Mikä on lasten pihaleikkien entisaikojen suosikin Kuka pelkää piip miestä nykyinen nimi?
Kommentit (29)
Kuka pelkää Urpilaista? (eilisen tv-esiintymisen perusteella kaikki)
Eikös se ole Kuka pelkää vihervasuria...
Kuka pelkää mustekalaa.
Kyllähän tuo alkuperäinen on kieltämättä vähän jäänyt ajastaan jälkeen mutta ehkä ne jotka haluaa, opttavat sen jälkikasvulleen.
Vierailija kirjoitti:
Nykyisin piipin nimi on mustekala
Jaa, että mustekalaa...
Miksi mustekalaa pitäisi pelätä? Sympaattinen otushan se on.
En nyt sanoisi suosikki. Sehän on täysin subjektiivinen kokemus. Meillä ehdoton ykkönen oli roke ja poke.
Meillä Kesämäen ala-asteella vuonna 1977 tuo leikki oli Kuka pelkää mustaa miestä.
Aapisessa oli ännän kohdalla hauska loru: "N**keri pesee käsiään, puhdasta ei tule milloinkaan."
Pitäskö leikin uudeksi nimeksi antaa Kuka haluu mustaa miestä?
Mä en lapsena ymmärtänyt että sillä siis meinataan mustaa ihoa. Ajattelin vaan jotain mustaa pukua ja kommandopipoa. Tyhmä kun olin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi mustekalaa pitäisi pelätä? Sympaattinen otushan se on.
No miksi pitäisi pelätä mustaa miestä?
Ei kai lapset ole pihaleikkejä leikkineet enää vuosikausiin? Ne on kaikki siirtyneet nettiin.
Vierailija kirjoitti:
Mä en lapsena ymmärtänyt että sillä siis meinataan mustaa ihoa. Ajattelin vaan jotain mustaa pukua ja kommandopipoa. Tyhmä kun olin.
Joo, et ajatellut niin pitkälle kuin su vak ki.
Vierailija kirjoitti:
Mä ajattelin näin kanssa. Mustiin pukeutunut hahmo.
Ei tätä lapsena ikinä kukaan selittänyt edes, mikä leikin musta mies on. Samaa tasoa kuin kirkonrotta
Kuka pelkää Jussia?