Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En kykene olemaan iloinen läheisten puolesta

Vierailija
26.01.2024 |

Sopivasti etäisten ihmisten onnen tapahtumiin voin ihan vilpittömästi olla että hyvä juttu ja poikkeuksena myös vanhempani. Mutta muutoin sisarusten ja läheisten ystävien onni elämässä aiheuttaa jotain selittämätöntä pahaa oloa enkä pysty oikeasti olemaan heidän puolestaan iloinen. Mistähän tällainen voisi johtua?

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Usein kuulee sanottavan että "hädässä ystävä tunnetaan", tarkoittaen että kun on jokin hätä, aidot ystävät kyllä ovat vieressä tukemassa. Osittain totta, mutta itse ajattelen että aidot tosiystävät tuntee ennemmin siitä, kun itselle tapahtuu jotain satumaisen mukavaa, hienoa, onnekasta. Ne, jotka silloin seisovat vierellä ja ovat aidosti iloisia puolestani, he ovat niitä oikeita ystäviä. Kun menee päin persettä, valtaosa ihmisistä osaa ainakin tuntea jonkinlaista myötätuntoa. Haluat varmaan olla tällainen aito, läheinen ystävä?

No kukapa ei haluaisi kaikkea kivaa mutta aina ei ole mahdollista

Mmmhm.. vastuun ottaminen omista tunteista, henkisestä kehityksestään, hyvinvoinnistaan... ei ole sit sun leipälajia vissiin? Fine, mutta ymmärrä sitten miksi elämästäsi saattaa joskus puuttua niitä läheis

Minulle tällainen kuulostaa vain pelkältä läpsyn läältä. Aina puhutaan näitä samoja mutta en ole onnistunut ymmärtämään että miten käytännössä tapahtuu. Kun tuntuu miltä tuntuu niin en minä kykene sitä muuttamaan jollain mielileikeillä. Ehkä sitten joku palikka puuttuu päästä.

Vierailija
22/50 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ainakin masentunut suurimman osan ajasta ja tässä vasta kaveri minua läksytti kun olen katkera enkä iloinen hänen puolestaan. Ei minusta vaan irtoa sellaista. Hän puolestaan on sellainen peruspositiivinen tyyppi niin helppoa kai se hänelle on olla iloinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin.

Itselle esim kun ei rakkautta suoda niin en jaksa iloita kavereiden "kullan kanssa siellä, täällä ja tuolla" -päivityksistä. Ituttaa vaan.

Vierailija
24/50 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ja eipä se kovin mieltä ylentävää tietty ole olla tällainen huono ihminen, mutta minkäs teet. Jostain pitäis kaiketi sitä suurta iloa kaivella ensin omaan elämään ennenkuin sitä riittää muille jaettavaksi

Vierailija
25/50 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama ja eipä se kovin mieltä ylentävää tietty ole olla tällainen huono ihminen, mutta minkäs teet. Jostain pitäis kaiketi sitä suurta iloa kaivella ensin omaan elämään ennenkuin sitä riittää muille jaettavaksi

Näinhän se on. Toisaalta ongelman rehellinen tunnustaminen on ensimmäinen askel kohti parantumista, eli olet jo aloittanut matkan kohti parempaa huomista. Kiirettähän ei ole, jos tuntuu siltä että välillä täytyy pysähtyä ja huilia ennen kuin voi taas jatkaa matkaa, on se tietysti täysin OK. Kunhan suunta säilyy, pääset kyllä vielä perille!

Vierailija
26/50 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kateellinen ja katkera. Luulet muiden onnen olevan pois omastasi. Vertaat itseäsi muihin. 

Vierailija
27/50 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Usein kuulee sanottavan että "hädässä ystävä tunnetaan", tarkoittaen että kun on jokin hätä, aidot ystävät kyllä ovat vieressä tukemassa. Osittain totta, mutta itse ajattelen että aidot tosiystävät tuntee ennemmin siitä, kun itselle tapahtuu jotain satumaisen mukavaa, hienoa, onnekasta. Ne, jotka silloin seisovat vierellä ja ovat aidosti iloisia puolestani, he ovat niitä oikeita ystäviä. Kun menee päin persettä, valtaosa ihmisistä osaa ainakin tuntea jonkinlaista myötätuntoa. Haluat varmaan olla tällainen aito, läheinen ystävä?

No kukapa ei haluaisi kaikkea kivaa mutta aina ei ole mahdollista

Mmmhm.. vastuun ottaminen omista tunteista, henkisestä kehityksestään, hyvinvoinnistaan... ei ole sit sun leipälajia vissiin? Fine, mutta ymmärrä sitten

Jos asenteesi on jo valmiiksi tuo, niin et tule kehittymään ihmisenä pätkääkään. Eli joo, joku palikka puuttuu. 

Vierailija
28/50 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsismi

Tämähän se. 

Vierailija
29/50 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillinen ankeuttaja ja minä-minä, ei koskaan onnellinen, kun jollakulla muulla voi olla paremmin.

Eikä yleensä itse edes tajua, miksei ole kovin suosittu ihminen.

Vierailija
30/50 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lienen jollain tapaa autisti koska oma elämä pyörii samaa muuttumatonta rutiinia ja sitten kun muiden elämä aina välillä muuttuu niin se jollain tasolla ärsyttää. Minulle on jotenkin tärkeää että ihmiset joiden kanssa olen tekemisissä olisivat samanlaisia "muuttumattomia" kuin itsekin tai muuten tulee sellainen irtaantumisen tunne kuin he sitten liihottelisivat jollekin toiselle tasolle esim. pariutuessaan.

Vierailija
31/50 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitan kaiken oman melankolisen luonteeni syyksi, olen kateellinen mutten toisaalta näe pointtia yrittää parantaa tai tehdä asioita itseni eteen. Ratkaisuksi on päätynyt erakkous

Flegmaattinen olikin sana jota hain.

Vierailija
32/50 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikessa muussa voin olla iloinen muiden puolesta mutta ne parisuhteet on vähän sellainen heikko kohta itsellä kun en ole sillä saralla menestynyt ja koen itseni siinä jotenkin epäonnistuneeksi.

Vierailija
33/50 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsismi

Tämähän se. 

Höpsis, ei ole mitään narsismia.

Vierailija
34/50 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikessa muussa voin olla iloinen muiden puolesta mutta ne parisuhteet on vähän sellainen heikko kohta itsellä kun en ole sillä saralla menestynyt ja koen itseni siinä jotenkin epäonnistuneeksi.

Jep ei minuakaan haittaa yhtään vaikka kaveri voittaisi lotossa ja kurvailee Ferrarilla pihaan koska itselläni on rahaa ihan riittävästi, mutta annas olla kun toisella rakas löytynyt niin hnnghhh

Vierailija
35/50 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskity ap kohentamaan omaa elämääsi ja seuraa vähemmän niiden muiden elämää. Omista saavutuksista, onnistumisista yms. positiivisesta se hyvä olo kumpuaa ja sitten pystyy suhtautumaan niihin muidenkin onnistumisiin paljon paremmin.

Vierailija
36/50 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä usko. Luota siihen vanhaan sanontaan. Kyllä nuo mainitsemasi vierelle jäävät ihmiset ovat yleensä niitä, jotka haluavat siitä satumaisen mukavasta, hienosta, onnekkaasta osalliseksi itsekin. Ihmiset tykkäävät olla menestyjien ynnä muiden vastaavien ystäviä, koska silloin heidätkin huomataan eri tavalla.

Vierailija
37/50 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tosi kiinnostunut siitä mitä ajattelette. Kaverini tuntui möksähtäneen kun kerroin hänelle että seurustelen eikä enää halunnut pitää yhteyttä minuun. Mietin yhä mitä tapahtui ja haluaisin nähdä hänen päänsä sisälle rehellisesti. Joten kertokaa lisää. Esimerkiksi tuo oli mielenkiintoinen ajatus että kaveri menisi johonkin eri tasolle, jos oma elämä on muuttumatonta ja toisten muutokset ärsyttää siksi. 

Vierailija
38/50 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tosi kiinnostunut siitä mitä ajattelette. Kaverini tuntui möksähtäneen kun kerroin hänelle että seurustelen eikä enää halunnut pitää yhteyttä minuun. Mietin yhä mitä tapahtui ja haluaisin nähdä hänen päänsä sisälle rehellisesti. Joten kertokaa lisää. Esimerkiksi tuo oli mielenkiintoinen ajatus että kaveri menisi johonkin eri tasolle, jos oma elämä on muuttumatonta ja toisten muutokset ärsyttää siksi. 

Onko kaveri vastakkaista sukupuolta? Jos näin niin saattoi olla jotain salattuja tunteita. Toki muutenkin voi olla mustasukkainen.

Vierailija
39/50 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kaveri vastakkaista sukupuolta? Jos näin niin saattoi olla jotain salattuja tunteita. Toki muutenkin voi olla mustasukkainen.

Ei, on nainen. Mutta sinkku joten joko oma sinkkuus vaan harmitti tai sitten pelkäsi muutosta. Toisaalta tajusin vasta itsekin myöhemmin että en ollut koskaan hänelle ns.paras kaveri, joten en ymmärrä koko ajatuksenjuoksua.

Vierailija
40/50 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no, onko halvaantuneet iloisia muiden puolesta kun pystyvät liikkumaan ja kävelemään normaalisti. Tokkopa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän