Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

28 neliön yksiö?

Vierailija
27.01.2024 |

Onnistuuko aikuisena? Asunto on hyväpohjainen, paikalla jonne haluan muuttaa ja ennenkaikkea edullinen. Olen kyllästynyt maksamaan liian isoa vuokraa. Talossa on paljon kaksioita ja olisin etusijalla niihin kun asun jo taloyhtiössä .

Onko joku asunut yksiössä aikuisena, miten onnistui?

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva lapsi yksinään asuu yksiössä, vai mitä mahdat tarkoittaa aikuisella?

Olen kolmikymppisenä vaihtanut 45-neliöisen kaksion 28-neliöiseen yksiöön, kun tuloni pienenivät. Tiesin kuitenkin, että kyseessä olisi väliaikainen ratkaisu, vaikken etukäteen tiennytkään sen kestoa.

Vierailija
2/56 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin itse yksiössä nuorena, mutta se oli 32 neliötä. Nykyään tavaraa kertynyt, ym niin siltäkin kannalta mietin. Yksiö on monen etenkin ensimmäisiä asuntoja eli nuoret asuvat enimmäkseen yksiöissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/56 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin täällä pärjää 😃 

Vierailija
4/56 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun eka kämppä oli yksiö, tosin en enää muista oliko 28 vai 38 m3. Vanhassa talossa eli vinttitilaa ja kellaritilaa enempi kuin asuinneliöitä.;) Hyvin pärjäsin. Nyt ei meinaa 80 m3 riittää vaikka sekä kylmä- että lämminvarasto.;)

Vierailija
5/56 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan normaali kokoinen yksiö. Hyvin mahtuu asumaan. Oon asunut vastaavassa puolison kanssa, ja lisäksi ollut koira.

Vierailija
6/56 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mahtuisi tämän kaiken tavaramäärän kanssa.

Vierailija
7/56 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun eka kämppä oli yksiö, tosin en enää muista oliko 28 vai 38 m3. Vanhassa talossa eli vinttitilaa ja kellaritilaa enempi kuin asuinneliöitä.;) Hyvin pärjäsin. Nyt ei meinaa 80 m3 riittää vaikka sekä kylmä- että lämminvarasto.;)

38m2 on kyllä yleensä pieni kaksio 

Vierailija
8/56 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sulla on ongelma asua yksiössä?

Vierailija
9/56 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se onnistuu, jotka pienessä tykkää asua. Tavarat mahtuu, ei ole suuria lemmikkejä, eivät kaipaa hirveästi tilaa yms. Tuttava asuu yksiössä, ei sillä edes sänkyä ole vaan levittää petivaatteet aina sohvalle. Ei siellä edes sängylle ole tilaa. Pitäisi muuten luopua sohvasta/ruokapöydästä tai tv tasosta ja lipastosta. 

Vierailija
10/56 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on 7 neliötä liian pieni, 35 on minimi jos hyvä pohja ja auringon puoleinen ikkuna, lisäksi parveke on aivan pakollinen olla. 

Vierailija
11/56 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

38m2 on kyllä yleensä pieni kaksio 

Tai yksiö erillisellä keittiöllä.

Vierailija
12/56 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säilytystilaan kannattaa panostaa esim sänky jossa on alla säilytyslaatikko, hyllyjä seinille... Ikean kuutiohyllyjä saa eri kokoisina, todella käteviä jos laittaa korjea näihin niin voi täyttää vaikka vaatteilla, kirjat voi jättää näkyviin... tv seinälle ei vie tilaa niin paljon...

Vierailija
13/56 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienempäänkin mahtuisi oikein hyvin, kun ei täytä elämäänsä romulla.

Vierailija
14/56 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienempäänkin mahtuu jos on nokkelat sisustusratkaisut ja vielä pienempäänkin jos ei kotona tee töitä.

Vierailija
15/56 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole hamstrannut hirveää määrää tavaraa niin hyvin mahtuu. Pohjaratkaisu tosiaan merkitsee paljon, mutta jos se on hyvä niin ei ongelmaa. En ymmärrä miksi yksi ihminen tarvitsee välttämättä erillisen makuuhuoneen. Kahdestaan asuessa se on hyvä jos toisen tarvitsee esim. tehdä etätöitä. Mutta muuten ei mielestäni kahdestaankaan välttämätön. Itse en menisi asumaan johonkin 15 neliön minikämppään, se on liian pieni, mutta tuon kokoinen on juuri hyvä. Suosikkinikämppäni ovat olleet 24 ja 27 neliöisiä yksiöitä. Kaikki tarvittava mahtuu ja mitään ylimääräistä ei kerry.

Vierailija
16/56 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisen syytä varautua että vähintään kaksi mahtuu.

Vierailija
17/56 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin oon jättänyt tälläkin hetkellä sohvan kokonaan ostamatta ja sänky toimii nukkumiseen ja oleiluun: päiväpeitto päälle ja isoja tyynyjä selkänojaksi..

Vierailija
18/56 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalliossa tuon kokoisia on paljon. Niissä huonekorkeus on niin iso, että niihin mahtuu parvi. Kaveri asui just 28 neliössä, erillinen keittiö, pieni ruokailutila, iso huone+iso parvi ja pikkiriikkinen vessa, johon mahtui minipyykkikone ja suihkussa käytiin vessanpöntön päällä.

Siinä kämpässä oli asunut nelihenkinen perhe aiemmin, se ruokailutila oli lastenhuoneena ( kerrossänky).

Vierailija
19/56 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exällä oli parvi. Itse inhoan pervea yli kaiken. Siinä kun tokkurassa kompuroi rappusia pitkin niin varmasti kaatuu.

Vierailija
20/56 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä sulla on ongelma asua yksiössä?

Kyllä etätyöt onnistuu yksiöstäkin käsin. Pitää vaan olla siististi kaikki järjestyksessä ja nokkelat huonekaluvalinnat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme