Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eikö entinen sairaanhoitaja saa hakea henkilökohtaiseksi avustajaksi?

Vierailija
26.01.2024 |

Vai miksi ei tule edes kutsua haastatteluun?

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se avun tarvitsija päättää itse, kenet hän haluaa avustajakseen, ja usein sen asian ratkaisee se, kenen kanssa hän tulee juttuun.

Koulutusvaatimuksia ei ole, vaikka jotkut firmat kyllä katsovat hoitaja-koulutuksen plussaksi. Itse ajattelen, että nämä firmat teettävät luultavasti sitten hoitajan töitä avustajan palkalla, enkä kyllä itse sellaiseen firmaan menisi. Olen lähih. itse koulutukseltani.

En kyllä alkaisi s.hoitaja-taustaa avustettavalle mainostamaan, koska osa avustettavista sitten asennoituu sen mukaisesti, että olet myös sh, vaikka sinut on palkattu vain avustajaksi.

Vierailija
42/60 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi entinen?

En ole tehnyt niitä töitä yli 10 vuoteen. Vaihdoin alaa, kun en pitänyt työstä.

Ap

Mulle tulee mieleen, että vaikuttaa epäilyttävältä, että olet lähtenyt pois hoitoalalta. Herää kysymys, onko sinut potkittu pois, oletko ehkä ollut epäluotettava? Tai, jos olet oma-aloitteisesti lähtenyt, niin onko niin, että et tykkää hoitoalan töistä ja nyt haet niitä, kun et muuta saa? Tai, miksi haet avustajaksi, kun varmaan saisit paljon paremmin palkatun sairaanhoitajan paikankin? Eli tulee vaikutelma, että jotain mätää tuossa taustassasi varmaan on. Tai, jos ei olekaan, niin varmaan ensisijaisesti haluat takaisin sairaanhoitajaksi, eli lopetat avustajan hommat heti kun siihen työhön taas pääset.

Mitä mätää, jos on opiskellut sen jälkeen korkeammalle?

Korkeammalle opiskelussa ei mätää, mutta siinä kyllä, että sen jälkeen sitten hakee henkilökohtaisen avustajan töitä.

Ja en sano että itse noin ajattelisin. Koetan vain miettiä, miltä tuollainen hakemus vastaanottajan silmissä näyttäisi.

Itse olen kanssa huomannut, että kun on muita töitä tehnyt ja koulutustakin hankkinut, niin ns. hanttihommiin ihan turha yrittää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka on 10€/h. Ei kukaan koulutettu lähde avustajaksi kyseisellä palkalla.Työtunnitkin mitä sattuu ja avustettava voi olla täysi kusipää.

Vierailija
44/60 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 60v, isäni omaishoitaja. Tein avustajantöitä, aina isäni  tilanteen salliessa. Avustettavani oli liian vaativa: Hän soitteli minulle jatkuvasti, pyysi töihin iltaisin, vaikka työvuorot olivat sovittuina. Hän luuli, että olen hänen ystävänsä. Avustaja on työntekijä, ei ystävä. Lopetin työt.Näissä avustajan töissä täytyisi olla todella selkeät raamit. 

Vierailija
45/60 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avustajan palkka on huono. Monet avustettavat ovat todella ilkeitä, katkeria. En ihmettele, että työntekijöitä on vaikea saada. Nämä samat hakevat avustajia jatkuvasti.

Vierailija
46/60 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vika taitaa olla jossain muussa asiassa kuin entisessä ammatissasi. T: Avustettava

Mistä he sen tietävät tapaamatta minua?

Ap

Onko hakemuksesi tylsä

Kun saa sata hakemusta ei voi haastatella kaikkia 

Vierailija
47/60 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa, ei ole pakko palkata.

Vierailija
48/60 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkka on 10€/h. Ei kukaan koulutettu lähde avustajaksi kyseisellä palkalla.Työtunnitkin mitä sattuu ja avustettava voi olla täysi kusipää.

Palkka on reilu 12e/h

Vierailija
49/60 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vika taitaa olla jossain muussa asiassa kuin entisessä ammatissasi. T: Avustettava

Ap

Onko hakemuksesi tylsä

Pitääkö tällaiseenkin nykyään olla räväkkä ja persoonallinen hakemus?

Vierailija
50/60 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsin kroonisista ilmavaivoista. Pyllyni rutisee 24/7 ja sieltä purkautuu todella pahan hajuista kaasua kovalla paineella. Tämän asian olen tietenkin kertonut rehellisenä ihmisenä työhakemuksissa. Voisiko tämä vaikuttaa asiaan?

Ap

Vierailija
51/60 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 60v, isäni omaishoitaja. Tein avustajantöitä, aina isäni  tilanteen salliessa. Avustettavani oli liian vaativa: Hän soitteli minulle jatkuvasti, pyysi töihin iltaisin, vaikka työvuorot olivat sovittuina. Hän luuli, että olen hänen ystävänsä. Avustaja on työntekijä, ei ystävä. Lopetin työt.Näissä avustajan töissä täytyisi olla todella selkeät raamit. 

Niin niissä onkin raamit, kuten ne sovitut työvuorot. Työvuoron muutokseen ei tarvitse suostua, jos muutos tulee muutaman päivän varoajalla, vaan työvuorot pitää tehdä vähintään viikoksi eteenpäin.

Avustajat ovat itse pilanneet alan, koska osa avustajista suostuu kaikkeen, mitä pyydetään, vaikka ei tarvitsisi.

Olin joskus sijaistamassa eräässä paikassa, kun kävi niin, että työnantaja joutuikin äkillisesti sairaalaan niinä päivinä, kun minulle oli sovittu työpäivät. Hän tyttärensä kanssa yritti saada minut siirtämään ne sovitut päivät viikonloppuun, kun työnantaja pääsi sairaalasta, mutta sanoin, ettei se käy. Noista sovituista päivistä kuului maksaa minulle palkka, vaikka työnantaja olikin sairaalassa, eikä minulla ollut velvollisuutta siirtää niitä toiseen ajankohtaan. Työnantaja tyttärineen veti täysin herneet nenäänsä ja sanoi, että vakituinen avustaja on aina tullut silloin, kun on tarvittu ja siirtänyt tarvittaessa päiviä. En ole sieltä saanut sijaisuutta sen jälkeen, vaikka toimin oikein. Varmistin sen myös ohjaajaltani, että toimin ihan laillisesti. Tämä näin yhtenä esimerkkinä.

Vierailija
52/60 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkka on reilu 12e/h

Oma palkkani on 12,02 e/h ja sijaisuuksissa ollut 12,13 e/h. Ja toisessa palkkaluokassa, jossa avustettava on vaativampi, palkka on näitä korkeampi.

Vierailija
53/60 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Onko hakemuksesi tylsä

Pitääkö tällaiseenkin nykyään olla räväkkä ja persoonallinen hakemus?

En tiedä, mitä hakemuksia edes lähettelette. Minun paikkakunnallani avustajia välittävästä firmasta saa työnantajan puhelinnumeron, sitten soitetaan hänelle itse ja sovitaan tapaamisesta hänen kanssaan.

Vierailija
54/60 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imppaan myös aina omia polttavia päästöjäni. Ei kai se haittaa?

Ap

Vierailija
55/60 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kärsin kroonisista ilmavaivoista. Pyllyni rutisee 24/7 ja sieltä purkautuu todella pahan hajuista kaasua kovalla paineella. Tämän asian olen tietenkin kertonut rehellisenä ihmisenä työhakemuksissa. Voisiko tämä vaikuttaa asiaan?

Ap

Koko aloitus vitsi?

Vierailija
56/60 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vähän niin kuin kirurgi pyrkisi saksimaan piha-aitaa.

Vierailija
57/60 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on vähän niin kuin kirurgi pyrkisi saksimaan piha-aitaa.

Kyllä avustajan työ on joidenkin työantajien kohdalla lähes hoitajan hommaa. On nostolaitteitten käyttöä, haavahoidot, lääkehoitoa jne.

Itse en sellaisiin töihin menisi avustajan nimikkeellä ja avustajan palkalla, koska minusta sellaiset ovat hoitajan työtä, eivätkä avustajan. Mutta avustaja tietenkin tulee halvemmaksi kuin ottaa se koulutettu hoitaja kotipalvelusta.

- lähihoitajasta henkilökohtaiseksi avustajaksi vaihtanut -

Vierailija
58/60 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Koko aloitus vitsi?

Tuo ei ollut oikea ap.

Ap

Vierailija
59/60 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haet?

Vierailija
60/60 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi haet?

Uudella alalla ei ole töitä tällä hetkellä enkä haluaisi tai edes pääsisi mihinkään kiireiselle osastolle, kun taidot on ruosteessa.

Ap