Lokintytär meni nimilautakunnassa läpi :(
Kommentit (230)
Mikä islamofobikko tänne tuli yhtäkkiä riehumaan? Ketjun aiheena on NIMET. Menepä muualle sekoilemaan!
Joku Pulp Fiction fani ehkä tämän jälkeen pyytää nimilautakunnalta hyväksyntää antaa lapsensa nimeksi "Magic Marker".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Seuraavaksi mieleen tulee islamilaisuus ja siinäkään ei suurelta osin ole mitään negatiivista."
Et ilmeisestikään ole vähääkään tutustunut islamiin? Suosittelen lukemaan koraanin ja tutustumaan edes päällisin puolin islamin historiaan. Jatkakaamme keskustelua sen jälkeen.
Sinä et selkeästi ole noudattanut omaa suositustasi. Koraanissahan muun muassa opetetaan auttamaan heikommassa osassa olevia ja kohtelemaan ihmisiä hyvin. Se, että osa tekee islamin nimissä negatiivisia asioita, ei tarkoita, että Koraanissa käsketään tehdä niin.
Oletko muuten tutustunut yhtään Raamattuun ja kristinuskon historiaan? Jos kyllä, miksi et meuhkaa esim. nimestä Kristian, johon liittyy hyvinkin paljon negatiivisia konnotaatioita, jos sitä lähdetään tarkastelemaan ketjuna Kristian - Kristus - kristinusko - ja vaikkap
"Kehotan lukemaan Raamatun. Ihan ajatuksen kanssa. Loppuu tuo sekoilu aika äkkiä, kun huomaat, miten "puhtoinen" kirja se on. "
Ainoastaan Uusi Testamentti sitoo kristittyjä. Vanha Testamentti on juutalaisten mystistä historiaa.
Jeesus antoi vain yhden käskyn, Lähetyskäskyn. Lisäksi hän toisti Kultaisen käskyn ( Tehkää muille, mitä tahdotte itsellenne tehtävän ).
Kyllä, olen lukenut Raamatun kuten myös koraanin ja yhta sun toista muutakin. Mitään yhtä pahaa ja kieroutunutta kuin koraanista ei löydy mistään muualta - paitsi ehkä Leninin kirjoituksista ( esim. kirje bolsheviikkien paikallispomoille: "Teidän tulee etsiä aviksenne muutamia aidosti raakoja miehiä... " ).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Seuraavaksi mieleen tulee islamilaisuus ja siinäkään ei suurelta osin ole mitään negatiivista."
Et ilmeisestikään ole vähääkään tutustunut islamiin? Suosittelen lukemaan koraanin ja tutustumaan edes päällisin puolin islamin historiaan. Jatkakaamme keskustelua sen jälkeen.
Sinä et selkeästi ole noudattanut omaa suositustasi. Koraanissahan muun muassa opetetaan auttamaan heikommassa osassa olevia ja kohtelemaan ihmisiä hyvin. Se, että osa tekee islamin nimissä negatiivisia asioita, ei tarkoita, että Koraanissa käsketään tehdä niin.
Oletko muuten tutustunut yhtään Raamattuun ja kristinuskon historiaan? Jos kyllä, miksi et meuhkaa esim. nimestä Kristian, johon liittyy hyvinkin paljon negatiivisia konnotaatioita, jos sitä lähdetään tarkastelemaan k
Mikä olikaan mielipiteesi nimestä Lokintytär? Siitähän tässä ketjussa puhumme, emme islaminuskosta, joka sinulla on selkeästi pahana pakkomielteenä.
Minusta on ihan kiva että vanhemmat nimeää lapsiaan eri tavoin. Mitä se nimi muita ihmisiä haittaa.
Tietty jokainen voi nimetä lapsensa Johannes Juhaniksi niin että on varmasti niin neutraalia että.
Sanottiinko siinä onko nämä vauvojen nimiä vai aikuisten jotka ovat halunneet vaihtaa nimensä?
Vierailija kirjoitti:
Minusta on ihan kiva että vanhemmat nimeää lapsiaan eri tavoin. Mitä se nimi muita ihmisiä haittaa.
Tietty jokainen voi nimetä lapsensa Johannes Juhaniksi niin että on varmasti niin neutraalia että.
On eri asia nimetä lapsia eri tavoin kuin altista lapsensa tietoisesti kiusaamiselle. Faksa on kuitenkin se, että muita ihmisiä haittaa ja ihmiset osaavat olla todella julmia liian erikoisia nimiä omaavia kohtaan. Persoonallinen voi olla myös hyvän maun rajoissa.
Sivistymättömät tekee tämmöisiä avauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valmulla on jo vakiintunut kirjoitusmuoto siksi ei Walmu käy. "Valmu kaksoisveellä" olisi lapsen etunimi joka ikisessä paikassa jossa pitää ilmoittaa oma nimi.
Onhan myös Wilma, Weera ja Wiivi.
Tyttäreni nimi on Vilma. Silti joka paikassa aina saa erikseen sanoa, että nimi on "Vilma yksöisveellä". W pitäisi kieltää nimissä, kun se aiheuttaa pelkkää sekaannusta. Itselläni on myös nimi, joka voidaan kirjoittaa eri tavoilla ja olen koko elämäni inhonnut sitä, että joudun tavaamaan periaatteessa ihan tavallista nimeä joka paikassa. Kuvittelin, että tyttäreni olisi tältä välttynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valmulla on jo vakiintunut kirjoitusmuoto siksi ei Walmu käy. "Valmu kaksoisveellä" olisi lapsen etunimi joka ikisessä paikassa jossa pitää ilmoittaa oma nimi.
Tyttäreni nimi on Vilma. Silti joka paikassa aina saa erikseen sanoa, että nimi on "Vilma yksöisveellä". W pitäisi kieltää nimissä, kun se aiheuttaa pelkkää sekaannusta. Itselläni on myös nimi, joka voidaan kirjoittaa eri tavoilla ja olen koko elämäni inhonnut sitä, että joudun tavaamaan periaatteessa ihan tavallista nimeä joka paikassa. Kuvittelin, että tyttäreni olisi tältä välttynyt.
Kuulostaa oudolta, että W olisi oletusarvoinen kirjoitusasu. Varsinkaan noin tavallisessa nimessä kuin Vilma. Itse olen Veera, mutta kukaan ei ole koskaan olettanut, että se kirjoitettaisiin W:llä.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän noiden outojen nimien taustalla ole se, että ovat alunperin mmuuttajien käyttämiä nimiä. Muuten en ymmärrä.
Merkkari? Tuskin.
Vierailija kirjoitti:
Sanottiinko siinä onko nämä vauvojen nimiä vai aikuisten jotka ovat halunneet vaihtaa nimensä?
Miksi et itse lue, mitä sanottiin?
Voi hyvänen aika. En muuta sano.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän noiden outojen nimien taustalla ole se, että ovat alunperin mmuuttajien käyttämiä nimiä. Muuten en ymmärrä.
Mistä maasta oletat nimen Lokintytär olevan peräisin? Tai Kuippana?
Kuippana, Naakanpoika ja Merkkari menivät myös vihdoinkin läpi. Ihan loisto juttu!
Vierailija kirjoitti:
Kuippana, Naakanpoika ja Merkkari menivät myös vihdoinkin läpi. Ihan loisto juttu!
Jep. Vihdoinkin voin antaa lapselleni nimeksi Kuippana Kivessilta!
Kyrpiö on hyvä nimi, niin tytölle kuin pojalle. Kauniisti sointuva nimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa oudolta, että W olisi oletusarvoinen kirjoitusasu. Varsinkaan noin tavallisessa nimessä kuin Vilma. Itse olen Veera, mutta kukaan ei ole
En olisi itsekään uskonut mikäli en olisi tähän niin monta kertaa törmännyt. Kai nykyään kaikkien nimien pitää olla niin erikoisesti kirjoitettuja, ettei heti tule mieleen, että V-kirjaimella alkava nimi on ihan oikeasti V:llä alkava.
Loki on aasa pohjoismaisessa mytologiassa.
Miksei samantien sitten vaikka Ripuliina.