Ylen vaalitentti tänään torstaina klo 21.00
Kommentit (1394)
Vierailija kirjoitti:
Likin puhui asiaa.
Missä kohtaa? Meni ohi vaikka kaiken kuulin.
Aloittamalla tentti ns. sisäpolitiikalla saatiin tenttiin vähän kontenttia ja tunnettakin. Lähes kaikki kun kuitenkin ovat olleet ministereitä ja tekemässä talouspolitiikkaa Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Li on heti käsi pystyssä kun Jussi puhuu
Mitäs muuta se tuolla tekee kun haukkuu persuja?
Miettikää jos tuolla olisi vaikka Aaltola aina käsi pystyssä Lin puheen aikana ja sitten saisi vuoron jonka aloittaisi joka kerta sanoilla Li on väärässä ja sitten alkaisi julmettu paasaus asian vierestä..
Ja sitten nämä leijonia ja lampaita jakavat toimittajat antaisi aina pari jellonaa ja perustelisi kuinka ihanan raikas aaltola onkaan ja niin fantastinen keskustelija..
Paitsi että Aaltola ei puhu toisen puheen päälle vaan pyysi puheenvuoroa. Siinä iso ero.
Toi politikkojen jatkuva riitely asioista on inhottavaa katottavaa.
Hyvin ovat menneet vaalitentit presidenttiehdokkailla. Fiksua porukkaa kaikki.
Ei mitään loan heittoa, ilkeilyä sun muuta paskaa.
Jännityskin säilyy vaali-iltaan asti, siis se, ketkä kaksi,lopulta menevät toiselle kierrokselle.
Nyt on monipuolinen ja niin sanotusti hyvä valikoima ehdokkaita.
Mutta vain yhdestä heistä tulee presidentti.
Vierailija kirjoitti:
Toi politikkojen jatkuva riitely asioista on inhottavaa katottavaa.
Eihän tuossa tentissä riidelty, vaan sanottiin jämäkästi oma mielipide ja kritisoitiin muiden ajatuksia.
Aivan erilainen kuin eduskuntavaalien, puolueiden puheenjohtajien tentti. Jos naiset huusivat ja kouhittivat ja osoittelivat sormella toisuasn kuten esim. Sanna Marin.
Vierailija kirjoitti:
Lopussa Stubb halasi Juttaa.
Epäpresidentillinen ekstrovertti.
Jos Stubb valitaan, hän tajuamattaan rapauttaa suomalaisille arvokkaan presidentti-instituution.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Li:llä on pakkomielle Jussista. Propsit Jussille siitä, että ei alennu räksyttämään muille ehdokkaille. Li:stä ei voi sanoa samaa, ei osaa esittää asiaansa ilman lapsellisen hyökkäävää räksytystä.
Näitä ääripäiden edustajia yhdistää ainakin yksi asia: heillä on iso joukko fanaattisia kannattajia. Fanatismi politiikassa ja uskonnossa on rasittavaa. Sellaiset yhden asian vauhkoojat eivät saa minussa aikaan muuta kuin vastenmielisiä tunteita.
Vierailija kirjoitti:
Aloittamalla tentti ns. sisäpolitiikalla saatiin tenttiin vähän kontenttia ja tunnettakin. Lähes kaikki kun kuitenkin ovat olleet ministereitä ja tekemässä talouspolitiikkaa Suomessa.
Totta. Aaltolaa, Harkimoa ja Halla-ahoa lukuun ottamatta kaikilla on vankka poliittinen kokemus.
Miehet saavat liikaa ruutuaikaa ja hyviä naisehdokkaita syrjitään. Incel miehet äänestävät vain miehiä. Olen porvari, mutta aion äänestää Li Anderssonia vaaliohjelmia katselematta. Hän edustaa nykyaikaa ja sitä, miten nainen ottaa tilan kyselemättä ja anelematta miehiltä.
Vierailija kirjoitti:
Miehet saavat liikaa ruutuaikaa ja hyviä naisehdokkaita syrjitään. Incel miehet äänestävät vain miehiä. Olen porvari, mutta aion äänestää Li Anderssonia vaaliohjelmia katselematta. Hän edustaa nykyaikaa ja sitä, miten nainen ottaa tilan kyselemättä ja anelematta miehiltä.
Mutta haluaa irakilaisen mummun päästää rajan yli, on huolissaan Afrikan köyhistä ym kuin omista huolehtiminen, ai niin ja haluaisi liittää Suomen itänaapuriin.
Iltalehden leijonaraati Jussista " Argumentoi omat kantansa selkeästi, mitä ei voi sanoa kaikista"
Tämä on parasta Jussissa. Hän vastaa siihen mitä on kysytty selkeästi, perustellusti ja loogisesti.
Moni muu lähtee sivuraiteelle paasaamaan ja julistamaan vaikka mistä. Pahin on Urpilainen, joka ei vastaa yleensä ollenkaan itse kysymykseen. Lisäksi JOKA IKI SESSÄ puheessaan pitää muistuttaa "kun minä olen ollut eu:ssa/brysselissä/missä lie"
Vierailija kirjoitti:
Iltalehden leijonaraati Jussista " Argumentoi omat kantansa selkeästi, mitä ei voi sanoa kaikista"
Tämä on parasta Jussissa. Hän vastaa siihen mitä on kysytty selkeästi, perustellusti ja loogisesti.
Moni muu lähtee sivuraiteelle paasaamaan ja julistamaan vaikka mistä. Pahin on Urpilainen, joka ei vastaa yleensä ollenkaan itse kysymykseen. Lisäksi JOKA IKI SESSÄ puheessaan pitää muistuttaa "kun minä olen ollut eu:ssa/brysselissä/missä lie"
Muistuttaa myös siitä että hän on nainen. 😃 Tärkeää tietoa mahdollisille äänestäjille.
Siihen viitaten miten yleläiset perusteli tentin aihealueita sillä että kyseessä oli "arvo" tentti.
Mikä ihmeen arvokysymys se on, että kykeneekö tajuamaan että riittääkö valtion tulot menoihin vai ei? Tuossahan kyse on lähinnä siitä että osaako laskea ja toisaalta onko jotain järkeä päässä. Esim. viime hallituksessa ei selvästikään ollut noiden jälkeensä jättämästä jättilaskusta päätellen.
Ja yleläiset tuntuu antavan ymmärtää että viime hallituksen kaltainen vastuuton ja seurauksista piittaamaton sählääminen on se korkeamman arvon asema josta voi lähteä muita kritisoimaan.
Pitäisköhän ylen toimitus vaihtaa johonkuhun jolla on edes perusasiat yhteiskunnasta hallussa. Ei koko maailma ole pelkkiä arvovalintoja, varsinkin kun noiden ns. arvot näyttää olevan sieltä samasta hihasta ravistettuja kuin kaikki muukin ylen sisältö nykyään eli "samanlainen kuin minun kuplamaailmankuvani = hyvä ihminen, erilainen = paha ihminen"
Vierailija kirjoitti:
Lopussa Stubb halasi Juttaa.
Niin, Stubb ja Urpilainen ovat ystäviä.
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan tuo oli hyvin laiskaa sisältöä ja vaikuttaa siltä että tuo tehtiin että saatiin li anderssonille edes jotain mieluista sisältöä näihin tentteihin. Tuollahan ei ole tuolla muuta motiivia kuin pitää itseään ja puoluettaan sisäpoliittisesti esillä. Eikä sisäpolitiikalla ole mitään tekemistä presidentin homman kanssa, saati sitten arvojen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Li:llä on pakkomielle Jussista. Propsit Jussille siitä, että ei alennu räksyttämään muille ehdokkaille. Li:stä ei voi sanoa samaa, ei osaa esittää asiaansa ilman lapsellisen hyökkäävää räksytystä.
Näitä ääripäiden edustajia yhdistää ainakin yksi asia: heillä on iso joukko fanaattisia kannattajia. Fanatismi politiikassa ja uskonnossa on rasittavaa. Sellaiset yhden asian vauhkoojat eivät saa minussa aikaan muuta kuin vastenmielisiä tunteita.
Tuossa tapauksessa ne fanaattiset kannattajat jotka uhoaa väkivallalla vastustajiaan kohtaan on vain ja ainoastaan vasemmalla laidalla. Vain li andersson on suomen puoluejohtajista puolustellut porukkansa harjoittamaa väkivaltaa (ylen) ajankohtaislähetyksessä ja ylelle tää oli just ok ja hienoa naisvoimaantumista ilmeisesti.
Eilen oli parempi tentti.