tuoksullisia? Ja vielä eri hajua?
No ei pidä. Mutta kuten sanottu, noissa molemmissa hyvin mieto tuoksu, eivät muodosta mitään sekametelihajua yhdessä. Ja etikkaa käytän yleensä vain lakanoihin ja pyyhkeisiin.
Vierailija kirjoitti:
Hajusteeton. Hajustetut on terveydelle vaarallisia, haluatko altistaa lapsesi ylimäätäisille kemikaaleille? Ja haitaksi hajusteherkille.
Varsinkin huuhteluaineiden kohdalla tää on niin totta. Ihan jo ajatuksenakin sairas että puhtaaksi pestyn pyykin viimeinen huuhteluvesi sisältää pahimmassa tapauksessa vahvasti hajustettua ainetta joka jää siihen kankaaseen.
Vielä kaiken huippu on se, jos huuhteluaineella lotuaja on niitä jotka ylpeästi ilmoittavat näissä kosmetiikankäyttöketjuissa että "pesen naamani vedellä ja käytän harvoin perusvoidetta kun en halua mitään myrkkyjä iholleni laittaa". Samaan aikaan heillä on vaatteet alusvaatteita myöten plus päälle vielä petivaatteet, pyyhkeet, ihan kaikki tekstiilit pinnoitettuna aineella joihin ovat kosketuksissa 24/7 ja altistavat mahdolliset lapsensakin sille.
Allegro pesuaine ja etikkaa huuhteluaineeksi. Eikä etikka haise, ellei sitä laiteta liikaa.
Pesty pyykki haisee ainoastaan puhtaalle.
Kyllä se hajuton on paras. Ei haise sitten millekään feikeille synteettisille myrkkyaineille, jotka muistuttavat mansikan kukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsen??
Vauva palsta.
Mun vauva on jo muuttanut kotoa ja pesee itse pyykkinsä. Olen kirjoitellut palstalla 20 vuotta. Vai pitääkö täältä poistua siinä vaiheessa, kun lapsi ei enää ole vauva?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsen??
Vauva palsta.
Mun vauva on jo muuttanut kotoa ja pesee itse pyykkinsä. Olen kirjoitellut palstalla 20 vuotta. Vai pitääkö täältä poistua siinä vaiheessa, kun lapsi ei enää ole vauva?
Millä pesit lastesi pyykit aiemmin? Hajusteilla vai hajusteellisilla?
Olen siirtynyt käyttämään tätä kotimaista pesuainetta.
Ainakin cittarista ja kärkkäiseltä saa.
Käytän hajusteettomia Rainbow Sensitive Color nestemäisiä pyykinpesutabletteja, huuhteluainetta en käytä.
Vierailija kirjoitti:
Käytän hajusteettomia, tuoksulliset ei mulle käy.
Tämä ketju ei ole vammaisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsen??
Vauva palsta.
Kuvittelitko että kommentti oli juuri sinulle tarkoitettu? Miksi? Maailma ei pyöri sinun ympärilläsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytän hajusteettomia, tuoksulliset ei mulle käy.
Tämä ketju ei ole vammaisille.
Lähde sitten hiiteen Marjo
Lumme, metsä pesuaineeksi ja huuhteluaineeksi jokin pyykkietikka. En ole mitään tiettyä suosikkituoksua löytänyt, mutta tuosku jää näillä miedommaksi kuin varsinaisella huuhteluaineella. Täysin hajusteettomat pesuaineet haisee mun mielestä pahalle. Eivät siis ole nimensä mukaisesti hajuttomia.
On kyllä hurjaa miten paljon kemikaaleja vaatteisiin työnnetään. Sitten on allergiaa, astmaa ja kutinaa sun muuta :D
Suurin osa noista aineista ei ole ihmiselle kovinkaan terveellisiä. Pelkkä 40-60 asteen vesipesukin pesee pyykin jo hyvin.
Jos hajsuteettoman pyykin jälkeen pyykki haisee, ne ei ole puhtaita tai kone ei ole puhdas. Pese kuumemmassa tai puhdista kone. Puhdas pyykki ei ihan oikeasti haise millekkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsen??
Vauva palsta.
Millä pesit lastesi pyykit aiemmin? Hajusteilla vai hajusteellisilla?
Nyt sitten jouduit Vauva-palstan kuulusteluun..😄
Vierailija kirjoitti:
Lumme, metsä pesuaineeksi ja huuhteluaineeksi jokin pyykkietikka. En ole mitään tiettyä suosikkituoksua löytänyt, mutta tuosku jää näillä miedommaksi kuin varsinaisella huuhteluaineella. Täysin hajusteettomat pesuaineet haisee mun mielestä pahalle. Eivät siis ole nimensä mukaisesti hajuttomia.
Minkälainen tuoksu tuossa on? Kuusi?
Monet tupakoitsijat ovat pilanneet oman hajuaistinsa eivätkä kunnolla haista enää edes voimakkaita tuoksuja. Heidät tunnistaa ympäröivästä voimakkaasta pesuainehajupilvestä, liiasta hajuvedestä ja tupakanhajusta.