Onko teillä ollut kokemuksia että kuntouttavan työtoiminnan paikassa on joku jota pelkäätte?
Eli että siinä samassa paikassa on joku toinen työtön joka on teistä pelottava, esim. hyökkäävä, sosiopaattimainen, öykkäri, päihtynyt, kiusaava tms.? Mitä olette tehneet?
Kommentit (32)
Kuka pölijä tuommoseen hommaan menee?
Paha paikka: Mennä työelämään jossa joutuu kiusatuksi (kerran meinasin hypätä kiikkuun tämän vuoksi) tai kuntouttavaan jossa mahdollisesti ehkä ei ole varma mutta voi olla ihminen joka joskus murhannut jonkun.
Valitsen silti pajan, pää ei kestä henkistä rääkkäämistä enää yhtään
Vierailija kirjoitti:
Kuka pölijä tuommoseen hommaan menee?
Minä. Sain melkein 200e lisää kaikkien tukien päälle, tein työpajalla omia tuotteita mitkä olisi muuten maksanut satoja euroja. Hyödyin todella paljon
Vierailija kirjoitti:
Hirveää. Onko kuntouttavassa tosiaan jotain ex-vankeja? Mitenhän yleistä se on? Olen työkyvytön parantumattoman sairauden takia mutta en pääse tk-eläkkeelle ja te painostaa kuntouttavaan. Pelkään kaikkia sosiopaatteja ja humalaisena virallisiin paikkoihin päiväsaikaan tulevia ihmisiä yms. Joku näillä palstoilla kertoi että jotkut tulevat sinne humalassa. Onko se sallittua edes? Miksei puututa? En tiedä mitä teen.
Miksi et pääse eläkkeelle?
Vierailija kirjoitti:
Onko siellä työttömiä, joilla ei oo isoja elämänhallinnan ongelmia?
Ei, sillä me elämänhallinnalliset tyttömät ei tarvita noita koulutuksia.
Akateeminen työtön
Vierailija kirjoitti:
Paha paikka: Mennä työelämään jossa joutuu kiusatuksi (kerran meinasin hypätä kiikkuun tämän vuoksi) tai kuntouttavaan jossa mahdollisesti ehkä ei ole varma mutta voi olla ihminen joka joskus murhannut jonkun.
Valitsen silti pajan, pää ei kestä henkistä rääkkäämistä enää yhtään
Entä itsenäinen työ? Postinjakelu tai vastaava. Luulisi ettei näissä joudu kiusatuksi kun ei ole työkavereitakaan
Työttömiä on kuntouttavassa työtoiminnassa toimistotöissä sairaaloiden arkistoissa ja kaupungin muissa yksiköissä.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet työkyvytön ja et enää tosiasiallisesti kykene töihin, niin TE-toimistossa olet kyllä täysin väärässä paikassa. Omasta mielestäsi sinun olisi varmaan pitänyt päästä eläkkeelle. Jos eläkettä tai sairauspäivärahaa ei kuitenkaan ole myönnetty, niin tilanne kyllä kuulostaa siltä että sinun pitäisi olla toimeentulotuen asiakkuudessa eikä työnhakijana työkkärissä.
Ai että jätettäisiin työkyvytön täysin ilman mitään tuloja? Aika raakaa. Mulla ei ainakaan ole oikeutta toimeentulotukeen puolison vuoksi, joten jos en saisi työmarkkinatukea, niin olisin täysin ilman tuloja. Tai no, lapsilisä tulee toisesta lapsesta.
Useamman erikoislääkärin mielestä työkyvytön monien, vaikeiden fyysisten sairauksien vuoksi, mutta Kelan mielestä olet priimaa. Siinäpä se pähkinänkuoressa.
Miten teitä on useita samassa paikassa. Olen ainoa ja touhuan hoitsujen apuna.
Vierailija kirjoitti:
Miten teitä on useita samassa paikassa. Olen ainoa ja touhuan hoitsujen apuna.
Tässä kyse varmaan näistä ns pajatoiminnoista mitkä tarkoitettu kuntouttavaan työtoimintaan. Myös esim kierrätyskeskukset toimii kuntouttavan ihmisillä. Itsekin olin aikoinaan kuntouttavan työtoiminnan kautta pajalla tekemässä koruja mutta ollut myös ihan oikealla työpaikalla tekemässä oikeita töitä
Hassua kun jotkut ehdottaa toimeentulotukea, sitä ei kaikki saa vaikka kuolis nälkään, vähänkin omaisuutta niin ei saa.