Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Outo (mies) tapailukuvio

Vierailija
28.01.2024 |

Olen tapaillut reilun kuukauden miestä, joka pommittaa kehuillaan pitkin päivää. Rakkauttaan hän on tunnustanut muutaman tapaamisen jälkeen jo.  Rakkauskirjeitä on sadellut niin paperisessa, kuin digitaalisessalin muodossa. Puhumattakaan teetetyistä valokuvista piirongin päällä. Kaiken kaikkiaan hän on lyhyessä ajassa äärimmäisen sitoutunut ja syvällä parisuhteessa.  Puhuu meistä kumppaneina.

Samalla olemme tilanteessa, jossa itse edelleen harkitsen ja pohdin, enkä todellakaan ole varma tulevaisuudesta. Koen miehen käytöksen outona ja ajoittain epäasiallisenakin. Asumme lähekkäin (5km säteellä) ja näen miestä tuon tuosta "vahingossa"  jos olen sopinut muuta, enkä myöntynyt hänen tapaamisehdotukseensa.  Pidän tätä outona. Töiden vuoksi tapaamme myös satunnaisesti, mutta viime aikoina "sattumankaupalla" olemme tavanneet usein.  Emme ole samassa työpaikassa, mutta yhteiset verkostot meillä on.

Tapaaminen usein sovitaan minun aikataululla, koska hänelle sopii ihan milloin vain.  Olen huomauttanutkin tästä, ettei kalenteria tulisi raivata yhden, puoli tuntemattoman ihmisen vuoksi vaan elää normaalisti ja sopia tapaamisia miten sattuu sopimaan. Olen kokoajan puhunut hiljaa etenemisen puolesta. Minusta näin lyhyellä tuttavuudella ykkösprioriteetti en vain voi olla, mutta olen ja se on kammottavaa.  

Olen pohtinut omaa käytöstäni ja sen merkitystä tässä oudohkossa dynamiikassa. En usko antaneeni signaaleja tämän menon hyväksynnästä tai varsinkaan sitä ruokkinut.  Homma menee jatkuvasti oudommaksi enkä  halua enää ottaa selvää mitä tulevan pitää.  En haluaisi ketään satuttaa ja ymmärrän etten hänen tunteitansa vastuualueellani voi kantaakaan.

Kommentit (91)

Vierailija
61/91 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Läheisriippuvaisuus ei tarkoita sitä mitä luulette sen tarkoittavan, eikä mikään tuon miehen käytöksessä ole läheisriippuvaista. Läheisriippuvaisuus on tiivistettynä sitä että yrittää parantaa toisen (esim alkoholismin tai persoonallisuushäiriön) rakkaudellaan, ja altistaa itsensä kaltoinkohtelulle. Onko AP alkoholisti tai muuten miestä kaltoinkohteleva? Yrittääkö mies parantaa häntä rakastamalla? Ei? Silloin mies ei ole läheisriippuvainen. 

Totta. Monilla ihmisillä on luulo että läheisriippuvuus tarkoittaa mitä tahansa toiseen ihmiseen takertumista.

Vierailija
62/91 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen päättämään suhteen mahdollisimman pian ja mahdollisimman kohteliaasti. 

Jotkut ihmiset vaan ovat tuollaisia ilman mitään persoonallisuudenhäiriöitä, mutta siitä et halua ottaa selvää. 

Älä lähde liikaa selittelemään, koska jos on latvasta laho, niin selitykset ei kelpaa. 

Ja jos haluat kasvotusten erota, niin tee se julkisella paikalla. Vältä joutumasta hänen kanssa kahden kesken yhtään minnekään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/91 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopeta suhde heti. Toi on vaarallinen mies. Estä ja ehkä jopa vaihda numero. Oveen turvalukko.

Mulla samanlainen kokemus. Töissä ollessani mies pukkas rakkausviestejä puhelimeen pari krt tunnissa. Sitten en päässyt edes kauppaan ilman häntä. Parin viikon kuluttua hän istui autossaan odottamassa, kunnes pääsen töistä. Kyllä mulla hälytti ja katkaisin "suhteen" pikimmiten. Mies jaksoi senkin jälkeen kyylätä puoleenyöhön asuntoni ulkopuolella. Oli todellinen vaaranpaikka. Jouduin vaihtamaan puh.nroni ja töistä sain kaverilta kyydin kotiin. Pelkäsin jatkuvasti, milloin mies on oven takana.

Vierailija
64/91 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas tarinointia ap:lta. 

Ap kirjoittaa kuin red flagien asiantuntija ja on heti tapailun alkamisesta ymmärtänyt miehessä olevan jotain häiriintynyttä. Kuitenkaan ap ei ole muka tajunnut heti laittaa tapailua poikki, vaan on jäänyt makoilemaan tulipalon keskelle ihmetelle, että onkohan tässä vaaran merkit näkyvillä vai mikä mun mieltäni vaivaa.

Ap ei ole puolella sanalla kertonut yhtään syytä miksi yleensä alkoi, saati jatkoi miehen tapailua. Mitä miehessä on sellaista, että on tavannut toistamiseen ja vielä siitäkin eteenpäin?

Mielestäni aika tervettä ja normaaliakin muutaman viikon perustella antaa ihmiselle mahdollisuuksia, keskustella asioista jotka mieltä painaa ja tarkastella suhteen dynamiikka.  Tapailua takana n. 5vkoa.  Eiköhän tässä välissä ole ihan validi paikka todeta homma toimimattomaksi.  Jos olisin red flagien asiantuntija, tuskin oisin vauvapalstalla kyselemässä neuvoja.   

Ap

Vierailija
65/91 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Covert-tyyppinen narsisti. Antavat alussa hyvin kiltin, avuliaan ja mukautuvan vaikutelman. Voi olla esim. taloudellisessa vaikeuksissa, joutuu myymään asuntonsa tms. Siksi toimii vielä nopeammin kuin muuten.

Vierailija
66/91 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ihmettelen lähinnä vain sitä, miksei ap ole pistänyt hommaa poikki jo heti alkuunsa. Mutta kukapa sitä aina heti ymmärtäisi mitä on meneillään, etenkin jos törmää johonkin ilmiöön vasta ensimmäistä kertaa.

Itse toimin deittailussa varovasti, ja tällaisen tapauksen kohdalla päättäisin suhteen viestitse, selittelemättä liikoja ja hieman sen jälkeen estämällä joka kanavassa. Tämä ei ole normaalissa tilanteessa se ihannevaihtoehto, mutta tilanne ei olekaan normaali. Ei se narsismivaihtoehto, tai jokin muu vakavakaan häiriö ole pois suljettu. Eikä sillä syyllä tosiaan ole väliä.

Nyt vaan ap heti toimiin ja päättämään suhde, ei se vetkuttelemalla helpommaksi muutu. Tsemppiä, ja kerro sitten miten meni!

Vierailija
67/91 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ihmiset hakevat ominaisuuksia toisessa joita on itseltä vaikea vaatia.

Vierailija
68/91 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs sattuikin, sillä olin vuodenvaihteen tienoilla aikalailla samassa tilanteessa.

Tapailin miestä, joka jo parin tapaamisen jälkeen suunnitteli täysillä tulevaisuutta kanssani, kihloja yms... Itse en ollut ollenkaan samalla viivalla, enkä kokenut, että meillä olisi ollut mitään kemiaa. Mitään syvempiä tunteita häntä kohtaan ei noiden viikkojen aikana kehittynyt. Mies yli-innokkuuden lisäksi koko ajan ns. kokeili rajojani.

Tilannetta kesti muutaman viikon verran. Päädyin jättämään hänet viestillä, jossa rautalangasta väänsin, ettei meillä ole yhteistä tulevaisuutta, enkä tunne samoin, kuin hän. Toivotin hyviä jatkoja, ja että hän löytäisi sopivan kumppanin.

Viestin jälkeen jouduin vielä kasvokkain hänelle sanomaan samat sanat, sillä hän ei millään vaikuttanut uskovan, että juttu oli tässä, jatkoa ei tule olemaan. Onneksi oli julkinen tila, josta pääsi myös nopeasti poistumaan. Tilanne oli hyvin vastenmielinen, sillä hän vielä vaati, että minun pitäisi opastaa häntä siihen, kuinka tulla sellaiseksi, että hän kelpaisi minulle.

Vierailija
69/91 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpäs sattuikin, sillä olin vuodenvaihteen tienoilla aikalailla samassa tilanteessa.

Tapailin miestä, joka jo parin tapaamisen jälkeen suunnitteli täysillä tulevaisuutta kanssani, kihloja yms... Itse en ollut ollenkaan samalla viivalla, enkä kokenut, että meillä olisi ollut mitään kemiaa. Mitään syvempiä tunteita häntä kohtaan ei noiden viikkojen aikana kehittynyt. Mies yli-innokkuuden lisäksi koko ajan ns. kokeili rajojani.

Tilannetta kesti muutaman viikon verran. Päädyin jättämään hänet viestillä, jossa rautalangasta väänsin, ettei meillä ole yhteistä tulevaisuutta, enkä tunne samoin, kuin hän. Toivotin hyviä jatkoja, ja että hän löytäisi sopivan kumppanin.

Viestin jälkeen jouduin vielä kasvokkain hänelle sanomaan samat sanat, sillä hän ei millään vaikuttanut uskovan, että juttu oli tässä, jatkoa ei tule olemaan. Onneksi oli julkinen tila, josta pääsi myös nopeasti poistumaan. Tilanne oli hyvin vast

Onkohan meillä sama kaveri kyseessä? Ajallisesti ei kyllä taida sopia, joten täytyy uskoa että näitä sankareita on useampi täällä meidän yhteiskunnassa.

Minä pistin pelin poikki rautalangasta vääntäen. Livetapaamista hän vaatii juuri tämän vuoksi, kun ymmärrykseen ei  tunnu menevän miten tämä vain loppuu. No, eiköhän niitä livetapaamisia valitettavasti tässä tule kun asumme niin lähekkäin.

Ap

Vierailija
70/91 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppu

Vierailija
71/91 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikko känsälä on omituinen mies kun se pitää mieluummin vauvaa sylissä kun stripparia. 

Vierailija
72/91 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa pelottavalta, Hui! 

Niin minustakin ja sitä se on.  Tyyppi vaikuttaa kiltiltä. En koe minkäänlaisia narsistiviboja hänestä.  Silti tämä kuvio on minusta outo ja oudommaksi menossa.  Ei ketään voi rakastaa kuukauden tuntemisella, mutta hän aidosti kokee niin, joka todennäköisesti kertoo mielenterveyden pulmista? Vaikeuksista tunnistaa ja tuntea omat tunteensa?

Ap

No kyllä voi rakastaa. Olen kokenut rakkauden syntymisen ensikohtaamisessa. Ei siitä suhdetta tullut. Rakkaus jäi.

Tämä tyyppi kuulostaa pahasti läheisriippuvaiselta. Peräänny varovasti. Ehkä kannattaisi tehdä itsestäsi niin luotaantyöntävä, että hän ei halua sinua enää. 

Vierailija
73/91 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistin tai läheisriippuvan merkkejä ei ole näkyvissä. Mahdollisesti pakkomielteisyyttä. Todennäköisesti tyypillinen parisuhdestalkkeri eli yliemotionaalinen ja impulsiivinen henkilö.

Parisuhteessa draamaa tulisi riittämään joten kehotan välttämään koko tyyppiä.

Ilmoitat vaan että homma menee niincreeptksi että annat asian olla. Jos ottaa vielä yhteyttä niin menet poliisille.

Vierailija
74/91 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo no voihan tuo kuulostaa turhan innokkaalta, mutta kyllä oikeasti jos on tosi kovasti rakastunut, niin ihan sen piikkiin voi tuollaisen käytöksen laittaa. Ei kaikki ihmiset ole sellaisia, että tapaillaan vaan kaikkia samaan aikaan ja huvikseen, vaan toiset oikeasti etsii sitä yhtä suhdetta, jonka priorisoi heti. Ei siinä mitään mielenterveyden häiriötä tarvitse olla. 

Itselläni alkoi nykyinen yli 20-vuotinen suhde todella vauhdikkaasti, molemmat rakastuttiin toisiimme HETI. Jos vain toinen olisi niin kovasti rakastunut, olisi se toinen osapuoli voinut nähdä tilanteen kuten ap tässä. Sen verran innokkaasti saattaa rakastunut ihminen toimia. Ja on kukkupuhetta, ettei voisi kuukaudessa jo rakastua ja tietää haluavansa olla toisen kanssa. 

Enemmänkin itse ihmettelen tätä nykymenoa, jossa käydään panemassa ketä milloinkin ja tapaillaan samaan aikaan vaikka kuinka monta. Omasta mielestäni se taas on sairasta ja s

Tunnustan olleeni vähän AP:n kuvaaman miehen kaltainen itsekin, kun pitkän ja loppuvuosina rakkaudettoman kulissiliiton jälkeen tapasin Tinderin kautta aivan upean naisen, johon ihastuin ensitreffeillä, jotka päättyivät helliin suudelmiin. Ei siis mitään stalkkausta tai yhteisen elämän hehkutusta tms, vaikka kaìkenlaisia ajatuksia olikin hormonien sekoittamassa päänupissa.

Se suhde ei kuitenkaan kauaa kestänyt, kun naisella oli aina jotain muuta ohjelmaa, eikä minulle riittänyt aikaa. Ehkä olin liian aktiivinen viestittelijä, koska yritin saada naisen vakuuttuneeksi, että olen tosissani panostamassa suhteeseen. Sitten kun sain viestin, jossa kerrottiin ettei tää nyt tunnu oikealta, olin siihen kuitenkin jo hyvin henkisesti varautunut. Kiitin menneestä ja uskoin kerralla.

Seuraavan naisen kanssa ihastuin niin ikään nopeasti, mutta sen verran olin opoinut virheistäni, että jarruttelin hommaa selvästi edelliseen kertaan verrattuna. En tiedä johtuiko siitä vai jostain muusta, mutta nainen myös ihastui minuun nopeasti ja kertoi ajatelleensa jo ekoilla treffeillä, että tuon minä haluan.

Nyt kun aikaa on mennyt ja itseäni tutkiskellut, niin juuri se järjetön hellyyden ja rakkauden kaipuu sai minut salamaihastumaan kummallakin kerralla. Jos olisi ollut joku FWB-tyyppinen systeemi taustalla, niin palo ei varmaan olisi roihahtanut yhtä helposti.

Vierailija
75/91 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti paljastaa itsensä vasta kun ansa on lauennut. Se ei ala huutamaan nähdessään saaliin. Eli potentiaalinen stalkkeripelle.

Vierailija
76/91 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap taitaa olla ainakin jonkin verran läheisriippuvainen kun ei osaa katkaista suhdetta tuollaiseen heeboon heti.

Vierailija
77/91 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Covert-tyyppinen narsisti. Antavat alussa hyvin kiltin, avuliaan ja mukautuvan vaikutelman. Voi olla esim. taloudellisessa vaikeuksissa, joutuu myymään asuntonsa tms. Siksi toimii vielä nopeammin kuin muuten.

Tuohan ei sovi ap:n kuvaukseen

Vierailija
78/91 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin minustakin ja sitä se on.  Tyyppi vaikuttaa kiltiltä. En koe minkäänlaisia narsistiviboja hänestä.  Silti tämä kuvio on minusta outo ja oudommaksi menossa.  Ei ketään voi rakastaa kuukauden tuntemisella, mutta hän aidosti kokee niin, joka todennäköisesti kertoo mielenterveyden pulmista? Vaikeuksista tunnistaa ja tuntea omat tunteensa?

Ap

Pelottavaa tuo on erityisesti siksi, että jos henkilö kokee noin vahvoja tunteita ja tekee sen johtamana konkreettisia tekoja (raivaa kalenteriaan, teettää valokuvia, on ylipäätään pakkomielteisen oloinen), niin vain kuvitella saattaa, millaisia tunteita ja tekoja hän päätyy tekemään tullessaan torjutuksi. Eli ehkä nyt olisi hyvä puhaltaa peli poikki ja katsoa miten hän reagoi. Varaudu vainoamisen. Jos annat homman jatkua pidempään, sitä kovempi vastareaktio saattaa olla luvassa. 

Ylipäätään ei ole kovin hyvä merkki, jos kuka tahansa ystävä, sukulainen, tapailukumppani tms. saa aikaan epämukavaa, tukahduttavaa, kiusallista tai kammottavaa ilmapiiriä omalla rajattomalla käytöksellään. Siitä harvoin hyvää seuraa.

Vierailija
79/91 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos roolit olisi toisinpäin olisitte jo avioliitossa.

Yli innokkaita, pakkomielteisiä, kyttääviä naisia ei ole koska miehet ottaa heidät heti vaimoksi. Tässä taas yksi asia missä mies ja nainen on erilainen.

Niin. Käypä kattomassa moniko nainen päätyy lopulta sen yli-innokkaan puolison uhriksi muodossa tai toisessa ja moniko mies. Tässä syy erilaiseen suhtautumiseen. 

Tuollainen ylenmääräinen pommistus ei useinkaan kerro rakkaudesta vaan omistamisenhalusta, ja siksi sitä ei kannata jäädä katselemaan. Itse en miehenäkään niin tekisi mutta jos joku haluaa pommittajan "ottaa heti vaimoksi" niin omapa on elämä. 

Vierailija
80/91 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Pelottavaa tuo on erityisesti siksi, että jos henkilö kokee noin vahvoja tunteita ja tekee sen johtamana konkreettisia tekoja (raivaa kalenteriaan, teettää valokuvia, on ylipäätään pakkomielteisen oloinen), niin vain kuvitella saattaa, millaisia tunteita ja tekoja hän päätyy tekemään tullessaan torjutuksi. Eli ehkä nyt olisi hyvä puhaltaa peli poikki ja katsoa miten hän re

Minä uskon, että "pakkomielteiset" teot voivat rajoittua vain yhteen osa-alueeseen ja positiiviseen puoleen. Minussakin on joskus sellaista yliempaattisuutta, ja olen miettinyt joskus että olenko läheisriippuvainen tai narsisti, mutta kumpaankaan muottiin en sovi kuvausten perusteella. Mutta väitän, että kaikkien käytös on jossain määrin manipuloivaa ja ainakin laskelmoivaa, kun jonkun ihmisen haluaa "valloittaa". Loppujen lopuksi emme eroa kovin paljoa soidintanssia tanssivista linnuista tms. Aika "tanssista yhdyntään" vaan voi olla jopa kuukausia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kaksi