Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis käyttääkö joku oikeasti perunamuusijauhetta lisukkeena ruoka-annoksissa? En käsitä

Vierailija
25.01.2024 |

Miten helppoa on tehdä itse muussi. Noissa jauheissa on vaikka mitä lisättyjä arominvahventeita ja lisäaineita yäks

Kommentit (155)

Vierailija
21/155 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse joskus käytän lidlin pussimuusia, helposti saa esim masennuspäivänä edes jotain suht helppoa jos ei halua jatkuvasti nuudeleilla elää

Masennuskin saattaisi helpottaa jos ruokavalio koostuisi muustakin kuin lisäaineilla ryyditetystä hiilihydraatista.

Vierailija
22/155 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä käytän joskus Oolannin pakasteperunsmuusia. Siinä on pelkkää perunaa. Siis ei yhtään mitään muuta, ei lisäaineita, ei suolaa. Pelkkää perunaa.

Useimmiten teen kuitenkin itse. Helppoahan se on, mutta kyllä siihen aikaa tärväytyy. Kuori, pilko, keitä, mausta, lisää voi ja lämmitetty maito. Muusaa... ymmärrän varsin hyvin muusijauheiden käytön.

Miksi et söisi itsetehtyä perunasurvosta sellaisenaan, kun kerran maustamaton pakastepottukin kelpaa ilman voita, maitoa ja mausteita? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/155 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse joskus käytän lidlin pussimuusia, helposti saa esim masennuspäivänä edes jotain suht helppoa jos ei halua jatkuvasti nuudeleilla elää

Masennuskin saattaisi helpottaa jos ruokavalio koostuisi muustakin kuin lisäaineilla ryyditetystä hiilihydraatista.

Näköjään ainakaan äly ja kyky ymmärtää asioita ei ole sinulla kehittynyt. Miksiköhän?

Vierailija
24/155 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlin muussijauhe on pääasiassa kuivattua perunaa, hieman paakkuntumisenestoainetta. Ravintoarvo on sama kuin kuoritulla perunalla, eli olematon. Jos tekisin oikeista perunoista, niin ruuat pitäisi suunnitella etukäteen että olisi sopivia perunoita jääkaapissa. Muussijauhe mahdollistaa että pystyy tekemään extempore ruokaa ja päättä tehdä siihen perunamuussi. Ei tarvitse ihmetellä tyhjää jääkaappia jossa ei ole muussiperunoita.

Vierailija
25/155 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsos kun on syvissä vesissä, niin silloin minulla on pääasia syödä edes jotain, oli se sitten vaikka HK:n mikrohamppari kylmänä, kunhan syö edes jotain. Mutta parempina päivinä laitan paremminkin ruokaa. :)

Vierailija
26/155 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo tehdä, mutta itselläni haasteellista välillä ehtiä kauppaan. Siispä kun kaikki tuoretuotteet on syöty, tukee syötyä esimerkiksi jauheesta tehtyä muusia ja tonnikalaa.

Vierailija
27/155 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lidlin muussijauhe on pääasiassa kuivattua perunaa, hieman paakkuntumisenestoainetta. Ravintoarvo on sama kuin kuoritulla perunalla, eli olematon. Jos tekisin oikeista perunoista, niin ruuat pitäisi suunnitella etukäteen että olisi sopivia perunoita jääkaapissa. Muussijauhe mahdollistaa että pystyy tekemään extempore ruokaa ja päättä tehdä siihen perunamuussi. Ei tarvitse ihmetellä tyhjää jääkaappia jossa ei ole muussiperunoita.

Muussijauhe siis ilmestyy ihan tyhjästä sinun kaappiisi? Aikamoista. 

Vierailija
28/155 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahan makuista. Eipä ole iso vaiva käyttää tuoreita perunoita. 

Vierailija
29/155 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helppo tehdä, mutta itselläni haasteellista välillä ehtiä kauppaan. Siispä kun kaikki tuoretuotteet on syöty, tukee syötyä esimerkiksi jauheesta tehtyä muusia ja tonnikalaa.

Miten voi olla mahdollista, ettei ehdi kauppaan, vaikka ne ovat auki aamutuimasta iltamyöhään jokaisena vuoden päivänä? 

Vierailija
30/155 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:llä lienee käsittämiskyvyssä todellakin hankaluuksia. Esimerkiksi mun 80-vuotias äitini käyttää joko pakastemuusiaineksia tai muusijauhetta koska ei nivelrikon vuoksi pysty kuorimaan perunoita.

Kannattaisi vähän laajentaa  ymmärrystään niin se käsityskykykin paranisi.

Vierailija
31/155 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia sulle AP!

Vierailija
32/155 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahan makuista. Eipä ole iso vaiva käyttää tuoreita perunoita. 

Ei ole pahan makuista, vaan on siedettävän makuista.oletko vauvasuu?

Vierailija
33/155 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulle voi tulla yllätyksenä, mutta säilykkeet säilyvät pidempään kuin tuoretuotteet. Vai söisitkö itse vuoden kuivakaapissa seissyttä jauhelihaa?

Vierailija
34/155 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa. Ne hämmästyttää, kummastuttaa pikku-ap:taaa

Vierailija
35/155 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muusijauhetta on mulla kaapissa useampi purkki. Ne vievät vähemmän tilaa ja säilyvät huomattavasti pidempään kuin se perunakilo jääkaapissa joka sinne sopii.

Vierailija
36/155 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulle voi tulla yllätyksenä, mutta säilykkeet säilyvät pidempään kuin tuoretuotteet. Vai söisitkö itse vuoden kuivakaapissa seissyttä jauhelihaa?

Sinulle voi tulla yllätyksenä, mutta perunat säilyvät oikein säilytettyinä useita kuukausia. Eli ainkaan siitä ei ole kyse, että pitäisi äkkiä tehdä, etteivät pilaannu. 

Vierailija
37/155 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä käytän joskus Oolannin pakasteperunsmuusia. Siinä on pelkkää perunaa. Siis ei yhtään mitään muuta, ei lisäaineita, ei suolaa. Pelkkää perunaa.

Useimmiten teen kuitenkin itse. Helppoahan se on, mutta kyllä siihen aikaa tärväytyy. Kuori, pilko, keitä, mausta, lisää voi ja lämmitetty maito. Muusaa... ymmärrän varsin hyvin muusijauheiden käytön.

Miksi et söisi itsetehtyä perunasurvosta sellaisenaan, kun kerran maustamaton pakastepottukin kelpaa ilman voita, maitoa ja mausteita? 

Kyllä mä sen pakasteperunamuusin maustan ja lisään voin. Säästää se kuitenkin aikaa ja vaivaa kun jää kuoriminen, pilkkominen ja keittäminen pois.

Vierailija
38/155 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten voi olla mahdollista, ettei ehdi kauppaan, vaikka ne ovat auki aamutuimasta iltamyöhään jokaisena vuoden päivänä? 

Esimerkiksi kymmenien kilometrien matka? Vuorokaudessa on vain 24 tuntia ja siihen pitää mahduttaa töiden lisäksi myös lepoa. 

Vierailija
39/155 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:llä lienee käsittämiskyvyssä todellakin hankaluuksia. Esimerkiksi mun 80-vuotias äitini käyttää joko pakastemuusiaineksia tai muusijauhetta koska ei nivelrikon vuoksi pysty kuorimaan perunoita.

Kannattaisi vähän laajentaa  ymmärrystään niin se käsityskykykin paranisi.

Näin tekee myös avustettavani, jolla toinen käsi ei toimi käytännössä lainkaan. Sen verran onnistuu pitelemään pussia, että saa sen auki. Kuorimisesta tulisi melkoinen verilöyly, jos sitä yrittäisi.

Ja miksikö minä en kuori? Ei ole tarpeeksi tunteja kaikkeen, missä hän tarvitsisi apua. 

Vierailija
40/155 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi kymmenien kilometrien matka? Vuorokaudessa on vain 24 tuntia ja siihen pitää mahduttaa töiden lisäksi myös lepoa. 

Elämänhallinta pahasti pielessä, jos ei edes kerran viikossa ehdi kauppaan. Minäkin ehdin, vaikka matkaa on 30km. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä