Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onpa sinkkuna hanurista sairastaa kun pitäisi lähteä kipeenä kauppaan

Vierailija
25.01.2024 |

En tykkää :(

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmanloppu, jos kipeänä ei ole kahvimaitoa? Ap:llä on tosi kova kriisi, miten voi sinkkuelämä ollakin noin haastavaa.

Vierailija
62/83 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän. Vielä epämukavampaa jos pikkulapsi pitää raahata mukana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maan korvessa ei taida kotiinkuljetukset toimia. Mä tilaan ruuat kotiovelle jos olen kipeä. Mutta muutaman päivän poden kyllä sillä mitä kaapissa on.  Eihän esim flunssassa edes ole nälkä.

Vierailija
64/83 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisit varautunut ennalta tilanteeseen. Kotivara.

Kotiinkuljetuksella voi saada ruokaa kaupastakin.

Kevereilta ja perheenjäseniltä voi kysyä apua.

Tajusitko että sinkulla ei ole perhettä?

Vierailija
65/83 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla olis kumppani, se pummais sulta ruokarahat ja lähtis ryyppäämään. Et kuulis siitä mitään viikkoon. Sellainen on suomalainen mies.

Vierailija
66/83 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et kai kuvittele että puolisosi kävisi puolestasi kaupassa?! Ei ainakaan jos puoliso on mies 🤣

Meillä käy mies kaupassa. Oltiin vuosia sitten kumpikin hirveässä vatsataudissa, mies tarjoutui hakemaan lääkettä ja jaffaa ihan itse, se oli aikaa kun ei mitään kotiinkuljetus palveluja ollut 

Vierailija
67/83 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hätävaraan voi ostaa maitojauhetta tai iskukuumennettua maitoa/ kaurajuomaa. Toimii kahvin kanssa ja säilyy pitkään.

Kauralitkua, tapettiliisteria. Samanlaisia.

Vierailija
68/83 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmähyllystä myytävällä laktoosittomalla maidolla on useiden viikkojen säilyvyys. Se ei ole pahaa kuten hyla tai iskukuumennettu maito. Pidän aina yhtä purkkia varalla ja ostan uuden, kun sen päiväys alkaa tulla vastaan ja käytän vanhemman pois. Yhdellä maitopurkilla pärjäisin melkein viikon flunssan, koska ensimmäisinä flussapäivinä ei kahvi maistu. 

Vierailija
69/83 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sii'inyt neitseellisesti? Ei edes sisaruksia? Vanhemmat tai vanhempien sisarukset kaikki kuolleet? Voi että!

Vierailija
70/83 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sii'inyt neitseellisesti? Ei edes sisaruksia? Vanhemmat tai vanhempien sisarukset kaikki kuolleet? Voi että!

Sinkku voi olla 70+ ja kaikki muut perheestä kuolleet, ystävät myös. Tai sinkku on muuttanut satojen kilometrien päähän uudelle paikkakunnalle eikä tunne sieltä ketään. 

Vierailija
71/83 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinkku voi olla 70+ ja kaikki muut perheestä kuolleet, ystävät myös. Tai sinkku on muuttanut satojen kilometrien päähän uudelle paikkakunnalle eikä tunne sieltä ketään. 

Ap ei vaikuta yli 70-vuotiaalta vaan helppoon elämään tottuneelta nuoremmalta valittajalta.

Vierailija
72/83 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitoa ei sairaana kannata juuri käyttää - lisää limaneritystä ja tuskin se vatsavaivojen lääkekään on.

Hätävarattomuus on ongelma monelle, jos siihen kerää hernekeittoa, tomaattimurskaa, pastaa, säilykehedelmiä, kala/lihasäilykkeen ja puurohiutaleita pärjää jo pari päivää ja  edullisimmillaan saa alle kympillä.

Vierailija
73/83 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maan korvessa ei taida kotiinkuljetukset toimia. Mä tilaan ruuat kotiovelle jos olen kipeä. Mutta muutaman päivän poden kyllä sillä mitä kaapissa on.  Eihän esim flunssassa edes ole nälkä.

Ei kulje ei.

Vierailija
74/83 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinhän se on, siksi ei kannata ajaa itseään siihen tilanteeseen vaan pitää varalla kaikkea tarpeellista.

Kotivara on nimenomaan näitä tilanteita varten. Ei ole kivaa kärsiä monen päivän ripulista, jos vessapaperi loppuu ensimmäisenä päivänä.

Taajamassa voi tilata tavaraa kotiin, mutta kun kauppaan on 50 kilometriä, ei ihan yhden maitopurkin vuoksi lähdetä, eikä myöskään woltata.

Vierailija
75/83 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maitoa ei sairaana kannata juuri käyttää - lisää limaneritystä ja tuskin se vatsavaivojen lääkekään on.

Hätävarattomuus on ongelma monelle, jos siihen kerää hernekeittoa, tomaattimurskaa, pastaa, säilykehedelmiä, kala/lihasäilykkeen ja puurohiutaleita pärjää jo pari päivää ja  edullisimmillaan saa alle kympillä.

Tätä ei kysytty.  Ap:lla oli maito lopussa, eikä tomaattimurska.

Vierailija
76/83 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon myös kipeä, päätä särkee, oksettaa, on kauhea olo. Kuka kävisi yhdeksältä hakemassa mulle pullon kossua ja laatikon kaljaa että tämä darra lähtisi pois? Oon sinkku.

Vierailija
77/83 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon myös kipeä, päätä särkee, oksettaa, on kauhea olo. Kuka kävisi yhdeksältä hakemassa mulle pullon kossua ja laatikon kaljaa että tämä darra lähtisi pois? Oon sinkku.

Muista sääkin se kotivara

Vierailija
78/83 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkkuna saa sentään nauttia hiljaisuudesta ja levätä. Vaikka on ihana puoliso, niin hänestä lähtee ääntä etenkin kun tekee etätöitä. Napunapu, piip piip, mikron kling kling. Aaargh.

Vierailija
79/83 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä ei kysytty.  Ap:lla oli maito lopussa, eikä tomaattimurska.

En viitsinyt kertoa, että hätävaraan voi ostaa iskukuumennetun maitojuoman, mikä säilyy huoneenlämmössä kuukausia tai maitojauhetta. Silloin kun itselläni piti laskea sentitkin tarkkaa, hätävara antoi mielenrauhan. Vaikka tili olisi ollut  nollilla, loppukuun pärjäisi hätävaran avulla.

Vierailija
80/83 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen takia sinkkuna on turvallista asua kaupungissa jossa toimii wolt ja foodora.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi