Tokaluokkalainen ei tahdo käydä ip-kerhoa - pakotanko?
Siellä on kuulemma tylsää ja vauvamaista ja lällyä. Tahtoo mieluummin mennä itsekseen kotiin. Tulen itse vasta 16.30-17 aikaan kotiin. Koulumatkaa pojalla on 1,5 km.
Antaisitteko lopettaa IP-kerhon?
Kommentit (6)
muutenkin tuon ikäiset ovat liian pieniä olemaan yksin jo ihan lainkin silmissä, .
Suomen lain ja käytäntöjen mukaan ekaluokkalainenkin pärjää jo hyvin itsekseen. Täällä saa pienet kulkea vapaasti koulumatkat ja olla kotona pitkiäkin aikoja. Että sillä lailla. Ellette sitten jenkeissä asu.
Meillä ekaluokkalainen halusi jo välillä tulla yksin kotiin koulun jälkeen.
Tokalla ei enää mennytr ollenkaan ip-kerhoon.
Hyvin on pärjännyt ja tykkää olla rauhassa kotona koulun jälkeen.
Välillä tulemme kolmen pintaan kotiin, välillä taas vasta viiden jälkeenkin mutta kerhoon ei ole halunnut mennä silloinkaan.
Meillä ei lapset olisi halunneet mennä ip-kerhoon, ovat eka ja tokaluokkalainen. Mutta sanoin selvät säännöt, että siellä on oltava ja pysyttävä. Kuitenkin joudun maksamaan koko lukukauden vaikka jäisivätkin pois, ja muutenkin tuon ikäiset ovat liian pieniä olemaan yksin jo ihan lainkin silmissä, eli mikäli paikka ip-kerhossa on, niin laita ihmeessä lapsi sinne sitten vaikka pakosta.
Täällä ei IP:tä ole kuin ekaluokkalaisille ja siihenkään ei kaikki eput mahdu. Pari harvaa tokaluokkalaista käy jossain hoitotädillä iltapäivisin (yksityisen palvelun sektorilla), muut viettää iltapäivät kodeissaan.
Ekaluokkalaisistakin osa on iltapäivät jo nyt itsekseen.
Antaisin kyllä olla itsekseen kotona jos lapsi itse uskaltaa.
Meillä ei lapset olisi halunneet mennä ip-kerhoon, ovat eka ja tokaluokkalainen. Mutta sanoin selvät säännöt, että siellä on oltava ja pysyttävä. Kuitenkin joudun maksamaan koko lukukauden vaikka jäisivätkin pois, ja muutenkin tuon ikäiset ovat liian pieniä olemaan yksin jo ihan lainkin silmissä, eli mikäli paikka ip-kerhossa on, niin laita ihmeessä lapsi sinne sitten vaikka pakosta.
purkavat pahaa mieltään on ovat vastentahtoisesti mukana. Joku syyhän siihen on, miksi eivät ole halunneet siellä enää käydä...
Kyllä tokaluokkalainen jo itse tietää onko mielummin kotona yksin vai ip:ssä.
Mun tuttavapiirissä on kaksi ekaluokkalista, jotka olivat samassa tilanteessa ja toinen heistä on nyt yksin kotonaan luvan kanssa, toinen jättää salaa menemättä, kun ei halua. Ja äiti joutuu soittelemaan ip-kerhoon onko tullut jne.