Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylen vaalitentti tänään torstaina klo 21.00

Vierailija
25.01.2024 |

Viimeinen tv-tentti edessä ennen vaalipäivää.

Kommentit (1394)

Vierailija
1381/1394 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On Stubb itsekin myöntänyt että on ollut koulukiusaaja.

Suomen on parasta valita alfa. Kilpakumppanit kiusatun oloisia.

Vierailija
1382/1394 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomasitteko, että moni pölli Halaa-ajon ajatukset?

Ei huomattu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1383/1394 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa kyllä että mm. stubbin solvausketjut on hiljaisia nyt aamulla kun palstan varisvasurit on aamukrapuloissaan. 

Vierailija
1384/1394 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltasanomien raati, joka koostui erikoistoimittajasta ja parista politiikan toimittajasta, on myös arvioinut pressaehdokkaiden onnistumista Ylen tentissä ja siinäkin arviossa Haavisto sijoittui kolmen ehdokkaan kärkijoukkoon.

Vierailija
1385/1394 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa hyvä juttu, etten katsonut ko. ohjelmaa.  Olisin itse kaivannut kuitenkin tenteissä olevan aihepiiriä mitkä oikeasti ovat presidentin tehtäviä / velvollisuuksia.  Useimmat ehdokkaista hyppii aiheesta toiseen, eikä edes tunnut ymmärtävän mihin duuniin ovat nyt pyrkimässä.  Presidentiksi valitun tehtäviin ei kuulu sotkeutua pääministerin/hallituksen tehtäviin.  SK-lehdestä:  Asiakokonaisuudesta muutamia kohtia:  On myös niitä jotka kaipaavat tarkennuksia presidentin rooliin.  "Mitä tarkoittaa, että presidentti johtaa Nato-politiikkaa?" kysyy Tampereen yliopiston valtio-opin professori Tapio Raunio. "Nato toimii pitkälle ulko- ja puolustusministeriöiden ja armeijoiden ympärillä.  Ulkoministeri, puolustusministeriö ja ministeriöiden koko virkakunta ovat töissä hallituksella.  Ei presidentti johda heitä"  Samassa jutussa on myös siitä, että Niinistöllä oli törmäyksiä Sanna Marinin pääministeriaikana.  Niinistö joutui testaamaan valtansa rajoja myös Kataisen ja Stubbin kanssa.  "Tällaisia tilanteita varten on tärkeää sopia pelisäännöt.  Naton huippukokouksissakin presidentin on toimittava hallituksen valmistelun pohjalta," Raunio sanoo.   (Suomen Kuvalehti nro 4 26.1.2024)

Vierailija
1386/1394 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja moni muu emme halua ensinnäkään sivaria presidentiksi. Kuvitelkaa itse mikä rienaus se olis koko puolustusvoimia kohtaan. Jossakin oli armeijan puolelta ammattilaisen kommenttia siitä, miten tärkeä ylipäällikkyys on presidentin kohdalla. Miksi sitä väheksytään tai ei arvosteta? Sivarit hiiteen presudenttipelissä. 

Vierailija
1387/1394 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haavisto näyttää siltä kasvoilta kuin olisi botox yms piikkejä laitettu, kasvot kuin taikinaa ja saa mun puolesta laittaa, mutta jos presidentti on noin turhamainen ulkonäöstään niin presidentiksi en äänestä. Vasemmiston naiset huutaa Afrikkaa pitää auttaa ja ottaa rahat velaksi ja tietysti suomalaisilla ei niin väliä, sairasta. Jos nämä vassurit taktikoi ja äänestää botoxia niin toisella kierroksella sitten muut taktikoi eikä todellakaan äänestä tätä. 

Joo kieltämättä näyttää vähän oudolta Peksi.

On kyllä Suomen politiikka outoa... vassurit haluaa auttaa arfikkalaisia jne, oikeisto haluaa viedä ne loputkin vähät köyhimmiltä suomalaisilta. On kyllä joo tosi onnellinen maa...

Ennen vanhaan vassarit oli suomalaisten köyhien ja työläisten puolella.

Ennen oli paremmin. Silloin kun ei ollut vihervassareita sanan täydessä merkityksessä.  Nyt em rahtaisivat kaikkialta maailmasta meille väkeä. Pääosin taitavat olla islamisteja Afrikassa kuin idässä. Suomi on sivuraiteella noiden mielessä.

Vierailija
1388/1394 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaviston kaltainen liukkaan lipevä tyyppi laittaisi heti varoitusmerkin soimaan jos tuollanen tulisi työkaveriksi. Hiljaisissa vesissä ne kutee kaikenlaiset vehkeilijätkin...

Vierailija
1389/1394 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme tietenkään voi tietää millainen henkilö sisimmältään henkilö on (terveyden tila) jonka äänestysoikeuden saaneet tulevat äänestämään.  Uskokaa tai älkää, riisutut oikeudet ovat meidän tulevaisuuden hyvinvoinnin parhaaksi.  Sellaiseen päätökseen ovat  kokemuspohjalta järkevimmät aikoinaan tulleet.  Kenenkään kauna, kostonhalu tai sairaus ei saa päästä vaikuttamaan asioihin jotka vahingoittavat Suomea tai kansaa.  Yhteispelillä sen on sujuttava.  Suomelle parhainta toivomme ja pyrimme äänestämään.    

Vierailija
1390/1394 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ja moni muu emme halua ensinnäkään sivaria presidentiksi. Kuvitelkaa itse mikä rienaus se olis koko puolustusvoimia kohtaan. Jossakin oli armeijan puolelta ammattilaisen kommenttia siitä, miten tärkeä ylipäällikkyys on presidentin kohdalla. Miksi sitä väheksytään tai ei arvosteta? Sivarit hiiteen presudenttipelissä. 

Samaa mieltä👍  Ei sivaria presidentiksi!

Vierailija
1391/1394 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Presidentti Niinistökin käynyt armeijan varmaan melkein 60 vuotta sitten, joten sekö nyt jotenkin pätevöittää hoitamaan ylipäällikön tehtäviä nykyajassa? Koulutus ylipäällikkyyteen taitaa tulla ennemminkin viran puolesta eikä joskus kivikaudella suoritetusta armeijapalveluksesta :)

Vierailija
1392/1394 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Presidentti Niinistökin käynyt armeijan varmaan melkein 60 vuotta sitten, joten sekö nyt jotenkin pätevöittää hoitamaan ylipäällikön tehtäviä nykyajassa? Koulutus ylipäällikkyyteen taitaa tulla ennemminkin viran puolesta eikä joskus kivikaudella suoritetusta armeijapalveluksesta :)

Siinäpä naiiviuden esimerkki. Siis sinä luuloinesi. Kyse on myös periaatteesta, että ylipäällikkö on itse suorittanut asepalvelun, jolloin hänellä on edes jotain tuntumaa armeijaan kuin esim sivarilla joka luutunnut vaikka  sairaalan lattioita. 

Vierailija
1393/1394 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinäpä naiiviuden esimerkki. Siis sinä luuloinesi. Kyse on myös peria

👍👍👍

Vierailija
1394/1394 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-pressa Tarja Halonenkin oli puolustusvoimien ylipäällikkö ja hyvin taisi homma hoitua vaikkei ollut armeijaa käynyt :)  Useimmissa maissa ylipäällikkönä on nimellisesti valtionpäämies ja vaikkapa sodan syttyessä Suomessakin pressa voi luovuttaa ylipäällikkyyden esim. puolustusvoimain komentajalle, niin kuin on joskus tehtykin.

Rauhan aikana voi toki sitten leimailla jotain upseerien ylennyspapereita tai muuta tärkeää :)  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän