Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eikö entinen sairaanhoitaja saa hakea henkilökohtaiseksi avustajaksi?

Vierailija
26.01.2024 |

Vai miksi ei tule edes kutsua haastatteluun?

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henkilökohtaisia avustajiakin on moneen lähtöön.

Mä palkkasin itselleni merkonomin, mutta mummolle sairaanhoitajan.

Hoitaako laskusi?

Vierailija
22/60 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku muu on vaan ollut sopivampi. Sama se on muissakin töissä, että vain yksi valitaan. Ei siinä mitään sen kummempaa ole. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo pelkästään otsikon ja muutaman vastauksesi perusteella vaikutat ikävältä ihmiseltä. En palkkaisi. 

Tuskinpa cv ja hakemus tätä sentään paljastaa.

Vierailija
24/60 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole entinen sairaanhoitaja vaan olet sitä aina. Eläkeläisenä olet evp tai eläkkeellä oleva. Sanoin lääkärilleni olevani entinen sairaanhoitaja, kun olin joutunut ennenaikaiselle eläkkeelle ennen normaalia eläköitymistä ja kävin lääkärissä. Lääkäri ei ollut tavannut ennen minua, kun vaihdoin paikkakuntaa. Lääkäri totesi, ettet ole entinen sh vaan olet sitä lopun elämäsi. Ei lääkäritkään sano olevansa entinen lääkäri, kun ovat eläkkeellä, vaan pysyvät lääkärinä elämänsä loppuun.

Vierailija
25/60 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole entinen sairaanhoitaja vaan olet sitä aina. Eläkeläisenä olet evp tai eläkkeellä oleva. Sanoin lääkärilleni olevani entinen sairaanhoitaja, kun olin joutunut ennenaikaiselle eläkkeelle ennen normaalia eläköitymistä ja kävin lääkärissä. Lääkäri ei ollut tavannut ennen minua, kun vaihdoin paikkakuntaa. Lääkäri totesi, ettet ole entinen sh vaan olet sitä lopun elämäsi. Ei lääkäritkään sano olevansa entinen lääkäri, kun ovat eläkkeellä, vaan pysyvät lääkärinä elämänsä loppuun.

Kamalaa!

Vierailija
26/60 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeuden ammatin harjoittamiseen voi antaa pois Valviran rekisterin kautta.

Vierailija
27/60 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielikuva sairaanhoitajista ei ole kovin hyvä.

Vierailija
28/60 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä mainitsematta se sairaanhoitajakoulutus. Kerro olleesi vaikka aikaisemmin avustaja tai työtön.

Vierailija
29/60 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ammatti on tavallaan ikuinen. Eri asia sitten, toimiiko siinä ammatissa elämänsä loppuun. Useat lääkärit jatkavat uraa yksityisillä lääkäriasemilla sen jälkeen kun ovat eläköityneet. Eli lääkäri ,vaikka kirurgi ei voi toimia yleisellä sektorilla sen jälkeen kun on 68v. Ihmisen ammatti näkyy ja ilmoitetaan mm erilaisten vaalien yhteydessä kun on ehdokkaana. Mm nähty konduktööri,  eläkkeellä, kirkkoherra, eläkkeellä jne...

Vierailija
30/60 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielikuva sairaanhoitajista ei ole kovin hyvä.

Kerro lisää mielikuvista?

Vierailija
31/60 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi entinen toimistosihteeri valtiolla on myös entinen toimistosihteeri. Samoin entinen vartija on entinen vartija. Sitäpaitsi vartijakortti vanhenee kuitenkin umpeen. Joten entinen mikä entinen.

Vierailija
32/60 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi entinen?

En ole tehnyt niitä töitä yli 10 vuoteen. Vaihdoin alaa, kun en pitänyt työstä.

Ap

Mulle tulee mieleen, että vaikuttaa epäilyttävältä, että olet lähtenyt pois hoitoalalta. Herää kysymys, onko sinut potkittu pois, oletko ehkä ollut epäluotettava? Tai, jos olet oma-aloitteisesti lähtenyt, niin onko niin, että et tykkää hoitoalan töistä ja nyt haet niitä, kun et muuta saa? Tai, miksi haet avustajaksi, kun varmaan saisit paljon paremmin palkatun sairaanhoitajan paikankin? Eli tulee vaikutelma, että jotain mätää tuossa taustassasi varmaan on. Tai, jos ei olekaan, niin varmaan ensisijaisesti haluat takaisin sairaanhoitajaksi, eli lopetat avustajan hommat heti kun siihen työhön taas pääset.

Vierailija
33/60 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi en palkkaa. Maisteria vaikka peruskirjanpitäjäkdi 

no koska en maksa maisterin palkkaa vaan vähemmän ja osaaminen ja koulutus ei ole tähän hommaan 

Vierailija
34/60 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi entinen?

Ap

Hae kouluavustajaksi 

niin sast paikata myös joskus jonkun naarmun 

Vierailija
35/60 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no koska en maksa maisterin palkkaa vaan vähemmän ja osaaminen ja koulutus ei ole tähän hommaan 

Kirjanpitäjä voi aina tahalleen mokata. Hups, vähän pilkku väärässä kohtaa. Oho, 10 euron lasku asiakkaalle muuttuikin miljoonan euron laskuksi. 

Vierailija
36/60 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään maisterin palkkaa. Palkka maksetaan tehtävän mukaan, ei koulutuksen.

Kirjastonhoitajan palkka kuntasektorilla ilman ilta- ja lauantailisiä olisi n. 2700 euroa kuussa. Ne on maistereita. Jopa kuntasektorilla tienaa kirjanpitäjät enemmän, yksityisestä puhumattakaan.

Vierailija
37/60 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi entinen?

Ap

Mulle tulee mieleen, että vaikuttaa epäilyttävältä, että olet lähtenyt pois hoitoalalta. Herää kysymys, onko sinut potkittu pois, oletko ehkä ollut epäluotettava? Tai, jos olet oma-aloitteisesti lähtenyt, niin onko niin, että et tykkää hoitoalan töistä ja nyt haet niitä, kun et muuta saa? Tai, miksi haet avustajaksi, kun varmaan saisit paljon paremmin palkatun sairaanhoitajan paikankin? Eli tulee vaikutelma, että jotain mätää tuossa taustassasi varmaan on. Tai, jos ei olekaan, niin varmaan ensisijaisesti haluat takaisin sairaanhoitajaksi, eli lopetat avustajan hommat heti kun siihen työhön taas pääset.

Mitä mätää, jos on opiskellut sen jälkeen korkeammalle?

Vierailija
38/60 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi entinen?

Ap

Hae kouluavustajaksi 

niin sast paikata myös joskus jonkun naarmun 

Entinen kouluavustaja on myös entinen avustaja. Varsinkin kun ei ole alan koulutusta. Töihin voi vaikka mennä vodkapullo kädessä, kyllä äkkiä saa kenkää:)

Vierailija
39/60 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi entinen?

Ap

Mitä mätää,

Voihan sitä valehdella, että on saanut kenkää, vaikka ei oikeasti olekaan.

Vierailija
40/60 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään maisterin palkkaa. Palkka maksetaan tehtävän mukaan, ei koulutuksen.

Kirjastonhoitajan palkka kuntasektorilla ilman ilta- ja lauantailisiä olisi n. 2700 euroa kuussa. Ne on maistereita. Jopa kuntasektorilla tienaa kirjanpitäjät enemmän, yksityisestä puhumattakaan.

Maisteri, useimmiten humanisti eli ei suoraa alan koulutusta mieluiten palkataan kirjastovirkailijaksi eikä kirjastonhoitajaksi eli maisteri saa merkonomin palkkaa.

Itse inhoan yli kaiken kirjastoalaa, hyh helvata.