Suru avioerosta on jäänyt päälle, ja tunnen tehneeni virheen. Miten tätä työstää?
Ei auta vaikka ajattelen, että toimimme sen hetkisellä osaamisella ja ajattelulla niin ja se hyväksyttävä.
Erosta jo useita vuosia.
Suren nykyään ja koen tehneeni virheen. Kaipaan eheää ydinperhettä, yhteistä olemista, yhteistä kotiamme. Miten mennä yli? Ex elää täyttä uutta elämäänsä. Minäkin olen vaihtanut ammattia, harrastanut, kasvattanut lapsia. Silti koen nykyään näin ja näen unia menneestä.
Uusia ihmisiä tavatessa ajattelen, ettei kukaan koskaan korvaa lasten isää eikä voi tuntua samalta, jakaa niitä asioita.
Kommentit (26)
Uusfeminismi ja kaikki siihen liittyvä voimaantumispaska on juurisyyt miksi naiset ovat paskoneet ydinperheen.
Minäkin koin pitkään surua eron jälkeen. Pääsin surusta yli, kun kykenin antamaan itselleni anteeksi. Alkuun työstin anteeksiantoa eksää kohtaan, kunnes tajusin, että en ole myöskään itselleni antanut anteeksi. Anteeksi pitää antaa joka päivä, yksittäisiä asioita.
Syyllisyys, myös alitajuinen, estää ihmistä menemästä eteenpäin.
Miten sen anteeksiannon oppii ja se sisäistyy? Lapsetkin sitä lisäävät nyt teini-iän myötä, minä se kaiken syy.
Vierailija kirjoitti:
Miten sen anteeksiannon oppii ja se sisäistyy? Lapsetkin sitä lisäävät nyt teini-iän myötä, minä se kaiken syy.
http://tuulikkisaaristo.fi/fi/OHJEITA/Anteeksiantoharjoitus/index.html
tuo on kirjoittanut kirjankin.
minä pidän tehokkaana katsoa itseäni peilistä ja puhua ääneen. Kun on vaikea katsoa itseään puhuessa silmiin, niin tietää, mistä kenkä puristaa. Suosittelen myös erittelemään anteeksiannon, eli joka ikinen pienikin tapahtuma annetaan erikseen anteeksi.
ja joka ilta uudestaa, uudestaan, samat asiat.
jos tuntuu, ettei pysty antamaan anteeksi, niin sitten sano peilille, että minä HALUAN antaa anteeksi.
ELi olet mustasukkainen omista lapsistasi ja miehen saamista kokemuksista, kun sinä et saa olla paikalla. Katkera, kun et saa kostaa hänelle sinun uudella puolisollasi..... Katsoppa nyt peiliin ja tarkasti.