Te, joilla on tullut/ollut suonikohjuja raskauden aikana.
Apuva! Tässä vähän taustaa: Mulla tuli ensimmäiset suonikohjut (siis ei mitään paria kohjua vaan kummatkin jalat kunnolla kohjuilla) ekan raskauden aikana, sillon käytin tukisukkia ja sain pienen laskimotulehduksen jalkaani synnytyksen jälkeen. Nyt olen raskaana rv.15+4, ja jo rv.5 alkoi suonikohjuja tulla lisää jopa reisiin oikein kunnolla. Rv.7 tuli sitten oikein kunnon ärhäkkä laskimotulehdus, en pystynyt edes kävelemään, kipu oli helvetillistä pari viikkoa . Nyt olen palannut sairaslomalta töihin, ja jalkoja särkee ihan hirveästi päivittäin. Istumatyötä pääasiassa teen, ja vaikka olen yrittänyt pitää jalkoja koholla ja kävellä säännöllisin väliajoin ja pitää tukisukkia koko ajan, niin ei särky helpota yhtään. Siispä kysynkin, että oletteko joutuneet ko. vaivan takia jäämään sairaslomalle pajonkin ennen äitiysloman alkua? Mä en kyllä pysty oleen loppuun asti töissä, jos ja kun nää ei tästä enää ainakaan parane, pikemminkin taitaa pahentua kun viikkoja tulee lisää.
Kommentit (2)
En ole käynyt sisätautilääkärillä, joten ei ole tutkittu. Taysissa olin yhden päivän kun ultrasivat, ettei ole tukoksia, sillon ottivat jotain verikokeita, enempää en tiedä. Tää taitaa olla ns. sukuvika. Isän puolelta on mummolla ja isän veljellä suonikohjuja ja ovat käyneet myös leikkauksessa. Äidin äidillä oli myös kohjuja ja hänellä oli myös tukoksia. AP
teettämään mittatilaustyönä tukisukkahousut itselleni. Jos niistäkään ei ole apua niin keinot on aika vähissä. Mutta nyt ensin kokeillaan niitä kunnon tukisukkahousuja... AP