Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveriongelmat 17-vuotiaalla

Vierailija
10.01.2024 |

Meidän 17-vuotiaalla tytöllä on koko elämänsä ollut vaikeuksia sosiaalisissa suhteissa eli on ollut paljon kiusaamista ja ulkopuolelle jättämistä. Hän tutustuu kyllä helposti uusiin ihmisiin mutta aina toistuu sama kaava, ollaan todella tiiviisti kavereita viikkoja, kuukausia ja ehkä jopa vuosia mutta aina kuitenkin jossain vaiheessa alkaa kiusaaminen, haukkuminen, hyväksikäyttäminen ja lopulta katkaisevat välit kokonaan rankan haukkumisen kera (haukutaan ulkonäkö, ääni, eleet jne jne). Estetään somessa ja suljetaan kokonaan pois elämästä. Tyttö on todella kiltti, aika hiljainen, helppo käyttää hyväksi, ei uskalla sanoa vastaan ja jos sanoo häneen katkaistaan heti välit. Tämä sama kaava on toistunut kymmenien eri ns. kavereiden kohdalla eli jotain vikaa täytyy käytöksessä olla. Tämä on koko perheelle todella raastavaa ja mietin kuinka paljon on haavoja tyttöön tullut ja miten tulevaisuus, tuleeko hän ikinä löytämään kunnollista ja todellista ystävää ja puhumattakaan poikaystävää. Itse olen sairastunut masennukseen ja ahdistuneisuushäiriöön näiden asioiden seurauksena, mieli on todella synkkä ja olo tuskainen koska on vuosia joutunut seuraamaan tätä kiusaamista ja satuttamista ja jos asioihin on yritetty puuttua on ne vaan pahentunut. 

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ok

Vierailija
2/13 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika näyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella on oma taakkansa kannettavanaan.

Vierailija
4/13 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opeta sille suihinoton taidot niin se on viikossa suosittu.

Vierailija
5/13 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenterveysongelmat, persoonallisuushäiriöt, jne periytyy. Ne ovat kroonisia, eikä niistä parane. Joka päivä yli 10 nuorta jää näistä syystä työkyvyttömyyseläkkeelle. 

Vierailija
6/13 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käske keskittyä vain omien unelmien toteutukseen ilman kaveri apua..

Vierailija
7/13 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käske keskittyä vain omien unelmien toteutukseen ilman kaveri apua..

Toivottavasti sitä apua on haettu jo vuosia sitten oman itsensä kehittämiseen. 

Vierailija
8/13 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala tavallaan itse lapsesi ystäväksi eli tee jotain mukavaa lapsesi kanssa äläkä vain komenna tekemään kotitöitä ja valita laiskuudesta. Lapsen pitää myös hyväksyä tilanne ja elää elämänsä ilman ystäviä. Olen itse elänyt koko aikuisikäni ilman yhtään ystävää, enkä oikein tiedä, mitä ikäiseni yleensä tekevät kun en omaa mitään kontaktia itseni ikäisiin. Olen sitten yrittänyt joskus tehdä jotain mukavaa yksin, vaikka monista eri syistä johtuen mahdollisuudet tähänkin ovat olleet hyvin rajatut. Olen toki surkea sosiaalisessa kanssakäymisessä, enkä ystäviä oikein kaipaa. 

Vierailija
9/13 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen kaverin äiti kuvaili lastaan ujoksi, jne, mutta tyttö oli itsekäin kusipää mitä olin koskaan tavannut. 

Vierailija
10/13 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenterveysongelmat, persoonallisuushäiriöt, jne periytyy. Ne ovat kroonisia, eikä niistä parane. Joka päivä yli 10 nuorta jää näistä syystä työkyvyttömyyseläkkeelle. 

Aluksi kannattaa hakea autismi- ja aspergertestiin. Selitys saattaa löytyä sieltä. Älykkyystesti voi myös olla hyvä. Jos tyttö on poikkeuksellisen älykäs, niin toiset voivat kokeai hänen kanssaan juttelemisen olevan hankalaa. En tiedä miten ihmiset vaistoavat sellaisen erilaisuuden toisesta ihmisestä, mutta se on tavallista.

Vierailija
11/13 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liiallinen kiltteys on opittua. Oma arvo on tullut jollakin tapaa jo lapsesta saakka siitä, että on kiltti. Toimintamallia on vahvistettu eri tavoin, ja näin yksilö on omaksunut tämän roolin ja tämä on lopputulos. 

Vierailija
12/13 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opeta sille suihinoton taidot niin se on viikossa suosittu.

Totta, niin me muutkin menestyneet ollaan päästy valtaan.

Vierailija
13/13 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pakko haluta parisuhde, kavereita, omakotitalo, lapsia ja koira? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi