Mulla on koko ajan nälkä. Ihan koko ajan. Lihon ja lihon. Painoa tullut 50 kg parissa vuodessa lisää.
Näin on.
On vain niin kova nälkä ja himo ruokaan. Syön mitä mieli tekee ja paljon.
Nytkin jos en olisi kylässä niin haaveilen mitä teen kotona ruoaksi kun sinne pääsen. En ole varma tekisinkö texmex-jauhelihapastaa, itsetehtyä herkullista peltipizzaa vaiko kermaisia pitkään haudutettuja valkosipuliperunoita ja lihapullia ruskealla kastikkeella. Nam.
Eikä ole edes provo. Kaikki on ihan ihmeissään kun näkevät minut pitkästä aikaa. Ennen hyvännäköinen nuori nainen, nyt todella huonon näköinen nuori nainen. :D minua naurattaa ne hämmästyneet katseet. Tekisi mieli nostaa paita ja taputella vatsaansa. Ei kiinnosta vaikka lihoisin tästä vielä useamman kymmenen kiloa.
Kun tilanne nyt vain on se, että ruoka on nykyään ainoa ilo elämässä. Nautinto ja rakkaus.
Ennen olin syömishäiriöinen toiseen suuntaan. Todella tarkka ja kriittinen.
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas en syö juuri mitään, mutta en siltikään laihdu.
Olen nelikymppinen nainen ja minä olen surkean laiha luiru. Ei ole syömishäiriötä eikä muutakaan fyysistä tai psyykkistä oiretta, mutta: en liho vaikka söisin mitä ja kuinka paljon tahansa. Ongelma tämäkin.
Matoja tai muita loisia tai vatsasyöpä.
Vierailija kirjoitti:
Niin. Kiitän teidän sanoistanne.
Mielestäni tarvitsisin pidempää laitoshoitoa, jotta selviäisin ja saisin elämäni rutiinit kuntoon. Yksin en pärjää siinä mielessä, että tämä tästä parantaisi mutta "pärjään" itsekseni muiden mielestä mutta elämä menee koko ajan huonompaan.
No sama se. Haluan kuolla niin paljon ja jotenkin sekoilla vain nämä elämäni viimeiset kuukaudet.
On vain sellainen olo. Välillä jopa mietin, että ihan vain leikkiäkseni mielipuolista hullua, voisin kaupassa joskus näyttää persettäni jollekin omaksi huvikseni tai tehdä jotain muuta järkyttävää.
Olen passiivis-aggressiivinen. Huomaan sisälläni valtavasti vihaa. Ja se kohdistuu itseensä eniten.
-ap
Kai ymmärrät, että toimintasi ei ole välinpitämättömyyttä itsestä, vaan aktiivista itserankaisua? Mitä jos vain luopuisit siitä? Anna itsellesi anteeksi, mitä sitten koetkin että olet väärin tehnyt.
Mee lääkäriin. Sulla on varmaan siitä suolistohormonista puutetta, mikä tekee kylläisyyden tunteen. En muista mikä sen nimi on. Mutta tuohon saa apua. Ei ole normaalia.
Ja terapiaan myös selvittämään nuo henkiset ongelmat syömisoireilun taustalla.
Mulla ei ole juurikaan nälkä, saatan olla vaikka koko päivän syömättä. Jos on jaksuja niin yritän pakottaa itteni syömään kerran tai kahdesti päivässä. Silti vaan lihon koko ajan, nytkin 65 kg (164cm).
Ruokahimot talttuu sillä, että laittaa ravintoasiat kuntoon. Siis kun rouskuttaa tarpeeksi porkkanoita, hedelmiä ym. kasviksia, menee makean ja roskaruoan himo niistä ohi jne.
Se ei selviä kuin koittamalla. Pilko itsellesi kasviksia valmiiksi jääkaappiin ja ala dipata niitä ja narskuttaa, kun joku syöpöttelyhimo iskee. Syö ne kasvikset ensin. Jatka vasta sitten siihen pizzaan tai muuhun herkkuun, jos vielä jaksat syödä. Ainakin siitä seuraa, että alkaa vähemmän mennä sitä pizzaa jatkossa.
Myös se, että laittaa pääkoppansa eli mieliala-asiat kuntoon, vie mässäilyhimojakin pois.
Miten ihmeessä sinulla on noin paljon rahaa laittaa lihottavaan ruokaan?
Ei sinulla oikeasti ole nälkä, juo vettä ja tee vihanneksista sosekeittoa ja hedelmistä smoothieita, siinä sinulle mössöt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syöminen ja paskantaminen on mahtavaa. Kun syö kokoajan rasvaista ja suolaista ruokaa, niin sen voi huuhdella makealla ruualla. Kun useasti päivän aikana paskantaa pöntön tukkoon, niin voi syödä lisää. Syön kuukaudessa noin parintonnin edestä ruokaa. Jos käy salilla ja lenkillä niin ruokahalu vain kasvaa.
T: 188cm 90kg mies
minulla ympäristöystävällisellä miehellä ruokalasku kuussa on vaivaiset 300e. Ulostan kerran päivässä aamuisin ja mietin tarkkaan mitä laitan suustani alas. Kalliiksi tulee olla noin iso.
T: 170cm 62kg mies
Köyhtyä saa muttei laihtua.
Hanki lapamato, varmasti alat laihtumaan.
Juokaa vettä aamusta asti, vähintään 2,5L päivässä. Vie nälkähimon. Auttanut paljon. Teillä on jano eikä nälkä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota selvää ketogeenisestä ruokavaliosta, tutki ja mieti, kokeile ja innostu.
Olen ollutkin. Olen muutenkin paljon seurannut ravintoasioita. Tiedän oikeastaan mitä kropassani tapahtuu tällä hetkellä, miksi tunnen nälkää, tiedän nämä asiat. Todennäköisesti minulla on myös vähintäänkin alkava kakkostyypin diabetes ellei jo ihan puhjennutkin.
Ongelma on kuitenkin psyykkinen.
-ap
Jos kerran tiedät että on psyykkinen ongelma; aoitko tehdä asialle jotain ? Esim lääkäri Käynti, lääkitys, terapia jne ? Vai aiotko jatkaa vaan syömistä ja sairauskierteet alkaa?
Olen tehnyt, ainakin yrittänyt. On psyykelääkkeet, terapiakin alkaisi jos vaan löytyis t
Johtuu noista psyykelääkkeistä, ne on sekottanut sun suolistohormonit.
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä sinulla on noin paljon rahaa laittaa lihottavaan ruokaan?
Ei sinulla oikeasti ole nälkä, juo vettä ja tee vihanneksista sosekeittoa ja hedelmistä smoothieita, siinä sinulle mössöt.
Rikkaat on aina olleet maailmanhistoriassa läskejä.
Olen kyllä taloudellisissakin vaikeuksissa kaiken kukkuraksi. Omaa syytäni se toki on.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota selvää ketogeenisestä ruokavaliosta, tutki ja mieti, kokeile ja innostu.
Olen ollutkin. Olen muutenkin paljon seurannut ravintoasioita. Tiedän oikeastaan mitä kropassani tapahtuu tällä hetkellä, miksi tunnen nälkää, tiedän nämä asiat. Todennäköisesti minulla on myös vähintäänkin alkava kakkostyypin diabetes ellei jo ihan puhjennutkin.
Ongelma on kuitenkin psyykkinen.
-ap
Hankkiudu terapiaan.
Olen lihonut vuodessa 10 kg, ja juuri tuon kyseisen olotilan takia. Kun millään ei ole mitään väliä, niin on sama syödä, juoda ja vaan maata sängyssä.
Mutta nyt yritän parantaa tapani. Pikaspurtti laihdutuksessa, että vaatteet alkaa sopia, ja sitten terveellisempi elämä. Se on itsestä kiinni, että elääkö, vai kuoleeko hitaasti.
Ruoka korvaa rakkauden.
Ruoka korvaa tyhjyyden.
Ruoka korvaa sylin.
Ei ihme, että on syömishäiriöitä, jos aina olet saanut haukkuja kotona teet vaikka mitä. Olet oppinut vihaamaan itseäsi. Ensisijaisesti tuo asia pitäisi saada kuntoon, terapiaan mikäli mahdollista.
Lisäksi kannattaisi tehdä kunnon suoliston puhdistuskuuri, loiset aiheuttavat myös nälkää ja ruoanhimoa.
Tsemppiä sinulle.
Tuossa aloituksessahan se vastaus tähän jo tulikin, eli kärsit edelleen tuosta syömishäiriöitä. Kuten sanoit, aiemmin toiseen suuntaan, sait silloin nautintoa laihtumisesta ja kontrolloinnista, nyt taas syömisestä ja kontrollin puutteesta.
Psyykkinenhän tämä vaiva tai tila on, kuten sen itsekin tiedostit. Vaatisi samanlaista suunnitelmallista hoitoa kuin anoreksia ruokien suunnittelun kanssa. Todennäköisesti olet helposti addiktoituva ja ajatusmalleiltasi tietyllä tapaa pakkomielteinen, mihinkään fysiologiseen ongelmaan pureutumalla tuo ei selviä ennenkuin pään sisällä olet tasapainossa. Sitä ennen ruoka on se, jonka kautta purat tunteitasi.
No, sairaus semon tuokin. Usein heijastuu mielenterveysongelmista.